Voel me een oude taart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 14:15

Ben inmiddels een paar jaar boven de 30, maar voel me af en toe echt een oude taart. Dan zie ik allemaal jonge meiden en jongens in de fleur van hun leven fietsen en dan kijk in die spiegel en zie een rimpel :P . Natuurlijk ben ik blij met elk jaar dat ik er bij krijg, er zijn mensen die het niet halen, maar dan denk ik: ben al onderweg naar de veertig. Wat gaat het leven toch hard |( en dan krijg ik last van weemoed ;( . Vandaag is zo'n dag. Ik zit niet in een depressie ofzo, maar kennen anderen het gevoel :+ ?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:19

Whahaha ja ligt er net aan in welke stemming ik ben. Over het algemeen heb ik er wel vrede mee hoor. Zie er nog redelijk uit voor mijn leeftijd en ouder worden brengt ook rust met zich mee. Meer levenservaring en meer berusting in dingen. Toen ik jonger was was ik echt zoekende. Naar mezelf en wat me gelukkig maakte. Nu heb ik veel meer innerlijke rust en ben ik zoveel sterker. Ook door de dingen je mee hebt gemaakt natuurlijk. Maar ja tuurlijk, soms zie ik een 18 jarige in een hotpants of kort jurkje heel hip zijn en dan denk ik: ja die tijd heb ik gehad, dat kan ik niet meer aantrekken. :')
Ja op de foute party van Q music. :+

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:20

Haha ik ken het. Dat had ik ook na mn 30ste. Inmiddels ben ik over de 40 en heb ik er eigenlijk geen last meer van. Ik heb het geacepteerd. Mijn nieuwe motto is dat ik nu moet genieten van mijzelf want over 10 jaar zou ik willen dat ik nog was zoals nu ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:22

Geen last van, ben inmiddels ruim 2 weken 50 en ja een rimpelig hoofd beetje. Lichamelijk voel ik me wel regelmatig veel ouder door de nodige mankementen. Maar geestelijk, nee geen last van hihi

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:22

Ik heb juist het tegenovergestelde! :) (ik ben 28, dus iets jonger)
Kan het enorm waarderen om lekker samen op de bank te hangen, zonder sociale "verplichtingen" zoals naar feestjes gaan etc. (til hier niet te zwaar aan, zo heb ik dat in mijn puberjaren wel ervaren).
Ook vind ik het leuk dat ik bepaalde dingen nu kan en mag: ik heb een leuke baan, een goed salaris, een mooi huis gekocht, een leuke auto, een paard, we gaan trouwen etc. Dingen waar ik vroeger alleen maar van kon dromen. Ik kijk elke keer weer enorm uit naar de volgende stap :)

Ik kan me wel voorstellen hoor, hoe je je voelt. Maar misschien helpt mijn visie je om daar een beetje uit te komen? Probeer te genieten van de dingen die je nu kunt en mag zonder bv verantwoording af te leggen aan je ouders, de keuzes die je nu zelf mag maken en doen wat je wilt! :) Probeer uit te kijken naar het volgende stapje. Het leven gaat inderdaad hard, maar des te meer reden om er positief in te staan en te genieten van elke dag, toch? :D
Laatst bijgewerkt door Frummels op 02-05-18 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:22

ja hoor, heel herkenbaar.
Ik voel me niet alleen een oude taart...lichamelijk ben ik ook een oude taart (geen cyclus, geen schildklier meer, osteoporose, prikkelbare darm, chronische buikklachten en sinds kort een mooie pin in mijn bovenbeen van knie tot heup....dus ja)
Nog geen 40 jaar.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 14:22

Ja, dan zie ik mensen van begin twintig en word ik gewoon jaloers. Denk ik zo: ooo, hun hele leven ligt nog open. Nou ja, dat is ook nog wel als je dertig en veertig bent, maar toch, die zien er nog zo fris en fruitig uit en dan den ik ook weleens terug aan het relaxte studentenleventje toen alles nog kon en mocht :7 . En toen dacht ik, o, ik ben nog jaren jong, want ik moet nog dertig worden, maar over tien jaar ben ik nu toch dik in de veertig :') . En nogmaals, dolblij het te mogen worden hoor. Ken helaas ook mensen die dat niet mochten meemaken.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 14:24

Och Dieseltje, maar dan mag ik gelukkig niet mopperen. Maar vind het leven soms gewoon zo hard gaan en dat vind ik weleens moeilijk. Time flies :o

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:25

Met 30 ben je inderdaad wel al oud ja, kan het wel met je eens zijn en wetenschappelijk is ook aangetoond dat je aftakeling dan allang aan de gang is...
Helaas dus het wordt alleen maar slechter, je zult het ermee moeten doen.

Spoiler:
:') :D :+ , voordeel is voor jou dat je je blijkbaar nog 9 jaar 30er kan noemen, dan wordt het nog erger, ben je 40er en ben je bijna 50.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:25

Ja, dit heb ik de afgelopen tijd ook veel. Jemig, ik ben alweer 37. Wat gaat de tijd hard! Als ik dingen in mijn leven wil doen, dan moet ik dat nu gaan doen. Maar de energie ontbreekt helaas.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:26

Haha ik voelde me eergisteren oud toen twee collega's vroegen of ik ook Snapchat heb, ik het weer op m'n telefoon gezet heb en er geen snars van begreep :') :') En dan ben ik pas 25 _O-

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:27

Jahoor, vanochtend stond ik nog in de spiegel te staren naar die ouwe kop :')
Maar op andere momenten voel ik me nog een stuk jonger en gedraag ik me ook niet altijd naar mijn leeftijd. Liever niet zelfs. :D

Ik moet alleen niet te lang in de spiegel kijken _O-
Verder vind ik het ook meestal niet zo’n ramp. Maar de tijd gaat wel erg snel inderdaad. Zo voelt het soms tenminste. En soms vraag ik me af of ik mijn leven tot nu toe wel tot het volste geleefd heb. Daar sta ik dan ook niet te lang bij stil en probeer wel te zorgen dat ik zoveel mogelijk geniet. Sinds een tijdje heb ik ook besloten zoveel mogelijk te doen wat ik wil en niet wat ik moet (uiteraard met grenzen). Dat bevalt ook heel goed.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:29

Pfff, echt he! Recent 31 geworden en man man, wat had ik mijn leven anders aangepakt als ik het nog een keer opnieuw mocht doen vanaf mijn 20ste _O-. Ik heb gelukkig maar 1 rimpel: een giga lachrimpel :').

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:31

Nou Mazida, sterkte dan maar en maak je borst maar nat. Als je gezond bent heb je nog heel wat jaartjes voor de boeg :D . Volgens de statistieken ben je nog niet eens op de helft -:)
Rimpeltjes horen erbij en de tijd gaat inderdaad snel dus geniet er van nu het nog kan!
Zelf ben ik op weg naar de zestig :roll: jammer genoeg ben ik er pas laat achter gekomen dat ik ook van het leven mag genieten, dat ik mij niet te veel zorgen moet maken en dat ik niet achterom moet kijken naar wat er allemaal mis is gegaan. Ik ben er nu, ben nog gezond en mag genieten van heel veel moois (waaronder paardlief!). Gisteren is geweest, morgen is er nog niet, vandaag leef je! Pluk den dag: je mag nog wel even 8-) !
Oh ja, ook wijsheid komt met de jaren...dat is zooooo waar O:)

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 14:34

Dank je Cavaletto. Die conclusie trok ik eerder en jij bevestigt alleen maar dat dat inderdaad zo is!

Misschien is Bokt ook niet zo'n forum voor een bui van weemoed en 'time flies' als vandaag. Bokt stikt immers van de jonge meiden in tiener- en twintigtijd :D . Het schittert hier van foto's van prachtige meiden met al even prachtige paarden, dat is ook niet bevorderlijk :+ |( . Waar blijven de foto's van blije grijze hoofden?
Laatst bijgewerkt door Mazida op 02-05-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:34

Ow wat herkenbaar. Ik ben inmiddels 38 en denk af en toe: wtf??? Zo oud al?? (en helaas ben je ook niet meer zo fit als vroeger, er kraakt wel eens iets als ik uit bed stap :D )

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:34

Ik ken het gevoel, ik ben nu over de 40 en als ik mensen tussen de 20 en 30 zie, wat ze ondernemen, vraag ik me wel eens af of ik toen ook zo onbevangen was is de ogen van een 40ger, imo was ik veel serieuzer, en dan word ik wel eens wat jaloers en zou ik het graag allemaal over willen doen zeg maar.
Laatst bijgewerkt door barbar op 02-05-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:35

Ik heb inderdaad wel eens dat ik stilsta en denk: verdorie waar blijft de tijd. := :+
Ik word 30 dit jaar en ondanks dat ik weet dat het leven pas net begint denk ik wel eens: ik word hier echt te oud voor. Gekscherend dan hoor ;)
'Gelukkig' kreeg ik mijn eerste witte haren al toen ik 21 was, dus daar ben ik inmiddels aan gewend. Nu beginnen de eerste lijntjes hier en daar, auw. :+
En als ik op een feestje in mijn geboortedorp sta wat jaarlijkse prik is en je staat tussen de 18-jarigen denk ik ook: goh ja....
Al kreeg ik laatst tijdens een concert nog de briljante opmerking van een 17-jarige, die geschokt achter mijn leeftijd kwam, dat ik er best goed uitzie voor mijn leeftijd.
Én ja, bedankt _O- Denk ik _O-

Hoewel de 30 bereiken straks wel even als een dingetje / drempel voelt, ben ik wel heel happy met wat ik altijd heb gedaan en bereikt. Ik ben nooit van het stappen en uitgaan geweest en heb ook niet het gevoel iets gemist te hebben, concerten en festivals heb ik volop gezien en blijf ik ook afgaan. Al ben ik tegenwoordig heel stiekem ook best blij met een zitplaats... :o :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:36

Ik sluit me erbij aan, weet maar al te goed hoe het is als je niks meer kunt, poos helemaal niet meer kunnen lopen en zo moe moe moe. Nu zit ik beter dan ooit in mijn vel en ben ik net terug van vakantie uit florida. Rolstoel mee en genieten. Dus kijk elke dag naar de dingen die je kan en die leuk zijn. Andere mensen kunnen meersores hebben dan je aan de buitenkant kunt zien

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:36

Ik ben nu 29 en ik vind het heerlijk! Ik snap wel wat je bedoelt hoor, de tijd tikt door en steeds meer mensen om je heen zijn jonger in plaats van ouder dan jij. Ik ben nog steeds jong natuurlijk, maar de onbegrensde mogelijkheden die je als 20-jarige hebt heb ik ook niet meer. Maar toch. Ik heb een stabiele relatie, geen financiële zorgen, een eigen huis, een kindje onderweg. Ik weet wie ik ben, wat voor werk ik kan en wil doen, wat ik belangrijk vind in het leven. Die rust vind ik heel fijn. :j En alle fouten die ik heb gemaakt maak ik geen tweede keer, dus hoe meer ik er gehad heb, hoe minder er nog gaan komen. :+

Toen ik laatst m'n oude pasfoto vergeleek met de nieuwe was het wel even slikken, haha. :D Al heb ik gelukkig nog geen rimpels of grijze haren. Gewoon het verschil tussen 24 of 29, dat zie je toch wel. Maar ik zou voor geen goud terug willen, ben veel blijer met mijn leven nu en leeftijd/ervaring speelt daar zeker een rol in. :)

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:36

Ik ben 25 maar vind er geen hol aan, ik wil gewoon 5 jaar verder zijn met een leuke [***], huisje en beestjes. :+ Ben het studeren en thuiswonen zat en ben klaar voor het grote mensen leven, nog een klein jaartje. :):)

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:38

Ik ben er lichamelijk gezien veel beter en gezonder aan toe dan 10 jaar geleden. Ik sport dagelijks, ben afgevallen, eet geen vlees meer en ben gestopt met roken. Geloof me, vooral van dat laatste is mijn kop opgeknapt. :')

Verder heb ik de vervelende gewoonte om mezelf helemaal op te hemelen als ik voor de spiegel sta, waardoor ik eigenlijk bijna nooit onder de indruk ben van de jeugdige uitstraling, het mooie lichaam en het knappe gezicht van een ander.
Ik kan het aanbevelen: leer gewoon jezelf zien als het mooiste levende wezen. Daar krijg je positieve energie van. :)

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:39

Ik ben 27 en ik herken het ook al. Ik ontdekte twee weken terug mijn eerste grijze haren.. en nee niet 3, maar echt toch wel wat |( >;)

Ik ben vooralsnog single, vandaag de sleutel van mijn koopappartement gekregen. Woon al wel 8 jaar op mezelf en heb twee prachtige honden.

Prijs mezelf gelukkig met wat ik heb en nog gaat komen. Maar het feit dat ik op die 30 begin af te stevenen doet toch wel zeer 8)7

Jeetje wat een reacties ineens, ik kom er geeneens tussen :')

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:40

Mwah, je bent zo oud als je je voelt. Ben over de 50, rijd nog vier keer per week op mijn paard, ben volop aan het werk, elk weekend hebben we wel leuke sociale dingen te doen en gaan nog vaak naar concerten en festivals. Gelukkig heb ik nog nergens pijntjes. We hebben geen kinderen, dat scheelt denk ik wel.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:45

Ts, verdoe je tijd zo min mogelijk met dat soort gedachten wil ik je adviseren.

Er komt een tijd dat je werkelijk klachten krijgt, dan Is het zo jammer dat je niet ten volle hebt genoten toen het nog kon.