SGW Heerjansdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:51

Hier ook heerlijk gereden! Springen helaas 1 balkje. Reed te vlot de dubbel in.
Cross foutloos. Echter.. bleek ik achteraf 1 verkeerde hindernis te hebben genomen dus mijn score telde niet. Dat was even flink zuur. Kan mezelf echt wel voor me kop slaan.

Maar goed de cross wel met een super goed gevoel gereden. Als ik zag hoeveel weigeringen er waren ben ik daar toch wel heel blij mee.
En een verkeerde sprong nemen zal mij waarschijnlijk niet meer gebeuren :+

Onze volgende is SGW oudkarspel. Lekker een 'thuis' wedstrijd

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana


MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:55

Hier ook heel tevreden! Na de dressuur stonden we 1 maar springen was een ramp. Paard was veel te blij want hij wilde crossen en ik hield dan weer te veel in en daardoor geen ritme etc etc etc :+ . De rit nog kunnen beperken tot 2 balken.

Cross was geweldig! Dit was onze 2e L cross maar met wat een overtuiging sprong mijn paard het! Mega blij met hem! We waren ook ruim binnen de tijd dus nog flink rustig kunnen galopperen op het einde!

Uiteindelijk toch nog een 2e plaats mee naar huis mogen nemen! Onverwachts na die balken maar heel erg blij mee *\o/*

Mies1997
Berichten: 293
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:40

@lovecortana gefeliciteerd met je prijs!!

Wij hadden vandaag een beetje pech; miscommunicatie op hindernis 3 van het springen, met als resultaat ik op de grond. -O- Niet helemaal waarvoor je om 4.30 opstaat en een aardig stukkie rijdt, maarja kan een keer gebeuren. Snel vergeten en op naar Oudkarspel!

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 17:42

Gefeliciteerd lovecortana!

Wij waren 4e in de B. :D Heel fijn gesprongen met lekker ritme en tempo, cross ook heel fijn maar helaas gleed ze achter weg in de bocht vóór het water en daardoor niet zo netjes daar, kwam terug in de stijlpunten. Wel binnen de tijd gefinisht en ze pakte gewoon super aan! Heel blij met mijn paard.

    Gina Barina Jazz x Florencio - Z2 dr - M SGW | Luna Barina Giovanni x Jazz

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:34

jesss_amigo schreef:
Hier ook heerlijk gereden! Springen helaas 1 balkje. Reed te vlot de dubbel in.
Cross foutloos. Echter.. bleek ik achteraf 1 verkeerde hindernis te hebben genomen dus mijn score telde niet. Dat was even flink zuur. Kan mezelf echt wel voor me kop slaan.

Maar goed de cross wel met een super goed gevoel gereden. Als ik zag hoeveel weigeringen er waren ben ik daar toch wel heel blij mee.
En een verkeerde sprong nemen zal mij waarschijnlijk niet meer gebeuren :+

Onze volgende is SGW oudkarspel. Lekker een 'thuis' wedstrijd



:oo telt dan heel je cross niet meer?

Was voor mij mn eerste keer met dit paard en was m al een beetje kwijt op 1. Haalde de bocht naar 2 niet.
Tenminste zag m komen... Ging sturen. Moest toch echt sturen. Help ik moet toch echt de bocht om! Binnenteugel. Whaaa! Toen trok ie aan op de hoge en we moesten de lage.

Gokte wel dat de hoge nemen niet zou mogen dus probeerde m nog naar laag te sjorren maar zette m zo voor de kerstboom. En dat ging natuurlijk niet hahaha. :')

Rest ging heftig maar foutloos.
Maar vroeg me dus af wat er zou gebeuren als je dus de verkeerde (hogere) optie zou nemen en door zou knallen.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:38

zodiacje schreef:
jesss_amigo schreef:
Hier ook heerlijk gereden! Springen helaas 1 balkje. Reed te vlot de dubbel in.
Cross foutloos. Echter.. bleek ik achteraf 1 verkeerde hindernis te hebben genomen dus mijn score telde niet. Dat was even flink zuur. Kan mezelf echt wel voor me kop slaan.

Maar goed de cross wel met een super goed gevoel gereden. Als ik zag hoeveel weigeringen er waren ben ik daar toch wel heel blij mee.
En een verkeerde sprong nemen zal mij waarschijnlijk niet meer gebeuren :+

Onze volgende is SGW oudkarspel. Lekker een 'thuis' wedstrijd



:oo telt dan heel je cross niet meer?

Was voor mij mn eerste keer met dit paard en was m al een beetje kwijt op 1. Haalde de bocht naar 2 niet.
Tenminste zag m komen... Ging sturen. Moest toch echt sturen. Help ik moet toch echt de bocht om! Binnenteugel. Whaaa! Toen trok ie aan op de hoge en we moesten de lage.

Gokte wel dat de hoge nemen niet zou mogen dus probeerde m nog naar laag te sjorren maar zette m zo voor de kerstboom. En dat ging natuurlijk niet hahaha. :')

Rest ging heftig maar foutloos.
Maar vroeg me dus af wat er zou gebeuren als je dus de verkeerde (hogere) optie zou nemen en door zou knallen.?


Dan ben je gediskwalificeerd.


zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:08

Jeetje! :oo

Thanks voor je antwoord!

Anoniem

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:48

De uitslagen staan online

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:47


Maarten /3 /3 /3 /3 /3
--> Internet/Facebook: http://www.oddfotografie.nl, https://www.facebook.com/oddfotografie en http://www.odd-ict.nl
--> Mail: contact @ oddfotografie.nl Tel.: 06-20067112

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:14

Voor de liefhebbers hier wat filmpjes van mijn rit! Nogmaals het was een erg leuke cross en goede organisatie! Ook sommige technische lijntjes vond ik erg leuk om te rijden :D .



GoPro filmpje is vanaf hindernis 2... Was hem vergeten aan te zetten dus in de lijn van 1 naar 2 nog even snel gedaan :')

Frannelieke
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:54

Anoniem schreef:
De uitslagen staan online


Waar vind ik die? O:) Ik kan dus blijkbaar niet goed opzoeken op het internet :+

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:23

Op startlijsten

Frannelieke
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-08-13

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:53

Oh dankje!
Gefeliciteerd renske, lovecortana en jesss! +:)+ Wij hadden in onze 1ste L cross 3 weigeringen maar wat een goed gevoel. Ik verschoot een beetje toen hij weigerde op de afsprong (8) want dat heeft hij nog nooit gedaan maar toen ik zag hoeveel er daar moeite hadden... Ook nog een weigering op de waterinsprong, wat ik kon verwachten, en eentje bij 20 want toen was hij niet meer stuurbaar. :D Maar wel een goed gevoel! Op naar Hulsberg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:59

Frannelieke schreef:
Oh dankje!
Gefeliciteerd renske, lovecortana en jesss! +:)+ Wij hadden in onze 1ste L cross 3 weigeringen maar wat een goed gevoel. Ik verschoot een beetje toen hij weigerde op de afsprong (8) want dat heeft hij nog nooit gedaan maar toen ik zag hoeveel er daar moeite hadden... Ook nog een weigering op de waterinsprong, wat ik kon verwachten, en eentje bij 20 want toen was hij niet meer stuurbaar. :D Maar wel een goed gevoel! Op naar Hulsberg.


Heb je de uitslagen al bekeken? Heel veel ruiters hebben op 8 3 weigeringen gekregen en dus diskwalificatie en 2 verlies punten..

De mijne stond namelijk ook even stil voor 8 (terwijl ze normaal makkelijk afspringt) en daar had ik dus ook 3 weigeringen voor gekregen. Gelukkig heb ik nog protest kunnen aantekenen want dat was volkomen onterecht naar mijn mening. Maar denk dat er nog wel een paar gaan schrikken van de uitslagen...

Frannelieke
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-08-13

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:53

Ja ik heb het gezien. Ik weet zelf niet goed hoe het kwam...misschien de schaduw? Nini_roosje, ik was samen met jou aan het wachten op de federatievertegenwoordiger :) . Bij mij is het opgelost geraakt, ik hoop bij jou ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:07

Frannelieke schreef:
Ja ik heb het gezien. Ik weet zelf niet goed hoe het kwam...misschien de schaduw? Nini_roosje, ik was samen met jou aan het wachten op de federatievertegenwoordiger :) . Bij mij is het opgelost geraakt, ik hoop bij jou ook.


Oh was jij dat! Bij mij is het ook opgelost :) Baalde er goed van.

Ja ik denk ook de schaduw. De plek waar ze moesten landen lag precies in de schaduw en het was een vrij smalle afsprong. Dus ook niet zo uitnodigend.

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:28

Weten jullie welke fotografen er naast odd nog meer waren? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:29

lovecortana schreef:
Weten jullie welke fotografen er naast odd nog meer waren? :D


Ik zag net dat sgw heerjansdam een linkje posten van de foto's van een hindernis jury

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:51

Nou voor mij was het helenaal feest met zh bezoek alles erbij :)

Het was mijn eerste cross weer na mijn bevalling. Ik ging super rond tot het hoefijzer. Paard vond hem wat spannend en remde af.. door mijn onbalans ging ik naar voren ipv naar achteren, ja hoor slingerde zo eraf en verdraai mijn knie compleet.. binnenste kniebanden optater gehad. Mooi oliebol want duurt wel ff voordat ik weer kan rijden :(

Donderdag bekijken of die afgescheurd is of alleen ingescheurd. Zo kwaad op mijzelf! Ik wist dat ik er achter moest blijven zitten maar ja.. next time better!

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:20

Beterschap Elke

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 00:04

lovecortana schreef:
Weten jullie welke fotografen er naast odd nog meer waren? :D


Er hing op het mededelingen bord dat er heel de dag gefotografeerd zou worden door Kathleen van winden.
Ze heeft overigens nog niets geplaatst op haar site.

En idd er was een bericht op hun face book dat er bij het water was gefotografeerd. Had ik ook leuke foto's van!


Jeetje elke, beterschap!

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:28

Eventingphoto heeft de foto's ook al online :)

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:10

Hé leuk!
Gekocht, Bedankt voor de tip!

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:13

Kathleen van winden heeft ze nu ook online staan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers