Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:26

Sheran schreef:
Deze sinds november. We zijn wel een eind gekomen. Wekelijks les, flink in geïnvesteerd. Jammer dat we het niet door kunnen zetten.


Zonde hoor.

Ja buiten rijden blijft een moeilijk puntje. Zou ze zelf ook niet zomaar naar buiten sturen.
De combinatie paard en ruiter kan natuurlijk wel een groot verschil maken. En natuurlijk heb je mensen die er geen gevaar in zien. Ten koste van de bijrijder en paard.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:32

Balen zeg!

Ik zet het bijrijder zoeken voorlopig in de ijskast. Mocht er viavia zich iemand melden dan zijn ze welkom hoor maar met actief zoeken ben ik wel even klaar.

Bovendien loopt pownie zo goed de laatste tijd, mooi nagevelijk en vlot (tis een luilak) dat ik het ook wel even fijn vind niet te hoeven te corrigeren :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:28

Wat veel bijrijders vergeten is dat eigenaar verantwoordlijk is.. tuurlijk in de bak kan je er ook afvallen maar een buitenrit heeft meer risico’s

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:59

Sheran, balen hoor...

Heel veel eigenaren vergeten ook dat ze verantwoordelijk zijn voor alles wat hun paard doet met die bijrijder.. en ken er zelfs zonder AVP en als je kinders onder de 14 rond laat tuffen is het nog rotter als er iets gebeurt.

Snap sommige eigenaren echt niet hoor dat ze kinders met hun paarden van alles laten doen, zou niet eens mijn eigen kinders er zo los op laten.

Overigens ken ik legio bijrijders zonder enig inzicht in gevaar, maar ook eigenaren en ook legio keurig nette verantwoordelijke bijrijders en eigenaren.

Buitenrit is gewoon meer risico voor meer gevolgschade, denk aan paard aan de kletter bovenop een auto.. Paard stuk en ernstig gewonden in auto bijvoorbeeld, naast de ruiter die toch al gevallen was.

Peelie, dat met ambities heb ik allang laten varen, had een Z afgericht paard waar meisje op reed, dat uiteindelijk wel is gestart en ook alle proeven winst had, toen was helaas pony defenitief stuk.
Heb nu 2 paarden waar je ook leuk op weg zou kunnen rijden, maar qua ras en type wil geen hond er op rijden al zijn ze fatsoenlijk opgeleid en nog fijn te rijden ook en je kan er mee door het verkeer tuffen zonder te verongelukken, mijn bek viel laatst open toen ik hoorde dat iemand anders meer dan 150 euro betaalde voor een bijrijpaard, waar je ternauwernood op kan rijden (als je dat al zou moeten willen) en waar ze ook bijna niet op reed.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:02

Nou Sjovir. Daar snap ik ook niks van... wat een idioterie he.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:05

Peelie schreef:
Nou Sjovir. Daar snap ik ook niks van... wat een idioterie he.


Schijnt lastig te zijn als je fatsoenlijk paard hebt en makkelijk als je iets hebt waar je zo ongeveer eerst voro naar de sportschool moet om er iets mee te kunnen. :+
Ik ben nu heel gelukkig met mijn 2 bijrijders, die allicht er geen Z of M oefening uit kunnen rijden, maar wel heel verantwoord zijn en netjes en super voor de dieren.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:10

Maarja. Dat grote wildje stoere paard waar je eigenlijk niet op durft te rijden is veel cooler natuurlijk....

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:14

genoeg bijrijders die niet verder kijken dan de looks van het paard om te bepalen of ze die willen bijrijden. :+

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:41

cobiie schreef:
genoeg bijrijders die niet verder kijken dan de looks van het paard om te bepalen of ze die willen bijrijden. :+


Of alles mogen en vooral niets leren.... :D

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:46

Sjolvir schreef:
cobiie schreef:
genoeg bijrijders die niet verder kijken dan de looks van het paard om te bepalen of ze die willen bijrijden. :+


Of alles mogen en vooral niets leren.... :D

De manegeruiter die al 3 jaar rijdt hoeft toch niets meer te leren. O:)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:47

cobiie schreef:
Sjolvir schreef:


Of alles mogen en vooral niets leren.... :D

De manegeruiter die al 3 jaar rijdt hoeft toch niets meer te leren. O:)


Ha ha, ken een meisje, nou ja, ondertussen geen meisje meer, dat geloof toen 15 was en zei, maar ik hoef geen les meer, ik kan al heel goed rijden. Waarop ik zei, tuurlijk.. daarom lessen Anky, Edward of weet ik veel wie vooral nog door, die kunnen nog niet rijden :Y)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:50

Sjolvir schreef:
Ha ha, ken een meisje, nou ja, ondertussen geen meisje meer, dat geloof toen 15 was en zei, maar ik hoef geen les meer, ik kan al heel goed rijden. Waarop ik zei, tuurlijk.. daarom lessen Anky, Edward of weet ik veel wie vooral nog door, die kunnen nog niet rijden :Y)

:')
Een puber werd lid van de rijvereniging om voor het eerst wedstrijden te kunnen starten en vroeg of ze gelijk in de M mocht starten want daar hoorde ze thuis. 4 jaar later rijdt ze nog steeds in de B. O:) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:56

cobiie schreef:
genoeg bijrijders die niet verder kijken dan de looks van het paard om te bepalen of ze die willen bijrijden. :+


Zo'n bericht heb ik ook wel is gehad!
Of ik een bijrijder zocht, want ze vond mijn paard zo mooi dus zou hem (tis een merrie maargoed :')) heeel graag bijrijden _O-

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:02

Anoniem schreef:
cobiie schreef:
genoeg bijrijders die niet verder kijken dan de looks van het paard om te bepalen of ze die willen bijrijden. :+


Zo'n bericht heb ik ook wel is gehad!
Of ik een bijrijder zocht, want ze vond mijn paard zo mooi dus zou hem (tis een merrie maargoed :')) heeel graag bijrijden _O-

Herkenbaar, maar moest wel gratis en ze zou hem (3 jaar oud) wel even naar het Z rijden (wat ze natuurlijk nog nooit gereden had :') ). :P
Dat is het nadeel van het hebben van penny paarden, als er kinderfeestjes op stal zijn, staan die kinderen ook binnen no time bij de box van mijn paard. :Y) Knulletje vindt het gelukkig erg leuk al die aandacht. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:07

Mijn merrie is ook nog 175 hoog, vond ze toch ook wel wat te groot toen ik dat zei _O-
Maarja, ze staat vaak op de foto en heeft gewoon een aandoenlijk lief en nieuwsgierig snoetje, dus die reacties krijg ik regelmatig, het went wel en vind het wel grappig als ik dan vertel hoe groot ze is dat de meeste al niet meer willen :')

Ik heb een verveld opdringerig meisje ook wel is deze foto gestuurd en gezegd dat ze dit met rijden ook deed, toen was ze niet zo dapper meer :=
Afbeelding

Sindsdien staat deze altijd opgeslagen op m'n telefoon :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:13

Ik heb ook regelmatig penny meisjes.. Maarja ik heb een haflinger met een schattige uiterlijk en groot is hij ook niet..

Ik hoor regelmatig ook van ik hou niet van hafjes maar deze is leuk.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:06

Haha die foto. Werkt goed dus.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 06:58

Geweldige foto.

Er had een keer iemand interesse om een vos merrie van mij bij te rijden.
Op mijn Facebook was een fotoalbum van een crossles met die vos en met een stalgenoot met een bruin paard.

Krijg ik van die persoon die wou bijrijden een zeer aanvallend bericht dat ik eerlijk moest zijn over hoe gevaarlijk de vos kon zijn.
Bleek dat ze dacht dat de bruine op de stijgerfoto’s mijn vos was. _O-

Ik heb even teruggestuurd dat als ze goed keek kon zien dat dat een ander paard was en ze met die houding niet meer welkom was voor een kennismakingsgesprek. O:) :')

Dus schijnbaar hoef je niet eens zo’n foto van je eigen paard te hebben, van ieder willekeurig paard kan al werken. :+

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:00

Ik wist bij mijn verzorgpaard niet eens hoe ze eruit zag. Wist dat ze 1.50 was en een merrie was := vanuit de profielfoto van de eigenaresse dacht ik misschien met een zwart paard te maken hebben... maar bleek een leuke schimmel te zijn :D Verzorg haar nu vier jaar en onwijs gek op der <3 Gaat met gezondheid van paard minder, maar ik spring zoveel mogelijk bij, zodat eigenaresse vooral op paard kan richten. Had woensdag de kast opgeruimd bijvoorbeeld en uitgebreid gepoetst.

Bijrijdpaard had ik eerst vooral voor eigen belang er bij genomen. Ik wou rijden en vooral; les nemen! Nu ben ik toch ook helemaal gek op de Bonte vriendin. <3 Doe haar in november 2 jaar. Ben er vorige week afgedonderd en met lesgeefster de kracht weer gevonden om weer op te stappen afgelopen maandag. Mijn vorige val heeft voor angst gezorgd wat ik na 2 jaar pas wou overwinnen. Naast rijden volg ik ook lessen in lange teugelen en doe ik grondwerk. :D

Ik zal niet weten waarom je kieskeurig zal moeten zijn om het uiterlijk... Als je perse kieskeurig wilt zijn... Koop je een eigen paard toch :') ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:59

cobiie schreef:
Geweldige foto.

Er had een keer iemand interesse om een vos merrie van mij bij te rijden.
Op mijn Facebook was een fotoalbum van een crossles met die vos en met een stalgenoot met een bruin paard.

Krijg ik van die persoon die wou bijrijden een zeer aanvallend bericht dat ik eerlijk moest zijn over hoe gevaarlijk de vos kon zijn.
Bleek dat ze dacht dat de bruine op de stijgerfoto’s mijn vos was. _O-

Ik heb even teruggestuurd dat als ze goed keek kon zien dat dat een ander paard was en ze met die houding niet meer welkom was voor een kennismakingsgesprek. O:) :')

Dus schijnbaar hoef je niet eens zo’n foto van je eigen paard te hebben, van ieder willekeurig paard kan al werken. :+


Hahaha geweldig _O-

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:50

Ik had de zoektocht naar een bijrijder voor mijn ijslander even stop gezet deze winter.
Maar heb zelf zo hier en daar nog eens gereageerd op advertentie waarin een bijrijdpaard gezocht werd. Wat ik wel bijzonder vond is dat meerdere mensen hun eerste vraag was of mijn paard verplaatst mocht worden.
Ik vond dat een nogal brutale vraag, zeker als je eigenaar en paard nog niet kent en de adverteerder uit dezelfde omgeving komt als waar het paard staat.

Voor nu sta ik gewoon open voor mensen die via via komen. Zulke bijzondere reacties op mijn advertenties gekregen...

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:03

Heel herkenbaar...

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:05

Ik vind dat soort vragen vooral mooi als het gaat om bijv 2 dagen in de week bijrijden. :')

Bij fulltime lease kan ik mij er nog iets van voorstellen om het te “durven” vragen.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:19

@cobiie, het ging dus om 2 dagen per week op een stal met een nette buitenbak.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:17

Eigenlijk vrij apart dat er zo veel mensen zijn die geen bijrijdster kunnen vinden, maar juist ook veel die geen bijrijdpaardje kunnen vinden zoals ik :=