Ervaring met de Flexchair

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Theeglas

Berichten: 2542
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Ervaring met de Flexchair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 18:10

Dag allemaal,

Een poosje geleden heb ik een sessie gevolgd op de Flexchair en dit heb ik gefilmd. Hierover heb ik een video gemaakt, omdat ik denk dat het voor velen nog best onbekend is wat je kunt doen met de Flexchair.
Voor mij was dit de eerste kennismaking met het verbeteren van mijn houding en zit.
En dat heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar andere ervaringen. Dus wie heeft er nog meer les gehad op de Flexchair en wat haalde jij hier uit?
Wat doe jij er verder mee nu je op het paard zit?
Voegt het volgens jou iets toe aan de oorspronkelijke zitlessen te paard?



Groetjes,

Yvonne


A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Ervaring met de Flexchair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:14

Ik maak al een jaar of 3/4 gebruik van de flexchair. Het houdt me naast verbetering in het rijden ook om mijn lijf los te houden :)

Voor mij is het met rijden vooral de bewustwording van bij mij een rechterheup die overactief is. Daarnaast heb ok geleerd dieper te gaan zitten en zo los mogelijk op mijn paard te zitten. Spanningsplekken herken ik tegenwoordig en weet in veel gevallen ook wat ik moet doen om het op te lossen in mijn lijf.

Heel blij mee , en zeker een aanvulling!

Theeglas

Berichten: 2542
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Ervaring met de Flexchair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 09:53

Wat goed zeg, Anouk! Ik heb inderdaad zelf ook gemerkt dat het voor mij een hele goede aanvulling is.

NienkeK

Berichten: 63
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met de Flexchair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:50

Ik heb een tijdje gewerkt bij een fysiotherapiepraktijk waar ik onbeperkt gebruik kon maken van de flexchair. Het heeft mij toen wel geholpen qua bewustwording van mijn houding, vooral omdat je de impact ziet van een kleine disbalans bijvoorbeeld. Maar ik vind zelf de prijzen die je moet betalen voor een sessie van 30 minuten wel echt hoog. Ik zou zelf weinig hebben aan 1 sessie, het heeft mij toen geholpen omdat ik dagelijks op de flexchair kon zitten en een aantal minuten per dag met de bijbehorende apparatuur kon trainen. Ik vind dat het soms teveel wordt gepresenteerd als wondermiddel ;)


mirjamalvaro

Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:03

Steekt vinger op! Doe het nu euhmmm 10jan 2017, dus iets langer dan een jaar. Voornamelijk voor mijn rugpijn, mijn spieren verzuren snel door ziekte en zonder deze training takel ik hard af.
Mijn houding en zit is ook erg verbeterd. :D

Nu probeer ik steeds mijn score te verhogen. Zit nu op 230.8, dus op naat de 250. :')

Edit ik train in goede tijden 1keer in de 14 dagen. Slechtere tijden moet ik zelfs elke week trainen. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hokke en 20 bezoekers