Informatie over grondwerk gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Informatie over grondwerk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 02:05

Ik heb sinds kort een verzorgpony nadat ik mijn eigen paard helaas door omstandigheden heb moeten verkopen.
Ik heb toen met mijn eigen paard eigenlijk niet heel veel gedaan met grondwerk, alleen op commando achteruit, zijwaarts, volgen en afstand bewaren waren de dingen die ik haar toen der tijd heb aangeleerd. En het was eigenlijk een heel makkelijk paard in de omgang die eigenlijk altijd haar rondje wel liep en alles braaf deed waardoor ik dacht dat mijn houding naast het paard wel goed zou zijn.

Nu is mijn verzorgpony een echte spiegel. Laatst liet zijn eigenaresse wat grondwerk met hem zien en wat longeren en mocht ik het daarna zelf gaan doen.
Het zag er zo makkelijk uit maar dat viel me nog vies tegen :') Ik merkte dat mijn houding soms onduidelijk was, met longeren kwam hij vaak naar mij toe en dat kwam puur omdat ik op de verkeerde plek stond. Met het stilstaan op commando kwam zijn schouder ver voor mij uit omdat ik zelf niet duidelijk was.
Gelukkig corrigeerde en hielp zijn eigenaresse mij maar zij is er natuurlijk niet elke keer als ik er ook ben.

Mij lijkt het ontzettend interessant om mij hier wat meer in te verdiepen en ik zoek goede informatiebronnen zoals:

-boeken
-filmpjes
-websites

Het gaat dus vooral om de basis en leuke oefeningen die ik kan doen maar wat ik ook erg belangrijk vindt is dat er ook wat verteld wordt hoe jij hem begeleid. Waar moet je staan en welke houding neem je aan met deze oefening enz.


pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Informatie over grondwerk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 06:16

Je kan eens kijken op deze website (TRT-methode): https://www.trtmethod.com/nl/
Vraag misschien eens aan de eigenaresse volgens welke visie / methode zij werkt zodat jullie je aanpak op elkaar kunnen afstemmen.
Naast TRT heb je nog diverse anderen zoals Parelli, Dorrance, Rashid, Roberts,... Mijn tip: veel lezen, lessen nemen enz en de elementen eruit nemen die voor jullie werken en zo je eigen stijl creëren.

Texas02

Berichten: 4556
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Informatie over grondwerk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 06:53

Als je goed Engels kan, kan ik je de filmpjes van Warwick Schiller aanraden, je kunt heel veel van hem vinden op Youtube :)

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

MyChoice

Berichten: 2191
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Informatie over grondwerk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:26

E-quine.com, online lesmateriaal over grondwerken in het Nederlands :-)
En als je het leuk vindt kun je altijd eens een dagje komen als trainee voor de derdejaars :-)

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

katja_silke

Berichten: 367
Geregistreerd: 22-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: Informatie over grondwerk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:46

Nalanta.nl!
Ook is een les nemen heel handig :)

Life must be lived forwards, but can only be understood backwards.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Informatie over grondwerk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:57

Op nalanta.nl staat niks meer.
Ik zou je vrijheidsdressuur.nl aan willen raden, daar staat heel veel uitleg over grondwerk en meer

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Informatie over grondwerk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:59

Ik zou sowieso wel les nemen. Of bijvoorbeeld een dag/weekendcursus volgen bij Two Lazy Seven Ranch. Vind hun een hele fijne filosofie/methode hebben en ben ook bezig daar met mijn opleiding tot instructrice.

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:27

Ik heb aan dit boek erg veel gehad:


Afbeelding

ik vind de opbouw ook erg fijn, ook met propleem oplossingen erbij enzo.


Afbeelding


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:33

Pauley schreef:
Ik heb aan dit boek erg veel gehad:


[ [url=m/SInH7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind de opbouw ook erg fijn, ook met propleem oplossingen erbij enzo.


[ [url=m/T5uWKS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit ziet er interessant uit! Dat zou ik wel willen lezen :j

TS: ik ben begonnen met les nemen van iemand die ook uitlegt waarom je iets doet. Dat heeft ons zoveel geholpen! Ik probeer 1 keer in de 2 maanden een lesje in te plannen. Dan krijgen we huiswerk mee en kunnen we samen verder. Als ik vastloop of als we een deel bevestigd hebben, nemen we de volgende les. :)
Mijn instructrice kijkt naar mijn pony en wat voor hem werkt, niet naar de "regeltjes". Dat geeft mij veel vertrouwen in haar, ook als ik zie hoe snel mijn pony alles oppakt. Ze heeft er echt oog voor :j

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Informatie over grondwerk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 18:07

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal eens even kijken naar jullie tips. Als ik les wil nemen moet ik eerst even toestemming vragen aan de eigenaresse maar ik denk dat ze dat alleen maar leuk vindt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 25 bezoekers