[VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

[VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 08:49

Dag allemaal!

De Verbouwingstopics schieten weer als paddestoelen uit de grond *\o/*
Voor degene die daar net zo op verzot zijn als ik, ik heb sids gisteren (2 mei) de sleutels van een mooie maisonnette gekregen van 90 M2 met twee slaapkamers.

De foto's van Funda:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De afmetingen van de makelaar zijn niet helemaal correct. Het klasje van de metingen van een bevriende timmerman:


Afbeelding

Afbeelding


Gisteren de kleinste slaapkamer (met de twee bedden) ontdaan van behang, de helft van de woonkamer ontdaan van glasweefselbehang en de timmerman heeft de helft van de vloer uitgebroken. Het was de bedoeling deze te verkopen op marktplaats. Echter bleek hij gisteren toch verlijmd te liggen en moest hij eruit gezaagd worden -O-

De eerste paar tegenslagen zijn al geweest, de stucadoor zou het weekend komen maar heeft een liesbreuk. Het wordt afwachten of deze op tijd kan komen of dat ik toch eerder dan als de bedoeling was in het appartement trek i.v.m. dubbele woonlasten.

Vandaag komt de elektricien kijken wat er precies allemaal door ons moet gebeuren alvorens hij komt. Het plafond in de woonkamer/keuken wordt verlaagd en zullen spotjes krijgen waarbij de aansluitingen van de lampen apart bediend moeten zullen worden. En omdat ik daar geen verstand van heb komt deze vanavond langs om het een en ander door te spreken :D

Morgen komt de loodgieter de verwarmingen afsluiten en om de laatste details door te spreken.

Het is de bedoeling dat we vandaag al het behang (behalve achter de verwarming in de keuken) in de woonkamer er af is en de muren geschuurd worden zodat deze Stucklaar zijn.

Volgende week worden de 3 Velux dakramen op de bovenste etage vervangen.

Ik hoop dat jullie net zo meegenieten als ik van deze verbouwing! :D
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 03-05-18 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:59

Succes :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 13:26

Hier alvast foto's die ik gisteren zelf gemaakt heb:

De hal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De woonkamer en keuken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En foto's hoe het er nu voor staat: de helft van de vloer is eruit
Al het behang is er af, glasvezel wel te verstaan.. nu met de behangafstomer en een plamuurmes aan de gang om de wanden kaal te krijgen:

Afbeelding


Afbeelding


En al het behang eraf in de kleinste kamer:


Afbeelding


Afbeelding


Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:37

Jaaaa, volgennnn *\o/*
Ik hou van inspiratie!

09/10/2023 <3

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:32

Goed bezig! heerlijk dat het kleine kamertje al kaal is.
Mooi huis zeg!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:44

Leuk dat jij ook een topic hebt gemaakt, ik ga volgen :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 14:10

Gisteren lekker een dagje vrij gehad en wezen BBQ-en bij paplief :D.

Vandaag komt de loodgieter. Zaterdag heeft de timmerman al verschillende goh, hoe noem je die dingen? :') beugels?? Opgehangen voor de latten voor het verlaagde plafond dat er moet komen. Echter, kwamen er een leiding tegen die we niet verwacht hadden.

Ik kan je zeggen, een vloekende van zijn trap vliegende timmerman is best een leuk gezicht :D beetje jammer dat het werk toen stil kwam te liggen omdat we niet precies weten waar de leiding van is en of er nog meer door het plafond loon. Dat dan weer wel..

Om 16.00 komt de stucadoor met de slaapkamers boven beginnen. Daar zojuist alle pluggen uit de muur getrokken en alle van en uit de muren dat er nog op zat. (plinten, beugels voor de radiatoren etc.)


Afbeelding
Het waterballet :+

Afbeelding

Afbeelding

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:10

Haha oeps :') Hebben jullie geen plattegronden van alle leidingen gekregen? Juist om dit soort zaken te voorkomen :=

09/10/2023 <3

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 19:40

Rebel_Jits schreef:
Haha oeps :') Hebben jullie geen plattegronden van alle leidingen gekregen? Juist om dit soort zaken te voorkomen :=


Dat vroegen we ons daarna inderdaad ook af :Y) maar nee, niet gekregen dus.

Zal de makelaar nog eens mailen, wellicht is er wel iets.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 01:41

Makelaar had helaas geen plattegronden van de leidingen, VvE nog gemaild maar daar heb ik nog geen antwoord van.

Afgelopen dinsdag is de elektricien geweest. alle kabels zijn doorgetrokken hangen klaar om bevestigd te worden aan de spotjes en lampen.

Woensdag hebben ze de velux dakramen vervangen voor houten kozijnen met een kunststof buitenkant.
Echter hangt het kleine linkse raam op de grote slaapkamer enorm scheef, géén idee hoe dit kan.

Maandag even het bouwbedrijf bellen, die kreeg ik vandaag niet meer te pakken. Die kozijnen zijn natuurlijk gewoon zoals ze zijn, hoop niet dat het het gat is dat zo scheef is :oo
Kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik het anders wel eerder gezien zou hebben dat dat oude raam ook zo scheef zat.

Afbeelding

Afbeelding

Stukadoor is Dinsdag geweest, die heeft de bovenverdieping voorgelijmd en de rest achter gelaten zodat ik de onderverdieping kan doen. Die is nu voor 75 % voorgelijmd. hij zou vandaag eigenlijk terug komen maar komt nu volgende week Donderdag, Vrijdag en Zaterdag en de week erop op Maandag, Dinsdag en Woensdag.

Zolang de woonkamer en de slaapkamer waar ik ga slapen gestuct zijn maak ik me niet meer zo druk. Dat zijn de ruimtes die het moeilijkste leeg te ruimen zijn indien de stukadoor niet alles op tijd en ik toch in de woning moet trekken. had al geopperd een andere stukadoor te bellen i.v.m. zijn liesbreuk maar daar reageerde hij nogal fel op. Dat was dan ook weer niet de bedoeling :roll:

Kan niet echt van hem op aan maar ach, volle mep of alleen materiaal kosten scheelt toch flink wat geld :=

Timmerman is Woensdagavond en vandaag ook de hele dag geweest, die is al flink opgeschoten! Bijna alle ribben voor het verlaagde plafond zijn geplaatst, ook gekeken waar de spotjes moesten komen, de koven en hoe ver alles van de kant moet komen i.v.m. vensterbank/radiator en gordijnen.

Morgen om 10.00 staat hij weer paraat :D dan gaan de stucplaten er tegenaan *\o/*
Loodgieter komt ook om de laatste dingen aan te sluiten. Wilde afgelopen week eigenlijk de beschadigde waterleiding open kappen maar toch besloten deze via het halletje voor de voordeur door te trekken naar de keuken (Voor de voordeur zit een klein halletje met nog een deur).


Afbeelding

Morgen maak ik weer nieuwe foto's ben benieuwd hoe het plafond er dan uit ziet :D

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 07:36

Klinkt als een mooi tempo zeg!

...

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 07:44

benangelique schreef:
Klinkt als een mooi tempo zeg!


En ik heb het idee dat het allemaal zo langzaam gaat :+

Nu even slapen na mijn nachtdienst, om 13.00 er weer uit en dan hoop ik rond een uur of 14.30 in huis te zijn.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 11:24

Nog foto's van de stroom die verlegd is.

1 wordt stopcontact en de andere vijf zullen voor de spotjes woonkamer/lamp boven de eettafel/lamp boven de salontafel/lamp keuken en spotjes keuken zijn.

Inmiddels is de timmerman ook flink opgeschoten :D

Afbeelding

Afbeelding

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:08

Oeh leuk topic! Plattegrond van leidingen wordt niet vaak gedaan hoor, zou uiteraard wel heel handig zijn als dit standaard zou zijn! Wij hebben het wel voorzien als we ons huis ooit verkopen, of als we ons nog eens bedenken en weer alles opnieuw willen renoveren :')

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 11:35

Al weer even geleden de laatste update, weinig zichtbaar werk en ik lig in de clinch met m'n 'bevriende' stukadoor :')

Zojuist stukken uit de vloer gehakt zodat de leidingen van de radiator strak tegen de muur kunnen komen.

Timmerman heeft het hele plafond nu waterpas en is as we speak bezig met de platen er tegenaan schroeven.

Stukadoor beloofde mij met 3 weekenden klaar te zijn en te beginnen op 5 mei. Nou is hij woensdag pas geweest, en heeft 3 wandjes van de slaapkamer gedaan en vrijdag en zaterdag alweer afgezegd
Vrijdagavond de kroeg in geweest om te zuipen en zaterdag naar Scheveningen. Meneer kon niet komen omdat hij gigantische last had van ontstoken verstandskiezen. Helemaal best, maar zet dan niet op FB dat je naar Scheveningen bent geweest en aan de zuip bent gegaan :roll:

Gelukkig al een nieuwe stukadoor kunnen regelen die a.s. vrijdag met twee man komen en het dan als het een beetje mee zit dezelfde dag nog af hebben. *\o/*

Loodgieter laat ook maar bar weinig van zichzelf weten. Is allemaal niet handig als je bedenkt dat de verhuizers 3 juni alles komen overhuizen :+

Alle deuren/kozijnen etc. Zijn geschuurd. En paplief doet deze schilderen als ik op vakantie ben <3

Afbeelding
Stuk betonmuur uitgehakt. Hier komt een pvc buis in om de stekkers van de tv weg te werken. Zo even halen :)

Afbeelding

Een van de uitgehakte leidingen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:40

Je doet me zó denken aan onze verbouwingen hier. Ook zo rigoureus en daarmee afhankelijk van derden. Heb er nog grijze haren van!

...

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 15:45

benangelique schreef:
Je doet me zó denken aan onze verbouwingen hier. Ook zo rigoureus en daarmee afhankelijk van derden. Heb er nog grijze haren van!



Echt, kon hem wel wurgen :')

Vandaag komt er nog een stukadoor een prijsopgaaf maken en een schilder en een kennis komt kijken of die het laminaat kan leggen en wat het kost.

Plafond begint nu op te schieten :D

Afbeelding

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 10:08

Plafond is nu voor 90 % klaar :D.

Loodgieter is nu bezig met de laatste stukken vloer uithakken voor de nieuwe leidingen voor de verwarmingen.

Timmerman had van de week weer een leiding geraakt :Y) vermoedelijk de loze leiding die al geraakt was.. maar dit is nog niet zeker. Loodgieter spuit straks met lucht door de leidingen om te checken.

Andere stukadoor is geregeld. Kunnen volgende week een paar hele dagen komen dus hopelijk schiet dat dan op.

Iiddela door alle tegenslagen de verhuis wel uitgesteld met 4 weken :roll: echt enorm balen..

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:23

Hoe gaat het met de vorderingen? Stucadoor klaar? :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 15:00

Helaas! Wel een heel eind opgeschoten als het goed is. Ik ga zo even polshoogte nemen! Net wakker uit de nachtdienst en als het goed is hebben ze vandaag een hoop werk verzet :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 02:08

Vanmiddag even bij de stukadoors wezen kijken. Ze zijn al een heel eind opgeschoten!

Morgen komen ze weer en dan moet als het goed is het trappengat af zijn aan het einde van de dag alsook de lange wand in de woonkamer.


Afbeelding
Overloop

Afbeelding
Woonkamer

Afbeelding
Woonkamer

Afbeelding
Grote slaapkamer

Afbeelding
Kleine slaapkamer

Afbeelding
Kleine slaapkamer

Afbeelding
Grote slaapkamer.

Dinsdag komt de schilder kijken en die komt als het goed is na mijn vakantie alles spuiten.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:02

Ziet er netjes uit!

Ze zeggen dat als de stucadoor eenmaal is geweest alles dan snel gaat :))

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 08:15

Idd! Ben echt blij dat we nu weer aan het opbouwen zijn in plaats van die puinzooi >;)

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Verbouwing van mijn eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:11

Ahh leuk dit, je bent bezig met net zo'n verbouwing als mij over twee maanden te wachten staat! Geen gigantisch grote dingen, maar wel super spannend allemaal! Balen van je stucadoor-tegenslagen zeg..

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 18:18

Gaaf Joyce_! Succes alvast :D

Vanaf het weekend niet veel meer langs geweest, stukadoors waren woensdag klaar en 's nachts lekker op vakantie gegaan {:}

Oh en dinsdag zijn ze het laminaat en de ondervloer komen brengen.

Deze week de schilder nog ff bespreken en dan komt die als het goed is volgende week of begin de week erop.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, cent, uxgranta en 57 bezoekers