Smartphone doet rare dingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Smartphone doet rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 19:07

Het betreft hier mijn Samsung Galaxy S3 Neo telefoon. Als ik de telefoon met mijn pc koppel dmv kabel, krijg ik ineens heel smal beeld op de telefoon. Bij het inpluggen van oordoppen/ koptelefoon gaat hij helemaal aan het flippen... Start dingen op die ik niet vraag, reageert niet op de dingen die doe (knopjes indrukken/ op appknoppen duwen enz). Sluit zichzelf ineens ook af en komt dan niet weer volledig tot opstarten. En start hij eens wel volledig op, dan sluit hij ook meteen weer volledig af. Als ik de oordoppen/ koptelefoon/ kabel weer verwijder, is alles ineens weer volledig normaal...

Opladen met diezelfde kabel is trouwens geen enkel probleem...

Wat is hier loos? Hoe kan ik mijn toestel helpen en laten weten dat flippen niet nodig is? Welke technische bokker/ tweaker/ twokker weet raad?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Smartphone doet rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:23

Ik denk dat je telefoon een beetje aan het overlijden is als ik heel eerlijk ben....

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 14:58

Mag toch hopen dat dit niet het geval is...

Vreemd genoeg is hij de laatste tijd weer helemaal ok, zelfs bij aansluiten op de PC. Alleen als ik de hoofdtelefoon erin wil pluggen, flipt hij...

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Re: Smartphone doet rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:48

Dit heb ik ook gehad met mijn samsung. Start hij ook steeds opnieuw op bij inpluggen van je oortjes?
Ik had toen waterschade (hoe, geen idee) in dat gat voor je hoofdtelefoon. Hij kon snel gerepareerd worden, maar vertoont nog steeds soms kuren als ik oortjes bevestig aan mijn mobiel.

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Smartphone doet rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 12:19

Dat opnieuw opstarten doet hij dan idd ook. Water in t gat voor de oortjes kan ik me niet voorstellen hoe dat kan... Op de tafel of in de tas gebeurt dat echt niet hoor... Ik bevestig er gewoon geen oortjes meer aan nu.

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:33

JPitty schreef:
Dat opnieuw opstarten doet hij dan idd ook. Water in t gat voor de oortjes kan ik me niet voorstellen hoe dat kan... Op de tafel of in de tas gebeurt dat echt niet hoor... Ik bevestig er gewoon geen oortjes meer aan nu.


Ik snapte ook echt niet hoe dat was gebeurd, maar daardoor viel het niet binnen de garantie oid.. het is wel repareerbaar, maar als je het niet echt nodig hebt zou ik een reparatie persoonlijk het geld niet waard vinden, want de kuren waren bij mij niet definitief opgelost helaas.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:42

Vealosz schreef:
Ik denk dat je telefoon een beetje aan het overlijden is als ik heel eerlijk ben....


Ik denk ook dat dit het geval is, de s3 is al een wat ouder model. En deze zijn ontworpen om echt maar 2 jaar mee te gaan. Soms heb je geluk en vertonen ze kater mankemente. Dus ik vermoed dat je telefoon nu echt een beetje op is.

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Smartphone doet rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 17:03

:( -O- Das niet wat ik horen wilde Lau... Mijne is nu al bijna 2 jaar idd en nooit wat gehad... En nu is het alleen bij inpluggen oordopjes. Maar je zegt dus dat het wel erger nog kan worden en er mogelijk nog meer problemen kunnen gaan optreden?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:09

JPitty schreef:
:( -O- Das niet wat ik horen wilde Lau... Mijne is nu al bijna 2 jaar idd en nooit wat gehad... En nu is het alleen bij inpluggen oordopjes. Maar je zegt dus dat het wel erger nog kan worden en er mogelijk nog meer problemen kunnen gaan optreden?


Mijn s4 is uiteindelijk aan de lader oververhit geraakt. Daarvoor viel hij regelmatig uit, verwijderde zomaar bestanden. Liep regelmatig vast, pakte helemaal geen kabeltjes meer, ging spoken (opende apps die ik niet opende, typte soms random berichten), batterij was leeg tot ik hem aan de lader legde. Soms was het scherm gewoon leeg en waren mijn apps weg. Dan resetten ik hem weer en was alles weer terug. Het touchscreen stopte met volledig werken op sommige momenten. En dan precies na 2 jaar als de garantie eraf is. Zo zijn de meeste telefoons ook ontwikkeld je abbo is 2 jaar dus zo lang gaat je telefoon mee. En dan koop je weer een nieuwe want de oude werkt niet goed meer.
Laatst bijgewerkt door Lau op 03-05-18 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 17:11

Batterij... daar zeg je wat... die gaf vorig jaar idd nukken. Oplaadpuntje onderaan phoon vervangen, nieuwe batterij en lader en probleem lijkt al bijna een jaar opgelost. Batterij wordt nu tijdens gebruik wel beetje warm, maar niet oververhit...

Hoop niet dat dit het begin van het einde is...

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:12

JPitty schreef:
Batterij... daar zeg je wat... die gaf vorig jaar idd nukken. Oplaadpuntje onderaan phoon vervangen, nieuwe batterij en lader en probleem lijkt al bijna een jaar opgelost. Batterij wordt nu tijdens gebruik wel beetje warm, maar niet oververhit...

Hoop niet dat dit het begin van het einde is...


Zo klinkt het wel helaas

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Smartphone doet rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 17:14

Thanks Lau... dan maar duimen dat hij het voorlopig nog even volhoudt... Heb hier helaas geen geldboompje op de galerij...