[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:42

Misschien heb ik eroverheen gelezen,maar haar gebit en oren zijn ook nagekeken? Want ze lijkt toch een irritatie van iets te hebben.Vliegjes enzo kan het niet aan liggen? Want soms wordt er moeilijk gezocht en is het iets eenvoudigs.Wel erg voor jullie alle twee.Ik hoop dat er spoedig een oplossing komt.Wel een heel mooi paard!



k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 16:35

Rena100 schreef:
Ik ken nog een cranio sacraal therapeut uit Antwerpen, over haar hoor ik goede verhalen, ze komt eens in de zoveel tijd onze kant op en behandeld dan heel wat paarden. Maybritt heet zij (achternaam weet ik zo niet).


Dankjewel! Heb vandaag nog contact gehad met een cranio die bij grote sportstallen komt en had daar een heel goed gevoel bij. Hopelijk is het niet nodig maar anders mag hij komen.

xRivaldo schreef:
Sterkte. :(:) Gelukkig heeft ze aan jou een geweldig baasje dat goed voor haar zorgt.


Ah super lief dankjewel!

anjali schreef:
Misschien heb ik eroverheen gelezen,maar haar gebit en oren zijn ook nagekeken? Want ze lijkt toch een irritatie van iets te hebben.Vliegjes enzo kan het niet aan liggen? Want soms wordt er moeilijk gezocht en is het iets eenvoudigs.Wel erg voor jullie alle twee.Ik hoop dat er spoedig een oplossing komt.Wel een heel mooi paard!


Dankjewel! Het is zeker een knapperd. Gebit en oren zijn na gekeken ook op de foto geweest zelfs dus dat is het niet. We zijn er vrij zeker van dat het de zenuw is die aan de oorzaak ligt omdat we die positief hebben kunnen uitverdoven.

Zo we zijn weer onderweg naar Merelbeke! Eeeeen ze ging zo braaf op de trailer, heel blij mee dat scheelt toch gelijk weer heel veel stress.

Ze schud toch iets minder op de weide gelukkig! Op stal toch af en toe nog wel, maar wie weet helpt de PENS behandeling toch nog!! We hebben weer een beetje hoop in ieder geval.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 20:10

Zo ze staat weer in Merelbeke, morgen nog 1 keer behandelen en dan haal ik haar in de avond weer op. Hopelijk heeft het nut gehad!

Ze stond daar op stal toch best hard te schudden dus blijf heel twijfelachtig..

Afbeelding
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 06:48

Ik ga (wederom) voor jullie duimen!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:44

Vind het zo sneu voor je paard. Is er een reden waarom het (nog) niet aangeslagen is?

Rockes <3

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:00

Ik ben natuurlijk geen veearts.Maar iedere keer blijkt eigenlijk dat ze op stal in de kliniek hevig gaat schudden. dan denk ik toch aan stress.Dat het dus net zoiets is als weven zeg maar,een tic waar ook geen fysieke oorzaak van is.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 15:52

Ze doet het constant hè, ook oo de weide. Stress maakt het soms wat erger maar bv met laden = veel stress doet ze het niet. Weven is vaak ook een vorm van HSS blijkbaar!

Het is niet zo dat ze soms het eens doet, ze heeft ook duidelijk echt last en pijn dus een tik is het niet. Anders zou die verdoving van de zenuw ook niet geholpen hebben.

De behandeling slaat soms aan soms niet. Het is een heel moeilijk probleem waar nog weinig over bekend is dus een duidelijke reden kunnen ze ook niet geven..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 09:14

Gisteren weer opgehaald en ik heb een klein beetje hoop. Het is er zeker nog maar het lijkt toch een beetje beter.

Vandaag gaan we haar proberen koppelen aan een hele lieve ruin, hopelijk kan dat ook wat helpen!!

welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:35

Ik duim heel hard voor je mee dat het gaat helpen.

Ik weet precies hoe je je voelt, ik loop ook met paardlief kliniek uit en in, wel dan voor iets heel anders, maar ik weet hoe killing die onzekerheid is.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 12:44

Afbeelding

Vriendjes in wording!! Hopelijk toch :+ dadelijk komt de eigenaar van de ruin en dan zetten we ze samen. Hopelijk zonder problemen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 14:03

Viel erg mee! Ze hebben nog niet echt contact gezocht wel even beetje bokken en gek doen, nu vooral grasjes eten.
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:32

En hoe staat hij nu in de wei? Na de behandeling?

Rockes <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 19:43

Ja ik zeg het, ik durf het amper te zeggen maar veeeel rustiger. Heb haar anderhalf uur geobserveerd en 4 of 5 keer zachtjes zien schudden. Maar niet het rondlopen en super geïrriteerd zijn. Ook stopt ze terug braaf mee aan de hand, toen ze veel last had liep ze me altijd zomaar omver. Nu doet stopt ze terug heel braaf samen met mij. Dus toch een teken voor mij dat ze ook beter in haar vel zit.

Ik ben vanavond nog even terug gegaan om te kijken hoe ze aan de longe zou doen. Heb haar dan los in de piste gelaten en toen schudde ze toch weer hard. De vliegenkap op gedaan en dat hielp een beetje. Ze werd na 5 minuten wel weer rustiger dus even de longe er aan geklikt puur om te kijken wat ze deed. Aan de longe heeft ze een keer of 2 kort geknikt maar verder liep ze gewoon heel mooi ontspannen.

Ik vind het zo moeilijk! Het helpt maar ze heeft het dan toch soms nog hard. Hopelijk kan de 4de behandeling de scherpe kantjes er nog vanaf nemen. Daarna toch ook nog cranio doen denk ik, wie weet krijgt die het echt nog een pak rustiger. Ben in ieder geval heel blij want hoe ze nu is kan ze gewoon happy de weide op!
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 14:54

Afbeelding

Vandaag gewassen! Ging goed. Ze is bang van de slang maar het water vind ze wel fijn, typisch Haha. Gelukkig ging het goed.

Had het net nog uit gedaan en toen begon ze toch beetje te schudden. Met terug op de weide zetten ook weer. Na 5 min is het dan over. Toch gewoon aanlaten. Of het wss toch beetje stress van toen ik haar hoofd wou wassen. Vond ze best eng dus heb gewoon een beetje gedaan zodat ze kon wennen.

Het blijft zo een vaag probleem dat schudden. Heb haar aan de longe gehad voor het wassen en toen deed ze niks ze had lekker veel energie en totaal niet schudden.

Maandag nog een laatste keer terug. Ben benieuwd!

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:00

Ik ken zelf erg weinig van head shakers specifiek, maar ik denk dat, zelfs als je de oorzaak wegneemt het nog een tijdje een tic kan blijven. Zoals mensen dat ook hebben. Het gaat in je systeem kruipen. Stel dat ze het deed van pijn dan gaf dat stress en daardoor associeert ze stress met schudden.

Ik denk dat je het even tijd moet geven om te weten of het werkt, maar goed dat weet je vast zelf ook allemaal :) in ieder geval is het veelbelovend dat ze het minder doet nu!

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:22

Kan ze nu samen met die ruin op de wei?Door dergelijke afleiding gaat ze waarschijnlijk ook minder schudden.Dat denk ik tenminste,als er een psychische component aan zou zitten.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 16:33

Ja ze staat nu altijd met de ruin op de weide! Ze is nog altijd hengstig wel, dus de ruin heeft al veel hapjes uitgedeeld, ze heeft paar oppervlakkige wondjes. Maar zo lang het dat maar is!

Denk dat het ook wel zal helpen idd. Na de behandeling wil ik haar zo stress vrij mogelijk hebben, ga ook eens vragen op de kliniek of van dat stress relief voer van cavalor mss een goede aanvulling is.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:32

SinneJ schreef:
Ik ken zelf erg weinig van head shakers specifiek, maar ik denk dat, zelfs als je de oorzaak wegneemt het nog een tijdje een tic kan blijven. Zoals mensen dat ook hebben. Het gaat in je systeem kruipen. Stel dat ze het deed van pijn dan gaf dat stress en daardoor associeert ze stress met schudden.

Ik denk dat je het even tijd moet geven om te weten of het werkt, maar goed dat weet je vast zelf ook allemaal :) in ieder geval is het veelbelovend dat ze het minder doet nu!

Hier dezelfde ervaring!
Ik kocht mijn ruin en die begon na enkele maanden erg aan headschaken te doen.
Achteraf was het waarschijnlijk toch een verlaging van weerstand door stress van verhuizen waardoor het de kop heeft kunnen opsteken.
Eerste jaar was hel! Zo moeilijk in te schatten wat wel en niet kan.
Tweede jaar weer rustig opgebouwd en gaan uitproberen.
Nu gaat het eigenlijk heel goed. Deze periode is als enige nog wat lastig, maar dat is een maand. De rest van het jaar rijden we lekker rond.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 14:14

@Sunnda, ah dat is toch voorzichtig positief om te horen! Doe jij er nog iets extra voor?

We brachten haar gisteren weg en weer super braaf op en af de trailer, heel fijn! Ze stond wel te schudden toen ik haar ging halen, gisteren regende het en toen kreeg ze ook echt een aanval van wat regendruppels..

Ze behandelen haar vandaag nog en dan bellen ze me even, ga toch maar even vragen hoe of wat nu verder nu. Wil toch graag haar zo stress vrij mogelijk houden. Even kijken of we daar evt supplementen of ander voer voor kunnen geven,....

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 18:16

Afbeelding

Terug naar huis <3

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:17

Heb je je paard aan de rechterkant van de tweepaards trailer staan? Heb je daar een speciale reden voor? Advies is om juist paard aan de linkerkant te zetten als je er 1 in hebt staan, i.v.m. zwaarte bij bijvoorbeeld berm raken. Ik zou het persoonlijk niet zo snel doen zo.

Maar wel fijn dat je wel verschil merkt, ik hoop dat het nu de betere kant op gaat! En dat je ook nog weer een keer lekker kan gaan rijden :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:34

heb je Eric Laarakker al eens gecontacteerd? Mss dat die wat weet?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 19:57

@rena, ja dat hebben we eigenlijk altijd zo gedaan! totaal niet bij stil gestaan. Wel een goede tip! Bedankt!

@Lisselotje, geen idee wie dat is! eens opzoeken :-)

Jammer genoeg gaat het hier weer slechter. Pens heeft toch niet zo en goed effect als gehoopt. Gelukkig doet ze het op de weide wel oke tegenwoordig. Maar vanaf dat ze mij nog maar door de deur ziet komen 's avonds begint ze weer te schudden.. Ik begin al te denken dat ze het aan mij associeert? Ga van de week eens testen dat mijn vriend gaat en haar aait, of ze dan ook begint te schudden. Lijkt net of ze is mega over gevoelig en zelfs aanraken een aanval triggert. Ook de stal eigenaresse zegt dat ze eigenlijk heel rustig is, maar die gaat natuurlijk ook niet staan aaien in de stal zoals ik dat doet.

Enfin we geven nu magnesium bij en ga even een weekje afwachten.. Heb nog een filmpje van hoe ze nu doet als ik er ben. Had al een opmerking gekregen van niet aaien, maar vandaag nog eens geprobeerd en ze duwt letterlijk haar hoofd tegen me aan omdat ze gewoon wil aangeraakt worden.. Dus het blijft zo gek. Ben er ook echt verdrietig over. Ik ga nog wel regelmatig naar haar maar vaak gewoon even 5 minuten kijken en dan weer weg. Want ja veel meer kan ik niet doen, ze wordt alleen maar gekker van mij.. :(


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:20

Pf op den duur word je hier gewoon gek van. Ik vind het zo jammer voor jullie en duim dat het toch goedkomt.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:09

Wat ontzettend jammer voor jullie. Ik ben benieuwd hoe ze reageert op andere die haar aaien (zonder dat jij in de omgeving bent)..

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, GoogleAdsense, MairiMacBran, MirjamRobin en 56 bezoekers