Hoe splinter verwijderen zonder pinset?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:54

supermarkt?? die zijn doorgaans op vrijdag gewoon open ook tot 8 uur of 9 uur en zelfs vandaag op koningsdag zijn er veel gewoon open tot laat, dus kan je ook wat kopen. (of het nou doosje spelden is van de Sorbo afdeling of een pincet bij de de beauty afdeling of baby afdeling)

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe splinter verwijderen zonder pinset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:58

Voor Hout splinters werkt het wel om er lijm op te doen, dit te laten drogen en dan eraf trekken. (Werkt alleen als de splinter uit steekt.)
Misschien werkt dit ook met een glas splinter? Tenzij het echt een wondje is.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Hoe splinter verwijderen zonder pinset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:01

Serieus wil je hiervoor naar de huisartsenpost? En dan vragen mensen zich ook nog af waarom de zorg zo duur is....

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:04

Het schuur gedeelte van een schuursponsje er zachtjes overheen wrijven.Helpt wel bij mini sprikels van een cactus.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe splinter verwijderen zonder pinset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:08

zou niet best zijn als op die school geen enkele EHBO koffer te vinden is :)

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:11

Kinke schreef:
zou niet best zijn als op die school geen enkele EHBO koffer te vinden is :)

Idd, zeg dat wel :o
En daar horen zo ver ik weet sowieso pincetten in, maar ook scharen om verband en pleisters te kunnen knippen.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 19:36

Inmiddels is de splinter er uit. De lerares had gelukkig wel ergens een pincet. Maar ja, beter nu wat kosten voor de zorg als straks extreme kosten omdat hij operatief verwijderd moet worden omdat het ontsteekt of iets...

En gelukkig heeft iedereen een andere pijngrens en niet iedereen een glassplinter gehad.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:39

Ja, hoor ook glassplinter had HA post gemist (had vallend glas proberen te vangen dat op ijzeren wasbak was gevallen) dus gehecht en nadat het dicht zat begon het te rommelen, zat nog glas in, dat er ook gewoon zelf uitgepeuterd :+ (maar ben ook nogal van de doehetzelf en aangezien ze het daar 1e x ook niet hadden gezien, maar bedacht het er lekker zelf uit te halen. Ze hadden het ook al 2 x gehecht 1 x met te dik draad en dat er weer uitgehaald en de hechtingen die ze daarna erin gezet hebben waren na 2 dagen de knoopjes uit, prutsers).

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:40

Fijn dat hij er uit is.

Een andere oplossing was lijm geweest. Vloeibare lijm op plek smeren en laten drogen. Daarna kan je de verdroogde lijm van je vinger aftrekken en kan de splinter mee komen.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hoe splinter verwijderen zonder pinset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:42

De huisarts(enpost) bellen/langs gaan betekend niet meteen een arts zien he :+ mijn man had jaren terug een teek op zijn been en kon nergens een tekentang vinden, ook geen pincet. Dus even naar de huisartsenpost gereden, die hebben hem een tekentang gegeven, assistent heeft nog even gekeken naar het plekje voor de zekerheid (omdat mijn man er een vraag over had geloof ik) en klaar.
Ik ben zelf ook ooit voor een splinter op schoolkamp naar de huisarts gereden, omdat er geen pincet te vinden was. Assistent graaide een pincet, trok de splinter eruit en ik kon weer gaan. Daar zijn verder geen kosten voor gerekend voor een huisartsconsult hoor.

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:11

robert45 schreef:
Serieus wil je hiervoor naar de huisartsenpost? En dan vragen mensen zich ook nog af waarom de zorg zo duur is....

Helemaal mee eens , ik zou het niet bedenken om met zoiets naar de HAP te gaan. Ik zou hier de vraag ook niet stellen trouwens

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoe splinter verwijderen zonder pinset?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 10:41

Nou dan had je hem niet gesteld. Ik heb er voor gekozen het wel te doen. Gelukkig leven we in een vrij land...