[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:44

@ goof en heleennn,
Jullie vonden mijn vraag toen zo raar.
Ik kan zeer zeker goed slapen zowel voor als na het berichtje van de helpende partij.

Waar het mij vooral om ging is dat ts niet meer zo hard de grond in geboord word.
Want kijk, de helpende partij heeft gereageerd en hierna is "rust" in het topic gekomen.
Ts en lightninnggg, veel succes tesamen!


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:43

Ik vond het helemaal geen gekke vraag hoor, maar het is wel vaker gebeurd dat het een aantal dagen stil is in het topic. Helaas geen garantie, maar we shall see :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 12:12

Het zal (hoop ik) wel stil mogen blijven.
Heb hulp die zich nu ook gemeld heeft.
Zij komt na haar vakantie (eind mei) met limo werken. Hoevaak per week is nog te bespreken.
In tussentijd houd ik me bezig met longeren voor spieropbouw.

Gisteren gelongeerd en zonder het te verwachten sprong limo linksom meteen in de juiste galop aan.
Meestal springt hij verkeerd aan (overkruisd) dus achterbenen in rechtergalop en voorbenen wel linkergalop.
Heb dan na die ronde geen galop meer gevraagd omdat ik niet wil riskeren dat hij dan toch weer verkeerd aanspringt.

Heb gisteren ook de peli longeerhulp gebruikt. Hier reageert hij nog wat gespannen op. Met de longeersingel en bijzettouwtjes heeft hij dit veel minder. Maar de peli is wel sneller opgelegd :')

Leef en laat leven.

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:01

Correcte spieropbouw zal niet plaatsvinden zolang Limo niet leert hoe zijn lijf correct te gebruiken. Een longeerhulp vraagt misschien om een lage hoofd-halshouding, maar die houding komt dan voort uit compensatie elders in plaats van goed lichaamsgebruik.

Juist met longeren kun je veel schade toebrengen aan een onbeleerd paard als je niet weet hoe je het aan moet leren. Van spieropbouw is dan geheel geen sprake, of de verkeerde spieren misschien.

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:06

Pas op met die longeerhulp, die kan heel erg veel schade toebrengen. Ik weet dat er mensen bij zweren, maar ik heb er hele nare verhalen over gehoord van mijn trainer. Bij mij zou hij er iig absoluut niet in komen. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:09

Idem mening over longeerhulp, ik zou dat ook achterwegen laten. Maar je kan wel prima zo longeren zonder extra hulpteugels om gewoon zijn conditie op te bouwen naar de toekomst toe?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 14:59

Voila had beter niks gezegd over het longeren. :\

Dus voortaan zwijg ik wel. Het is toch nooit goed wat ik doe of wil doen.

Leef en laat leven.

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:59

Art_Ificious schreef:
Voila had beter niks gezegd over het longeren. :\

Dus voortaan zwijg ik wel. Het is toch nooit goed wat ik doe of wil doen.

Wat positief... we willen je alleen maar helpen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:00

Het is een heads-up hè, geen kritiek. :) Beste met jullie voor.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:16

Art_Ificious schreef:
Voila had beter niks gezegd over het longeren. :\

Dus voortaan zwijg ik wel. Het is toch nooit goed wat ik doe of wil doen.

Beetje overdreven zo... niemand verwijt je iets, we delen onze ervaring met een longeerhulp en je krijgt een duidelijke uitleg waarom je het beter niet kan gebruiken. Geen self-fulfilling prophecy worden hoor, dan komen we helemaal nergens meer in dit topic


purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:46

Heb je dit eigenlijk overlegd met degene die je begeleid? Hoe staat zij erin?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 16:56

purny schreef:
Heb je dit eigenlijk overlegd met degene die je begeleid? Hoe staat zij erin?
wat denk je zelf? Ik ga echt niks doen zonder overleg.

Zij vind het juist een fijne hulpteugel en gebruikt het zelf ook.

Leef en laat leven.

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:42

Maar als hij het goed doet met de longeersingel en de touwtjes kan je misschien beter daar even bij blijven? Persoonlijk vind ik de peli ook een heel goeie longeerhulpmiddel, maar puur omdat mijn paard van die singel met bijzet zo gespannen wordt, dan is longeren helemaal niet meer aangenaam met hem. Met dit vind hij wel rust. Maar als de jouwe het net beter doet met het andere zou ik daar voorlopig even bij blijven nee? Lijkt me wat aangenamer?


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 10:30

Er is er één jarig hoera hoera ....

Limo is vandaag 4 jaartjes oud !!
*\o/* <3

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 14:53

Het bijvoeren begint ook stilletjes resultaat te leveren.

Ribben zijn al minder zichtbaar
Afbeelding

Punker :')
Afbeelding

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 19:50

Soms denk ik eraan een leasepaard te zoeken (in mijn directe omgeving) om zelf in de tussentijd te kunnen werken aan mijn rijden door een ervaren paard en 2x per week les te nemen in dressuur.
Dat les nemen mis ik nu namelijk wel, maar ik wil dan specifiek gericht op mijn houding en zit les nemen.
Dat is zo simpel nog niet te vindzn :\

Leef en laat leven.

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:53

Heeft je staleigenaar geen paard waar hij je les op wil geven?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 19:56

Zij doet niet aan privelessen helaas.

Leef en laat leven.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:49

Ik vind dat je echt wel je best doet! En fijn dat limo al wat meer gewicht krijgt :) ik heb ook een vier jarige dus dat is altijd leuk om te vergelijken! Mijne heb ik als twee jarige gekocht, ook in niet zo'n beste staat maar inmiddels mag ze er best wezen en lessen we waar we super veel van leren! Ik vind limo nog steeds vrij karig in zijn spieren zitten en zou zelf eerst iets meer volume willen voor ik er op zou stappen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:01

Eight schreef:
Ik vind dat je echt wel je best doet! En fijn dat limo al wat meer gewicht krijgt :) ik heb ook een vier jarige dus dat is altijd leuk om te vergelijken! Mijne heb ik als twee jarige gekocht, ook in niet zo'n beste staat maar inmiddels mag ze er best wezen en lessen we waar we super veel van leren! Ik vind limo nog steeds vrij karig in zijn spieren zitten en zou zelf eerst iets meer volume willen voor ik er op zou stappen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich :)

Ik moet nu wel zeggen dat ik eerst ook van dat principe was, maar nu bij een kennis gezien heb dat zij er toch op gegaan is heb ik mijn mening wat moeten bijstellen. Dat was ook een schrale 4 jarige, heel gelijk met Limo qua bouw, zij is gewoon gestructureerd beginnen rijden een aantal keer per week en beestje ziet er heel mooi uit nu. Is op een paar maanden tijd echt heel mooi vol geworden, dus ik zou in dit geval toch ook gewoon zeggen: hup aan de bak ermee. Dat paard stond wel op gras ipv zand zoals Limo, maar op gebied van spieren was het verschil toch ook duidelijk zichtbaar.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:07

Zoals ik zei ieder voor zich :j
Spoiler:
Van:
Afbeelding
Naar:
Afbeelding
Zonder echte training maar door 24/7 buiten met een vriendje is ze goed bijgetrokken, nu train ik haar enkele dagen per week en dat gaat super. Er leiden veel wegen naar Rome, maar voor spieropbouw heb je toch wel iets van reserve nodig naar mijn idee. Daarnaast voer ik na het trainen extra zodat wat we er aan trainen er ook niet meer af gaat :j

Ik denk dat iedereen het beste met zijn dier voor heeft, en de een vind linksom prettiger, de andere rechtsom.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 11:24

Limo was wel wat schraler dan jouw pony. Maar principe is hetzelfde.

Harley was ook schraal toen ik hem kocht en verbeterde zienderogen.
Afbeelding

En dit was limo de dag dat hij gebracht werd. Zo schraal was hij niet toen ik hem kocht (ging kijken).
Afbeelding
Afbeelding


Ik heb nog goed nieuws, ik heb een rechtricht instructrice gevonden.
Mijn Osteopaat geeft er ook les in maar kan niet wekelijks. En voor mezelf iets te kunnen bijleren is wekelijks veel beter.

Leef en laat leven.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:11

Een rechtricht instructrice voor aan de hand of voor het rijden?
Is het niet handig om eerst te beginnen met het rustig beleren met de bokker, ipv tien dingen tegelijk te doen? Als de rechtricht instructrice een heel ander inzicht heeft dan de belerende bokker, ga je met gemixte signalen werken, is toch ook niet handig ?

Ik zie hier een leasepaard omdat je niet kan rijden, terwijl je eerder geen tijd had om te gaan... Plus, je had geen geld om paardlief weg te brengen op training, maar wil nu opeens wel investeren in zadel (wat in theorie nu nog gewoon goed lag zei je), een leasepaard en een nieuwe instructrice, terwijl pony nog niet goed opgeleerd is...
I don't get it.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 13:02

Heb je echt alleen negatieve commentaar?

Rechtrichten aan de hand natuurlijk. Zoiets begint áltijd aan de hand.

Tevens heb ik het besproken gehad met lightning. Ik vroeg wat goede oefeningen waren en zij stuurde een filmpje met rechtrichtende oefeningen door want dat is beter dan longeren. Maar voor limo is het beter als ik hier een instructrice voor neem voor ik hem dingen fout aanleer.

"Eerder geen tijd op te gaan" heb je ook opgevangen dat ik van werk veranderd ben?

Wat financieel betreft. Er is een gróót verschil tussen 700€ betalen per maand voor limo wegbrengen of 200€ per maand voor extra instructrice die hem ook beter zullen maken máár waar ik zelf profijt van heb omdat ik zelf ook bijleer.

Leef en laat leven.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:06

Harley ziet er op die linkse foto prachtig uit! :) het is lastig als je paardje niet lekker aanzet, bij ons was het een wormspuit er in en kwalitatief goed bijvoeren + wat jaren de tijd gunnen. Weet je al wanneer de bokker met limo start?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers