nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SennaNr1
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-09-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:42

Heeft iemand ervaring met zooltjes in de Easyboot glove? Dit met name om de pasvorm wat beter te krijgen. Als ik ze aantrek moet ik echt een rubber hamer gebruiken om ze aan te tikken dus het lijkt alsof ze strak genoeg zitten. Echter bij gebruik gaan ze toch draaien..


pien_2010

Berichten: 43071
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:30

Monique1963 schreef:
Ik ben heel benieuwd Pien, wat jij van die hoefschoenen vindt. Houd je ons op de hoogte?


Ja uiteraard. Dank zij dit topic heb ik de aankoop aangedurfd. Vind het zo spannend, maar de bestelling staat nog op verwerken, dus er is nog niets op gestuurd.

DubbelFun

Berichten: 88600
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:56

SennaNr1 schreef:
Heeft iemand ervaring met zooltjes in de Easyboot glove? Dit met name om de pasvorm wat beter te krijgen. Als ik ze aantrek moet ik echt een rubber hamer gebruiken om ze aan te tikken dus het lijkt alsof ze strak genoeg zitten. Echter bij gebruik gaan ze toch draaien..

Klopt de afmetingen van de schoen wel met de voet??
Bij ronde hoeven loop je natuurlijk altijd iets meer kans op draaien en als je paard zijn voeten met een draaibeweging neerzet voorkom je het helemaal niet. Zooltjes zijn voor onder de hoeven om te dempen, niet om het draaien te voorkomen. Hooguit dat de zooltjes dan in de schoenen gaan draaien en ik weet niet of je dát nu wilt ... Ze kunnen dan ook gaan 'ophopen' en voor ongemak zorgen.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:19

Hoi allemaal, ik kom hier ook even binnenvallen!

Vanmiddag komt de hoefsmid en dan ga ik de voeten van mijn paard opmeten. Gister ook al even gedaan, dan weet ik alvast een beetje hoe of wat want de smid doet toch nooit echt heel veel :Y) Ze zit nu over alle hoeven ongeveer op 13 lang 12 breed. Vanmiddag dus nogmaals voor 'eggie' meten.

Waar ik een beetje van schrik zijn verhalen over draaien, vooral omdat ik een Draver heb die je met regelmaat de achterhoef tegen de voorhoef hoort tikken als ze relaxt stapt. Zijn er mensen die hier wat meer ervaring mee hebben? Bijvoorbeeld welke merken daar minder vatbaar voor zijn?

Zo op papier heb ik een voorkeur voor de Cavallo Trek's of de nieuwe Equine Fusion Active's, die lijken me qua aantrekken het simpelst. De Renegade's lijken me ook fijn, maar dat kabeltje schrikt me nogal af eerlijk gezegd.

Uiteraard ga ik ook nog even mailen naar het bedrijf waar ik zou willen kopen, die zullen vast ook nuttig advies hebben. Maar extra info en praktijk ervaring is altijd zéér welkom.

[o]

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:47

Voor een draver die aantikt zou ik de scootboot adviseren, die beïnvloeden de gang het minst en kunnen niet makkelijk afgetrapt worden.

@Pien, de nieuwe equifusion worden deze week verzoden vanuit de producent dus zullen volgende week naar de klanten gaan. Nog even geduld dus.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:50

SennaNr1 schreef:
Heeft iemand ervaring met zooltjes in de Easyboot glove? Dit met name om de pasvorm wat beter te krijgen. Als ik ze aantrek moet ik echt een rubber hamer gebruiken om ze aan te tikken dus het lijkt alsof ze strak genoeg zitten. Echter bij gebruik gaan ze toch draaien..


Je kan fysiotape om de hoef doen, door de warmte gaat de lijm door de tape en plakt de schoen vast.
Soms helpt een zooltje iets tegen draaien maar bij de glove is het eigenlijk de bedoeling dat de schoen strak om de hoef blijft zitten. Je kan het proberen, het kan net genoeg zijn.

pien_2010

Berichten: 43071
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:23

DubbelDun schreef:
Bij ronde hoeven loop je natuurlijk altijd iets meer kans op draaien
Hier zijn wij natuurlijk ook bang voor want Polie heeft voor ook vrij ronde hoeven. De equine fushion heeft 3 merken. Eentje ook nog (als ik het goed gelezen heb) met extra's om draaien te voorkomen. Maar dat is meer werk met aantrekken en de kans is te groot dat ik dan door mijn rug ga. Omdat de equine fusion active alle sterke punten combineert en heel gemakkelijk aangaat + zeer schok dempend vermogen heeft (reden dat we voor hoefschoenen gaan om te kijken of dit Polie helpt met weer normaal kunnen lopen) hebben we voor deze gekozen. Daarbij komt nog dat Noorwegen net als hier zeer ruig terrein kent. In NL heb je veel zandgrond maar hier is het allemaal leem (in de zomer kei en kei hard) en kiezel rots achtige ondergrond. Dus ik verwacht dat deze schoenen dat kunnen hebben. De NL ijzers die we nieuw in NL onder hadden gedaan waren in twee weken hier totaal versleten, zo bizar. Dus ons andere paard heeft extra harde ijzers en dat gaat goed hier.

Delphi2 schreef:
@Pien, de nieuwe equifusion worden deze week verzoden vanuit de producent dus zullen volgende week naar de klanten gaan. Nog even geduld dus.
O wat fijn om te weten. Dank je wel. Omdat Polie gewoon pijn heeft als ik nu met haar aan de hand ga wandelen, zijn we gestopt met de revalidatie en dan is elke dag wachten te lang. Vandaar mijn enorme ongeduld want ze loopt gewoon niet lekker. Dat ik wat laat besteld heb had te maken dat ik het geld nog niet binnen had :o .Tja het is een stevig bedrag vierkant hoefschoenen. Nu ik dit weet hoef ik niet meer elke dag in de avond te kijken of ze al verzonden zijn. Vanochtend zei ik tegen mijn man: "als die hoefschoenen er voor zorgen dat ze gemakkelijker kan wandelen, dan zie ik dat onmiddellijk, dan denk ik dat ik gelijk begin te janken van opluchten. Want het is toch een hele gok of we het probleem met de schoenen getackeld krijgen en het is puur intuïtie dat ik denk dat het dit is of anders echt einde oefening voor het paardje.

Trouwens onze smid heeft vreselijk moeten lachen toen hij al die meet foto's zag op internet als voorbeeld hoe je hoefschoenen moest aanmeten. Hij zei: "ze hebben de mooiste hoeven gepakt en tja die voorbeelden zijn duidelijk geen merens hoeven". Vond ik zo geestig, die grote wat stugge Fransman die hier helemaal in de lach schoot. Hij denkt en helpt mee ook al heeft hij totaal geen ervaring met hoefschoenen. Hij vindt het een interessant project.

pien_2010

Berichten: 43071
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:25


DubbelFun

Berichten: 88600
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:22

Heb je gezien hoe gedraaid die zit op het eind (3,17) ??

pien_2010

Berichten: 43071
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:03

DubbelDun schreef:
Heb je gezien hoe gedraaid die zit op het eind (3,17) ??


Nee, ook niet na 3x kijken.
..

DubbelFun

Berichten: 88600
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:48


pien_2010

Berichten: 43071
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:20

Je bedoelt rechts voor? Dat zou kunnen maar paard kan ook voet naar binnen zetten (toontredend). Hercule van ons doet dit ook en in beweging "maait " hij zelf een beetje met de voorbenen en dat al 24 jaar. Vanavond eens computer aan zetten, zie ik wat meer wellicht.

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:16

Ik had met de renegates ook dat ze draaiden, maar eigenlijk was dat niet zo erg. Callas heeft ook andere hoeven dan perfect. Maar het draaien was niet zo erg eigenlijk. Ze liep er niet minder om. En het schuurde verder niet.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43071
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:18

Polie heeft ook perfecte hoeven. Wij hebben deze hoefschoenen om te kijken of ze schok dempend genoeg zijn om paardje (in eerste instantie aan de hand) te revalideren. Zij heeft door een val een grote blessure opgelopen en je ziet dat ze absoluut niet graag op harde ondergrond wilt wandelen. Deze zijn ons aanbevolen want de zool is echt dik te noemen en schok dempend (waardoor al veel hoefschoenen afvielen), zeer stevig (iets wat nodig is hier met al die keitjes) slijtvast en de schoenen kunnen gemakkelijk aan en zijn goed voor paarden met grote hoeven (zoals Polie). Kijk als ze goed blijven zitten als we met haar draven aan de hand (een iemand op Hercule neemt haar dan mee) en ze kan overal lekker lopen vind ik het goed. Een beetje draaien is niet erg, zolang ze de schoenen maar niet verliest, of ze niet teveel draaien want dat werkt niet met twee paarden op stap en dan ook nog eens schoenen goed moeten doen onderweg. We zullen nooit ermee gaan springen of ruig doen, want we zijn al blij als we een banketstaaf rondje nog kunnen doen in de toekomst met haar aan de hand en natuurlijk hopen we voor ooit onder het zadel nog wat met haar te kunnen doen.
Ik denk dat je het goed zag dat de schoen ietwat gedraaid is. Knap hoor!

pien_2010

Berichten: 43071
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:23

Zonet een foto ontvangen met het pakketje met de hoefschoenen erin van hoofwear. Dus komt deze kant op *\o/* *\o/* .Wordt vervolgd.


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:17

Ik had zaterdag wedstrijd en op de laatste 6 km m’n Swiss Galopper kwijt geraakt. Gelukkig wel gevonden door iemand anders dus toen ze tijdens de prijsuitreiking zeiden dat er een schoen gevonden was, was ik erg blij.

Nu was er iemand die TK hoefschoenen had. Heeft iemand hier ervaring met die? Je schijnt ze alleen via een Duitse hoefsmid te kunnen bestellen.
https://tk-hoofcare.de

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:34

Spannend Pien, het kan nu niet lang meer duren!

Balen dat je Swiss galopper uitging xxVon, was dat tijdens gewoon gebruik, of was het extreem terrein?

Mijn easyboots zijn dus een week of 3 geleden weer kapotgegaan door een bok en keet sjees actie. Weer de stof van de schoen af. Zoveelste keer al. Ik wacht nog steeds op de megasussen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:04

xxVon schreef:
Ik had zaterdag wedstrijd en op de laatste 6 km m’n Swiss Galopper kwijt geraakt. Gelukkig wel gevonden door iemand anders dus toen ze tijdens de prijsuitreiking zeiden dat er een schoen gevonden was, was ik erg blij.

Nu was er iemand die TK hoefschoenen had. Heeft iemand hier ervaring met die? Je schijnt ze alleen via een Duitse hoefsmid te kunnen bestellen.
https://tk-hoofcare.de


Kennis van mij heeft ze net, ik zal eens vragen hoe ze bevallen.
Je kan het bovenwerk ook los bestellen en op de easyboot glove schoen zetten.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:23

Niet erg extreem ondergrond. Wel extreem gebruik. 66 km endurance. De easy boots bevallen me niet want ze slijt de teen super snel open. Nu hebben die TKs een open teen en daaromheen versteviging.
Zou je ook kunnen vragen waar je kennis ze gekocht/bestelt heeft?

Dit was m’n terug gevonden schoen. Helemaal heel maar gaiter gescheurd en rubbertje van de boven strap af. Maar zowel de gaiter als die strap had ik al reserve liggen.

Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:30

tnx voor de foto. Ik rijd wel vaak, maar maar korte afstanden dus mijn easyboots zijn na een jaar nog steeds amper gesleten, maar dus wel vaak de stof van de boot al afgetrapt. Deze die jij op de foto hebt, vind ik er wel stevig uitzien trouwens. Het punt bij mij is dat ze ze aftrapt bij gek doen. Gewoon een galopje is ok.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:39

Monique1963 schreef:
tnx voor de foto. Ik rijd wel vaak, maar maar korte afstanden dus mijn easyboots zijn na een jaar nog steeds amper gesleten, maar dus wel vaak de stof van de boot al afgetrapt. Deze die jij op de foto hebt, vind ik er wel stevig uitzien trouwens. Het punt bij mij is dat ze ze aftrapt bij gek doen. Gewoon een galopje is ok.



Ik ben zelf erg fan van m’n renegades. Die heb ik aan de voor voeten. Maar omdat m’n paard bodem nauw is achter gaat dat niet goed met de kabels. De Swiss galopers zijn super stevig en hebben geen kabels of schoeven oid, je ziet al dat ze na een jaar iets vierkant gesleten zijn maar nog steeds geen gat.

Dit was m’n easyboot na 1 ritje.
Afbeelding

Dit zijn de iets schonere foto’s van m’n Swiss galoper

Afbeelding

Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:14

Jemig die easyboots dat vind ik echt schandalig! Daar moet je wat van zeggen hoor! Ik heb andere easyboots. Met dat skischoensluitingssysteem van voren (mooi woord voor poppetje aan de galg)

Mijn renegades bleven dus tijdens een bokrodeosessie ook niet aan (achter). Ik had ze slechts een paar weken om gehad en ben er 1 kwijtgeraakt door die actie, heb er nog 1 over, heb je belangstelling als reserve (vooropgesteld dat het je maat is)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:24

Monique1963 schreef:
Jemig die easyboots dat vind ik echt schandalig! Daar moet je wat van zeggen hoor! Ik heb andere easyboots. Met dat skischoensluitingssysteem van voren (mooi woord voor poppetje aan de galg)

Mijn renegades bleven dus tijdens een bokrodeosessie ook niet aan (achter). Ik had ze slechts een paar weken om gehad en ben er 1 kwijtgeraakt door die actie, heb er nog 1 over, heb je belangstelling als reserve (vooropgesteld dat het je maat is)


Als t een renegade viper 135x130 is heb ik interesse.

Ik had er ook wat van gezegd maar m’n hoefschoen pas vrouwtje zei dat dit onder verkeerd gebruik viel (teen slepen)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:42

Ik meen dat mijn renegades groter waren, maar ik ga het nameten en ik kom erop terug.

En je zou haast ijzeren plaatjes ter bescherming van de neus van de schoen erop willen schroeven!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:09

Monique1963 schreef:
Ik meen dat mijn renegades groter waren, maar ik ga het nameten en ik kom erop terug.

En je zou haast ijzeren plaatjes ter bescherming van de neus van de schoen erop willen schroeven!

Gedaan maar slijt ook weg. Geeft ook scherpe punten dan en toen haalde ze in een bui de been open

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers