[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:04

Bentee, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en sterkte met het verlies van je haflinger, zo dubbel.

S_V, handige instructrice! En preost dat mini geitje.... kleiner lammetje hadden ze zeker niet.

Knippen geen tips helaas, alleen blijven oefenen, ooit komt het misschien goed (Bij mij niet echt, maar met ander paard is mijn knipkunst ineens stuk beter, die heeft gewoon makkelijkere manen)

Sanso, dat is heiligschennis, dat weet je he!? (Ben er ook wel eens schuldig aan 8-) )

Pamba *\o/* gefeliciteerd.

Links en rechts.. tja, L_iek dat lijkt ook wel op elkaar, zo ook een keer afscheid genomen van Toobs, al wsa dat in de bak... Lekker schoon ook...

Heps mag morgen meedoen aan leuke clinic, mezelf nog even oppoetsen, schop onder hol geven en aanslingeren...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:26

Een eenmalig knotjespaard :')
En meteen karma want ben eraf gekukeld. Gelukkig zijn onze fjordenvriendjes niet zo groot dus dan val je ook niet van grote hoogtes _O- hij stond echt te kijken van wat doe jij daar nou op de grond }:0

Marcella

Berichten: 36579
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:24

Sjolvir succes morgen met de clinic.

Ik moet morgen werken van en het aardige ik mag uitslapen, want normaal is het 05.00 of 06.00 uur beginnen. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:08

Met dit mooie weer heeft Mick vandaag een spa day gehad. En eindelijk is mijn boog een keer mooi strak :D

Afbeelding

Afbeelding


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:52


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:59

Sanso, gaaf!!!

En BleuEyes, goed gelukt je boog hoor.

Heps heeft haar beste beentje voor gezet bij de clinic, was echt leuk! Zeker als ik bedenk dat ze net 6 wkn had staan nietsen en ik haar pas weer 2 wkn had opgepakt en dus eigenlijk nog niet veel gedaan had.

Ze moet achter actiever, wat dan wel resulteerde in dat ze iets te hoog tempo ging lopen, wat natuurlijk niet de bedoeling was, actiever is niet harder lopen, maar dan is het best lastig om dan ook nog van de vorokant af te blijven en ook nog iets van stelling en buiging eruit te rijden.
Maar was echt leuk en we hebben gesnuffeld aan de vleigende wissels, wat resulteerde in een speeyd conzales fjord.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:17

Ik ben zo blij jongens!
Van de week toch maar besloten om de Wellington nieuw te bestellen, vanmiddag binnen en gelijk gaan rijden.
In 1 woord; top!

Afbeelding

Afbeelding

Jarvik <3

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:52

Wat een prachtig zadel!!

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:32

Boog is goed gelukt Blue_eyes!
Sanso, supergave foto's! en leuk topic :D
Sjolvir, leuk dat je zoveel aan de clinic had! Zitten leuke foto's tussen en een herkenbaar probleem: actiever is niet harder.
MJR_Tsjelle, fijn dat je eindelijk je zadel hebt en toch een nieuwe! Kan me voorstellen dat je niet wilde wachten :D

Hier niet veel te melden, ik geniet lekker van mn merries en het feit dat Pamba kan draven. Eerste keer dat ze mocht was ze erg langzaam zo verbouwereerd als ze was, nu moet ik haar soms wel erg inhouden, maar goed begrijpelijk na al die tijd :=

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:59

Foto's zijn echt leuk geworden sanso! Vind de ingevlochten voorpluk stiekem wel een beetje zonde, al is het wel echt SUPER netjes gedaan. Net zoals de staart, dat vind ik dan weer wel heel erg mooi :).

Ziet eruit als een heerlijk spa dagje Blue_Eyes, boog is inderdaad strak zeg, wat een knapperd :~

Knappe hepsie Sjolvir, ze ziet er goed uit! Zo te lezen was het een heel interessante, clinck voor jullie :D !

Wat een chique zadel MJR_Tjelle, fijn dat het zo goed bevalt!

Haha grappig van Pamba en het draven heidiLOVER! Maar wat fijn dat jullie weer kunnen en mogen, dat geeft vast een super fijn gevoel! :)

Hier ook lekker rustig de afgelopen dagen. Gisteren wel heel fijn gereden, voelde zo vertrouwd terug en daar ben ik heel blij mee. Halthouden op mijn zit ging ook steeds beter en we hebben een paar stukjes gedraafd *\o/*
Klinkt heel 'klein' allemaal, maar voor mij zijn dit toch echt wel grote stappen vooruit na ons ongelukje van 5 maanden geleden :) Ben blij dat ik mezelf nog 'thuis' voel om hem, daar had ik wel wat schrik voor...
En waar ik ook echt oprecht heel blij mee ben, is mijn nieuwe zadel, dat zit zo ongelofelijk heerlijk! Ik wil nooit meer wat anders denk ik :) Wat een verschil met een gewoon Engels boomzadel, geen 'geforceerd' gevoel meer voor mij en vooral, geen rugpijn meer na het rijden +:)+

En ik kan weer oortjesfoto's :):)
Afbeelding
Afbeelding

Knappie met z'n nieuwe look <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:31

Ah wat een leuke foto's allemaal weer! Dan kan ik ook even niet achter blijven natuurlijk. Vanavond een wandeling gemaakt met Kasper. De eerste keer door het dorp. Hij is zo braaf :)
Afbeelding

Afbeelding

Oohh dat lijkt me een heerlijk zadel MJR_Tjelle!!

Ik heb vorige week les gehad met Kasper. Om hem actiever te krijgen. Hij is namelijk nogal lui :Y) We zijn aan de slag gegaan met longeren, omdat hij daarbij nog wel eens protesteert als hij echt aan het werk moet. De osteopaat/dierenarts had lichamelijke ongemakken uitgesloten, dus hij moest nu toch echt gewoon aan de bak. Het heeft wel geholpen, hij is nu een stuk vlotter geworden.

Hoe groot is Heps? Ook niet heel groot lijkt het?


heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:51

Ja dat is het zeker s__v! Blijf het ontzettend spannend vinden (als in blijven haar benen wel goed) maar ze is zo vreselijk blij en ik hou het natuurlijk goed in de gaten of het niet dikker of warmer wordt. Ze heeft er duidelijk weer extra zin in als we op pad gaan. :D

Wat ziet ie er gaaf uit zeg in zijn set! Zo leuk dat jullie ook weer kunnen genieten en dat het zo vertrouwd voelt. Ik zou zeggen ga zo door en kleine stapjes zijn ook stapjes! Na 5 maanden moet je gewoon weer rustig opbouwen daar is toch niks mis mee :)

Fijn dat hij zo braaf is Ingrid! Klinkt goed als je hem in 1 les al zoveel actiever hebt gekregen. En ook leuke foto's van je knapperd!

Ik ben weer blij dat het droog is! Pamba moet wel nog elke dag opbouwend stappen en draven dus ik heb de afgelopen paar dagen in de zeikregen gelopen. Helemaal doorweekt. Het kon Pamba zelf niet veel schelen. Vroeger was ze een echte prinses, maar ik denk dat ze het nu nog te leuk vind dat ze in draf mag. :+ Elza gaat nu om de dag mee, vind het voor haar nog net even te ver en te lang qua conditie en met die korte pootjes, maar ze wil wel graag dus ze mag zo een beetje opbouwend mee.

Hopelijk is het vanmiddag of morgen weer droog genoeg voor de wei, kunnen ze weer lekker elke dag.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:53

Eerste bitloze bosritje is een feit!
Op 1 kleine miscommunicatie (hij wou rechts ik rechtdoor :Y) ) was hij voorbeeldig! Een leuke afwisseling

Afbeelding

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:59

Leuke foto Sanso.

Geeft ie nou nog een aardig wintervachtje of lijkt dat maar zo?

Stripe000
Berichten: 583
Geregistreerd: 02-06-15

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:28

Afbeelding

Ollie <3

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

grijstapijt

Berichten: 60
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:54

Wat is Ollie schattig <3

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 06:58

Paardenfan25 schreef:
Leuke foto Sanso.

Geeft ie nou nog een aardig wintervachtje of lijkt dat maar zo?


Ja de andere fjord zit nog dikker in zijn haar :+ maar ze ruien nu allebei heel hard gelukkig. Heeft even geduurd haha.

Grasjes eten onderweg is een stuk makkelijker bitloos denkt fjordlief, prioriteiten he :roll:
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:07

Hehe, ik zit weer effe, tijd om lekker bij te lezen :j
Het is hier thuis gezellig druk de afgelopen periode (mais zaad zit in het land, morgen wordt er gemaaid, de eerste koeien lopen terug op de weide, ...) en dan komen er ook nog eens voorbereidingen voor ons huwelijk, twee gekke geitjes (lammetjes!), twee katten en twee ponies bij die verzorgd moeten worden, ik weet wat doen en dan vergeet ik mijn werk nog haha :D !

Wat is Kaper toch een knapperd Ingrid, hij ziet er goed uit zeg :j Foto's zijn ook leuk geworden, zo bij de bloemetjes *D

Leuk om te lezen dat het terug zo goed gaat met Pamba, hoe gaat het met kleine dondersteen Elza? Is ze nog mee geweest als handpaardje? :)

Wij hebben hier echt geluk met het weiland! Er is ruim 52 liter gevallen de afgelopen week maar het is nog steeds niet te nat voor de paardjes, ze lopen nu alweer 3 weken lekker op de weide :j

Ziet er gezellig uit Sanso, ze zitten inderdaad nog flink in het haar zo te zien daar... Jules is al goed verhaard, maar zijn kleine vriendinnetje is ook nog volop bezig, als het dit weekend weer is, wil ik ze graag eens wassen, dat scheelt altijd veel :)
Haha en, die laatste foto, zo herkenbaar, food is life :Y)

Wat een schattige foto van Ollie stripe, wat een lief hoofdje staat daarop zeg <3

Wij hebben vanmiddag een zeer inspirerende (en intense) grondwerk les achter de rug... De bedoeling was om even kort vanop de grond te werken en dan erop, maar daar besliste 'de omstandigheden' even anders over :=

We hebben voor het eerst op de cirkel gewerkt, wat eigenlijk vlot ging :) Alleen toen Jules zijn achterhand van mij moest wegdraaien (zijn snuit naar me toe) op lichaamshouding liep het even 'scheef' :)) .
Eerst snapte Jules het niet goed (nieuwe oefening voor ons beide), waardoor er paniek reacties volgden = kei hard rondjes willen rennen (door een 'longeertrauma' uit het verleden). Maar daarna maakte meneer er een 'wie is de baas' spelletje van :=
Het circkelen ging altijd goed, tot op het punt dat ik vroeg om zijn achterhand te verplaatsen, dan ging hij 'op de loop'... Daar hebben we hard aan gewerkt vandaag en uiteindelijk zijn we ook positief afgerond, met een paard dat zijn achterhand verplaatste als ik dat vroeg zonder te willen vertrekken :j

Instructrice was wel trots op ons zei ze *D
We hadden HEEL VEEL gedaan vandaag, mijn leiderschap nog eens extra bevestigd, eerste stappen in het cirkelen (op de cirkel gaan), achterhand verplaatsen, stoppen op de cirkel, communicatie afstand vergroot, ...
'Dat hadden jullie 5 lessen geleden nog niet gekund samen' Ik merk ook echt dat het steeds beter gaat, (ookal liep het vandaag soms een beetje spaak := ), we begrijpen elkaar beter en dat maakt alles zo veel makkelijker! Ben zo trots op mijn toppertje, hij heeft echt hard gewerkt vandaag <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Stripe000
Berichten: 583
Geregistreerd: 02-06-15

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:09

Bedankt s_v en grijstapijt.

Ollie is net zo lief als ze eruit ziet!

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:30

Jeetje brede kam Sanso! Maar blij koppie :D hier ook nog een redelijke wintervacht hoor, maar 24/7 buiten slaat toch elke keer weer om qua vacht :=

Klinkt goed s__v! Zo te horen ben je heel goed op weg geholpen vandaag en ver gekomen! Ik heb deze dingen nooit met Pamba gedaan, maar 1 van de bijrijdpaardjes is wel zo getraind, dus het is wel grappig om zo deze dingen bij jou te lezen, ik ben ze een beetje aan het leren met hem, hij kan het al :Y) Je mag lig zeker trots zijn op wat je vandaag bereikt hebt!

Elza gaat nog steeds mee als handpaardje ja! Ongeveer om de dag. Nu Pamba moet draven vind ik het dus wel eens wat zwaar voor haar, maar ze wil erg graag. Ze maakt zich bij de eerste drafjes te druk en wil dan heel hard en voorop waardoor bij de laatste draf en stap Pamba juist weer te snel gaat omdat zij dan moe is, daar moet ze nog even meer maat in leren houden, maar dat gaat steeds beter :)

Hier konden ze ook wel op de wei, maar omdat die kleigrond toch een stukje gladder is als het zo vreselijk regent durf ik dat nog niet aan met Pamba. Ik verpest er het gras niet mee, maar ze is zo'n drol die niet op let, dus dan laat ik ze liever in de uitloop. := Ze staat gelukkig wel al 2 maanden weer in de wei, hopelijk kan het volgend jaar veel eerder en langer en op volledige stukken.

Er staat ook wel erg veel en vrij hoog gras op een aantal plekken, dus ze staan nu met z'n 2en op Pamba's kleine stukje, Pam houdt zelf wel maat, maar van Elza weet ik dat nog niet en zo heeft Elza ook niet veel te veel gras voor haar neusje :Y)
Laatst bijgewerkt door heidiLOVER op 03-05-18 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:32

Afbeelding
<3

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:10

Wij hebben zandgrond en kort gras en vooral paardjes die 80% van de tijd met hun neus in het gras staan, als ze gek doen, is dat meestal op de paddock :j

Wij hadden net een super-zen momentje. Lekker gepoetst en gekroeld en daarna ben ik nog even gaan zitten in de stal, het was zo heerlijk rustig :z
Afbeelding
En toen gebeurde dit <3
Afbeelding
Oké, het is een beetje een onflatteuze foto := Maar het is de eerste keer dat Jules gaat liggen als ik bij ze in de stal ben, toch een beetje een magisch moment <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:31

MJR Tjelle, mooi zadel hoor en mening van je paard is duidelijk.

S_V, dat is zo lief he!? dat ze dan gaan liggen.

Hier mochten de paarden vandaag voor het eerst !! de wei in! pfftt, en ja hoor man wat een spectakel... nee dus.. vreten vreten en nog eens vreten.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:27

Haha echte fjorden dus! ik heb door de jaren heen zoveel vreugde sprongen en sprintjes vastgelegd ging regelmatig zo:
Afbeelding
Maakte niet uit of het zomer winter herfst of lente was :+ Nog even niet verantwoord dus als het glad is. Ze doet het namelijk sinds de blessures ook wel vaker in een ministukje of strookje, maar dan op haar plaats.. Elza mocht gisteren ook even op het hooi land kijken die deed precies hetzelfde haha

Heerlijk Steffi! Lekker van genieten, Jules is duidelijk lekker op zijn plek bij jou! :D

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:03

Dat doen die van mijook, ja. Dus ze hebben paddock arrest. Geen geklooi hier met dat poot. Hij was na mijnvakantie weer ok. 1 x keten op het gras en we zijn weer opnieuw begonnen ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers