Moederdag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 14:41

Ha allemaal,

Ik kon echt geen topic vinden over Moederdag. Daarom open ik dit topic, sorry als er toch een topic over loopt of dat het verkeerd is geplaatst. In de huiskamer vond ik de meeste moederachtige topics dus vandaar hier geplaatst.

Goed mij vraag openingsvragen zijn: Wat doe jij aan Moederdag en wat geef jij cadeau (kan een bloemetje zijn, maar ook een bezoekje of een ontbijtje)?

Waarom deze vragen? Omdat ik allereerst heel nieuwsgierig ben naar wat anderen doen met Moederdag en ten tweede dat ik nog wel wat tips kan gebruiken voor mijn echte moeder, mijn tantemoeder en mijn schoonmoeder :D Want hoewel ze alledrie zeggen dat ze het commerciële onzin vinden, vinden ze het toch wel heel erg leuk als ik er even aan denk.

Tenslotte is het voor vele een vrolijke dag, echter voor sommige die hun moeder moeten missen juist heel verdrietig. Ik hoop niet dat ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, dat is niet de bedoeling.

Liefs


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:44

Aangezien dit beter bij Leven Zonder Paarden past, verplaats ik ‘m :D

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:51

Mijn moeder houdt van bloemen, dus meestal krijgt ze die van ons (6 kinderen) samen een grote. En verder krijgt ze dit jaar een nieuwe foto van ons allemaal samen. Die nu aan de muur hangt is alweer een jaar of 8 oud, dus hoog tijd voor een nieuwe.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)


lideli

Berichten: 2438
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:54

Dit jaar ben ik in het buitenland tijdens Moederdag, wat ik ergens best balen vind. Maar ik heb voor mijn moeder een kaart inelkaar geknutseld via Greetz, en mijn vriend zal haar een leuke mok gevuld met chocolaatjes brengen :)
Als ik dan weer terug ben neem ik haar mee naar de film oid

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:54

Ik vind het persoonlijk een hele moeilijke dag. Helaas is mijn lieve mamma in 2015 overleden aan die vreselijke rotziekte :'(
Er wordt ieder jaar zoveel reclame gemaakt voor Moederdag en ook al een paar weken van te voren. Heb het daar altijd heel moeilijk mee :'(
Meestal gaan we met z'n drieën dan wel iets samen doen om mamma te herinneren samen!

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:56

marsyl schreef:
Ik vind het persoonlijk een hele moeilijke dag. Helaas is mijn lieve mamma in 2015 overleden aan die vreselijke rotziekte :'(
Er wordt ieder jaar zoveel reclame gemaakt voor Moederdag en ook al een paar weken van te voren. Heb het daar altijd heel moeilijk mee :'(
Meestal gaan we met z'n drieën dan wel iets samen doen om mamma te herinneren samen!

Ah, sterkte :(:)

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 15:00

Ja Tink89 ik doe vaak ook een bloemetje of een mooie plant in een mand ofzo. Dus dacht kom ik doe iets originelers, toch zijn de drie mama’s daar het meest blij mee denk ik.

Marsyl ja voor dit soort reacties was ik al een beetje bang. Helaas is het voor velen ook een verdrietige dag. Mooi dat jullie gezamenlijk een dag van maken om haar te gedenken. Veel sterkte zondag. Achter elke traan schuilt vaak een mooie herinnering.

Zo’n Greetz kaart heb ik ook wel eens gemaakt. Lideli zou ik nog op tijd zijn?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:10

Ik neem mijn moeder mee naar een aarbeiden hightea. Samen met mijn zus. Maken we er een gezellig dagje van.
Schoonmoeder heb ik momenteel nog niks voor maar dat is de taak van mijn vriend :)

Insta: yl_aerial

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:10

Mijn zusje en ik geven moeders de High tea die we vorig jaar met moederdag belooft hadden :')

Verder geen oma's meer aan beide kanten dus gaan niet op visite verder.

~if the world falls apart, just fall in to space~

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:13

Met moederdag ben ik er niet, mijn vriend en ik nemen haar zaterdagavond mee uit eten.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:16

Lunchen bij mijn mam en daarna naar mn schoonmam.
Qua cadeaus doen we er niet aan.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Selina

Berichten: 14248
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:17

Ik ga m’n moeder als getuige vragen op Moederdag. Samen met een bosje bloemen :)

Vind het elk jaar wel lastig om iets te bedenken, maar aangezien m’n ma gek is op bloemen, zijn die altijd goed.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:25

Ik kan me niet heugen wanneer ik zowel moeder- als vaderdag gevierd heb. Mijn ouders gaan in die periode altijd voor zeker 6 weken op vakantie dus ik loop alles altijd lekker mis :+

TinkerTreas

Berichten: 3629
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:34

Mijn ouders zijn met vakantie dus dat is makkelijk, haha.

En mijn eigen kinderen hebben alle 3 iets geknutseld op school/opvang. Verder doen we er nooit zoveel aan.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:07

Vorig jaar ging ik met mijn moeder een dagje naar mijn oma toe en hebben we daar gezellig gegeten. Het jaar ervoor heb ik mijn moeder meegenomen voor een high tea, en dit jaar ga ik gezellig bij haar thuis eten.
Ik koop altijd een klein kadootje, omdat ze begin mei jarig is en dan al een groot cadeau krijgt :+ Dus meestal een mooie bos bloemen en een leuk dingetje van 20 euro (boekenbon, armbandje, kaarsen, fotolijst etc.)

pmarena

Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:09

Mijn moeder krijgt een boek. Schoonmoeder een mooie lavendelplant en oma krijgt een nieuw wol-zijde shirtje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:10

Mijn moeder is vlak na moederdag jarig dus we spreken meestal af om het over te slaan en haar verjaardag te vieren.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 16:11

Leuke dingen plannen jullie. Vooral de high tea is favoriet merk ik. Heb net kaarten gereserveerd voor een optreden. Hopelijk zijn ze daar blij mee. Schoonmama is alleen weg dan dus die krijgt een mooie plant als het aan mijn vriend ligt.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:11

Ik ga met m’n moeder en oma uit eten en koop nog wat kleins voor het idee, wat weet ik nog niet ga vanavond even stad in haha

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:13

Ik heb een tijd geleden de eiersnijder gesloopt, dus die krijgt mams voor Moederdag.
En mams heeft zelf de flessen/blikopener gemold dus die krijgt ze van mijn broer.

Voor de rest doen we niet echt iets..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101625
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:20

Mijn moeder is al 24 jaar niet meer in ons midden dus ik vier het niet...en het blijft moeilijk rond moederdag....

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:28

Hier doe ik niets aan Moederdag, naja... Mijn moeder koopt iets voor mij als bedankje dat ze mijn moeder mag zijn. Zelfde met vaderdag.

Nu vieren wij wel oud en nieuw en verjaardagen heel uitbundig, maar verder...

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:46

Sterkte voor alle moedermissende bokkers :*

Ik ga high winen met moeder en schoonmoeder. Wiiiijjjjnnnnn <3

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:46

Wij doen helemaal niets aan moederdag. Ik vind dat zulke commerciële onzin. Toen mijn zoon nog klein was vond ik de zelfgemaakte cadeautjes op school wel heel schattig, maar nu weten ze dat ze met niets aan hoeven komen te zetten. Gelukkig denkt mijn moeder er net zo over (hoef ik niet verplicht op te zitten en pootjes te geven). Elke dag een welgemeende dikke knuffel is voor mij elke dag moederdag. <3

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

lideli

Berichten: 2438
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:52

@TS ik denk dat je nog wel op tijd bent. En anders moet je misschien iets meer betalen dan normaal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Duran123, Huni, JoT, kaatje89, kvika, Roosch, Saaams, Selina, Verara, xoranlover, xSagan en 182 bezoekers