Hackamore bontje/viltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Hackamore bontje/viltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 14:24

Hoi bokkers!

Ik heb vorige week een hackamore overgekocht, die vandaag is binnengekomen. Zoals je al kan raden: tweedehands dus. Opzich ziet ie er niet slecht uit, en is goed bruikbaar! Alleen is het bontje/viltje onder de neusriem wel pittig versleten en zitten hier natuurlijk ook de nodige haren op :=
Het bontje/viltje zit aan de neusriem vastgenaaid, al denk ik dat het wel los te halen moet zijn.
Weet iemand hier waar je eventueel een vervangend bontje/viltje kan halen, of hoe ik deze weer een beetje kan opkalefateren? Zal er even een paar foto's bijzetten :D

Het hele hoofdstel:
Afbeelding

Bontje/viltje (wat is het nou? :+ )
Afbeelding

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Hackamore bontje/viltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:00

De haren krijg je er met een roskam wel af, bontje zit volgensmij genaaid aan het leer dus eraf wordt lastig. Of zelf een bontje, bijv met klittenband, er omheen doen?
Als je geluk hebt zit ‘ie gelijmd en kun je ‘m wellicht nog lostrekken..
Is het trouwens wel echt leer de riempjes?
Dat vraag ik omdat ik hele slechte ervaringen heb met leer-look wat uiteindelijk een beroerd stofje bleek te zijn en scheurde...

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 22:05

Lein_ schreef:
De haren krijg je er met een roskam wel af, bontje zit volgensmij genaaid aan het leer dus eraf wordt lastig. Of zelf een bontje, bijv met klittenband, er omheen doen?
Als je geluk hebt zit ‘ie gelijmd en kun je ‘m wellicht nog lostrekken..
Is het trouwens wel echt leer de riempjes?
Dat vraag ik omdat ik hele slechte ervaringen heb met leer-look wat uiteindelijk een beroerd stofje bleek te zijn en scheurde...


lijkt wel echt leer te zijn ja :D

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:09