Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 19:28

Wij hebben een groot huis en ook een apart gedeelte om te logeren.2 keer per maand is er een avond in een partycentrum voor tieners.De leeftijd tussen 14 en 16.Dus na afloop blijven er altijd wel 4 vrienden slapen bij ons.Jongens en meisjes bij elkaar.De ouders van de meisjes en jongens weten dat ze samen in 1 ruimte slapen.Onze dochter slikt de pil voor haar menstruatie dus geen zorgen.Maar wat als de tieners niet gaan slapen en 1 van de meiden wordt zwanger,kan ik daar dan problemen mee krijgen?Omdat het in ons huis is gebeurt.Sorry rare vraag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:29

Lijkt me niet. Hun ouders weten er zelf ook van en ik neem aan dat ze voorgelicht zijn en weten van de bloemetjes en de bijtjes :+

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:31

Nee zou ik niet doen. Het zijn andermans kinderen. Edit: Maar die ouders weten er wel van? En vinden dat goed?

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 19:33

Maar de ouders weten ervan.En als ze het niet goed zouden vinden moeten ze hun dochter niet bij ons laten logeren.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:35

Tja, als er meer dan 2 mensen logeren, dan is die drempel vaak een stuk hoger, zijn het er maar 2 dan kan er wel eens wat gebeuren. Overweeg om te zorgen voor condooms in de badkamer (lijkt mij dat er zoiets is gezien logeerruimte?), zit je met op ideeen brengen, maar alternatief is mogelijk ernstiger dan zwangerschap met wat er tegenwoordig aan ziektes is.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:38

Theoretisch biedt jij gelegenheid tot seks met minderjarigen (ook als het twee minderjarigen zijn, is seks soms strafbaar) en als jij de gelegenheid geeft door je huis daarvoor beschikbaar te stellen, zou het best nog wel eens in een antieke wet kunnen staan dat dat ook strafbaar is.
En je bent erg naief als je denkt dat er níet van de gelegenheid gebruikt wordt gemaakt. Iets met katten en spek en zo. Dus die seks vindt plaats, ga daar maar van uit.

Kortom, jij zou dus strafbaar en aansprakelijk kunnen zijn. Maar dat is absoluut voer van advocaten, google maar eens op seks tussen minderjarigen...
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 03-05-18 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:38

Hooguit met de ouders van het meisje dat zwanger is.
Maar wettelijk valt hier niks aan te verplichten of af te dwingen.
Het is niet jouw verantwoordelijk voor die kinderen hun acties. Alles wat ze niet mogen doen ze toch. Tis taak van de ouders om hun kinderen verstandig te maken.
Ik heb de beste herinneringen uit die tijden, juist door dit soort dingen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:39

Ibbel schreef:
Theoretisch biedt jij gelegenheid tot seks met minderjarigen (ook als het twee minderjarigen zijn, is seks soms strafbaar) en als jij de gelegenheid geeft door je huis daarvoor beschikbaar te stellen, zou het best nog wel eens in een antieke wet kunnen staan dat dat ook strafbaar is.
En je bent erg naief als je denkt dat er níet van de gelegenheid gebruikt wordt gemaakt. Iets met katten en spek en zo. Dus die seks vindt plaats, ga daar maar van uit.


Daar heb je absoluut gelijk in. Zo had ik er nog niet over na gedacht.
Ik ben benieuwd hoe TS dit gaat aanpakken.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:41

Ze mogen geen alcohol op die leeftijd dus daar zit het gevaar niet, dat zit hem toch wel in het feit dat er iets tegen de wens van een van de kinderen gebeurt. Maar wanneer de ouders het prima vinden, tja. Vind wel dat jouw vraag al aangeeft dat er meer gebeurt dan alleen maar logeren want waarom zou je je anders zorgen maken over een eventuele zwangerschap???

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:44

Ik vind het heel dapper dat je zo op de pil vertrouwt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:46

lieveli schreef:
Ik vind het heel dapper dat je zo op de pil vertrouwt.

Ehhh zoals half vrouwelijk Nederland?

TS, misschien eens met je dochter bespreken?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:48

MarlindeRooz schreef:
lieveli schreef:
Ik vind het heel dapper dat je zo op de pil vertrouwt.

Ehhh zoals half vrouwelijk Nederland?

TS, misschien eens met je dochter bespreken?


Ehh knap stom.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:49

Ze slapen met z’n vieren in die ruimte? Dan lijkt de kans op seks mij vrij klein. Gewoon omdat je bij zulke intieme dingen geen andere bij wilt. Wat je wel kan doen ookal is het gênant een pakje condooms achter laten. Gewoon puur voor hun veiligheid, mochten ze besluiten het niet te gebruiken is het eigen verantwoording.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:50

Ik zou een doos regenjassen neerzetten. Mocht het gebeuren, stimuleer je ze wel om het veilig te doen. Tegenhouden doe je het toch niet.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 19:50

Dat is ook een goed idee.Een doos condooms.Mijn dochter zegt dat ze allemaal nog niet met sex bezig zijn.Nou,4 tieners met hormonen bij elkaar >;)Ik wil het nu ook niet gaan verbieden in eens.Mijn dochter ziet het nog gewoon als logeren,ze was geschokt toen ik vroeg of ze ook sex hadden.Maar je weet maar nooit.En aan alcohol kunnen ze gewoon komen via via.Ik zit er toch een beetje mee omdat het bij ons is.Maar alle ouders weten ervan.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:52

Ik denk niet dat ouders jou kunnen verantwoorden als er eentje zwanger raakt maar bel anders juridisch loket. Ik vind dit ook weer zo bijzonder om op bokt te vragen.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:52

Maar ze zijn met een groep toch? Ik weet niet hoor maar als ik op die leeftijd met een paar vrienden / vriendinnen was gebeurde er echt niet zulke dingen. Dat deed je als je alleen met je vriendje was. :D

Maaaar lijkt me niet dat het jullie schuld is als er wat gebeurt.

Lieveli: De meeste vrouwen gebruiken de pil tegen zwangerschap toch?

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 19:53

lieveli schreef:
Ik denk niet dat ouders jou kunnen verantwoorden als er eentje zwanger raakt maar bel anders juridisch loket. Ik vind dit ook weer zo bijzonder om op bokt te vragen.

Hoezo?

LexLester

Berichten: 315
Geregistreerd: 27-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:53

Ik snap waarom je er druk om maakt, maar als het niet thuis mag gebeurt het wel ergens anders. Het beste kan je ervoor zorgen dat ze goed geïnformeerd zijn over de bloemetjes en de bijtjes.

Tegenhouden kan je het toch niet.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:05

Lieveli, bij correct gebruik is de pil voor 98% betrouwbaar. Wat moet een tiener anders? Direct over op de martelwerktuigen?

Ik vind overigens het idee van condooms in de badkamer prima ter aanvulling. Die pil beschermt tenslotte niet tegen ziektes.
Zorg er wrl voor dat het een hele grote doos is. Zodat het niet opvalt als er een paar uit zijn. ;)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:06

Palmera schreef:
Lieveli, bij correct gebruik is de pil voor 98% betrouwbaar. Wat moet een tiener anders? Direct over op de martelwerktuigen?

Ik vind overigens het idee van condooms in de badkamer prima ter aanvulling. Die pil beschermt tenslotte niet tegen ziektes.
Zorg er wrl voor dat het een hele grote doos is. Zodat het niet opvalt als er een paar uit zijn. ;)


Precies, gewoon uit het doosje halen en in een los bakje leggen. Dan valt het Indd niet heel erg op als iemand wat pakt. En dan is het voor de aanwezige niet gênant omdat ze er van gepakt hebben.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:10

Om er nou op te vertrouwen dat die kinderen heel zorgvuldig met die pil omgaan.. Nee dat zou ik ook niet doen. Daarnaast kunnen er nog meer dingen gebeuren dan zwanger raken die de pil niet voorkomt.

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:14

Toen ik tiener was, sliepen we na het uitgaan ook vaak met een groep bij een vriend. Jongens en meisjes gemengd in dezelfde kamer. We waren een gemengde vriendengroep en er gingen nooit vreemden mee. Aan seks tijdens zo'n nacht werd niet eens gedacht, laat staan dat het is gebeurd.

Ik zou gewoon met je eigen kind praten en met je kind overleggen over de condooms. Als het een vriendengroep is, is de kans op seks volgens mij veel minder groot dan wanneer ze tijdens een avond spontaan andere mensen meenemen, dat laatste mochten wij niet. :+

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:25

Zo snel kun je niet aansprakelijk gesteld worden - dus in die zin kun je er geen problemen mee krijgen.
Wel kunnen ouders achteraf alsnog boos worden uiteraard. Dat is niet helemaal redelijk want ze zijn op de hoogte, maar dan nog kan ik me ook wel voorstellen dat als je als ouders ineens wel geconfronteerd wordt met zwangerschap, dat je dan emotioneel kunt reageren. Maar dat trekt na een tijdje weer bij, of niet, en nou ja, dat is het leven.

Zelf heb ik ook vaak op kamers met jongens geslapen zonder dat ik daar ook maar enige bijbedoeling had of het ooit ook maar in de buurt is gekomen van iets intiems. Maar als het anders was gelopen dan denk ik dat mijn ouders realistisch genoeg zouden zijn om te weten dat je er toch niet veel aan voorkomt en het dus niemand kwalijk zouden nemen. Goede voorlichting en anticonceptie zijn nuttiger.

Condooms op een toegankelijke plek te leggen lijkt me trouwens wel prima.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:31

Ik had ook zo'n vrienden groep en seks met elkaar, oh mijn hemel we dachten er niet eens aan. Betekent niet dat dat voor anderen ook zo moet zijn, maar ik zou je dochter vertrouwen en inderdaad, een grote doos condooms in de badkamer oid. Als het er dan wel een keer van komt, al is het ergens anders...