VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:52

Ik ben heel benieuwd. ik ben er laatst via horsetelex achter gekomen dat mijn overleden favoriete manege paard familie is van het paard Dieni. Dieni was van mijn overgrootvader die in 2011 is overleden. hij was een tuigpaarden fokker. Dieni was zijn beste merrie en Miro (mijn favo manege paard) was een verre kleinzoon van Dieni's vader


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 22:51

Mina_dero super gaaf!

Vandaag weer bij Lotje geweest. Ik heb nu sinds een week weer een poetsblok van de boerenbond. En jeetje, je zou denken dat de haren ooit ophouden... Maar vandaag was de 5e keer poetsen ermee en toen kwam er alsnog dit vanaf:

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij voelde ze zich weer prima erna, want ze keek zo lief! Ze was bovendien erg rustig, ik kon haar los laten staan. Dus even een peaceful moment samen <3

Afbeelding

Iedereen is hier toch gek van haar hangend lipje? Hier een lieve foto ervan! Volgens mij zie ik een glimlach :o

Afbeelding

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:11

Wat een leuke foto's weer!! <3 En dat haar, dat ken ik, is effe zo een ambetante periode hé en ze zien er dan altijd zowat doffer uit...

Maaaaaarrr, dat lipje <3 <3 <3!!

Carpe diem

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:53

Wat ziet Lotje er blij en gelukkig uit! Mooi! En geniet van het vele poetswerk dat je nu hebt :D

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 14:52

Update over mijn zoektocht naar Lotjes vroegere jaren!

Ik heb dus via iemand te horen gekregen dat de fokker helaas al was overleden, maar dat de zoon ervan nog wel daar woont. Daar heb ik het nummer van gekregen.

Na al mijn moed verzameld te hebben (ik word altijd zenuwachtig van het bellen), heb ik een poging gedaan om te bellen.

Ik kreeg de zoon aan de lijn en hij was erg vriendelijk. In eerste instantie dacht ik dat ik fout zat omdat zijn vader geen fokker was. Maar toen ik meer vertelde begon hij zich toch te herinneren dat zijn vader ergens een pony had staan die uiteindelijk een veulen kreeg.
Helaas was zijn vader niet lang erna overleden en wist de zoon niet wat die met de ponies moest doen. De buurman kon ze wel verkopen dus Lotje is als veulen samen met haar moeder de handel in gegaan.

Helaas had de zoon geen foto's. Die waren niet gemaakt toen volgens hem. Ook is die buurman helaas overleden dus vanaf dat punt kan ik helaas niet verder zoeken. Die zoon was wel verrast dat het veulentje van al die jaren geleden nog leefde!

Nu heb ik wel contact met de persoon van wie ik Lotje on 2009 destijds heb gehad. Ik probeer nu via het terugtellen meer over Lotje te weten te komen van hoe ze was tussen de leeftijd van 0 en 14 jaar.

We shall see!

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:49

Even een berichtje om het topic te heropenen op verzoek van TS.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 21:57

Dankjewel lieve mods! _/-\o_
Ik wilde inderdaad een update geven, maar toen kwam ik erachter dat het topic op slot gaat als er twee weken geen reacties zijn gekomen. Dus ik zal zeker binnen de twee weken updates geven steeds :') .

Ik moest helaas een weekendje in Antwerpen blijven, waardoor ik gedurende twee weken Lotje niet heb gezien. Ik heb haar erg gemist!

<3
Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:57

Heee , sorry ik heb niet gereageerd omdat het me niet interesseerde maar was gewoon even heel druk... wat ziet ze er goed uit zeg!

Jammer dat de fokker helaas is overleden en de buurman ook al, maargoed daar doe je niks aan. Ik snap dat je meer over haar verleden te weten wil komen, ik heb die van mij van de fokker gekocht en ook daarna foto’s van haar als veulen en als 2/3 jarige mogen ontvangen. Echt heel erg leuk is dat.

Elaya

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 16:02

Felien_Kyra schreef:
Heee , sorry ik heb niet gereageerd omdat het me niet interesseerde maar was gewoon even heel druk... wat ziet ze er goed uit zeg!

Jammer dat de fokker helaas is overleden en de buurman ook al, maargoed daar doe je niks aan. Ik snap dat je meer over haar verleden te weten wil komen, ik heb die van mij van de fokker gekocht en ook daarna foto’s van haar als veulen en als 2/3 jarige mogen ontvangen. Echt heel erg leuk is dat.


Oh geeft niks! Ik heb ook gewoon de afgelopen weken niet echt iets te melden gehad.

Ze is helemaal in haar zomervachtje! Voor een pony van bijna 27 heeft ze echt een top lijf vind ik. Zeker nog goede bespiering enzo.

Ik heb mijn andere merrie (die ook net als Lotje weg moest vanwege studies) van de fokker gekocht. Daar heeft ze gedurende 6 jaar gestaan en toen kreeg ik ook een veulen foto. Dat vond ik erg leuk! Helaas zal het van Lotje niet komen.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:31

:wow: Twee weken niet gereageerd! :wow: Wat gaat de tijd snel! :wow:

Super dat je 27 jarige dame het zo goed doet! Ze geniet zichtbaar van haar leventje :-)


Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:11

Is zo wat je zegt voor een pony van 27 ziet ze er super uit. Hier een paard van 23 en die heeft toch al wat meer moeite om op gewicht te blijven en soepeltjes te blijven.

Elaya

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 07:46

Riel schreef:
:wow: Twee weken niet gereageerd! :wow: Wat gaat de tijd snel! :wow:

Super dat je 27 jarige dame het zo goed doet! Ze geniet zichtbaar van haar leventje :-)

Ja de tijd gaat zeker snel. Vanwege de drukte op school in combinatie met Lotje die lekker blij op de wei staat, is de drang om elke dag een buitenrit/wandeling maken wat lager. Ze staat liever op de wei met vriendjes denk ik :j . Dus dan is er niet echt iets te melden.

Felien_Kyra schreef:
Is zo wat je zegt voor een pony van 27 ziet ze er super uit. Hier een paard van 23 en die heeft toch al wat meer moeite om op gewicht te blijven en soepeltjes te blijven.

Het is best interessant om te zien hoe er zo veel verschil is tussen paarden. Ik ben erg blij dat ze het nog zo goed doet, maar het kan natuurlijk ooit gewoon omslaan als ze bijvoorbeeld ziek wordt.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 07:50

Hier wat knappe foto's, gewoon casual in haar stal na een dag weide en een lekkere poetsbeurt <3
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks dat het een container is, vind ik dit toch wel het fijnste stalletje die ze heeft gehad tijdens mijn bezit. Ze staat er enkel 's avonds in en ze kan aan de binnenkant contact maken met haar buurvrouw. De schot is voor de buurvrouw laag genoeg om met haar hoofd erover heen te gaan (grote fries). Bovendien kan Lotje met haar hoofd naar buiten kijken als ze dat wilt. En het is verrassend warm in die stal als het 's avonds toch wat afkoelt.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:03

Ziet er super uit hoor! Beter zo dan de hele dag binnen in een gouden stal :-)

Ze ziet er prachtig uit <3

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 21:48

Riel schreef:
Ziet er super uit hoor! Beter zo dan de hele dag binnen in een gouden stal :-)

Ze ziet er prachtig uit <3


Ja dat vind ik ook! Het is wel interessant hoe je kennis over wat goed is voor een paard verandert over de jaren.
Toen ik vroeger begon op de manege, kreeg ik na 4 jaar Lotje, ik was toen 12 jaar. We hebben haar destijds gewoon bij de manege gestald. Daar kwamen de paarden nooit buiten en kregen ze 1x per dag brok, 2x per dag kuil en voor de rest nog een keertje van dat stinkende mais. Bovendien werden de stallen maar om de zoveel dagen uitgemest. Het stonk er verschrikkelijk. Ik kende destijds alleen de manege en wist dus niks beter.
Ondertussen ging ik op een pensionstal naar de ponyclub en zag ik hoe mooi schoon het daar was. De paarden gingen er elke dag minstens 3 uur naar buiten, de stallen werden elke ochtend uitgemest en ze kregen 2x per dag brok en 4x per dag kuil. Het was er prachtig.
Omdat Lotje de maïs niet at op de manege en ze geen brokken meer kreeg omdat ze vonden dat ze eerst de maïs moest eten, begon ze erg af te vallen. We hebben haar zelfs bijgevoerd maar niks hielp. We hadden betaald voor 6 weken op de manege maar zijn na 3 weken vertrokken naar de pensionstal waar ik ponyclub had.
In de 4 jaar dat ik daar met Lotje stond, vond in het de perfecte stal. Ik heb daar zelfs nog een tijdje voor iemand anders gereden toen Lotje met pensioen was.
Lotje ging naar de plek waar ze nu staat, want daar staat ze van 08:30 tot 17:30 uur buiten. Krijgt ze 2x per dag brok en ook nog eens 2x per dag hooi. Elke dag wordt de stal uitgemest en ze mogen echt paard zijn. Als ik nu terug denk aan de pensionstal, dan realiseer ik me dat er echt te veel paarden stonden voor de hoeveelheid land en dat daarom de paarden niet lang naar buiten konden. Maarja, dat zie ik nu pas doordat ik het nu beter ken.

Ik ben super blij met de plek waar ze nu is. Over 1 jaar zal ik naar Gent moeten verhuizen voor mijn studie. Dat is nog verder weg van huis en dus zal ik echt niet meer elk weekend naar huis komen helaas. Ik heb na zitten denken over wat ik dan met Lotje zou doen. Meenemen of hier laten staan? Ze is tegen die tijd 28. Ik vind dat te oud om haar weer te verhuizen, zeker omdat ze het hier zo goed heeft. Dus als het zo ver komt, dan weet ik dat ze in goede handen is terwijl ik weg ben. Hopelijk vind ik iemand die haar extra wilt poetsen en dat ik dan zo veel mogelijk toch thuis probeer te komen. Zo lang ze lekker paard kan zijn, denk ik niet dat ze mij echt zal missen ofzo.

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:10

Ach zo heb ik ook dingen moeten ontdekken! Ik dacht eerst dat een portie hooi na het binnenzetten prima was, inmiddels weet ik dat onbeperkt hooi eigenlijk het beste is. Verder had ik vroeger pony’s waarvan ik gewoon dacht dat ze vervelend waren maar achteraf terugkijkend daarop denk ik van: mm misschien had ik wel een osteopaat of een zadelmaker moeten laten komen, maar dat gebeurde in die tijd gewoon niet veel in onze omgeving dus daar hebben wij zelf ook niks meegedaan..

Elaya

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 11:53

Ja precies, je moet het ergens leren.

Vandaag zijn Lotje en ik voor het eerst in een aantal weken zonder zadel op pad gegaan. Überhaupt met mij erop is al een tijd geleden. Ik heb een tijdje geen behoefte gehad om erop zitten, ernaast wandelen vond ik leuker. Maar om een of andere reden was vandaag wel een dagje om lekker onder zadel te gaan. Het was heerlijk!

Vinden jullie haar ook heel blond worden?
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 13:08

Oh trouwens, binnenkort krijg ik eindelijk de foto's van de Penny toegstuurd. Helaas mag ik die van Lotje alleen niet delen, zelfs met logo mag het niet. Ik baal er wel van aangezien ik dit op voorhand niet wist. Ze hebben niks met mij afgesproken en achteraf kreeg ik het te horen...

Maar gelukkig is Lieke van den Oord zo lief geweest dat ze ook nog foto's van mij en Lotje samen heeft gemaakt. Deze mag ik gelukkig wel delen! Zal ik daarvoor een nieuw topic aanmaken? :o

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:52

Wat jammer zeg, dat dat niet mag.. hadden ze daar een reden voor?
Zeker weten een topic voor maken! :j

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 14:08

_Dracarys schreef:
Wat jammer zeg, dat dat niet mag.. hadden ze daar een reden voor?
Zeker weten een topic voor maken! :j


Nou hun reden was dat ze graag zelf de controle wilden houden over waar de foto's terecht zouden komen. Tegenwoordig kan iedereen een foto downloaden en op eigen pagina's gebruiken. Dus in die zin begrijp ik het volledig. Maar het is gewoon jammer aangezien ze mij dit niet hebben verteld van tevoren.

Ik krijg de foto's wel gelukkig, dus ik kan thuis gewoon foto's ophangen enzo, maar helaas kan ik ze niet met de volgers delen.

Daarom ben ik extra blij met de foto's van Lieke die ze van mij en Lotje heeft gemaakt. Zo kan ik toch nog iets delen met jullie :D

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:49

Stom zeg.. :(

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 09:30

Ik was even door mijn oude foto's aan het kijken en toen kwam ik deze tegen!
Deze werden gemaakt op Lotjes 19e verjaardag. Ik was toen net bezig haar het kunstje te leren dat ze nu nog kan!
Afbeelding
Ik was zo klein! (ben ik nog steeds, maar wel 8 jaar ouder :') )
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 19:12

Net zijn Lotje en ik even een wandeling gaan maken samen met mijn moeder en de hond :o ik heb een paar dagen langer weekend voor de examens die helaas over 1.5 week beginnen... Dus nu volop even genieten van Lotje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als het goed is ontvang ik morgen een aantal foto's die een eigen topic verdienen! Dus blijf volgen!

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:22

Ik ben echt verliefd op dat koppie <3

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:35

Oooh we kijkt echt alsof ze geniet! En jij ook trouwens ;)
Wel gewaagd zo'n witte broek bij je paard haha

Maks :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers