Italiaans paspoort: moet dit omgezet worden naar NL?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Italiaans paspoort: moet dit omgezet worden naar NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 13:15

Hoi allemaal,

Ik heb een paard gekocht in Italiƫ, en ze komt in juli naar Nederland. Haar paspoort met entingen en chipnummer is dus ook van Italiƫ, deze wordt nu omgezet op mijn naam. Moet ik het paspoort in Nederland om laten zetten naar een Nederlands paardenpaspoort of kan ik ook gewoon met een Italiaans paspoort aan de slag in Nederland?

annelies01
Berichten: 47
Geregistreerd: 13-11-13
Woonplaats: middle of nowhere

Re: Italiaans paspoort: moet dit omgezet worden naar NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:27

Alle paarden die in Nederland verblijven moeten geregistreerd staan in de centrale databank van RVO.nl. Deze gegevens worden aangeleverd door de paspoortuitgevende instantie. Houders van paarden met een buitenlands paspoort moeten daarom dit paspoort, binnen 30 dagen na uitgifte of binnen 30 dagen nadat het paard in Nederland is gekomen, laten registreren bij een Nederlandse paspoortuitgevende instantie. De paspoortuitgevende instantie zal controleren of het paspoort aan de eisen voldoet en het paspoort zo nodig aanvullen. Als dit niet kan, moet een nieuw paspoort uitgegeven worden en worden daarna de identificatiegegevens geleverd aan de centrale databank. Controle op de termijn van 30 dagen na invoer vindt, onder meer, plaats aan de hand van de datum op het gezondheidscertificaat.
dit haalde ik uit een ander topic hierover, denk dat je hier wel mee verder kunt :Y)

annelies01
Berichten: 47
Geregistreerd: 13-11-13
Woonplaats: middle of nowhere

Re: Italiaans paspoort: moet dit omgezet worden naar NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:28


Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Italiaans paspoort: moet dit omgezet worden naar NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:30

De informatie hierboven is correct.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Italiaans paspoort: moet dit omgezet worden naar NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 13:36

Top, heel erg bedankt! Ga het meteen regelen als ze is aangekomen :D