Verwarming lijd eigen leven....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggislief

Berichten: 13963
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Verwarming lijd eigen leven....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 10:15

Klinkt wat vreemd denk ik zo maar dat doet ie nu al een aantal maanden eerlijk gezegd... :=

Hij gaat 's morgens vroeg gerust aan zonder dat we de thermostaat beneden aangeraakt hebben.
Het ding gaat ineens op 21 graden staan terwijl wij daar niet om gevraagd hebben.

Soms blijft ie dagen lang op 21 graden staan terwijl het Informatie knopje zegt dat de verwarming op 17 graad staat.
Maar de verwarming loeit dan echt op 21 graden of hoger.

Zo heb ik een paar nachten in 25 graden gelegen.. :=

Gisteravond dat ik terug kwam van een feestje stond dat ding beneden op 25,5 graad terwijl ie eigenlijk volgens het Informatie knopje op 17 graad zou staan.

Boven op zolder heeft eigenlijk de hele dag de zon op het dak gestaan, en de verwarming stond op heet,
dan weet je vast wel hoe heet het zal zijn geweest op zolder... %)

Ik heb de stekker van de verwarmingsketel er maar eruit getrokken en 2 ramen over elkaar open gezet.
Na 15-20min de stekker er maar weer in gedaan en is nog niet aangeslagen denk ik (hoop ik)...

Wat zou dit kunnen zijn?

Want sinds we een nieuwe verwarmingsketel hebben lijd ie een eigen leven... -O-

mysa

Berichten: 10473
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Verwarming lijd eigen leven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:16

Nieuwe thermostaat nodig, denk ik. (en het is 'leidt' ;))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verwarming lijd eigen leven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:21

Als hij het doet sinds jullie een nieuwe verwarmingsketel hebben lijkt het wel alsof hij niet correct is afgesteld?

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:22

Wij hadden dat ook een keer, toen was de driewegklep kapot. Vraag me verder ook niet wat het ding doet, maar is geen megadure reparatie (hier dacht ik een paar tientjes).

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:39

Ibbel schreef:
Wij hadden dat ook een keer, toen was de driewegklep kapot. Vraag me verder ook niet wat het ding doet, maar is geen megadure reparatie (hier dacht ik een paar tientjes).


3wegklep regelt of het water naar de verwarming gaat of naar het warme water.
Daarom kan je wel verwarming hebben maar bijvoorbeeld geen warm water, is een deel gewoon stuk.

Dat kan het natuurlijk zijn, instellingen lijkt me "logischer" gezien de nieuwe ketel die je noemt. Ik werk voor een CV onderhoudsbedrijf (helaas geen monteur dus weet het niet 100% zeker) maar wij krijgen heel veel mensen die een ketel door een installateur hebben laten plaatsen (logisch) maar die stellen hem lang niet altijd goed in.

Ik hoop in ieder geval dat het of een zijder welke manier snel voor je verholpen is!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Verwarming lijd eigen leven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:57

Wij hebben dit ook gehad. Bleek de antivries stand ingeschakeld. Ding ging daarom dus steeds aan als de verwarming een paar dagen niet had gebrand

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Verwarming lijd eigen leven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:20

3 wegklep kan idd al defect zijn ook al is hij nieuw. verder kan het een instellingen probleem zijn, thermostaat defect of de thermostaat past niet bij de ketel of is verkeerd aangesloten/ingesteld. Nieuwe ketels werken meestal met het zogenaamde opentherm protocol (variabele regeling), je thermostaat moet dit dan ook kennen. Oude thermostaten zijn nog van het aan-uit principe. Ik zou de installateur die de ketel vervangen heeft maar eens terugroepen.