2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:27

Familiebezoek in Engeland!
Wel actief geweest, oa shoppen, kasteel en dagje dierentuin.
En heerlijk weer gehad..


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:45

Ik heb de laatste tijd wel echt veel last van mijn buik trouwens, alsof ik laxeermiddelen slik qua kramp maar dan met minder effect ofzo. Echt een paar keer per dag ook. Onderbuik blijft wel een beetje bol staan. Meerdere die er tijdens het afvallen last van hebben?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:41

Leuk Darkchrystal!

Dreamy: ik heb geen last met afvallen van mijn buik. Mijn zusje heeft weleens een maagzweer gehad toen ze fanatiek aan het afvallen was.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:58

Is het je buik of je darmen?
Ik heb weleens met teveel pasta eten of teveel brood, dat ik wat opgeblazen ben..

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:14

Ik heb dat ook @dreamy, ik weet niet of het door het afvallen komt of niet maar ik heb soms dat ik echt zo'n kramp heb dat ik moet rennen :')
Maar eigenlijk dacht ik dat het gewoon kwam door dat ik dan iets gegeten heb waar ik niet zo goed tegen kon :) Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken.


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:35

Onderbuik is opgezet a la:
Spoiler:
Afbeelding


Kramp is dus echt kramp in de darmen, maar soms komt er niet eens perse iets uit. :+ Hoef dus niet perse te rennen, al voelt dat dus wel zo.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:47

Ik heb darmproblemen (te eigenwijs om de dokter om opheldering te vragen , maar ik weet ondertussen wat ik wel en niet kan doen) maar ik ben al dik en soms nog dikker omdat ik ook opgeblazen ben. Met het warme weer merkte ik het helemaal,opgeblazen en mijn voorgevel maat groter en vocht vasthouden in mijn benen (sokken stonden in mijn voeten) . Iets verkeerd gehad ?

Ik moet vaak na het ontbijt wel rennen maar soms foppen ze mij en is het wat gas , heb jij dat niet wat gas?

Vandaag 120.5 :D , -9.5 kilo . Volgende week jarig dus een lastige week

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:17

Waarom is de hele week dan lastig?

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:23

Komen meerdere mensen, dinsdag vriendin en dan even een pizzatje eten . Donderdag op de dag zelf komt een bekende even taart, vrijdag taart mee naar het werk en vier het zaterdag . En ben net een klein kind ik heb stress om mijn verjaardag en als ik stress dan grijp ik naar het slechte segment in de supermarkt . Gelukkig weet ik mijn valkuil maar nu maak ik mij al druk dat ik mogelijk slechte dingen eten ga , en dan juist grijp ik ernaar.

Het typen opent wel ogen,vrijdag taart overslaan op het werk en donderdag een gezond alternatief of ook gewoon overslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:25

Het was ook bedoeld om je even te laten denken, niet om je aan te vallen.
Misschien kan je, nu je dit best bewust weet van jezelf, inderdaad kijken naar alternatieven.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:47

Ik zou het er niet om laten Rebecca. Je kan altijd op de dagen dat je weet dat er vrienden langskomen om bv pizza te eten de rest van de dag wat minderen, maar als je het een beetje binnen de perken houdt is het ook niet alsof je gelijk weer tien kilo aankomt. Dat stukje taart kan je prima nemen, als je maar weet dat het een bommetje is qua kcal en dat je daar de rest van de dag rekening mee moet houden. Los het op door als avondeten een simpele salade te eten zonder al te veel toegevoegde elementen (denk bijvoorbeeld een salade met gekookte kip en lekker veel groen) en dan is het echt geen probleem.

Uiteindelijk moet je die balans ook gewoon kunnen vinden, want een keertje een stukje taart kan echt prima.

@Cher ai dat is flink opgeblazen.. Ik krijg er vooral last van als ik ongesteld moet worden of iets verkeerds gegeten heb dus durf je niet echt tips te geven.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:34

Ik heb ook wel snel last van mijn darmen.. PDS + lactose-intolerantie. Ik heb nu wel verschillende kwarkjes/yoghurtjes gevonden die ik kan verdragen, daar is probiotica aan toegevoegd.

Ik ben nu -2 kg in 2 weken tijd. Wel tevreden. Nog minstens 10 te gaan.. Dan zit ik wel onder het gewicht van voordat ik naar Amerika ging maar toen mochten er ook nog wel wat pondjes af O:)

Laatstejaars diergeneeskunde student in Gent!

Ulrike <3(Gribaldi x Amethist)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:33

Hier gaat het weer even minder.
Ziek paard, te veel stress en dan ga ik weer snaaien.
Moet weer even nieuwe motivatie vinden om de schouders er weer onder te zetten.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Faringo
Berichten: 8192
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:44

Balen Renske, herkenbaar ook hoor. Ik ga ook snaaien als het tegenzit. Veel beterschap voor je paard!!

Hier gaat het wel oké, ik val niet af maar wordt ook niet zwaarder. Wat er in het weekend bij komt is er op m'n vaste weegdag weer af. Wie weet deze week weer wat er af. Hoop het want mijn doel was rond de 62 te zitten voor mijn vakantie eind juni. Daarvoor moet er nog 1,7 kilo af. Vrees het ergste, maar ach dan komt het erna wel.

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:37

Renske_W schreef:
Hier gaat het weer even minder.
Ziek paard, te veel stress en dan ga ik weer snaaien.
Moet weer even nieuwe motivatie vinden om de schouders er weer onder te zetten.


Beterschap voor je paard.

Hier gaat t ook met up en downs. Nu gaat t wel weer lekker. Ik merk dat de slechte periodes steeds korte duren en ik steeds makkelijker weer de draad oppak. We blijven gewoon proberen.

*****

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:43

Ik vind het juist makkelijker om gezond te eten met dit weer..
Drink altijd al veel, nu helemaal..

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:59

Hier gaat het ook lekker! Na in 1 week 2x patat en 3x bbq, 2x taart en weet ik wat, was ik gistermorgen 1,2 kilo aangekomen. Was ik nog best tevreden over! Gister Gelikkig weer gezond doen, vanmorgen al een kilo lichter! Daar was ik best Gelukkig mee :D

Voor de rest merk ik echt dat na een week ongezond doen, ik zoveel zon heb om weer normaal te eten! Doet me goed :)

Faringo
Berichten: 8192
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:05

Ik wilde vandaag streng doen....dus....een balisto, dropkogels en een chocolade koekje...strenge dag mislukt haha, of vanavond een rondje wandelen ter compensatie maar laat daar nu net geen zin in hebben.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:07

Rebecca: qua verjaardag ga ik met Emma mee.

PreciousViva: mooie start!

Renske_W: he bah wat vervelend, hoe gaat het inmiddels met je paard?

Faringo: moet lukken denk? Vooral als je dan in het weekend ook even wat strenger oplet?

Fijn onpaard! Dat is een mooie ontwikkeling

Ladybird: goed teken! Ik begin zelf ook steeds minder naar ongezond eten te trekken.

Ik voel me de afgelopen week eindelijk eens wat beter. Kan best zijn dat de medicatie nu allemaal aanslaat. Ik hoop het! Vandaag langs de heg een hek met gaas geplaatst, bulldogje wilde nog wel onder de heg door weg lopen. Kan nu niet meer :+

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:28

Fijn Urosa dat je je nu eindelijk wat beter voelt. Hopelijk zit er een stijgende lijn in.

Augustus schiet al op, wordt t een grote bruiloft?

*****

Britt

Berichten: 18891
Geregistreerd: 18-04-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:35

Mag ik me hier ook melden? Ik ben het afgelopen jaar langzaamaan toch weer iets teveel aangekomen en ben het zat. Na mijn bevalling vorig jaar zat ik vrij snel weer op mijn oude gewicht (wat toch al iets te hoog was, naar mijn zin), maar met slaapgebrek en weinig energie grijp ik toch eerder naar slecht eten, dan naar het juiste, zeg maar..
Slaapgebrek heb ik nog steeds en dat helpt natuurlijk niet voor het afvallen, maar we gaan er weer voor. Ook geef ik nog borstvoeding, dus ik moet wel een beetje opletten en mag niet gaan crashen, bijvoorbeeld.
Wel wandel ik graag met mijn zoontje. Dan zit hij meestal in de doek, dus een uurtje wandelen met bijna 12 kg ‘bepakking’ is toch een mooie workout.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:54

Ik heb t afgelopen weekend zwaar gezondigd, emotie-eter en een break up gaan niet samen zeg maar. Dus eerst niet gegeten en vervolgens twee grote Milka repen in 2 dagen

Wel gisteren een uur paard gereden, en vandaag redelijk op m'n eten gelet (op de chocola na dan.. en de croissantjes) en daarnet nog een half uur ruim wezen skaten. Dus t valt nog mee!

Fijn dat het grootste deel van hier ook goed bezig is! Ik zal ook proberen wat actiever mee te gaan praten :)

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:42

Jessica, ahhh sterkte :(:) . Ik ben ook wel een emotie eter maar bij breakups is de ervaring dat ik juist geen hap meer door mijn keel krijg.

Hier aan het jojo-en wat betreft eten. Zondag en maandag echt te weinig gegeten maar wel energie, dus maandagavond een rondje 5 km hardgelopen. Positief voor de weegschaal maar dinsdag weer een normale dag (iets te veel gegeten) en vervolgens extreme vermoeidheid in de avond. Moet weer even een balans vinden.

De weegschaal is me wel goed gezind, vanochtend 63,3kg (begin januari 67). Maar moet wel een balans gaan vinden want anders is alles er makkelijk weer aan.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:03

Mag ik me hier ook melden? :D

Hoef niet perse mee te doen aan de lijstjes maar vind het fijn om hier tips etc te lezen!

Inmiddels 7 kg afvallen, wil nu nog 20,8 kg kwijt t liefst maar t gaat mij er meer om dat ik me goed voel :)

Love is our resistance

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:17

Linda_fleur, dankje! ik eerst ook niet om vervolgens op de raarste tijden trek te krijgen in de gekste dingen.
Ik kan ook zo jojoen met eten, heel lastig, wat ik nu wel echt doe is meer luisteren naar m'n lichaam qua dat ik vol zit, dat helpt al een heel stuk!

Sophie, jij bent ook goed bezig!

Ik heb als streefgewicht 60 kg en ben ongeveer 165 lang, zit nu op 65/65,5, maar heb wel zoiets van dat streefgewicht is niet bepalend, inderdaad totdat ik lekker in m'n vel zit en tevreden ben met m'n lichaam! Ben allang blij want broeken en dergelijke moet ik nu een maat kleiner kopen :D en T-shirts kunnen bij allebei, maar een L zit wel echt los terwijl er ook een moment is geweest dat die echt strak zat.

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fair, froukje_, Gypsy, Kaplaars, Kayleigh__, Leedebee, leonie87, linda2008, lissssan, Lynn_Nikita, othelloster, swatch, Thami en 179 bezoekers