[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:41

<3 gefeliciteerd!!
Was ze 5 mei jarig? Onze hond was ook jarig :D

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:50

IK weet ook niet waar de tijd blijft het lijkt elk jaar wel sneller te gaan. Wel tof dat je je mooie dame zo lang bij je mag hebben debby. Fijn dat het met Malik weer de goede kant op gaat. Mooie foto,s weer van je knappe kudde roma. Wat lief van Yul dat hij appels trakteerden dat vonden de paarden van heel lekker je kleine meid word knap.

Alles gaat hier zijn gangetje en mijn toppertje gaat nog steeds erg goed onder het zadel :D .

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:08

Nog gefeliciteerd! Y)(^) :)F
Mooie leeftijd. <3
Zosja was vijf mei ook jarig. :)

Hij schuurde nogal aan de wond dus dan was er veel kans dat er toch spul inkomt.
Maar nu is het al een paar dagen dicht en het genezen gaat sowieso snel dus laat ik het gewoon maar zo. :j

Roma, knappe paardjes heb je hoor!
Malik heeft een mooie familie. :D
Ben heel benieuwd wat moeders van het veulentje gaat bakken! :))
Op de foto zie je de bult niet zo duidelijk, hopelijk is het niks ernstigs. :(:)

Goed he Gelske, braaf paard! :))
Leuke foto.

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:09

5 mei was ze jarig ja en ashmira is van 3 mei.
Die is ook alweer 15 geworden.
Leuke foto Gelske.
Heerlijk die buitenritten.
Kan niet meer heugen wanneer ik voor t laatst een buitendeur gemaakt heb, denk 8 jaar terug of zo haha.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:55

Nou, ik heb onze buitendeur van het huis een aantal jaar geleden nog opgeknapt, die van het tuinhuis heb ik vorig jaar gedaan! :D
Maar dat bedoelde je denk ik niet. :P
Ik heb nu ook een paar jaar niet meer gereden, volgend jaar misschien een keer op Malik zitten. :))

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:58

Heerlijk buiten ritjes maar we wonen nu ook wel daarvoor in het paradijs . In het westen was ik helaas ook meer afhankelijk van in de bak rijden . Leuk he miran straks weer op het paard nog even geduld ik heb er ook nog twee in de wacht zeg maar. Nou ja als die voor de helft zo goed gaan als Qaseem ben ik al dik tevreden Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:37

Ja goed hoor Gelske, die bravert!
Duurt voor mij nog even maar ik vind het niet erg, het is ook leuk om lekker te rommelen. :j

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:21

Wat doet Qaseem het goed Gelske, wat leuk! Volgens mij hebben jullie een prachtige omgeving om te rijden daar <3

Nou, wij zijn woensdagochtend naar de kliniek geweest met Aleeyah en ze blijkt toch een heel klein scheurtje/fractuurtje in haar voorhoofd te hebben. De rest van de zwelling, naar beneden richting haar neus, is een reactie van het lichaam op de enorme klap die ze moet hebben gehad. We hebben voor de zwelling op haar neus nu een soort zalf mee gehad, dit zou de reactie moeten stoppen en het lichaam moeten stimuleren om de 'afvalstoffen' op te gaan ruimen. Het kan zijn dat het lichaam dit naar binnen toe op gaat nemen, maar het kan ook zijn dat het open breekt. Mocht dat laatste gebeuren moet ik direct bellen en terug ivm infectiegevaar. We zullen moeten zien in hoe verre de zalf gaat helpen en het lichaam zelf aan het opruimen gaat, er werd al wel aangegeven dat ik er niet vanuit moet gaan dat haar hoofd ooit nog zo wordt als het was |( Maar ja, ik moet dankbaar zijn dat ze er nog is denk ik, zo'n klap op haar voorhoofd had ook heel anders af kunnen lopen...

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:26

Ohjee, wat rot!
Hopelijk gaat het voorspoedig met de genezing en komt er geen gedoe meer van. :(:)
En hoe het uiteindelijk wordt kan misschien ook nog meevallen, dat hoop ik maar.
Dikke knuffel. :*

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:19

Jeetje roma das echt balen ja dan hebben ze zomaar weer wat hopen op een zo goed mogelijk herstel. Hier helaas ook eentje in de lappen mand Farah dibah loopt heel stijf de dierenarts denkt dat het een spieren kwestie achter is ze heeft een spuit gekregen voor herstel aan de spieren en pijnstillers nu maar weer afwachten. We kunnen hier super rijden we zitten echt in een van de mooiste gebieden van Nederland zo heerlijk rustig komt bijna nooit iemand tegen.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:25

Sterkte met Farah Dibah, gaat het al wat beter?

Malik staat lekker op de wei. :)
Nou ja, nu even niet zo lekker want het is noodweer. :+
Hij heeft wel een schuilstal maar ik weet niet of hij erin gaat.

Afbeelding

Met zijn nieuwe vriendin, ook twee.

Afbeelding

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:46

Wat heerlijk miran je kleine jongen lekker op de wei. Leuk dat hij ook een leeftijdgenootjes heeft kunnen ze samen lekker de weide wereld in. Roma hoe gaat het met je jonge dame en ben je ook nog lekker aan het rijden op je knappe kerel. En Yildiz wat een top prestatie in Ermelo. Dibah gaat beter maar ze is wrong niet . Zit er nu toch omdat Qaseemzo top gaat en Jhadorah in ene een stuk volwassener in haar lijf is geworden om haar ook eerdaags onder het zadel te gaan doen. Maar dan moet ik eerst met Qaseem echt alleen op pad kunnen. Vandaag weer heerlijk gereden met Sjaak en Qaseem wat een looplust heeft hij ook al een klein galopje gedaan ging super

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:50

Wel fijn dat het iets beter gaat met Dibah.
En Qaseem gaat al lekker dus die is vast zo gewend alleen naar buiten, dan kun je met de volgende aan de slag!

Het is s'avonds wel mooi hier op de wei. *D

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:03

Prachtige foto Miran en wat zalig dat Malik zo lekker samen de wei op kan! Is dat ver van je eigen stek? En blijft hij daar rest van seizoen lekker verder groot groeien?

Jee Roma... wat ongelofelijk balen zeg... ;( Uiteraard fijn dat ze zo een geluk bij ongeluk heeft gehad maar haar koppie is juist zo knap! Hopelijk gaat het enorm meevallen?

Dank je wel Gelske! Ben ook echt zooo blij met m’n gouden kanjer! En ook wel op mezelf, de vorige 80er kon ik bijna niet meer lopen van de spierpijn (al tijdens de wedstrijd) maar dat viel nu alles mee. Locomotie steeds Nour zelf kunnen voorbrengen (en die gaat altijd hard Haha).
Foto van onze eerste plaats endurance Ermelo 85 km *\o/*

Afbeelding

Hij mag nu weer ff op lauweren rusten op de wei. Vanochtend het blijde nieuws ontvangen dat hij een prachtige dochter heeft gekregen. Wel een halfbloedje maar weer een echt Nourkind:

Afbeelding

Kan daar echt heel erg van genieten van die babies <3

Wat gaat Qaseem in ene als een speer zeg! Wat super fijn! En welke streek zitten jullie nu ergens Gelske? Dat is idd wat anders dan een bak!
Ga deze week maar weer es aan de gang met Zahrakind, heeft ff stil gestaan, denk wel dat zij ook zin heeft in een buitenritje

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:49

Echt een topprestatie Yil! _/-\o_

De wei is ongeveer 500 meter naast mijn huis.
Hij blijft daar tot het weer te slecht wordt, dan komt hij weer in de tuin te lopen.
Het lastige alleen is dat we langs een drukke straat zitten dus we moeten wel aan de gang om hem verkeersmak te krijgen, er rijdt veel vracht- en landbouwverkeer.
Dat was vanwege zijn blessure lastig om te oefenen, maar ik wil hem wel gewoon mee kunnen nemen mocht dat nodig zijn.
Dus dat wordt wel de opdracht voor deze zomer. ~~}>

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:54

Roma,hoe gaat het met Aleeyah?
Wat een prestatie Yildiz,gefeliciteerd!
Heerlijk zo op de wei Miranda.

Hier hadden ze vannacht ook op de wei gestaan.
Maar ik vind het wel een beetje eng vanwege Adhira dr been.
Op stal als iedereen buiten staat was ook geen optie,ze had zelfs een plank eruit getrapt.
Maar op de wei kan ze ook ineens heel erg gaan ijsberen.
Het lijkt wel of ze met de jaren meer last krijgt van haar hengstigheid. Brullen en trappen en rondjes draaien in stal.Het is echt heel erg.
Hoe ouder hoe gekker.
Ze loopt zichzelf nog eens stuk

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:19

Is dat alleen bij d’r hengstigheid of ook erbuiten?
Hengstigheid Kun je natuurlijk oplossen door knikker te plaatsen of op regumate te zetten.
Maar als alles buiten staat en alleen zij binnen dan snap ik t wel. Zelfs mega luie, stalminnende Yentl werd gek alleen binnen. We hebben toen tijdens haar peesblessure een klein paddockweitje gemaakt zodat ze toch de andere paarden in zicht had en haar blessure toch de rust kreeg die t nodig had.

Ah om de hoek dus Miran! Das wel fijn. Komen er ook vrachtwagens en grootverdiener langs die wei waar hij nu staat? Dat zou misschien oook al wat schelen? Maar aan de bak met m is natuurlijk ook knoerte leuk! :):)

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:13

Nee hij kan niet op de weg kijken, staat achter het huis.
Het is hier in de buurt niet te doen als je paard niet verkeersmak is dus voor de veiligheid wel echt belangrijk.
Ik kan anders geen kant met hem op. :')
En dan is het ook maar het beste om zo snel mogelijk te beginnen.
En komt nu handig uit omdat we dan met de andere paarden samen kunnen oefenen.

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:05

Jong Geleerd is oud gedaan lekker met hem aan de gang zodat je veilig op weg kunt miran met je kanjer. Wij hadden het voordeel dat we ook uit een druk dorp komen ze kijken hier dan ook nergens van op. Maar we beginnen altijd jong met ze aan het verkeer wennen en das voor later wel zo fijn. Ja Leuk Yildiz weer met je kleine meid aan de slag . Phoe 80 KM ik vind het maar knap hoor hoe lang doe je daar over? En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met de kleine meid ja veulentjes zijn altijd leuk dat verveelt nooit. Lastig dat Adhira niet alleen op stal kan maar dat gaat hier ook echt niet ik laat ze er altijd maar bij lopen ook al moeten ze rust want dan staan ze eigenlijk het rustigst moeilijk hoor hengstigheid heb er hier niet zoon last van vind de merries juist eerder handelbaarder dan lastiger. Wij hebben het Drens Friese Wold als voortuin Yildiz ik rij echt zo van huis uit het bos in en ja het is hier geweldig om te rijden. Rij nu nog wel redelijk dicht bij huis maar probeer steeds groteren rondjes te maken zonder te verdwalen maar dat valt hier niet mee. Qaseem gaat super maar het is ook heerlijk om een paard gewoon buiten te kunnen beleren gaat zo veel makelijker dan in de bak. En heb natuurlijk zijn oma moeder onder het zadel gehad en rijd natuurlijk nog steeds zijn vader dus er is ook wel een vertrouwt gevoel wat mee speelt.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:15

Adhira zit misschien in de overgang! :')
Er zijn idd wel middeltjes voor de hengstigheid, heb ik niet zoveel verstand van, ben meer van de ruinen.

Gelske, dat is wel heerlijk zo'n groot gebied!
Met Fuego ben ik toen ook met inrijden buiten begonnen maar dat ging toch niet zo goed. :')

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 06:45

Wat zalig Gelske! Mooie omgeving!
Ik mag natuurlijk ook niet klagen met de Drunense duinen als achtertuin. Zalig gebied. En ja merk merk Zahra ook dat het fijn is om lekker buiten ervaring op te doen. Moet het natuurlijk wel veilig zijn. Wat dat betreft wel lastig Miran bij jou. Zijn de shetten wel goed verkeeesmak? En kunnen zij misschien als steun mee in eerste instantie?

@Gelske: beetje afhankelijk hoe hard je rijdt zo een 80 er. Ik moest voor de novice onder de 16 km/u blijven gemiddeld rn heb gem 14,6 gereden. Dus bijna 6 uur rijtijd in totaal verdeeld over 3 lussen met steeds mega mega strenge vetcheck en 40 min groomtijd. Zo ben je wel de hele dag zoet Haha (3 uur op gestaan en om half 8 s avonds waren we weer thuis).

Gisteren genoten van mijn jongste meidje Yanyhla Hayati. Had bezoek die mij wat tips hebben gegeven om haar klaar te stomen voor de premiekeuring. Wil dan ook meteen, als ik er toch ben, klein showtje mee pakken. Maar dorie, wat beweegt ze geweldig, zo een showy meisje dat het wel weer begint te kriebelen hihi.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:32

Nyhla.. <3
Knap meisje!

Van Malik heb ik ook een filmpje dat hij blij loopt maar die moet ik nog even aanpassen omdat er mensen in beeld komen.

Mientje is heel mak, Zosja zo gek als een deur, hij is niet heel bang voor verkeer maar hij heeft adhd. :=
Ik wil hem liever niet alleen achterlaten voorlopig omdat stress toch wel een tricker is voor hoefbevangenheid.
Het gaat nu net heel goed met hem en hij maakt zich altijd erg druk als hij alleen achter blijft, dus dat durf ik niet aan.
Maar ik ga met de merries op de wei samen, die zijn heel rustig.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:41

Malikie vandaag. <3

Afbeelding

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:31

Het is zo erg dat ik t alleen noem omdat Adhira en Ashmira een soort eenheid zijn haha.
Ze staan dus samen alleen op stal. Er staan vaak paarden al s nachts buiten bij ons op stal maar ik vind de nachten nog wel beetje koud.
En het kan zomaar zijn dat als ze buiten staan, ze dan ook weer onrustig is.
Ze weet soms zelf niet wat ze wil maar met dr hengstigheid is ze nog sneller onrustig en loperig.
Ik vind haar een beetje te oud voor een knikker met dr 27 jaar.

Wat een knappe dame is dat Yildiz, ga je naar Sint Oederode?

Miranda ja met een ruin heb je dat soort oliebol niet maar ben altijd al een merriemens geweest.

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:10

Ja dat zou ik ook niet doen denk ik met zoon ouderen dame een knikker plaatsen. Staan ze samen ook niet rustig dan wel leuk zoon band moeder en dochter. Sil Heeft dat ook echt met haar zoon Qaseem zijn echt heel close met elkaar.

Leuke foto van Malik echt nog een lekker guppie is zo leuk dat jonge grut al worden ze altijd weer heel snel groot. Fijn dat je samen met de merries van de wei met hem op stap kunt bij ons leiden de ouderen paarden ook de jongeren op echt super handig.

Nee das ook geen verkeerde achtertuin Yildiz heerlijk he als je zo op weg kunt met je paard. Phoe das een lange dag paard echt respect hoor doe ik je echt niet na. Wij hadden wel ook een soort van succes in Ermelo GE Saroum volle broer van Shah Quille is derde geworden op de 160 KM uiterard de verdienste van de eigenaar en Saroum maar toch ook wel leuk als fokker zijnde. Je dame word groot leuk als ze zo showy zijn staartje erop en gaan.,,,,,,,,,,,,,,

Vandaag weer een heerlijke rit gemaakt met mijn kanjers Qaseem Shah Quille en Erwin ging weer super ook weer wat stukjes gegalopeerd en het sturen al heeft hij wel heel erg de voorkeur voor rechts gaat steeds beter . Dibah lijkt ook nog steeds vooruit te gaan dus dat is ook wel erg fijn. *\o/*