Lens plakt vast in oog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Lens plakt vast in oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 13:10

Zooo ik doe dus nooooit meer lenzen in!

Gisteren een dag gaan fotograferen en dan ipv een bril lenzen in gedaan, van 16u tot 24u30 ongeveer. Toen ik hem wou uitdoen ging links vanzelf (ander soort lenzen), maar rechts leek wel echt vast te zitten aan mijn oog.

Een heel gekloot en een uur later nog altijd geen lens, ik werd echt helemaal gek want het was al 2 u snachts ondertussen en had net 9 u een huwelijk gefotografeerd. Heb dan naar de spoedeisende hulp gebeld (woon in belgië dus dat is vrij logisch bij ons), en die raadde aan van gewoon te gaan slapen en in de ochtend nog eens te proberen.

Gedaan maar in de ochtend was mijn oog natuurlijk zo verschrikkelijk geïrriteerd dat ik er helemaal niks meer mee kon. Naar de HAP maar dan.

Die kreeg hem er ook niet uit :( oog gel gaan halen en moet vanavond nog eens proberen. Maar ik voel gewoon dat het niet gaat lukken. Mijn oog is zo gevoelig hij krimpt echt in elkaar als je het aanraakt..

Als ik hem er niet uit krijg moest ik morgen naar de oogarts in het ziekenhuis om het er verdoofd uit te laten halen.

Heeft iemand dit ooit al mee gemaakt?? Ik wil echt nooit meer lenzen in. Heb ze nu keer of 20 gedragen en nooit problemen maar dit?? Ik kan het randje pakken maar hij zit gewoon vast gezogen aan mijn oogbol, de dokter kreeg er ook echt geen beweging in.

Wish me luck dat hij er alsnog uitkomt :Y)

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Lens plakt vast in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:13

lenzenvloeistof erin druppelen en met de lens heen en weer schuiven over je oog al geprobeerd? Zo kan er wat vloeistof onder gaan en raakt die met wat geluk ontvacuumd.

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:13

Draag ook lenzen wat bij mij helpt is lenzenvloeistof er in spuiten.... en soms je oog dicht trekken (chinees oog van maken snap je) dan ploept die er soms ook uit....
En voor de volgende keer even aanwennen om goed te knipperen dat ze vochtig blijven en af en toe vloeistof in je ogen te doen...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:14

Oogdruppels erin doen? Proberen 'm richting je ooghoek te duwen en daar 'klem' te zetten zodat je 'm op kan drukken?
Ik draag al een jaar of 10 lenzen, maar eigenlijk nog nooit gehad dat eentje er niet uit wilde.

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:14

Ah dat lijkt me echt zo naar!
Ik heb nu harde lenzen (sinds kort) en daar heb ik zo'n zuignapje bij die je er op kan zetten en hem dan eruit plopt. Jij hebt neem ik aan zachte lenzen? En je kan niet door het randje vast te pakken er lucht onder laten komen oid?
Bij zachte lenzen werd me aangeraden wat lenzenvloeistof er in te druppelen mocht er druk op komen te staan. Nooit zo ver gekomen want ik zag niets door de zachte lenzen.

Hij zal er vast nog uit komen, al is het bij de oogarts :') je zal niet de rest van je leven met 1 lens lopen! Maar ik hoop dat hij zo bedenkt dat hij er wel zelf uit kan komen haha!
Sterkte en succes in ieder geval!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:15

Even spoelen met lenzenvloeistof ?
Misschien dat dat wat doet

Maar wat rot, nog nooit gehad en ijs raag inmiddels een jaar of 22 lenzen
Hoop het ook nooit mee te maken geloof ik als ik dit zo lees

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 13:17

Ik ben bij mijn vriend en heb hier geen vloeistof, heb nu zalf die hetzelfde doet, maar mijn oog is zo geïrriteerd dat ik het niet meer kan aanraken. Mijn lens schuift niks nada noppes zit zo vast als iets. De dokter heeft ook zitten prutsen maar ze kreeg hem niet van zen plek.

Het zijn zachte daglenzen dus vandaar dat ik ook niet standaard vloeistof mee heb, is in principe nier nodig..

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:19

Voordat ze zo droog worden dat ze gaan plakken moet je ze er al lang uit halen, dit is echt vragen om beschadiging van je hoornvlies..

Voor nu, blijven druppelen met lenzen vloeistof en flink knipperen. Als dat niet helpt je ogen dichtdoen en wat van buiten naar binnen over je ooglid wrijven.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:19

En gewoon water? Even onder de douche en goed spoelen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 13:21

Ik had niet het idee dat ze droog waren. De linker ging er ook vanzelf uit. Ik was een huwelijk aan het fotograferen dan ga je niet snel ff een bril opzetten dat gaat niet :+

Ik zet hier een foto in spoiler en dan snappen jullie wel waarom ik er van de dokter vanaf moet blijven tot het wat gekalmeerd is.

Spoiler:
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Lens plakt vast in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:23

Ik zou toch ergens lenzenvloeistof gaan regelen en druppelen, zonder vocht erbij gaat dit niet los vrees ik.
Water durf ik niet meer sinds dat topic hier over de meid die blind is geworden :o

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Lens plakt vast in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:25

Ik zou inderdaad ook even lenzenvloeistof regelen. Heb zelf dit probleem gelukkig nooit, maar absoluut geen water gebruiken! Dit is ontzettend slecht voor je ogen icm lenzen.

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:26

Lenzen moet je ook opbouwen aan uren voordat je ze een hele dag in kan eigenlijk.

Het advies van: Ga slapen. Is echt het meest foute advies wat er is, van slapen worden je ogen nog droger en plakken ze nog meer vast aan je oog. Als ik een uurtje of 2 in slaap val op de bank zitten mijn lenzen ook niet goed..

GEEN water gebruiken, dat wordt ontzettend afgeraden door alles wat er in zit. Kan je beter speeksel gebruiken, vloeistof, druppels. Inderdaad wachten tot je oog wat minder geïrriteerd is, hij doet nu zeer dus je kan er nu even niks mee als het ware..

Hoop dat je hem er straks alsnog uit krijgt! Inderdaad zorgen dat je oog flink vochtig blijft en niet verder droog wordt, daarna proberen hem inderdaad wat te schuiven met je vinger met gebruik van hoop vloeistof.
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 29-04-18 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:26

Raar dat ze je op de EH naar huis hebben gestuurd met lens, ding moet er echt uit. Gaat je waarschijnlijk zelf inderdaad echt niet meer lukken. En je ogen heb je er maar 2 van en beschadiging van je cornea is nou niet iets waar je op zit te wachten.
Ken iemand jaren geleden had hetzelfde (was na het paardrijden in de avond, dus al laat aan het worden), iedereen geprobeerd, daarna maar naar de EH van het UMC, daar heeft oogarts (die ze speciaal hadden opgetrommeld omdat wachten oogschade kon geven) hem er met heel veel moeite uit gekregen. Dit betrof trouwens harde lenzen die volgens de oogarts voor deze persoon nooit hadden mogen worden voorgeschreven gezien de ogen van die persoon.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 13:27

Maaaaar lezen jullie wat er staat? :+ (over dat ik hem er op bepaalde manieren moet proberen uithalen.)

Ik ben bij een arts geweest en heb 2 soorten gel’s om vocht toe te voegen wat hetzelfde is als druppels. Ik vraag me gewoon af of iemand dit ooit ook al heeft gehad. Als de dokter aanraad er vanaf te blijven tot vanavond en als die hem er zelfs niet uitkrijgt ga ik niet in een helemaal geïrriteerd oog liggen peuteren..

Ik heb thuis wel vloeistof en zou vanavond wel wat kunnen er in doen als ik het ga proberen maar hij moet echt eerst wat kalmeren want heel mijn oog krimpt in elkaar door de irritatie.
Laatst bijgewerkt door k_m op 29-04-18 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:29

k_m schreef:
Maaaaar lezen jullie wat er staat? :+ (over dat ik hem er op bepaalde manieren moet proberen uithalen.)

In vraag niet perce tips, ik ben bij een arts geweest en heb 2 soorten gel’s om vocht toe te voegen wat hetzelfde is als druppels. Ik vraag me gewoon af of iemand dit ooit ook al heeft gehad. Als de dokter aanraad er vanaf te blijven tot vanavond en als die hem er zelfs niet uitkrijgt ga ik niet in een helemaal geïrriteerd oog liggen peuteren..

Ik heb thuis wel vloeistof en zou vanavond wel wat kunnen er in doen als ik het ga proberen maar hij moet echt eerst wat kalmeren want heel mijn oog krimpt in elkaar door de irritatie.

Ja hoor dit heb ik een paar keer gehad, vooral als ik er (per ongeluk) mee geslapen had. Heen en weer bewegen met vloeistof kreeg het uiteindelijk weer los en daarna echt een dagje uit laten.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Lens plakt vast in oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 13:30

Doen jullie die vloeistof dan echt heel je oog mee spoelen en daarna proberen uithalen of tegelijk? Zou eens moeten kijken of die vloeistof geschikt is want is maar simpele van het Kruidvat..

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:31

k_m schreef:
Doen jullie die vloeistof dan echt heel je oog mee spoelen en daarna proberen uithalen of tegelijk? Zou eens moeten kijken of die vloeistof geschikt is want is maar simpele van het Kruidvat..

Even druppelen, paar keer knipperen en dan kijken of je de lens over je oogbol heen en weer kan bewegen. Kan dat nog steeds niet, heeft het ook vrijwel geen nut om hem eruit te prutsen, want de kans dat het dan gaat lukken acht ik niet heel groot.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:33

k_m schreef:
Doen jullie die vloeistof dan echt heel je oog mee spoelen en daarna proberen uithalen of tegelijk? Zou eens moeten kijken of die vloeistof geschikt is want is maar simpele van het Kruidvat..


De all in one vloeistof is daar geschikt voor.
Deed er een paar druppels in, knipperen, over mijn ooglid wrijven en dan opnieuw.
Uiteindelijk voelde ik het dan los komen.

Overigens gebeurt dat eerder met slecht doorlatende lenzen, inmiddels kan ik die niet meer dragen want ik zou er blind van worden omdat ze mijn oog langzaam sloopte -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:33

Ik ben wel eens een lens kwijtgeraakt met zwemmen. Dus met je ogen open onder water zwemmen. :')

Ik val ook wel eens in slaap op de bank met lenzen in. Knipper daarna gewoon heel vaak, zet mijn nagel eronder en wip hem eruit. :+
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 29-04-18 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:34

Jazeker, heb zelf ook weleens gehad dat ik hem er niet uit kreeg (ik draag al zeker 7 jaar lenzen) :) Mijn vader kreeg hem toen ook niet te pakken (maar nou is het nog altijd het handigst als je zelf probeert hem er uit te krijgen ivm reflexen)

Dat je er nu vanaf blijft zou ik ook zeker doen :j

Ik heb ook al voor een langere tijd vloeistof van kruidvat (voor gevoelige ogen, want vind 10 euro bij de opticien gewoon een beetje veel geld en deze werkt prima :+ ) dus moet geen kwaad kunnen (ik heb de all in one sensitive)
Ik gebruik het inderdaad ook om gewoon het oog te 'spoelen'. Als mijn lenzen droog zijn of niet lekker zitten doe ik gerust wat vloeistof er op en wiebel met mijn vinger de lens wat heen en weer zodat hij weer op zijn plek zit, maar heb zelden gehad dat hij echt helemaal vastgeplakt zat. Zou in ieder geval voorzichtig dan proberen om hem wat van zijn plaats te krijgen met je vinger

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 13:37

Ja ik heb links speciale lenzen met een cylinder die wel echt makkelijk er uit gaan altijd, deze is sowieso iets moeilijker. Is ook een goedkopere lens en dat merk je toch wel. Ik doe ze niet meer in.

Ik had ze trouwens al vaker langer dan nu gedragen zonder problemen en de laatste tijd ging het altijd vanzelf tot nu..

Ik kan een hoekje vastpakken en er achter haken met mijn nagel,(eerst normaal geprobeerd natuurlijk) maar als ik dan hem wil verschuiven beweegt hij niks. Hopelijk werkt het straks met de vloeistof. Ga in de namiddag proberen denk ik want wil er liever niet nog een nacht mee slapen. Dan toch maar naar de spoed want het doet flink zeer ook. Heb liever nog volledig zicht na dit gedoe.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:39

ik heb idd ook de all in one van kruidvat.
paar druppels erop. vinger op lens en beetje heen en weer schuiven. weer wat druppels erop en weer schuiven. Tot je voelt dat hij vlot heen en weer gaat, dan kan je hem op de normale manier uithalen.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:00

Ik heb het 1 keer gehad en raakte er een beetje van in paniek:+ ik was toen 14 ofzo en heb toen een potje staan brullen voor de spiegel en toen ik klaar was wreef ik in mijn oog en plopte hij er zo uit. Daar had ik dan al een aantal uren voor gekl..t

Ik zou niet te veel meer gaan prutsen met je vingers in het oog maar met vloeistof blijven proberen, en over je ooglid wrijven draaiende beweging en heen en weer als dat lukt qua pijn.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:09

Jeetje, ik heb dit nog nooit gehoord zo... Ik schrik er ook echt van dat ze je naar huis sturen en laten slapen met dat ding in. Volgens mij maakt dat het alleen maar erger.
Kun je er nog wel scherp mee zien?
Ik heb wél een keer gehoord van iemand met een hele grote oogafwijking (als in min 13) en die had ook soort vacuum gezogen lenzen. Zij kreeg ze echter wel zelf weer uit. De lenzen bleken niet de goede vorm te hebben voor haar oog.

Niet meer zelf aan prutsen en luisteren naar je dokter. Niet druppelen met van alles en nog wat, maar de voorgeschreven zalf gebruiken.
Misschien af en toe in je oog wrijven en zien of het alweer wat losser zit, maar zelf zou ik vertoon terug gaan en eisen dat er een oogarts naar kijkt.