Zijn jou spullen veilig op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:12

Ik heb al eens op een stal gestaan, waar niets gestolen werd maar waar je ook niets kon laten slingeren. Er liep namelijk een hond die graag op borstels en handschoenen knabbelt _O-

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:13

Bij mij sta alleen ik en er komen een paar meisjes voor de Shetlanders.

Ik moet regelmatig spullen van mij uit hun kast halen als ik weer eens iets kwijt ben. Ondanks het vele aanspreken e.d blijven ze mijn spullen gebruiken ik ik wordt er serieus niet goed van. Gister nog na een uur zoeken de teugels van mijn bitloze hoofdstel ( die op een plek hangt waar ze niks tw zoeken hebben) gevonden die hebben ze brutaal gewoon losgemaakt van mijn hoofdstel.

Zo ook elastiekjes, antiklit, borstels, longeerzwepen en zelfs de spullen om zijn eczeem mee te behandelen enz “kwijt” geraakt

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:30

Wat een verhalen hier! Mijn paard en ponys staan gewoon aan huis. Handig, zo’n vader die paarden fokt :D de enige die bij ons in de zadelkamer komen zijn ik, mijn zus, mijn vader voor de paarden en mijn moeder om de honden te voeren. Ja, bij ons heeft iedereen respect. Gebruik je zonder te vragen gerief van een ander kon je die spullen ook weer helemaal schoonmaken tot t blinkt. Gewoon even vragen. Onze dekjes en oornetjes, weidehalsters( leren niet, iedereen heeft er een van zichzelf inclusief 4 hebben een eigen weidehalster), borstels en schoonmaakspullen zijn wel gezamelijk. Hoofdstellen en. Zadels niet. Gewoon vragen. Mijn zus heeft alles van hulpteugens etc, dus als ik die wil lenen vraag ik dat. Gewoon kwestie van respect.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:58

Op de laatste stal waar ik een tijdlang heb gestaan was het absoluut veilig. Niemand die ongevraagd wat leende. Op de eerste stal waar ik heb gestaan liep er 1 rond met haviksogen zei ik altijd. Had je bijna alles opgeruimd, liep je nog even naar buiten om de mest uit de bak te halen kon je er donder op zeggen dat dat wat je had laten liggen foetsie was. Of het nu een hoevekrabber was een zweep of handschoenen zelfs stiekjes het was weg. Zij wist nooit van niets af maar ondertussen was ze altijd wel panisch over haar kast, die was altijd dicht als er iemand in de buurt was, totdat het spuigaten uitliep en ze betrapt was, toen moest haar kast open en daar kwam alles uit te voorschijn wat iedereen kwijt was. Triest eigenlijk dat je zo kunt zijn.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:07

Bij ons waar ik stond was altijd alles veilig.
Ik had wel altijd alles in mijn kast
Behalve het halster en touw. Die hing aan de stal.
De paarden stonden daar per 2 op de wei en dan werden de 2 touwen aan het hek gehangen. Een enkele keer werden dan de touwen omgewisseld bij het naar binnen doen. Maar dan wist ik dat de merrie waarmee hij stond zijn touw aan haar stal had hangen.
Ik kon ook rustig mijn peesjes en achterkapjes aan de stal laten drogen.
Iedereen bij ons op stal heeft zijn eigen spulletjes en het over het algemeen goed voor elkaar dus het is ook niet nodig om andermans spullen te pakken.

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:33

Hier hebben we een eigen privé stal met hek+ stroom draad om het erf. Geen mensen van buitenaf en hier worden snachts slowfeeder hooinetten en dazenvallen van het terrein gejat!
Staan gewoon op camera. Echt je gelooft niet wat je ziet.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:50

Hier zit alles van me in een kluisje met eigen sleutel! :) .
Enkel een bonte halster met 2 touwen hangen bij m'n stal om mevrouw buiten te zetten. Een met veiligheidsklip en de andere met een normale. Dit omdat op m'n vorige stal ze het fijner vonden zonder veiligheidsklip, en ik juist met. Dusja, :P . Ik ben ook wel is m'n poetstas vergeten op te ruimen, maar die staat er dan de volgende dag gewoon nog. *D . Wel hangt m'n halster regelmatig bij der buurman of vrouw, maar als dat het enige is. *\o/* .

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:12

Wat vervelend dat er op sommige plekken zo wordt omgegaan met andermans spullen...
Bij de kleinschalige pensionstal waar mijn paardje staat gebeurd dat niet hoor. Er wordt wel eens wat geleend, maar altijd gevraagd en netjes teruggelegd. Hooguit dat er met binnenhalen wel eens wat halstertouwen per ongeluk verwisseld worden.
Ik had laatst zelfs mijn longeerhulp naast de bak gelegd en vervolgens niet gebruikt en vergeten, en na een week dacht ik: wat slordig dat iemand dat al een week hier laat slingeren... Oh, wacht even... Ook wel eens met longeerzweep gehad, jemig deze zweep ligt hier al weken te slingeren en hij lijkt precies op die van mij die ik kwijt ben... Oh wacht...
Vroeger had ook vrijwel niemand een slot op zijn kast en stonden de zadels gewoon in de gangpaden tegenover het bijbehorende paard. Maar na een inbraak waar alle zadels snachts werden meegenomen hebben we nu toch maar een zadelkluis, camerabewaking en de meesten ook kast op slot. Maar van mijn stalgenoot hoef ik voor mijn spullen niet te vrezen .

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:13

Ik heb met mijn eerste en 2e paard ook op een stal gestaan waar niets veilig was.

Deken gejat door personeel zag ik later terug op een manegepaard.
Halsters foetsie.
Longeerzweep vond ik terug in de kantine maar denk maar niet dat ik m terugkreeg nadat ik aangaf dat hij van mij was.
Mijn bijrijdster is bedreigt en gedwongen om mijn gelpad van €70 euro af te geven aan 1 die de hare kwijt was en wist dat ik ook 1 had.

Altijd mijn kast daar op slot. Niks kon je daar onbewaakt laten liggen.

Calice

Berichten: 9823
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:20

Jeetje wat een bizarre verhalen komen er voorbij :oo .

De stal waar ik sta kunnen we alles gewoon laten bij onze stal laten hangen en liggen zonder dat er iets verdwijnt.
We hebben ook een gezamenlijk rek om de spullen te laten drogen en daar is ook nooit gedoe mee.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:04

Jeetje, wat een verhalen komen hier voorbij!

Toen ik nog een bijrijdpaard had en daarmee op de manege stond was ik wel regelmatig wat kwijt maar had ik het zelf ergens laten slingeren, haha.

Nu mijn eigen paard bij iemand aan huis staat zit er niemand zo maar aan mijn spullen hoor en anders krijg ik een appje. Ik heb een kist die wel op slot kan eventueel maar niet op slot is en waar alles van mij in ligt. Wil een onbekende daar op stal komen, staan er eerst 3 honden te blaffen en volgens mij hangt er ook een camera.

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:13

De stal waar mijn leasepony staat is ook een manege en vlak ernaast zit nog een andere manege, beide stallen delen een oprit. M’n leasepony staat aan de oprit, tegenover de ingang van de stal naast ons. We hebben sloten op onze kastdeuren maar ook genoeg spullen buiten de kast liggen en er is eigenlijk nooit wat weg. Het scheelt dat op het stukje waar m’n leasepony staat enkel twee andere privépaarden staan (de andere privé en manegepaarden staan op het terrein zelf). Als ik ga rijden of bezig ben, kan ik de kasten gewoon open laten :D Soms mist er een kruiwagen of een schep omdat iemand van de buren deze heeft gepakt, maar dit is eigenlijk al maanden niet meer gebeurt. En als het gebeurt dan heeft de eigenaresse van de andere stal het meestal al terug gezet voor dat wij het door hebben. Als ik iets op het terrein van de stal zelf laat slingeren, is de kans wel groot dat het weg is, maar bij de stal zelf kan ik alles gerust achterlaten.

Eerst stond er een manegepony naast m’n leasepony en toen waren we nog wel eens een zweep of borstel kwijt die we later bij de kast van de manegepony vonden. Als er nu iets weg is, is dat waarschijnlijk omdat we het zelf zijn kwijtgeraakt (we zijn niet zo geordend) :')

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:13

Marjoow schreef:
Ik heb al eens op een stal gestaan, waar niets gestolen werd maar waar je ook niets kon laten slingeren. Er liep namelijk een hond die graag op borstels en handschoenen knabbelt _O-


Herkenbaar O:)
De boer vond mijn kapotgrknauwde handschoentje terug in hun voortuin

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:16

De stal waar ik nu sta is vrij kleinschalig, iedereen weet wel ongeveer wat van wie is. Nog nooit iets kwijtgeraakt. Wel al twee keer na een vakantie iets aan mijn stal hebben hangende wat niet van mij was :)) (halstertouw, dekensingel).
Waarschijnlijk de enige stal in Zuid-Holland waar je na je vakantie meer spullen hebt dan minder :') :))

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:17

Helaas op stal waar ik reed werden er wel eens borstels uit andermans koffer gehaald! :') Heel erg triest dus vanaf die tijd heb ik altijd een slot op mijn koffer gehad en ook altijd afgesloten al was ik maar 5 minuten weg. Tegenwoordig zijn je spullen nergens meer veilig helaas.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:22

Apple :D

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:41

Ik had ooit een verzorgpaard en als bedankje had ik een pak met 4 muffins meegenomen. Hebben ze gewoon mijn muffins gejat :+ Verder rij ik op een manege waar je vrij snel je zweepje kwijt bent. Laatste jaren niet meer gehad. Bind tegenwoordig mijn zweep aan de zak van mijn cap vast.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:37

Hier liggen er gerust peperdure telefoons in de kantine onbeheerd op tafel.
Of KEP italia caps, en dure leren rijlaarzen onbeheerd ergens in de kantine.
Niemand die het jat hoor, alleen halstertouwen zijn geregeld weg.
Meestal komen ze wel weer tevoorschijn, een keer niet en dat was met een wedstrijd.
Ik vermoed dat iemand van buitenaf het touw gepakt heeft, het maffe is het touw had een karabijnhaak ipv een normale clip omdat de clip stuk was.
Een hufterproof touw was het, en ik vermoed dat iemand met een sloperig paard op de trailer dat ook dacht.
Verder tref ik alleen mijn halster wel eens in maat versteld aan.
Dan hadden ze met spoed even een ponyhalster nodig en dat zijn er weinig in mijn gang, dus dat snap ik wel als je even snel wat nodig hebt.
Aan mijn halstertouwen hangen wel labels met mijn naam, sindsdien hoef ik zelden meer te zoeken naar een halstertouw. :)
Mijn tas met portemonnee en telefoon hangt gewoon in mijn kast die open staat als ik op stal ben, niemand die eraan zit hoor.
En het is tevens een manege, eigenlijk elke manegeruiter heeft hier eigen borstels.
Nieuwelingen soms niet, en dan vragen ze altijd wel of dat mandje borstels van de manege is voor ze iets pakken.
Dan mogen ze altijd wel mijn borstels gebruiken, mijn pony staat bij de manegepaarden in en voor schimmel of mijt ben ik bij ons niet bang.
Wat dat betreft zijn de klanten bij ons écht heel netjes, de band tussen pension en manegeklanten is prima en de kinderen vragen gerust hulp.
Er is nooit een pensionklant te beroerd om te helpen, dus de kids zijn ook niet bang om om hulp te vragen bij ons.
Zelfde met snoepjes geven aan mijn pony, de kids weten dat als ze het maar aan mij vragen het altijd mag. Als ze het maar vragen.
Gister mochten ze mijn pony gebruiken met pony versieren, dan komen ze tot mijn verbazing zelfs keurig vertellen wat voor verf ze gebruikt hebben.
En dat ze het er met borstelen niet af kregen, dus dat hij wel nog wat vlekjes verf op zijn vacht had met de vraag of dat erg was.
Maar gewoon zo open dat ze dan aan komen lopen, en dat netjes vertellen terwijl ik zeker weet dat ze dat absoluut niet gevraagd is door de juf.
Heeeel bijzonder vind ik dat, het gaat om kinderen tussen de 7 en 11 hooguit.

Anoniem

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:01

Jeeeemig wat een verhalen zeg! :oo

Hier hangt voor elke stal een halster + touw waar de staleigenaar ze inderdaad mee buiten zet. In de zomer hangt er wel is een vliegenkap bij.
Sommige hebben peeskappen of springschoenen aan de tralies hangen (ik ook wel is om ze te laten drogen), en verder hebben we een dekenrek en rekken aan de muur om dekjes na het rijden te laten 'drogen'.

Verder alles in een kast, zit een slot op maar uiteraard eigen keus of je die dicht doet of niet. Sommige hebben de sleutel er zelfs gewoon in zitten. Zadelkamer gaat 's nachts op slot met alarm en codeslot, van buitenaf kan er dus sowieso niks gestolen worden :)
En verder gebeurt het hier sowieso niet onderling, godzijdank. Zou ook heel snel weg zijn als ik niet gewoon een dekje kan laten hangen zonder de angst dat deze de dag erna weg is...

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:08

Hooguit zwepen en bakjes elastiekjes verdwijnen hier als je het laat slingeren.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:23

Hier heeft iedereen een eigen grote kast. Maar hangen ook genoeg spullen voor/aan de boxen.
Spullen blijven gewoon liggen waar je ze vergeet. Hooguit wordt het na een tijdje opgeruimd op de verzamelplaats voor gevonden spullen.

Jaren geleden wel eens een rotte appel op stal gehad, dus we hebben ook afsluitbare voerbakken. Maar die worden al tijden niet meer gebruikt/op slot gedaan.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:25

Aurero schreef:
Laatst werd er voeding uit mijn kast gestolen.. Had dat pas na 2 weken door, vond het al vreemd dat de voeding zo snel op ging maar ik deel mijn kast dus ik dacht dat de ander dat wel gedaan had (was dus niet zo) En gisteren kwam ik erachter dat al mijn spullen overhoop zijn gehaald.. Dus nu ben ik opzoek naar een opbergdoos met een slot eraan! Want ik vertrouw niemand meer..


Jemig; jij stoft even een topic uit 2015 af met je post :+

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:43

Ik heb nu op twee pensionstallen gestaan. Allebei kleinschalig. Eerste met 6 pensionklanten. Halster en touw hingen aan de stallen en een deel van mn spullen stond out in the open. Is niet aangeraakt (tenminste, dan hebben ze het weer netjes terug gezet).

In de beveiligde zadelkamer stond mijn eigen kast waar alleen ik sleutel van had. Ben nooit iets kwijtgeraakt. Kon dingen laten liggen. Dan deed ik ff n appje in de stalapp.
Ik werd wel bewaakt alsof ik de grootste crimineel was, toen ik mijn spullen op kwam halen nadat ik mn paard verhuist had. Dat ze zeker wisten dat ik niks meenam. Zou er niet eens over nadenken. Alles wat ik wil hebben koop ik gewoon.

Mijn huidige stal is ook kleinschalig. We zijn met vijf pensionklanten. Wel meer paarden maar die zijn van de eigenaresse.
We hebben een eigen zadelkast die gebouwd is door de eigenaresse. We mogen daar een slot omheen doen en die ligt ook in mn kast maar ik heb al gezien dat het een kwestie van twee schroeven draaien is, en je hebt t slot los. Dus dat heeft natuurlijk geen enkele zin tegen diefstal van buitenaf.
Maar mocht ik merken dat iemand aan mn spullen zit dan doe ik hem er zeker op en maak ik er ook melding van in de groepsapp.
Tot nu toe merk ik dit niet.

Alle paarden hebben een eigen halster. Alleen de halstertouwen worden door elkaar heen gebruikt. Is af en toe ff zoeken of je moet ff een goed touw in je kast leggen.
Dekjes en dergelijke kunnen drogen op je dekenrek aan de stal. Die worden wellicht even verplaatst naar het rek van een andere stal maar wordt niet gebruikt voor n ander dier.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:06

Op mijn huidige stal hebben we maar twee kasten zo kleinschalig als het is:p
En die kasten hebben ook nog eens dezelfde sleutel, dus we kunnen bij elkaar in de kast komen.

Maar ben niet bang dat er zomaar iets uitgehaald wordt. We wisselen wel eens zalfjes oid uit en dan mogen ze de tube uit mijn kast pakken.
Dit wordt dan wel in overleg gedaan.

Vorige twee stallen waren iets groter maar ook daar kon ik altijd mijn kast open laten staan en stond er een kist voor de stal die gewoon open was met dekens erin.
Nooit problemen mee gehad.
Alleen halsters werden nog wel eens verwisseld omdat bij het land alle halsters op een hoop lagen en de paarden zonder halster in het land stonden. Dan werd er nog wel eens de verkeerde gepakt. Maar die was meestal zo weer terug gevonden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:13

Ik heb mijn paard bij de eigenaar van mijn bijrijpaard staan. Doorgaans delen we alles, dus ik hoef me nergens druk over te maken. Vroeger ook niet hoor.