[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 09:20

Hallo allemaal!

Zoals sommigen van jullie al weten ben ik bezig met een privé/hobby fotoproject genaamd 'Krachtpatsers'. Stoere imposante paarden met veel spieren, bot en massa, die altijd een showtje weggeven als ze los bewegen. Ik heb vooral Gelderse paarden als deelnemers maar er gaan ook een paar Tuigers en Groningers op de foto. Waarom doe je dit project? Vragen mensen me. Nou, omdat ik nu geen paard meer heb, ik enorm geniet van fotograferen en ik dit het mooiste type paard vind! Bovendien vind ik het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, zeker als dit mensen zijn die ook zulke liefhebbers zijn van Krachtpatsers.

Omdat ik veel meer shoots heb dan ik per week aan topics mag openen op ITP, raadde een MOD me aan om een VOLG topic te openen voor Krachtpatsers. Dus bij deze! Een topic speciaal voor alle mensen die net als ik dol zijn op stoere imposante krachtige paarden, de verhalen erachter willen weten en leuke foto's kijken natuurlijk.

Groetjes Liesbeth

De volgende Krachtpatsers hebben nog wel hun eigen topic:
1.[ITP] Herman (Laurentz x Larix) voor fotoproject Krachtpatsers
2.[ITP] KingKong (Danser x Parcival x Furore) tweede krachtpatser
3.[ITP] Derde Krachtpatser: de stoere zwarte Gelderose (v.RubusB)
4.[ITP] Krachtpatser Cherina (v. Rubus B. x Elegant x Batello)
5.[ITP] Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

NB: Het is wel een beetje zoeken naar de verschillende Krachtpatsers misschien maar goed, ze staan er allemaal tussen. Op de FB pagina 'Krachtpatsers' kun je overigens ook alles terugvinden: https://www.facebook.com/Krachtpatsers- ... 720614531/. En op mijn website http://www.lvws.jimdo.com staat nog meer info over het project. Veel kijkplezier!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RianneH op 08-06-18 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link in OP aangepast

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 09:31

De zesde Krachtpatser is Benz, een stoere bink van Danser x Zakerno x Indiaan, gefokt door Nynke van der Veen uit Opende. Benz is van Ashley van den Hoeven, en staat gestald op het familiebedrijf van Ashley en haar ouders, 'Manege de Vier Hoeven' in Leusden.

Ashley vertelt: "We wilden graag zelf veulentjes fokken maar helaas wilde dit niet zo lukken. Daarom ben ik op Marktplaats naar jonge paarden gaan zoeken en daar kwam ik deze knapperd tegen, die toen pas vijf maandjes oud was. Nou, het duurde niet lang voor hij bij ons op stal stond!" Benz stond een tijdje tussen de manegepaarden maar dit verveelde hem. Hij wilde natuurlijk lekker ruige hengstenspelletjes doen. "Na een paar maanden kwam daarom Daimler erbij, een Gelderse hengst van vijf maanden. Ze hebben een jaar van elkaar kunnen genieten.. helaas hebben we Daimler toen moeten laten gaan wegens een onbekende ziekte. Benz heeft vervolgens een tijdje alleen gestaan. Hij heeft vorig jaar twee merries mogen dekken van een goede vriendin van mij. Daarna hebben we hem laten castreren en kon hij gewoon tussen de andere paarden in de groep."

Intussen zijn dit voorjaar twee prachtige hengstenkinderen van Benz geboren. Benz is inmiddels zadelmak en hij is ook al beleerd voor de wagen. "Hij is al met al echt een hele brave Gelderse! In de toekomst hoop ik verder te komen in de dressuur met hem. En daarnaast mag hij ook lekker stoer showen in het vierspan van mijn vader!"

#Benz #Danser #Krachtpatser #Stoerebink #manegedevierhoeven #passievoorgelders

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:04

Leuk LHS !! Ik volg natuurlijk weer! Top dat je 'onze' krachtpatsers zo mooi aan de wereld laat zien

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:08

Ik volg! :)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 10:18

Leuk dames!! Ja dat verdienen ze <3

appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:23

Jaaa ik ben ook aanwezig als grote fan!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 10:54

Op Koningsdag was het de beurt aan de Koning van stal de Vier Hoeven: 'Dodge'. Zijn stamboeknaam is 'Uventus' en hij is een Laurentz x Zonneglans x Rentheer, geboren in 2001. Dodge is ook van Ashley van den Hoeven. Ze heeft hem sinds 2008. Ze vertelt: "In 2008 zijn wij begonnen met het manegebedrijf 'De Vier Hoeven' in Leusden, en op zoek gegaan naar manegepaarden. Dodge kwamen we tegen via Marktplaats. Een echte allrounder; L1 dressuur, B Springen en SGW gewoon voor de fun. Daarnaast kon hij ook nog voor de koets, wat hem voor ons ideaal maakte omdat hij dan ook mooi deel kon uitmaken van het 4span."

In februari 2008 is Dodge bij de familie van den Hoeven gekomen. Hij heeft uiteindelijk tot november dat jaar in de managelessen gelopen. Hij was eigenlijk niet geschikt voor de manegelessen, dus daarna is Ashley zelf met hem aan de slag gegaan. "We reden in november ons wedstrijddebuut in de B en hadden meteen een winstpunt, waar we heel trots op waren. Na die tijd zijn we veel gegroeid samen. Voor mij was hij het eerste paard dat ik ging opleiden voor de dressuursport," vertelt Ashley. "Dodge was nooit makkelijk met rijden. Veel te enthousiast waardoor we altijd als we op wedstrijd aan kwamen meteen moesten opstappen en galopperen. Mijn vader hielp me ook altijd met hem, want met zijn blijheid en mijn jongheid was hij moeilijk te houden bij de trailer."
In de tijd dat Ashley met de dressuurwedstrijden bezig was heeft Dodge ook een aantal jaar voorop gelopen in het 4span. "Hij vond zichzelf altijd super stoer voorop maar tegelijkertijd vond hij het ook erg spannend. Dat kwam omdat het een keer mis is gegaan bij zijn vorige eigenaar. Maar met vertrouwen en rust heeft hij toch een hele tijd als super rechtsvoor- paard gelopen in het 4span."

De vooruitgang in de wedstrijden ging met Dodge geleidelijk. Soms vlogen ze door een klasse heen en soms stonden ze even stil. "Want Dodge is meer een stamper dan een ruime gangmaker. We hebben naast de dressuurwedstrijden trouwens ook wel eens een B wedstrijdje springen geprobeerd. Helaas weigerde hij hindernis vier 3x dus werden uitgebeld. Ik mocht het parcours wel afmaken en wat denk je... meneer sprong gewoon weer alles!" Toch gaf Dodge ook veel vertrouwen tijdens het springen. Ashley heeft daarom ook wat SGW trainingen en oefenwedstrijden gedaan. "Dat was altijd supergaaf op hem. Hij liet me nooit staan en ging altijd, of het nou paste of niet."

In 2014 liep Dodge een blessure op. "Voor iedereen een raadsel waar het nou zat. De voet of de schouder? Hij is er daardoor drie keer uit geweest. Daarna steeds weer rustig opgebouwd en dan ging het een paar maanden goed," vertelt Ashley. "Op 12 september 2015 heb ik mijn droom waargemaakt met hem, om Z2 te kunnen starten. Iedereen zei altijd 'Z? Dat haal je nooit met hem', maar toch kregen we het voor elkaar om een puntje te scoren in het Z2!"
Helaas was dat ook de laatste keer dat ze heeft kunnen starten met hem. Hij kreeg een schouderblessure en kon dat niveau daarna niet meer aan. "Omdat ik nieuwe paarden erbij kreeg, is een vriendin van me lekker recreatief met hem aan de slag gegaan. Dit kan hij gelukkig wel aan en als hij goed is en blijft pakken ze af en toe een wedstrijd mee. We hopen nog heel lang van hem te kunnen genieten!"

Ik heb Dodge tijdens de shoot bij Ashley niet apart opgesteld voor mijn lens gehad; ik had er al vijf gefotografeerd maar daarna kwam hij naar buiten tijdens het losgooien van alle Geldersen samen. Hij liep prachtig te sjouwen dus zo kon ik toch wat foto's van hem apart maken. Wat een dier! Geweldig.

#KoningDodge #Laurentz #krachtpatser #Z2dresuur #echteallrounder #stoerekoffievos #leidervandekudde

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:26

Ahhh Ze zijn allemaal zo heerlijk mooi en zo echt gelders.
Ik ben Laurentz fan!!! Ik ga hem een keer van dicht bij bewonderen. Ik woon toch dichtbij.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:33

Leuk allemaal in een overzichtelijk topic.

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:50

vienna1987 schreef:
Ahhh Ze zijn allemaal zo heerlijk mooi en zo echt gelders.
Ik ben Laurentz fan!!! Ik ga hem een keer van dicht bij bewonderen. Ik woon toch dichtbij.


Laurentz is er niet meer Vienna, of bedoel je Dodge zelf?

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 14:47

In deze meivakantie trakteer ik jullie op extra veel shoots en nieuwe foto's van Krachtpatsers!

Vandaag een vervolg van de shoot op manege de Vier Hoeven, de shoot van Ashley's twee jongste Gelderse binken. De bruine Malibu (v. Danser x Droomwals x Hoogheid) en het vosje Veyron (v. Vitens x Immigrant x Marconi).

Ashley vertelt: "Het verhaal achter hun is nog niet zo heel lang. Zoals ik in het verhaal van Benz al vertelde heb ik op 1 jarige leeftijd Daimler moeten laten inslapen. Op 15 Augustus 2016 heb ik zijn fokster Cheyenne Nieuwenhuis helaas het slechte nieuws moeten vertellen dat hij geen deel meer van ons kudde uitmaakte. Cheyenne vertelde mij een paar dagen later dat ze nog een leuke Gelderse hengst van een paar maanden had lopen. Mocht ik er natuurlijk aan toe zijn. Even de tijd genomen en uiteindelijk de beslissing genomen om hem toch van haar over te nemen. Maar dan moest ik van mijn vader wel een vriendje voor hem erbij zoeken omdat hij echt niet alleen moest opgroeien. Dus we zijn samen aan het zoeken geweest en uiteindelijk bij Malibu terecht gekomen. Die is gefokt door Gerda de Jong. We zijn een paar keer wezen kijken bij hem want hij stond in de buurt. Ik was na dag 1 al gek op zijn brutale karakter. Veyron heb ik pas voor het eerst gezien toen we beide kleine heren gingen ophalen. Ondertussen had ik wel al veel contact gehad met Cheyenne over Veyron."

Op 14 oktober 2016 arriveerden beide heertjes op de manege. "Veyron was eerst nog wat angstig, logisch als je net bij mama weg moet, en Malibu was het er nog niet helemaal mee eens om aan een halster mee te lopen dus ik zag samen met hem meteen het hele terrein... Uiteindelijk met beetje hulp van vaders en broertje hebben we hem in de stal gekregen. Waarna we Veyron gingen halen. Tijdens de ontmoeting liet Malibu wel even duidelijk zien dat hij in een grotere groep is op gegroeid. En Veyron dacht man wat moet ik met jou!? De eerste dagen waren voor Veyron heel spannend. Wennen aan omgeving en vooral de mensen. Malibu vond het maar wat interessant allemaal!!"

Nu zijn ze een paar jaar verder en zijn de rollen af en toe helemaal omgedraaid. Dat was tijdens de shoot ook wel duidelijk te merken. Hoewel Malibu continu met open mond achter Veyron aan rende, wist die zijn bruine maat ook regelmatig tegen de grond te werken. Echte hengstenspelletjes, continu. Superleuk om te zien en te fotograferen. "Veyron vindt zichzelf ook helemaal stoer en Malibu doet soms een stapje terug. Behalve met het eten... dan blijft Malibu de baas," vertelt Ashley. "Ze zijn nu nog hengst en dat blijven ze voorlopig nog even voor zolang het kan. Benz staat er ook regelmatig bij om ze een beetje op te voeden. Als ze uiteindelijk gecastreerd zijn mogen ze ook in de grote groep gaan spelen. Het doel met deze heren is ook om beiden zo veelzijdig mogelijk op te leiden. Dus dressuur bij mij en mennen bij mijn papa."

#jongekrachtpatsers #danser #vitens #heerlijkspul #hengstenspelletjes #prachtigedieren

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 14:49

Dat waren de 'ukjes' van het project tot nu toe. Eigenlijk nummer 8 en 9. Ik post nu tevens nummer 10, Jumper hieronder. Dan is dit topic synchroon met de Facebookpagina! En zijn de niet- facebookvolgers van het project ook helemaal up to date :D

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 14:51

Vandaag de beurt aan Jumper, nummer 10 van het project. Een 'Ruige Tuiger' geboren als 'Gangmaker', een nakomeling van Aquarel x Renovo x Strawinsky. Aquarel is een Unieko x Koblenz die in 2010 helaas op wacht is gezet.

Jumper is de nieuwste aanwinst van het manege bedrijf 'De Vier Hoeven'. Ashley vertelt: "Eigenlijk waren we niet echt meer opzoek naar een paard, tot mijn vader een advertentie van een bruine en vos tegen kwam. Mijn vader wilde altijd nog wel een goed voorpaard voor in zijn vierspan erbij hebben en hij wou voor de bruine gaan kijken. Dit was meer het paard wat bij ons in t span paste qua kleur en type. Maar wij waren niet de enige, dus die was al vrij snel verkocht. De vos sprak mijn vader echter ook wel aan, dus zijn we toch maar gaan kijken bij deze ruige tuiger."

Uitiendelijk op 27 maart 2018 stond deze 7 jarige bink ook bij ze op stal. "Voordat hij bij ons kwam heeft hij eigenlijk nog niet veel gedaan. Hij is beleerd voor de wagen in het enkelspan en onder de man kan je erop met oogkleppen. Eigenlijk moeten we hem zien als nog een groen paard. Nou houden mijn vader en ik wel van een beetje uitdaging in een paard!"

Wat ze met hem te hopen bereiken? "Dat hij zo veel mogelijk in het 4 span kan en dat ik hem uiteindelijk onder de man kan rijden zonder oogkleppen. Maar alles wel in alle rust en vertrouwen hoor. Mocht dit lukken hoop ik hem ook te kunnen gaan starten in de dressuursport. Hij kan heel goed draven en is heel correct gebouwd dus wie weet hoe dat zal gaan!"

Ik vond het heel leuk aan dit mooie paard, dat 'ie echt nog groen was en wat onzeker, maar toch heel braaf. Ook bijzonder vond ik dat hij me steeds echt aankeek, dit zie je op veel foto's goed terug.

#Jumper #Aquarel #krachtpatser #ruigetuiger #projectpaard

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:22

Cheytjuh schreef:
vienna1987 schreef:
Ahhh Ze zijn allemaal zo heerlijk mooi en zo echt gelders.
Ik ben Laurentz fan!!! Ik ga hem een keer van dicht bij bewonderen. Ik woon toch dichtbij.


Laurentz is er niet meer Vienna, of bedoel je Dodge zelf?

Ik bedoelde Dodge. Ik weet dat Laurentz is overleden, gelukkig heb Ik hem wel een keer een aai mogen geven, maar dat was niet bepaald bij mij in de buurt!

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:37

Ze zijn echt stuk voor stuk gaaf!
ik ben ook blij met mijn half Gelderse, heerlijk karakter <3

mala26

Berichten: 4993
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:35

Wat leuk een volg topic! Nu had ik deze allemaal wel al op fb gezien.
Maar Ashley heeft een paar zeer leuke paarden onder der kont zeg!!

Ben benieuwd naar je andere foto's

xAmbertje

Berichten: 62
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:42

Wauw ik ga natuurlijk ook even dit leuke topic volgen, prachtige foto's en paarden <3

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:05

Dank meiden, leuk dat jullie ook volgen! +:)+ morgen komt er weer een nieuwe Krachtpatser bij =:)

xAmbertje

Berichten: 62
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:09

LHS_80 schreef:
Dank meiden, leuk dat jullie ook volgen! +:)+ morgen komt er weer een nieuwe Krachtpatser bij =:)


Ben benieuwd :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:09

Ohhhh die is ook mooi.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:37

Morgen volgt deze stoere kerel:
Afbeelding

appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:23

Cool, ben benieuwd!

Wat ik wel jammer vind is dat op deze manier je topic's niet meer in uitgelicht komen!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:29

appalin schreef:
Cool, ben benieuwd!

Wat ik wel jammer vind is dat op deze manier je topic's niet meer in uitgelicht komen!


Jawel hoor !
Hier kunnen ook gebruik maken van de TEM uitgelicht :)

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:20

Gaaf ze zo allemaal bij elkaar!! Stuk voor stuk geweldige paarden!! Die speel foto's van de jonkies zijn ook echt heel leuk!

appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:02

A_nouk schreef:
appalin schreef:
Cool, ben benieuwd!

Wat ik wel jammer vind is dat op deze manier je topic's niet meer in uitgelicht komen!


Jawel hoor !
Hier kunnen ook gebruik maken van de TEM uitgelicht :)


Ooooow gelukkig maar!