Burengezeik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Burengezeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 12:15

Er zijn de laatste tijd meerdere topics geopend (al dan niet terecht) over de last van de buren. Wat zijn de klachten? De buren hebben een speelhuisje in hun tuin staan. :+ Er waaien blaadjes in mijn tuin :+ Ik hoor ze 3x per week seks hebben :+ Er staat een boom op de erfgrens. :+

Moet er nu echt elke keer een topic worden geopend over hoe kleinzerig en/of intolerant je bent? Kunnen we niks meer van elkaar verdragen tegenwoordig? Nederland is nu eenmaal een vol land. Je hoort nu eenmaal andere mensen als je in hetzelfde gebouw woont, zoals de rijtjeshuizen en appartementen. Kun je niet tegen andere mensen? Verhuis! Geen geld voor? Pas je dan aan... Maar het gaat direct: wat zijn mijn rechten, zal ik de politie bellen, etc.
Ik word een beetje gek van al dat gemiep om niks, daarom moet ik nu ook even miepen. :Y)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:17

Hoeveel last heb jij van je buren? Ik kan mij zeer goed voorstellen dat je vooral van geluidsoverlast (honden!) Gek kan worden. Daarintegen zijn de kleinere dingen die je noemt zoals blaadjes of een boom 1 cm verkeerd wel gezeik in mijn ogen.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Burengezeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:20

Wat een naar en gefrustreerd topic. Lees het dan gewoon niet, op deze manier iemand afzeiken vind ik zo laf.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:21

Dus daarom een topic waar je klaagt over bokkers die klagen over hun buren. Het is makkelijker om een topic weg te klikken, dan je buren :Y)

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:21

lieveli schreef:
Wat een naar en gefrustreerd topic. Lees het dan gewoon niet, op deze manier iemand afzeiken vind ik zo laf.


+1

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:21

Als je je eraan stoort lees je ze toch niet?

Sorry hoor maar ik kan me goed voorstellen dat er aan bepaalde dingen gestoord word.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 12:22

lieveli schreef:
Wat een naar en gefrustreerd topic. Lees het dan gewoon niet, op deze manier iemand afzeiken vind ik zo laf.


genoemde topics zijn toch ook gewoon afzeiken van anderen?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:23

MarcoBorsato schreef:
Wat een naar en gefrustreerd topic. Lees het dan gewoon niet, op deze manier iemand afzeiken vind ik zo laf.


Ben het helemaal eens met Lieveli.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:24

antje_vip schreef:
Er zijn de laatste tijd meerdere topics geopend (al dan niet terecht) over de last van de buren. Wat zijn de klachten? De buren hebben een speelhuisje in hun tuin staan. :+ Er waaien blaadjes in mijn tuin :+ Ik hoor ze 3x per week seks hebben :+ Er staat een boom op de erfgrens. :+

Moet er nu echt elke keer een topic worden geopend over hoe kleinzerig en/of intolerant je bent? Kunnen we niks meer van elkaar verdragen tegenwoordig? Nederland is nu eenmaal een vol land. Je hoort nu eenmaal andere mensen als je in hetzelfde gebouw woont, zoals de rijtjeshuizen en appartementen. Kun je niet tegen andere mensen? Verhuis! Geen geld voor? Pas je dan aan... Maar het gaat direct: wat zijn mijn rechten, zal ik de politie bellen, etc.
Ik word een beetje gek van al dat gemiep om niks, daarom moet ik nu ook even miepen. :Y)

Wat een naar topic, hier heb ik ook last van de buren, harde muziek tot 3u in de nacht, kinderen die ons de ergste ziektes toe wensen omdat we last hebben van de muziek en dan moeten we er ons maar aan aanpassen omdat we na 7x verhuizen in 5 jaar tijd door omstandigheden nu niet meer willen verhuizen en het geld echt op is?
Hou op, alsjeblieft..

Daarbij is er nu een heel handig knopje voor mensen speciaal voor jou, druk 2x op het stipje en de topics komen niet meer in de laatste berichten
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 24-04-18 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:24

Zie je echt het verschil niet? Overigens is het bespreken van topics op bokt verboden en ik heb getemd *D

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:24

Ik vind ook dat er veel gezeikt wordt idd. Soms terecht natuurlijk, maar meestal vind ik het ook aanstellerij. Bij ons in de straat is laatst een echtpaar door de politie opgepakt vanwege een langdurende burenruzie, vanwege een aanbouw die te dicht op de grens stond := En dan wonen wij al op het platteland met veel ruimte tussen elk huis.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:25

Ik ben denk ik gewoon blij voor je ts dat je geen overlast ervaart van anderen :D hopelijk blijft het zo

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:25

Nederland is nu eenmaal een vol land zeg je, ja dat klopt maar dat hoeft dan toch maar niet te betekenen dat je je als een aso op mag stellen naar je buren toe? Als je weet dat je huis gehorig is dan hou je daar rekening mee, als je weet dat je buren hebt kan je daar rekening mee houden en je een beetje aanpassen, als een ieder dat doet dan is er veel minder gedoe, kan je je niet aanpassen ga dan in een hutje op de hei wonen, scheelt heel veel gedoe!

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:25

Je hoeft de topics niet te lezen.

Wees blij als je zelf geen buren hebt of klachten over buren.
Dat is fijn wonen.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:26

Selina schreef:
Dus daarom een topic waar je klaagt over bokkers die klagen over hun buren. Het is makkelijker om een topic weg te klikken, dan je buren :Y)


:')
Ik zie een soort tinder voor me maar dan voor buren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:26

antje_vip schreef:
Er zijn de laatste tijd meerdere topics geopend (al dan niet terecht) over de last van de buren. Wat zijn de klachten? De buren hebben een speelhuisje in hun tuin staan. :+ Er waaien blaadjes in mijn tuin :+ Ik hoor ze 3x per week seks hebben :+ Er staat een boom op de erfgrens. :+

Moet er nu echt elke keer een topic worden geopend over hoe kleinzerig en/of intolerant je bent? Kunnen we niks meer van elkaar verdragen tegenwoordig? Nederland is nu eenmaal een vol land. Je hoort nu eenmaal andere mensen als je in hetzelfde gebouw woont, zoals de rijtjeshuizen en appartementen. Kun je niet tegen andere mensen? Verhuis! Geen geld voor? Pas je dan aan... Maar het gaat direct: wat zijn mijn rechten, zal ik de politie bellen, etc.
Ik word een beetje gek van al dat gemiep om niks, daarom moet ik nu ook even miepen. :Y)


Ach, jij kunt de topics blijkbaar ook niet verdragen dus iets met een pot die een ketel verwijt...

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:26

MizzMontana schreef:
Selina schreef:
Dus daarom een topic waar je klaagt over bokkers die klagen over hun buren. Het is makkelijker om een topic weg te klikken, dan je buren :Y)


:')
Ik zie een soort tinder voor me maar dan voor buren.


Geen Tinder maar Hinder!

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:27

MarcoBorsato schreef:
Wat een naar en gefrustreerd topic. Lees het dan gewoon niet, op deze manier iemand afzeiken vind ik zo laf.


Ben het ook eens met Lieveli.

Makkelijk praten, totdat je zelf een keer in een situatie komt waarbij je last hebt van een ander. En "kleine" dingen kunnen uiteindelijk héél veel overlast veroorzaken.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 12:27

Mijn buren geven ook regelmatig feestjes hoor... En zodra het lekker weer is buiten, gaat de radio buiten aan en gaat iedereen klussen. Dus ja ik heb ook last van anderen.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:28

Gelukkig bestaat er op je laptop/internet zo'n mooi kruisje in het hoekje. Dus als je je er zo aan irriteert klik je het weg en lees je het niet.

Lijkt mij best simpel ipv dit topic te openen.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:29

lieveli schreef:
Geen Tinder maar Hinder!


:') scherp!
Gat in de markt denk ik

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Burengezeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:37

Ik ben het eens met Lieveli.
Eigen ervaring is dat overlast/ruzie van/met buren heel extreem kan zijn. Zelf heb ik het zo erg meegemaakt dat ik mijn baan heb opgezegd om te kunnen verhuizen (ver weg van die buren). Heel lang verhaal en al lang geleden maar het voelt nog steeds heftig wat wij hebben meegemaakt.
Ik snap dat mensen hun hart willen luchten of steun/raad zoeken op Bokt.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:39

antje_vip schreef:
Mijn buren geven ook regelmatig feestjes hoor... En zodra het lekker weer is buiten, gaat de radio buiten aan en gaat iedereen klussen. Dus ja ik heb ook last van anderen.

Ja maar wat als die feestjes geen regelmatige feestjes meer zijn, maar letterlijke elke nacht? Dat je het bed uitdreunt van de hardstyle en als je vraagt of het wat zachter mag dat het juist alleen maar harder gaat?

Ik ben echt blij dat mensen zoals jij niet in de woningbouw oid zitten.
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 24-04-18 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:39

Cayenne schreef:
Ach, jij kunt de topics blijkbaar ook niet verdragen dus iets met een pot die een ketel verwijt...

Mijn gedachte :+

Ach, mijn buren zijn ook wel eens irritant. en ik vast ook voor hen.

Binnenkort geef ik een feestje thuis, maar dan gooi ik bij de buren wel even een briefje in de bus hoe en wat :+ Kleine dingetjes en dat zorgt voor veel meer begrip

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Burengezeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:43

Er zijn 2 kanten die zich moeten aanpassen en niet alleen de 'zeikmensen'. Je leeft naast elkaar dus zult er met elkaar t beste van moeten maken.
En als dat niet gaat, is klagen helemaal niet raar en er iets aan willen doen. Denk dat je zelf ook niet ongelukkig wil leven.
Fijn dat jou buren niet dermate overlast bezorgen dat je alsnog happy bent. Dat is niet voor iedereen zo :n