PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 09:10

Op Koningsdag zijn Don en ik op wedstrijd geweest in Stad aan ‘t Haringvliet. :)F

Daar was een fotograaf aanwezig en aangezien ik altijd beelden uit een filmpje moet halen keek ik hier erg naar uit! *-:)

Klein stukje info over ons:
Don Damaro is een 8 jarige PRE ruin van 171 hoog. We starten momenteel M2 en hebben op moment van schrijven 5 winstpunten. We hebben door de jaren heen behoorlijk wat pech gehad dus ik ben superblij dat we dit niveau al behaald hebben. O:)

Wil het niet dat ik een “trauma” heb voor deze klasse en ik dit tijdens de proeven merk omdat Don tijdens te proeven anders gaat lopen dan thuis of met losrijden. Vorige wedstrijd was een fiasco :') dus deze keer ging ik er voor om de proef uit te rijden ipv af te morgen groeten en dat is gelukt! *\o/*

1ste proef 174 door 2 hele stomme fouten vab mezelf en 2de proef 181 en 2de plaats! :D

Ik ben me ervan bewust dat zijn en mijn houding her en der niet optimaal zijn maar we blijven hard doortrainen dus komt allemaal wel goed. Please be nice :o

Oke genoeg tekst. Nu de foto’s!
(Foto’s gemaakt door Kathleen van Winden, hier ga ik er 2-3 van bestellen weet alleen nog niet welke. De foto’s zonder logo zijn gemaakt door naomispekfotografie die kreeg ik als verrassing gewoon doorgestuurd! )

1. Deze foto heb ik zelf na de wedstrijd gemaakt, bloesem + paard = foto! :j
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:26

Wat een leuk dier! Waar ik heel erg aan zou gaan werken is het over de rug laten lopen, op foto 9. Kun je dit goed zien, hoog kruis, opgedrukte lendenen, een weggedrukte rug en heel strak in de nek :)

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:06

liespower94 schreef:
Wat een leuk dier! Waar ik heel erg aan zou gaan werken is het over de rug laten lopen, op foto 9. Kun je dit goed zien, hoog kruis, opgedrukte lendenen, een weggedrukte rug en heel strak in de nek :)

Dank je, zoals ik in de OP al aangeef ben ik me er van bewust dat het allemaal nog niet helemaal correct is. We rijden thuis veel over de rug, ook veel aan de longe, ik merk dat hij de kracht nog niet heeft om in de 2de proef de juiste houding te behouden en dat icm met mijn spanning maakt dat het plaatje misschien wat minder is maar wat mij niet minder trots maakt aangezien we ons doel behaald hebben en hij niet als een duikboot door de baan ging of zichzelf afsloot.
Mag zeker nog meer gedragen en wat meer van de hand af maar soms vind hij het allemaal nog wat moeilijk. Babysteps at a time

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:06

Wat een mooie set heb je aan! Staat echt goed! En gefeliciteerd

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:17

Ik zie geen rampen en ook geen drama :')
Ik zie iemand die heel netjes rijdt en een paard dat gewoon goed loopt.
Uiteraard is er nog werk en kan het altijd beter, maar hé...het is M2 en geen GP, toch ?
En niet elke PRE is gemaakt om over de rug te lopen zoals een warmbloed. Soms moet er op dat gebied bij dit ras gewoon water bij de wijn. :j

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:33

Van de rug zag ik ook. Maar wat een fijn beeld verder..eindelijk een combinatie waar het paard niet in een valse knik getrokken wordt :)

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 12:56

Benoite schreef:
Wat een mooie set heb je aan! Staat echt goed! En gefeliciteerd

Dank je! Nog 10 kilo eraf en dan is het plaatje zoals ik hem in gedachten had :D


Pandora2 schreef:
Ik zie geen rampen en ook geen drama :')
Ik zie iemand die heel netjes rijdt en een paard dat gewoon goed loopt.
Uiteraard is er nog werk en kan het altijd beter, maar hé...het is M2 en geen GP, toch ?
En niet elke PRE is gemaakt om over de rug te lopen zoals een warmbloed. Soms moet er op dat gebied bij dit ras gewoon water bij de wijn. :j

Dank je Pandora2! Hij heeft ook niet de meest voordelige rug (lees bouw) toch zijn den osteo en masseur altijd te spreken over de losigheid van deze spieren dus ergens zal ik wel iets goed doen :D
Cinnepin schreef:
Van de rug zag ik ook. Maar wat een fijn beeld verder..eindelijk een combinatie waar het paard niet in een valse knik getrokken wordt :)

Dank je! Krijg ook regelmatig te horen dat ik sympathiek rijd, soms iets te denk ik haha.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:06

Vind het er erg sympathiek uit zien. En je moet niet zo streng zijn over jezelf. Natuurlijk zijn er altijd dingen die beter kunnen. Vind foto 2 er het mooist uitzien.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:17

bamsy schreef:
Dank je Pandora2! Hij heeft ook niet de meest voordelige rug (lees bouw) toch zijn den osteo en masseur altijd te spreken over de losigheid van deze spieren dus ergens zal ik wel iets goed doen :D


Haha...ken ik, die lossigheid van de spieren. DA hier noemt dat gebrek aan spiertonus, wat wel meer voorkomt bij dit ras zeggen ze :+
Mijn beest lijkt soms wel van rubber :')

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 18:34

FriesWytske schreef:
Vind het er erg sympathiek uit zien. En je moet niet zo streng zijn over jezelf. Natuurlijk zijn er altijd dingen die beter kunnen. Vind foto 2 er het mooist uitzien.

Dank je! Gevalletje faalangst en perfectionist, niet de beste combinatie :')

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 18:36

Pandora2 schreef:
bamsy schreef:
Dank je Pandora2! Hij heeft ook niet de meest voordelige rug (lees bouw) toch zijn den osteo en masseur altijd te spreken over de losigheid van deze spieren dus ergens zal ik wel iets goed doen :D


Haha...ken ik, die lossigheid van de spieren. DA hier noemt dat gebrek aan spiertonus, wat wel meer voorkomt bij dit ras zeggen ze :+
Mijn beest lijkt soms wel van rubber :')

Precies zoals je het zegt! Soms vouwt hij zich zo dubbel dat ik denk nou ik weet niet waar je vast zit _O-

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:44

Wat een leuke combi zijn jullie! Ik ga de tips hierboven niet nog een herhalen, ik zie dat je je daarvan wel duidelijk bewust bent :j
Ik dacht op de foto's te zien dat je zadel wellicht wat krap leek, maar ik zie dat je een afvaldoel hebt, dan is dat 'probleem' wellicht ook opgelost. En dan kun je nog mooier in evenwicht zitten, denk ik :)
Succes met je knapperd!

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:45

Leuk om hem weer eens te zien! Vind het erg netjes uitzien :D op naar de Z!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 18:49

MarianneW schreef:
Wat een leuke combi zijn jullie! Ik ga de tips hierboven niet nog een herhalen, ik zie dat je je daarvan wel duidelijk bewust bent :j
Ik dacht op de foto's te zien dat je zadel wellicht wat krap leek, maar ik zie dat je een afvaldoel hebt, dan is dat 'probleem' wellicht ook opgelost. En dan kun je nog mooier in evenwicht zitten, denk ik :)
Succes met je knapperd!

Dank je!
Zadel is een 18 inch maar mijn billen zouden inderdaad niet groter moeten zijn dan passen ze niet meer :') maar ben door soort werk en blessures flink wat aangekomen dus dat moet er weer af dan past het inderdaad allemaal wat beter!

_Zoe schreef:
Leuk om hem weer eens te zien! Vind het erg netjes uitzien :D op naar de Z!

Het is geen puppy meer maar begint echt paard te worden he! Beetje laatbloeier daarom lekker alles op het gemakje!
Pff het Z daar durf ik nog niet eens aan te denken haha dat zou wel een droom zijn die uitkomt hoor!

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:56

Ja echt leuk om te zien hoe gaaf die word! :D en die Z komt zeker goed heb al het vertrouwen in jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:39

Ik vind jullie ook een mooie en leuke combinatie. Aan al die beloningsfoto's te zien ben je hartstikke lief voor je paard - nu ook nog een beetje lief zijn voor jezelf :D

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:46

Eens met al mijn voorgangers en ik wilde er nog aan toevoegen dat je paard zo'n lieve, zachte blik heeft. Het lijkt me echt een fijn paard in de omgang.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:00

Ik vind het er heel leuk uit zien! Jullie zijn een mooie combinatie.
Blijven sleutelen en vooral genieten, komt goed!

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:41

Hey Angelique, wat een heerlijke foto's zie ik voorbij komen op fb en nu ook op bokt! Ik vind dat jullie het super doen. Iedere keer een stapje verder dan komen jullie er :j En Don blijft een schat iedere keer als ik thuis kom.
Als je binnenkort wat foto's wilt van de training geef je maar een gil, ik ben wat vaker thuis in de weekenden nu! :D

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:17

Gave foto's! Hij heeft een mooie sportbouw zeg, sierlijk! Ik vind je eerste foto ook echt prachtig bij de bloesems. Succes in het M2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:30

Daar hebben we mijn grote vriend Don en mijn lieve dinnetje op zijn rug. <3
Heb het al zo vaak gezegd, ik ben zo onwaarschijnlijk trots op jullie. Alle tegenslagen die jullie te verwerken kregen maar nooit opgegeven. Altijd schouders eronder en weer door. Jullie zijn echt een top combinatie en ik heb laatst even een stukje mogen voelen, hoe hij voelt. En nogmaals ik ken maar heeeeel weinig paarden die zó fijngevoelig zijn afgesteld. Ik weet dat dat soms ook voor wat wiebeligheid zorgt en hij soms iets teveel wil meedenken maar écht, je hebt hem goed opgeleid! En dat verdient gewoon complimenten en een veer in je reet. (Wel een veer van een kalkoen loggeloggelogge }> :)) )
Je mag met recht trots zijn. En jou droom... Met gemak dat je die gaat behalen en meer!!
Veel meer!! :j *\%/*

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:45

Pandora2 schreef:
?
En niet elke PRE is gemaakt om over de rug te lopen zoals een warmbloed. Soms moet er op dat gebied bij dit ras gewoon water bij de wijn. :j


Ben ik het absoluut niet mee eens. Ieder paard kan dit, mits ze de kracht hebben en lateraal, verticaal en horizontaal in balans zijn.

Toch behoud van je dier denk ik zo??

TS: Al met al leuk gereden, dat over de rug/schoftlift is een aandacht punt maar niemand is perfect en voor de rest heel fijn en vriendelijk beeld!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: PRE Don Damaro, mijn knapperd in de M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:01

Ik ga mee met Bralindy. Zeker wel mogelijk, mits het dier gezond en los is. Ziet er misschien anders uit dan bij een KWPN, maar dat is nog steeds wel over de rug...

Vind het mooie plaatjes, zie wel dat jullie het goed kunnen vinden. Je zit er zo blij op, en paardlief kijkt onwijs zacht en lief.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 19:24

Bedankt allemaal voor de reacties! :j Het zijn er nu wat teveel om op elke post apart te reageren.

(Ps we hebben inmiddels 2 punten erbij dus teller staat op M2+7 *\o/* )

Mijn paard is ook een heeeeeel fijn dier om mee te werken! Lekker sulletje die altijd onwijs zijn best doet maar het wel op tijd aangeeft als het hem teveel wordt (zoals de fiasco op wedstrijd dat ik moest afgroeten)

Het verhaal meer over de rug kan ik me helemaal in vinden hoor! :j Maar deze foto’s zijn van de 2de proef, dit is dus een combinatie van vermoeidheid dus krachtverlies maar toch bovenin willen blijven en mijn spanning waardoor ik me vast zette en hij dus ook niet los kan zijn.

Ik zoek geen excuses absoluut niet maar heb ook wat problemen gehad met mijn zadel,deze leek voldoende ruimte te hebben maar ben er achter gekomen dat hij dieper in de kamer waar de zitting begint zegt maar het zadel echt OP de schoft lag dus we hebben te lang gereden met druk op zijn schoft. Sinds ik een nieuw zadel beb durft hij al weer mooi omhoog te komen vanuit de schoft dus ik weet zeker dat dat nog beter gaat worden als hij ook achter meer draagkracht krijgt. Alles op zn tijd. :o

Ik zit nog niet aan mijn 15 foto’s op deze pagina dus ik zal nog even 2 foto’s toevoegen van 3 jaar terug. Uiteraard werken we nu al meer aan dragen en loopt hij niet meer zo uit elkaar maar het geeft een beeld van hoe hij thuis wordt gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:26

Wat een lieverd lijkt me dat. En hij oogt zo relaxed <3