Auto schade, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:02

Ik zag vandaag opeens dat mijn auto onverklaarbare schade heeft aan de rechterkant. Kan geen auto zijn geweest, geen paal of stoep aan de schade te zien en ik kan mij zelf ook totaal niet herrineren dat ik iets geraakt heb. De auto stond met die kant aan de weg en mijn theorie is dat een veegmachine er tegen aan is gekomen. Iemand hier toevallig verstand van....? Ik baal er echt ontzettend van, ben zo voorzichtig met mijn auto...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 01-05-18 19:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:03

Dat lijkt me juist heel typisch een gevalletje van zelf iets geraakt hebben in een bocht naar rechts.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:04

Goof schreef:
Dat lijkt me juist heel typisch een gevalletje van zelf iets geraakt hebben in een bocht naar rechts.

Maar dan zou je alleen onderkant schade hebben. Niet ook bovenkant. En dan zou ik het wel gemerkt moeten hebben lijkt mij

Edit: heb het namelijk met de auto van Mn ouders meegemaakt dat ik in de bocht een flinke steen raakte, die heeft enkel de onderkant geraakt en verder voelde je dat overduidelijk.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 01-05-18 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:05

Zo, dat kost wel ettelijke honderden(zo niet dikke duizend) euro's, ben je mooi klaar mee. Kan ook nog iets met een lage bumper of zoiets zijn geweest. Vraag daar in de buurt na of er beveiligingscamera's hangen of bij de politie. Wel aangifte doen en ik hoop dat je all risk verzekerd bent. En bekijk de wrg die je hebt gereden hier naar toe, rechterbochten en dan vooral met van die lage witte keien. En de gemeente weet wel of er een veegwagen actief is geweest, morgen meteen bellen want die heeft ook schade mocht die je geraakt hebben.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-05-18 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:07

lifaya schreef:
Goof schreef:
Dat lijkt me juist heel typisch een gevalletje van zelf iets geraakt hebben in een bocht naar rechts.

Maar dan zou je alleen onderkant schade hebben. Niet ook bovenkant. En dan zou ik het wel gemerkt moeten hebben lijkt mij


Bovenkant heeft toch geen schade?
Ik kijk op mijn mobiel, misschien zie ik het niet duidelijk.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:08

Zo, dat is nog eens een ontzettend nare verrassing zeg! Wat balen joh.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:08

bigone schreef:
Zo, dat kost wel ettelijke honderden(zo niet dikke duizend) euro's, ben je mooi klaar mee. Kan ook nog iets met een lage bumper of zoiets zijn geweest. Vraag daar in de buurt na of er beveiligingscamera's hangen of bij de politie. Wel aangifte doen en ik hoop dat je all risk verzekerd bent. En bekijk de wrg die je hebt gereden hier naar toe, rechterbochten en dan vooral met van die lage witte keien. En de gemeente weet wel of er een veegwagen actief is geweest, morgen meteen bellen want die heeft ook schade mocht die je geraakt hebben.

Maar daar zeg je het, lage witte keien, die zouden niet daarboven schade aanrichten... ik heb verder in den haag en snelweg gereden dus is een beetje zoeken naar speld in hooiberg. Maar dit zou ik wel echt gevoeld of gehoord moeten hebben...

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:10

Wat balen zeg! Heb je onderweg varkensruggen zien liggen? Zeker nu het gras wat hoger staat kun je die makkelijk over het hoofd zien.

Veegmachine lijkt mij niet, dan had je echt veel meer schade gehad dan alleen een plek. Lijkt toch echt wat geraakt of zelf of iemand heeft er tegen aan gezeten. In dat laatste geval inderdaad even navragen of er ergens camera's hangen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:11

Goof schreef:
lifaya schreef:


Bovenkant heeft toch geen schade?
Ik kijk op mijn mobiel, misschien zie ik het niet duidelijk.


Hoeft ook niet als je lage plantenbak of zo schampt met je zijkant als je bocht net iets te krap neemt.
Probleem is dat het er ook niet meer toe doet, of je moet beelden hebben, aangezien de dader toch in het graf ligt als het is gebeurt terwijl jij geparkeerd stond, dus gaat het je hoe dan ook je eigen risico kosten en afhankelijk van je verzekering ook deel no claim of niet ligt er aan. Of je moet het zelf laten maken, zou bij de verzekering even informeren als ik jou was wat er wel of niet kan.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:11

Goof schreef:
lifaya schreef:

Maar dan zou je alleen onderkant schade hebben. Niet ook bovenkant. En dan zou ik het wel gemerkt moeten hebben lijkt mij


Bovenkant heeft toch geen schade?
Ik kijk op mijn mobiel, misschien zie ik het niet duidelijk.

Er zit ook hoog schade rechts boven

Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:12

Volgens mij is het gewoon een andere auto geweest.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:13

Qua bewegingen vind ik je idee van een veegmachine (draaiend) niet zo heel erg gek.
Alleeen vraag ik me af of die (uit veiligheidsoverwegingen) wel kunnen draaien als ze omhoog staan. En gewoon rechtuit krijg je niet zo'n vreemde krassen.

Heb je niet ergens over een landweggetje gereden waar iets in de bosjes heeft gestaan? Wat uiteindelijk maar klonk als een paar takjes?

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:13

lifaya schreef:
Goof schreef:


Bovenkant heeft toch geen schade?
Ik kijk op mijn mobiel, misschien zie ik het niet duidelijk.

Er zit ook hoog schade rechts boven

[ [url=m/SnTomO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is voor mij nog steeds de onderkant eigenlijk en gewoon naast je andere schade. Lijkt me niet gek. Ik denk dat je helaas gewoon iets geraakt hebt. Zondw. Ben je goed verzekerd?

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:17

Ca 60 cm van de grond vind ik toch wel vrij hoog om zelf iets te raken. Verder geen landwegen gereden, enkel wegen die die dagelijks rijd. A4 en den haag centrum en zuid.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:20

Dit zelf gedaan hebben? Nou sorry maar met z'n dikke beschadiging merk je toch echt wel als je ergens tegen aan zit??

Lijkt mij eerder een andere auto/voertuig geweest

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:23

Daarom... ik pak wel eens een drempeltje mee, maar dat richt nooit deze schade aan. En dit zou je echt wel moeten merken... ik heb nog geen schade gereden met deze auto, altijd voorzichtig mee, hooguit dat Mn velgen het zwaar hebben met de drempeltjes en iets te hard door gaten in weg maar dat heeft hier niks mee te maken...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:25

Eerlijk gezegd snap ik je idee van een veegwaren heel goed. Heb de krassen eens in close up bekeken en vind ze maar raar, alsof de krassen links anders buigen dan rechts en sowieso zit er helemaal een ronding in en zijn geen rechte krassen. T is wel een flinke schade en ik zou het verrekte knap vinden als iemand die zelf weet te rijden zonder er ook maar iets van te merken. (Dat kan nooit, dat geloof ik gewoon niet).

T is hoe dan ook zwaar klote en als iemand dat heeft aangericht (en daar ben ik eigenlijk van overtuigd) weer lekker asociaal! -O-

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:31

Ik vind het lijken alsof iemand vol met zijn scootmobiel tegen je auto aan is gekomen? Zou hoog bovenin ook verklaren (denk aan bijv de spiegels)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:34

Lijkt me ook niet iets wat je zelf hebt gedaan, dat had je toch wel gehoord/gevoeld/gemerkt neem ik aan :o

Recent heeft er bij mij ook iemand tegen de auto aangezeten (in een parkeergarage) en is doorgereden. Ben er nog ziek van. Snap echt niet dat mensen zoiets kunnen doen.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:37

Zou nog best kunnen dat een scooter is uitgegleden, hij staat bij een bocht. Met de regen van gisteren en vandaag in gedachte...

Ik heb sowieso al met de gemeente gebeld en zij gaan uitzoeken of er een veegwagen heeft gereden en denk dat aangifte toch ook maar het beste is..

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:39

Rij eens langs een schade herstel bedrijf. Die hebben de nodige verschillende schades gezien en kunnen misschien beter inschatten waar de oorzaak van deze aparte schade is.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:40

Aangifte kun je sowieso doen. Heb ik toen ook gedaan omdat ik nog overwoog om gebruik te maken van het waarborgfonds. Bleek achteraf helaas niet haalbaar, maar goed.

Met die aangifte doen ze (in de meeste gevallen) toch niks, kan dus sowieso geen kwaad.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:41

Rex_Rolfo schreef:
Rij eens langs een schade herstel bedrijf. Die hebben de nodige verschillende schades gezien en kunnen misschien beter inschatten waar de oorzaak van deze aparte schade is.

Ja daar dacht ik idd ook over na... ga eff kijken wat er in de buurt is. Het geen normale schade in elk geval...

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:41

Tijd terug is er iemand tegen mij aan gereden terwijl ik geparkeerd stond. Was bij de wasstraat dus ik zat erin, ik stond achter de wasbox aan de straatkant geparkeerd te wachten tot diegene klar was. Die rijdt m zo achteruit in mn auto. Had ook op de hoogte en onderaan schade. Dus zal me niets verbazen als er n andere auto tegen jouw wagen aangezegen heeft.
Lekker banketstaaf dat ze dan zo wegrijden zeg!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:41

Scooter inderdaad, maar lijkt me dan een bochtje te ruim genomen. Het chassis veert namelijk mee als je tegen iets aanbeuk (de lange veeg omhoog) en daarna ga je snel op je plaat (de bocht naar beneden) ik zie daar ook een deuk hogerop, dat lijkt mij een handrem... De schade helemaal onderop past heel goed bij het voetstuk.... Lijkt dat 1 of andere onverlaat erg lomp is geweest of met een dronken kop op de scooter heeft gezeten...