[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:42

Wat een heerlijke plaatjes Granoek! Heerlijk om naar te kijken inderdaad! <3

Haha lekker mannetje die Duke :j

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 16:44

Haha ja het is me er eentje. Je ziet op sommige foto's ook het wondje op zijn been wel

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:49

Ja zag het ja. Maar het ziet er wel al kleiner uit!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 16:43

Daphara schreef:
Mooi die neusjes in het gras!
Je hent echt een prachtig stel paarden!

Deze had ik niet gezien maar dankjewel!

Duke is vandaag voor het eerst helemaal onder de tuinslang geweest :D voetjes deed hij al prima maar de rest hadden we nog niet geprobeerd want ik ben meestal alleen.

Vandaag ook weer alleen maar het was nog niet te heet buiten dus ik wilde het toch proberen. Ging eigenlijk aardig goed! Wat draaien links en rechts en af en toe was nerveus maar dat mag ook, is ook eng allemaal.
Verder liet hij het prima doen, lekker afgespoten en dan fijn rollen. Alleen zalf op die wonde doen dat blijft nog even een puntje :')

Hij is gemeten op 1m65! En het lijkt alsof ik hem elke dag zie veranderen maar ik kan er niet mijn vinger op leggen wat er nu precies veranderd is haha. Hij ‘klopt’ steeds beter, verhoudingen en vorm enzo. Hij ziet er echt best goed uit nu! :) Ik zie dat hij zich beter voelt in de winter maar als ik zie hoe schraal hij vorig jaar stond aan het begin van de zomer ben ik erg blij met hoe hij er nu bij staat.
Ik wou een foto maken van een net gewassen pony maar pony bleef niet stil staan, er ontbreken dus verschillende ledematen op de foto’s of stukken van ledematen :P


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En met Dexter nog eens een rondje gedaan zonder zadel met het touwhalster wat ik nog steeds best eng vind. Waar is de tijd dat ik zonder zadel of hoofdstel door de wei ging crossen :') nog steeds een beetje schrik van toen hij me er af getoeterd heeft. Maar langzaam weer opbouwen, komt goed :D scheelt ook dat hij niet ver zal rennen als ik hem grasjes laat eten

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 23:22

Ik wilde vandaag een filmpje maken van het rijden, voor mezelf om te zien waar we aan kunnen werken.
Echter is het filmpje niet veel speciaals geworden maar de aftermovie vond ik wel interessant :D

Ik wilde na het rijden nog even zonder zadel wat er op rond hobbelen omdat ik dat nog wel spannend vind en ik had de camera op een weidepaal gezet dus die filmde nog haha.
In het filmpje zie je verschillende dingen:
1. Hoe Dexter nog steeds niet stil kan blijven staan bij een krukje (of bierbak in ons geval)
2. Hoe klim ik zonder zadel op Dexter (ja, klimmen.. dat lees je goed)
3. Hoe reageert Dexter op de spanning die ik heb zonder zadel

En die laatste is misschien nog wel het leukste want je ziet echt hoe ontzettend voorzichtig hij wordt. Gaat niet vooruit, hele tijd stilstaan, niet willen vertrekken. En ik merkte ook dat ik hem zelf gewoon terug nam zodra hij een pas zette, als hij wilde vertrekken ging ik op de rem. En dan stopt hij dus, dat vind ik stiekem wel prettig :)

En na een tijdje zie je ook, als de tractor eindelijk voorbij is, dat ik veel rustiger ben en dat hij dus ook gewoon relaxed gaat stappen :)

Ik zat nog steeds niet helemaal lekker maar dat komt wel weer.
Hij is ook gewoon zo ontzettend rond, hij hoeft maar een pas opzij te zetten en dat glij ik er dus gewoon naast hoor. Kan ik nog zo stevig zitten maar bij een glijbaan is er ook maar 1 mogelijke richting en dat is toch echt omlaag :+

Anyway, hier is het filmpje


En ik ben vanavond nog even lekker langs Duke gegaan, die gewoon helemaal in het zweet stond. Ik vond het raar want zo warm was het helemaal niet vandaag... Tot ik zijn vriendje zag en die was ook helemaal aan het zweten, die zullen dus wel weer aan het klieren zijn geweest :=

Duke ziet er wel super goed uit! Komt weer een aardige grasbuik op maar niet meer zo erg als vorig jaar. Mag niet klagen nu :)

Afbeelding

Afbeelding

En zijn vriendje dan ook nog even, die is wel al 2 jaar geworden, Duke pas 3 juni.

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:55

Allereerst vind ik het oprecht knap dat je zo op Dexter komt zeg :)). Ik gebruik bij Dex een keukentrapje en daar kom ik er zonder zadel nog maar net op :') ! Haha.

Is er trouwens een reden dat je het nu zo eng vind? Ik kan me niet meer herinneren waarom haha

Ik vind het ook netjes hoe je het aanpakt om hem stil te laten staan (meermaals om hem heen lopen, je ziet hem rustig aan meer te ontspannen). Wat misschien ook kan helpen (en wat ik bij mijn Dex doe) is om hem juist om mij heen te laten lopen. Ik ga dan op de kruk staan, en laat hem om me heen lopen net zolang tot hij zelf stil wil staan. In het begin kan het even duren (of op dagen dat het drukker is), maar hij staat nu meestal na een kwart rondje al netjes stil haha. Zo leren ze eigenlijk dat het hun veel meer moeite kost, want nu moeten ze maar blijven lopen. En dan is stilstaan een fijne optie die steeds sneller wordt gebruikt, en dan stap jij gemakkelijker op. Wie weet werkt deze variatie :j

Is het trouwens geen idee een barebackpad te gebruiken? Dan is de glijbaan wat minder glad *D

Duke ziet er trouwens fantastisch uit! <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 08:22

Ja normaal als hij zo vervelend doet met dat krukje dan zet ik hem gewoon bij elke pas die hij zet terug, tot hij stil blijft. Dus zet hij een pas naar achter dan haal ik hem terug naar voor, zet hij om naar links, duw ik hem terug naar rechts. Dit werkte super snel bij het paard van mijn zus maar Dexter lijkt het weinig te interesseren. Als ik op het krukje sta en ik wil hem naar het krukje halen dan draait ie namelijk zijn kont weg en staat hij met zijn hoofd naar het krukje.

Wat ik hier nu op het filmpje doe is eigenlijk geen goed voorbeeld want dat deed ik nog nooit eerder :') maar ik merkte dat hij zijn billen om gooide zodra ik langs hem ging staan op op dat krukje te stappen, en dat deed hij niet als ik aan de andere kant langs hem ging. Dus ik dacht loop eens wat rondjes want dat kent hij normaal en misschien legt ie dan de link dat ie moet blijven staan haha :D
Je ziet trouwens dat gele krukje staan, die was iets lager. Er is nog 10min video weggeknipt waarop ik via dat krukje probeer op te stappen maar dat ging dus niet :+ scheelt zich maar 5 cm

Ik ben er een tijdje terug best hard af getoeterd maar dat was mijn eigen schuld, ik kroop wel eens vaker op zijn rug gewoon in de wei via de voerbak om dan gewoon te zitten in het zonnetje. En de laatste keer kwam daar een van die merries met haar oren in haar nek en haar kont naar ons toe en daar schrok Dexter natuurlijk van weg. En dan heb ik dus totaal geen grip haha.

Ja bbp is zé-ker een goed idee maar ik wil dan gelijk ook een fatsoenlijke en die zijn al snel zo duur :/
Als ik de loterij win wil ik zo’n fellsattel van christ, maar zo niet dan vind ik zo een FRA dardo (die zadelvormige) ook mooi, of iets gelijkaardigs.
Daar ben ik dus inderdaad wel voor aan het sparen :D

Captain

Berichten: 21336
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:28

Dat worstelen _O- Annie is ook al zo glad! :oo Ik moet echt een anti-slip broek aandoen als ik zonder zadel ga want ze vind het ook wel heeeeeel spannend dus gaat heel snel lopen. :')

Duke wordt zo groooooohoooooot!

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 08:30

Ja antislip broek wil inderdaad ook wel helpen! Heeft Annie iets van schoft? Vraag me altijd af of dat makkelijk zit maar dan denk ik weer: die schoft moet toch ook ergens in de weg zitten :+ zal het wel merken bij Duke :')

Captain

Berichten: 21336
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:31

Annie heeft wel heel veel schoft maar daar zak ik achter dus heb ik geen last van. :+ Voordeel van een iets ingezakken rug I guess?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:31

Wat een leuke foto's en filmpje! :D Wauw wat lenig ben jij! *\o/*

Ik vond je aanpak prima hoor, je neemt de tijd en zorgt eerst dat Dexter rustig is.

Aahh die Duke, hele vent al! <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 08:35

Oh ja Captain dat is wel fijn dan hahahaha. Ik zak ook wat naar achter maar dat is door Dexter zijn enorme spierenpartij (vet schouders)

Hahaha lenig? :') ‘Vroeger’ kon ik via het gele krukje :D en mijn vriend kan het vanaf de grond whuuutttt

Op het andere filmpje, van het rijden, had ik laten zien hoe ik opstap zonder krukje (maar met zadel) maar dat doe ik normaal nooit. Maar als ik er ooit af val in het bos ofzo wil ik er wel terug op kunnen.
Alleen als je dat op bokt zet krijg je gelijk zo’n commentaar en daar heb ik niet echt zin in. Misschien knip ik het er nog af, hoewel het filmpje verder ook niet echt bijzonder is.


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:37

Nou ik vind het knap haha!

Oh ja het bokt commentaar >;) . Zo jammer dst je alles moet censureren... :P

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:37

Je bent echt zoveel leniger dan ik ben. Ik kom zonder krukje niet op Dex met zadel. Oké het lukt wel, maar dan mag ik daarna 10 minuten met krampbenen kreperen. Gelukkig kan Dex in het bos naast boomstammetjes, stenen of bankjes stilstaan :')

Ik heb trouwens de dardo. Fijn ding, je bent inderdaad een stuk stabieler door het suede! Al ga ik niet sneller dan stap, want Dex draaft veel te sneeeeel haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:38

Captain schreef:
Vanaf de grond? HOE DAN?!
Inderdaad. Filmpje!! *D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:44

Je ben echt super lenig en je moet gewoon doen wat werkt voor jou!

Ik gebruik Rambo step up beugels bij Winnie IDEAAL!
Er is een topic over, zal zo even de link zoeken.

En ja, we gaan nog werken aan beter stil staan naast een krukje, maar voor nu ben ik al blij dat ik altijd gewoon kan opstappen.

Edit: [HAR] Uitklapbare stijgbeugels (Rambo)

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 10:11

Ja maar met zadel is er geen probleem, hoef mijn beugels ook niet langer te maken ofzo. Zal eens kijken of ik een filmpje vind want ik heb dat volgens mij wel ooit gefilmd :D anders laat ik hem morgen nog eens showen :P

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:42

Oh my, mijn paard is 1.50m en daar geraak ik al niet op met zo'n krukje :') Ik rij nu dus enkel zonder zadel wanneer mijn vriend thuis is, zodat hij me een voetje kan geven hahaha :+ Mijn vriend geraakt trouwens ook overal op zonder zadel vanaf de grond... niet eerlijk! :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 11:39

Zo druk gehad met werk, paardjes staan thuis! Verslag en foto’s volgen maar voor nu maar weer een oproep; ik zoek tips voor wondverzorging.
Duke zijn been is nog steeds open, gaat soms dicht met een korst maar dan na een paar dagen weer gewoon aan het bloeden.
Heb geprobeerd het met rust te laten en dat helpt niet, honingzalf doet een beetje maar echt veel te weinig, groene leem geprobeerd en dat deed niks, water afspoelen oké maarja dat geneest niks, ontsmetten doe ik maar helpt niet aan de genezing. groene spray voor runderen doet niks, neocutigenol (met antibiotica) werkt normaal wonderen maar deed niks...
telkens als het een beetje geneest en het groeit dicht dan jeukt hem dat korstje en gaat hij er aan bijten. Dan is het dus weer open. Wil het wel verbinden maar met de warmte lijkt me dat alleen maar broeden. Ik weet het even niet meer

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:44

Kun je geen peesbeschermers om doen? Van die plastic met grotere luchtgaten er in?
Ik weet het ook niet hoor, nog niet te maken mee gehad.

Zal een plaatje zoeken van die ik bedoel.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 12:02

Ik denk dat hij het zelf doet, er is hier niks waar hij aan kan schuren.. en het kan ‘s avonds dicht zijn en ‘s morgens weer open.

Peesbeschermers komen denk ik niet hoog genoeg maar kan ik eens voor kijken, gaat dit niet broeden?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:09


Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, ComscoreBot en 2 bezoekers