Les

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dotanlx
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-04-18

Les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 18:01

Hey!

Mag je een klein bedrag vragen (rond de €5) als je les geeft aan meiden, maar je hebt geen instructeursdiploma?

Groetjes ;-)

Dotanlx
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 18:02

Heey!

Hebben jullie leuke ideeën voor in de dressuur les? Ik geef zelf les aan wat meiden. Hebben jullie ideeën zoals leuke figuren en oefeningen?

Groetjes !

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:07

Eliseesmee schreef:
Hey!

Mag je een klein bedrag vragen (rond de €5) als je les geeft aan meiden, maar je hebt geen instructeursdiploma?

Groetjes ;-)


Dan ben je ook niet verzekerd, zou ik dus niet doen.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:15

Dit is wel een handige link:

https://www.horses.nl/artikelen/adv-zon ... prakelijk/

Supervixen, het klopt niet helemaal wat je zegt, lees het stuk hierboven maar eens. In beginsel is de eigenaar van het paard altijd aansprakelijk, dit zal vrijwel altijd degene die les neemt zijn. Je bent alleen aansprakelijk wanneer je een hele foute aanwijzing geeft waardoor het ongeluk ontstaat.

Bovendien wil het hebben van een instructeursdiploma niet zeggen dat er automatisch een verzekering is. Deze verzekering moet namelijk apart afgesloten wat vaak niet wordt gedaan, omdat er dan ook 'wit moet worden lesgegeven. Dit begreep ik van mijn instructrice.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:20

Eliseesmee schreef:
Heey!

Hebben jullie leuke ideeën voor in de dressuur les? Ik geef zelf les aan wat meiden. Hebben jullie ideeën zoals leuke figuren en oefeningen?

Groetjes !


Je wilt lesgeven, mag toch hopen dat je dan goed genoeg kan rijden en weet hoe je een paard moet trainen en wat je dan dus voor oefeningen en figuren kan laten rijden, want het moet ook nog passen bij het opleidingsniveau van ruiter en paard.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Les

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:29

Vanwege de leeftijd van de TS verplaats ik dit topic naar YRT :)

Dotanlx
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 21:20

Sjolvir schreef:
Eliseesmee schreef:
Heey!

Hebben jullie leuke ideeën voor in de dressuur les? Ik geef zelf les aan wat meiden. Hebben jullie ideeën zoals leuke figuren en oefeningen?

Groetjes !


Je wilt lesgeven, mag toch hopen dat je dan goed genoeg kan rijden en weet hoe je een paard moet trainen en wat je dan dus voor oefeningen en figuren kan laten rijden, want het moet ook nog passen bij het opleidingsniveau van ruiter en paard.


Tuurlijk kan ik rijden. Ik vraag alleen naar leuke oefeningen om wat extra’s toe te voegen ;-)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:23

Supervixen schreef:
Eliseesmee schreef:
Hey!

Mag je een klein bedrag vragen (rond de €5) als je les geeft aan meiden, maar je hebt geen instructeursdiploma?

Groetjes ;-)


Dan ben je ook niet verzekerd, zou ik dus niet doen.


Dat ligt er ook nog aan of je dat wilt natuurlijk. Gezien de leeftijd van TS denk ik eerder dat ze af en toe voor de lol een vriendinnetje of buurmeisje "les" geeft dan dat ze er haar inkomstenbron van wil maken.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:51

Lienie_F schreef:
Dat ligt er ook nog aan of je dat wilt natuurlijk. Gezien de leeftijd van TS denk ik eerder dat ze af en toe voor de lol een vriendinnetje of buurmeisje "les" geeft dan dat ze er haar inkomstenbron van wil maken.


Als je er geld voor vraagt ben je er al niet meer voor verzekerd want dan heb je nu eenmaal een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor nodig.

Dotanlx
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 21:59

GDG schreef:
Lienie_F schreef:
Dat ligt er ook nog aan of je dat wilt natuurlijk. Gezien de leeftijd van TS denk ik eerder dat ze af en toe voor de lol een vriendinnetje of buurmeisje "les" geeft dan dat ze er haar inkomstenbron van wil maken.


Als je er geld voor vraagt ben je er al niet meer voor verzekerd want dan heb je nu eenmaal een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor nodig.


Dankje !!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:01

Als je als "lesgever" hier om inspiratie/ oefeningen komt vragen, ben je imo niet geschikt om les te geven...

Dan heb je nl geen vooropgestelde doelstellingen en al zeker geen plan om die te behalen volgens de juiste rijkunstige principes (bv skala)...
In het kader van dat plan ga je dus bepaalde oefeningen gaan gebruiken.
Het is dus geen natte vingerwerk...
Laatst bijgewerkt door maximuss op 25-04-18 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dotanlx
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 22:09

maximuss schreef:
Als je als "lesgever" hier om inspiratie/ oefeningen komt vragen, ben je imo niet geschikt om les te geven...

Dan heb je nl geen vooropgestelde doelstellingen en al zeker geen plan om die te behalen volgens de juiste rijkunstige principes (bv skala)...


Nogmaals ik vraag hier alleen voor extra’s. Dat moet toch gewoon kunnen. Hoeft geen commentaar op gegeven te worden hoor.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Les

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:13

Geef dan wat meer uitleg qua niveau, doel, etc... Dan kan er hier gericht geantwoord worden. Wat bedoel je met extra's? Wat voor jullie extra is, is wrs voor goede ruiters de basis.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Les

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:16

goh, dat hier op gereageerd wordt... *nou doe ik het zelf ook*

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:17

Als jij 15 bent, vraag ik me af of je ouders wel weten dat jij lesjes wilt gaan geven?
Het is te hopen dat er nooit wat zal gebeuren, maar een rechter heeft al eens een instructeur verantwoordelijk gesteld voor een ongeluk in zijn les. Besef dan dus wel, dat als er ooit wat gebeurt, je ouders het mogen betalen.... Jij bent nu immers nog minderjarig.
Verzekeraars zijn bepaald niet happig op betalen, en zullen altijd alles onderzoeken om dat vooral niet te hoeven doen.

Les geven klinkt leuk, maar besef wel dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Volg een cursus zodra je dat kan, dan leer je ook gelijk hoe je creatief les kunt geven.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:17

frankiej schreef:
goh, dat hier op gereageerd wordt... *nou doe ik het zelf ook*


Goh, ik heb dienst en het is hier heeeeel rustig.. :+