Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:00

Wat een leuke pony!!! Gefeliciteerd!


MoppieFilou

Berichten: 4954
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:12

SusanH schreef:
Ze zat trouwens al om 6.45 aangekleed en wel op de bank :') we moeten vroeg naar stal vandaag :))


Ik lees vooral mee, maar dit vind ik toch echt geweldig! :') _O-

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Cemlys

Berichten: 14936
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:30

Oh heerlijk enthousiast. Daar word je als ouder toch ook blij van. :)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Miran0813
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:31

Wat een leuke Pony SusanH. Echt een knapperd . Gefeliciteerd

Spoiler:
You call me a bitch, i call it karma

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:39

Haha de paarden op stal zijn er doodsbang voor, mijn man had haar na het rijden in de bak nog even aan een touwtje mee de baan op genomen, alle paarden in de wei aan de kletter :') doodeng natuurlijk zo'n kleine witte pony. Ons eigen paard deed het boven verwachting goed, in het begin vond hij het wel een beetje spannend allemaal maar samen in de bak ging prima.

Cemlys

Berichten: 14936
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:08

Ohja herkenbaar. De pony s hebben ze hier zelfs liever niet op de sportstal binnen omdat ze dan allemaal aan het rellen gaan :')

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:02

Wat is dat toch dat paarden het niet op ponys hebben, iemand enig idee? Proficiat met de pony,wat zal je dochter gelukkig zijn!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:16

Op stal zijn de paarden braaf hoor maar owee als ze haar buiten tegenkomen.

Cemlys

Berichten: 14936
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:19

Merrie en een zoon daarvan die ik vroeger reed sloegen pony s het ziekenhuis in. Geen idee wat het is/was.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:50

Vanmiddag tijdens het NK endurance was er een Bixiewedstrijd op het knhs centrum. Mijn dochter deed mee op de pony van oma (26) en onze jonge pony (4) mocht voor het eerst mee op stap. Nog nooit mee op pad geweest maar hij deed het alsof hij nooit anders gewend was, zo zoet.
En de organisatrice deed van Sophie haar proef nog live verslag op Facebook:-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:06

Dat ziet er netjes uit +:)+

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:57

Super schattiggg!
Ik zou ook zo graag naar bixie dag gaan whaha was zo leuk vroeger <3

Naja ik heb 4 weken geleden wedstrijd gehad toen was ik 1ste en 2de *\%/*

Ik heb 6 mei de XL show gehad en tja daar ben ik 2x niet in de prijzen gekomen 2x gediskwalificeerd. Dus ja vrij sad

Ik heb wel een paar leuke foto’s ;)

Afbeelding

Deze was van 4 weken geleden toen het zo goed
Ging haha

Afbeelding

En deze is van laatst door de fotograaf gemaakt :D

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:40

Die laatste foto is mooi Aquaproud!

Ik kreeg net nog wat foto's binnen via een vriendin

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:02

Afbeelding

Ook hier vandaag mijn mannetje weer heerlijk genoten van de ponny


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:26

Heerlijk! Hier ook volop genieten. Rijden vandaag ging al weer beter. Iedereen op stal is gek van die pony volgens mij. Ik ook <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:43

Dat is nog veel te vroeg. Heb een bixie startkaart aangevraagd. Maar zag dat de meeste wedstrijden in zuid NL zijn.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:36

Wat een leuke foto's allemaal weer!
Echt genieten!

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:40

Wat super leuke foto’s <3
Om te smelten!

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:45

Pony gaat zaterdag verhuizen.Waar ze nu staat is niet geschikt voor ponies. Ze komt 24/7 buiten in een stabiele kudde samen met andere pony merries. Een schuilstal erbij en continu ruwvoer. Mooi plekje. Niet ideaal 2 stallen maar het is ook dichtbij onze woonplaats en ligt in elkaars verlengde. Bovendien staat ze de hele dag lekker buiten dus een dagje overslaan is geen ramp.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:23

Spannend susanh, zo'n verhuizing. Lijkt mij erg lastig om twee verschillende stallen te hebben. Wil je uiteindelijk naar iets waar zij kunnen samen staan?

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:34

Wauw leuke pony hoor, betreft de paarden en kleine pony's dan moeten wij de bak in komen met onze bonte en ze draaien onderhand een rondje om de achterhand heen van wat komt daar nou binnen :D :D

@curly wat een schattige foto's <3
AqHAProud wat een mooi resultaat en wat een super mooie foto van jullie samen <3

Isabella had vorige week in de vakantie een 2 daags concour en ze moest nog 2 pnt voor het L1 en die behaalde ze de ene dag en zaterdags is ze L2 gestart en werd 2 x eerste met 2 dikke winstpunten <3
Nu hebben we morgen avond een wedstrijd staan en zaterdag en dan ivm met mijn werk weer een wat rustigere periode.

Vanmiddag nog even wat foto's gesloten van me toppertjes


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:38

OMG wat een super schattige pony <3 en wat een super mooi team samen <3

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:39

AQHAProud schreef:
OMG wat een super schattige pony <3 en wat een super mooi team samen <3

Dank je ;)

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:03

Nou kan me die winstpunten wel voorstellen ze rijdt de pony supernetjes! Wat goed dat ze meteen prijs rijdt ook!

Nee we willen niet alles op 1 stal nu. Ons paard gaat niet verhuizen omdat die stal qua training etc ideaal is. En de pony kan door formaat er niet staan, anders moet ze alleen in een weitje en dat is zielig. Ze gaat nu 1 km van de pensionstal van ons paard staan. Is toch ietsje anders geworden, wel overdag buiten samen met een shet. In de nacht op stal. Alles is spiksplinternieuw, stallen zijn heel netjes en drinkbakje en alles is op pony hoogte. Wel een paardenformaat stal, met buitenluik. Dat is wel lekker dat ze de ruimte heeft. Er komen een hoop kinderen met pony's uit de buurt daar rijden dus dat is gezellig voor onze dochter. Ook de 2 zusjes van de staleigenaar rijden er, 1tje is 1 jaar ouder als onze dochter. Als ze straks een D pony krijgt kan die wel bij ons paard op stal gestald worden, die zou namelijk wel door formaat gewoon met de paarden mee naar buiten kunnen. Het is dus een tijdelijk iets, hooguit 2 jaar gok ik als ik kijk naar hoe groot onze dochter is en hoe klein Cato. Wij verhuizen trouwens geregeld de boel als we op vakantie gaan (paard gaat altijd mee) en dat gaat altijd goed. Onze ervaring is dat als ze regelmatig mee op stap gaan met je het altijd wel goed gaat, zo lang ze maar goed verzorgd zijn en hun natje en droogje hebben plus een fijn plekje om te staan. Chaplin vindt alles best als er maar eten is :+

Cato is ook niet heel moeilijk hebben we gemerkt, die was de eerste 2 dagen wel wat gespannen maar is nu al veel meer relaxed. Ben al zo trots op die 2, pony pakt alles super op en mijn dochter heeft zelfs al gegaloppeerd met haar. Vond ze spannend en durfde ze de eerste paar dagen niet, aangeboden om als ze het zelf ziet zitten eerst aan de longe te proberen. Maar gisteren was ze ineens heel fanatiek bezig ik zeg, wat wil je doen? Ik wil in galop! Nou ok kijk maar of het lukt. Helemaal trots natuurlijk dat het zelf gelukt was. En gisteren achter ons paard aan de waterbak ingestapt (1 van de 3 waterbakken op stal, dit is de kleinste). Paar dagen terug wilde de pony nog geen eens een nat voetje halen. Maar nu ging het heel relaxed en liep ze er met een beetje hulp van ons paard en mijn man die de eerste keer even vast hield er zo in. Ik merk trouwens dat hoe minder ik me er mee bemoei hoe beter het gaat, met rijden. Jullie die ervaring ook? Dan durft ze veel meer.

Afbeelding

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 06:54

SusanH schreef:
Nou kan me die winstpunten wel voorstellen ze rijdt de pony supernetjes! Wat goed dat ze meteen prijs rijdt ook!

Nee we willen niet alles op 1 stal nu. Ons paard gaat niet verhuizen omdat die stal qua training etc ideaal is. En de pony kan door formaat er niet staan, anders moet ze alleen in een weitje en dat is zielig. Ze gaat nu 1 km van de pensionstal van ons paard staan. Is toch ietsje anders geworden, wel overdag buiten samen met een shet. In de nacht op stal. Alles is spiksplinternieuw, stallen zijn heel netjes en drinkbakje en alles is op pony hoogte. Wel een paardenformaat stal, met buitenluik. Dat is wel lekker dat ze de ruimte heeft. Er komen een hoop kinderen met pony's uit de buurt daar rijden dus dat is gezellig voor onze dochter. Ook de 2 zusjes van de staleigenaar rijden er, 1tje is 1 jaar ouder als onze dochter. Als ze straks een D pony krijgt kan die wel bij ons paard op stal gestald worden, die zou namelijk wel door formaat gewoon met de paarden mee naar buiten kunnen. Het is dus een tijdelijk iets, hooguit 2 jaar gok ik als ik kijk naar hoe groot onze dochter is en hoe klein Cato. Wij verhuizen trouwens geregeld de boel als we op vakantie gaan (paard gaat altijd mee) en dat gaat altijd goed. Onze ervaring is dat als ze regelmatig mee op stap gaan met je het altijd wel goed gaat, zo lang ze maar goed verzorgd zijn en hun natje en droogje hebben plus een fijn plekje om te staan. Chaplin vindt alles best als er maar eten is :+

Cato is ook niet heel moeilijk hebben we gemerkt, die was de eerste 2 dagen wel wat gespannen maar is nu al veel meer relaxed. Ben al zo trots op die 2, pony pakt alles super op en mijn dochter heeft zelfs al gegaloppeerd met haar. Vond ze spannend en durfde ze de eerste paar dagen niet, aangeboden om als ze het zelf ziet zitten eerst aan de longe te proberen. Maar gisteren was ze ineens heel fanatiek bezig ik zeg, wat wil je doen? Ik wil in galop! Nou ok kijk maar of het lukt. Helemaal trots natuurlijk dat het zelf gelukt was. En gisteren achter ons paard aan de waterbak ingestapt (1 van de 3 waterbakken op stal, dit is de kleinste). Paar dagen terug wilde de pony nog geen eens een nat voetje halen. Maar nu ging het heel relaxed en liep ze er met een beetje hulp van ons paard en mijn man die de eerste keer even vast hield er zo in. Ik merk trouwens dat hoe minder ik me er mee bemoei hoe beter het gaat, met rijden. Jullie die ervaring ook? Dan durft ze veel meer.

[ [url=m/gDUTDm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuke foto's weer iedereen *\o/*

Ja die ervaring heb ik ook susanh. Wij laten haar nog niet alleen met Raya omdat zij heeft korte ervaring en is nog jong. Maar als mijn man haar helpt (die eigenlijk niks van paarden weet maar de afgelopen jaren paar dingen heeft opgestoken) durft Maeley veel meer dan als ik er mee bemoei :Y) ze zal papa weleens laten zien hoe alles moet _O- bij mij is ze meer terughoudend en vraagt ze veel meer voordat ze iets doet

Sinds wij hebben Raya, onze zoon heeft ook de virus te pakken :+ Hij heeft gisteren middag zijn eerste les gedaan op manege. Met twee andere ruitertjes. Het ging al heel goed! Daniel had wel voordeel dat hij al vaak op paarden heeft gezeten, die andere twee ruitertjes niet. Dat scheelt natuurlijk. Maar toch ik was heel trots :Y) hij durft veel meer dan Maeley toen ze begon, misschien wel beetje jongens vs meisjes of gewoon karakter haha .

Onze jongste twee waren in weekend mee, blijven meestal thuis (zijn bijna twee).
Ze vinden pony aaien heel leuk en even borstel twee keer over de pony maar daarna hebben ze het weer gezien 8)7

Feykn (mijn IJslander) vindt Raya ook wel oké, niet van onder de indruk :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 16 bezoekers