help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:22

Ja, dat is Tika, inmiddels 3 jaar. :j

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika


anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:52

spatter schreef:
Ja, dat is Tika, inmiddels 3 jaar. :j

Wat ben jij een bofferd om zo'n schatje te hebben!

pien_2010

Berichten: 42817
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:00

Is Tika een muilezel? De oren zijn zo lang

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:24

Nee, eem muildier, mama was een Connemara pony, papa ezel

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:39

Kom net aanhaken, maar jeetje wat een verhaal!
Ik duim met jullie mee voor de laatste loodjes *\o/*

Renee Polder Fotografie - Klik hier voor mijn instagram - Beschikbaar voor boekingen om jouw viervoeter vast te leggen zoals jij hem of haar kent

Anoniem

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:49

Tika alweer 3 :oo , waar is de tijd gebleven :))

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 05:13

een echt verrassings ei .... maakt mij echt totaal niet uit wat eruit komt .... alles is welkom ....

het is ook eigenlijk wel goed dat bella haar tijd neemt .... lichamelijk krijg ik het steeds zwaarder en de vaart is er wel een eind uit bij me , en nu heb ik nog even rustig de tijd om elke dag wat extra klusjes op de wei te doen , zodat ik straks alle tijd voor mama en veulen heb en niet mijn tijd en energie hoef te verspillen aan klusjes doen....

vorig jaar augustus een stuk weiland naast mij erbij gekocht en gelukkig heeft mijn man vorig jaar het perceel een heel eind af kunnen krijgen qua alle bomen en struiken eruit (hele perceel stond bomvol...) ..palen en draden zetten en weilandjes inzaaien en zandpaddock vergroten etc ....
dus het belangrijkste werk is klaar ...maar er zijn nog wel wat afwerkklusjes blijven liggen en nu mijn man niets meer kan en ik het alleen moet doen , is het dus wel fijn dat bella nog even wacht....
kan ik me straks voor de volle 100% op de paarden richten en bijkomen en genieten....

dus aan de ene kant kan ik niet wachten tot ze gaat bevallen en aan de andere kant zeg ik wacht nog maar heel even

" life isn't about waiting for the storm to pass .... it is about learning to dance in the rain"

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:03

Wat rot dat alles nu extra moeite gaat kosten en zwaarder word :(:) hoe is t afgelopen met dat meisje dat jullie zou helpen met de paarden?

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:58

Ik denk dat het niet lang meer zal duren!

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 09:59

meisje heb ik van de week gezegd dat het de komende maanden toch niets gaat worden .....
ik ben te uitgeput om ook haar nog eens te gaan 'inwerken' met Blaze .....

als ik s ' morgens de hele bende eten en drinken heb gegeven en mest geruimd en paddock geveegd en geharkt ben ik ongeveer 1,5 uur mee bezig ....en dan heb ik ook nog mijn 'extra' klusjes momenteel
en natuurlijk ook gewoon de dieren thuis en de boodschappen en een huishouden etc.

dan heb ik geen fut meer over om iemand grondwerk en dergelijke te gaan uitleggen/leren ...
en er is al dik 1,5 jaar niets meer met blaze gedaan ...dus die geef ik echt niet zomaar mee om mee te gaan wandelen of rijden ...ik wil eerst zien wat voor 'vlees ik in de kuip heb' en of ze blaze wel de baas kan, want anders dendert hij dwars over je heen ( ..de draak.. haha )

ik heb gewoon het gevoel dat het niet gaat werken en dan ga ik er nu al helemaal geen energie insteken / aan verspillen ....

" life isn't about waiting for the storm to pass .... it is about learning to dance in the rain"

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:13

zuzu schreef:
meisje heb ik van de week gezegd dat het de komende maanden toch niets gaat worden .....
ik ben te uitgeput om ook haar nog eens te gaan 'inwerken' met Blaze .....

als ik s ' morgens de hele bende eten en drinken heb gegeven en mest geruimd en paddock geveegd en geharkt ben ik ongeveer 1,5 uur mee bezig ....en dan heb ik ook nog mijn 'extra' klusjes momenteel
en natuurlijk ook gewoon de dieren thuis en de boodschappen en een huishouden etc.

dan heb ik geen fut meer over om iemand grondwerk en dergelijke te gaan uitleggen/leren ...
en er is al dik 1,5 jaar niets meer met blaze gedaan ...dus die geef ik echt niet zomaar mee om mee te gaan wandelen of rijden ...ik wil eerst zien wat voor 'vlees ik in de kuip heb' en of ze blaze wel de baas kan, want anders dendert hij dwars over je heen ( ..de draak.. haha )

ik heb gewoon het gevoel dat het niet gaat werken en dan ga ik er nu al helemaal geen energie insteken / aan verspillen ....


Goede keuze! Je moet ook aan jezelf denken!

Anoniem

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:20

Goedzo ts, denk ook om jezelf!
Blaze komt niks te kort. Vergeet niet dat een paard al snel tevreden is als hij lekker op de wei kan met soortgenoten!
Het is dat je zo ver weg woont anders wou ik je wel komen helpen. Zou dat meisje je niet kunnen helpen met het verzorger? Gewoon met de paddock mesten en vegen etc.
Ben je eerder klaar en kun je misschien ook eens even niks doen of wat leuks ondernemen.

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 10:24

zou handig zijn als ze mee zou helpen., dan zijn we snel klaar en zou ik wel wat tijd over hebben om grondwerk uit te leggen
maar ik ga daar niet om bedelen ....dat moet uit iemand zelf komen om dat aan te bieden en dat doet ze niet , dus dat zegt dan voor mij genoeg over wat voor instelling iemand heeft
je moet wel het idee krijgen dat iemand graag wilt....

" life isn't about waiting for the storm to pass .... it is about learning to dance in the rain"

Anoniem

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:27

Oei, oké... Dat is jammer. Ik snap wat je bedoelt... Het moet natuurlijk wel klikken en goed voelen!

Misschien een advertentie op marktplaats zetten, dat je voor een x aantal uur werk een uurtje grondles wil geven?
Er zijn vast wel paardengekken die dit heel leuk vinden en je graag mee willen helpen! :)


Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:28

Als je dat gevoel nu al hebt, kan je het maar beter gelijk afblazen en tegen die tijd iemand anders zoeken

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 10:32

nu het veulen er toch nog niet is ...ben ik me voor zover dat gaat , wezenloos aan het werken om de extra klussen weggewerkt te krijgen , zodat ik de komende maanden niet zoveel extra klussen meer heb en dus veel meer tijd en energie over ga houden om aan de paarden te besteden

en ik hoop dat ik dan het grondwerk en vrijheidsdressuur etc weer wat kan gaan oppakken met blaze , want hij vind dat wel geweldig

vorige zomer en najaar heb ik niets met de paarden kunnen doen omdat we net het nieuwe stuk land hadden gekocht en we erg hard hebben gewerkt om dat af te krijgen en bruikbaar te maken voor dit voorjaar....en in de winter gaat het altijd zowiezo fysiek erg slecht met mij en mag ik blij zijn dat ik ze überhaupt elke dag verzorgd krijg...

nu gaat het zonnetje weer schijnen en gaat het gelukkig weer iets beter met me ...en bovendien geeft de komst van het veulen ook een mega boost om bergen werk te verzetten nu :):)

dus ik heb goede hoop dat ik deze zomer echt eens weer wat meer tijd met de paarden zelf kan doorbrengen

" life isn't about waiting for the storm to pass .... it is about learning to dance in the rain"

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 10:34

Silly1972 schreef:
Als je dat gevoel nu al hebt, kan je het maar beter gelijk afblazen en tegen die tijd iemand anders zoeken


zo dacht ik ook en mijn man waarschuwde me er ook al voor ....ik heb een zeer sterk ontwikkeld 6e zintuig ...en hij is ook bang dat ik weer ergens veel energie in ga steken en dat het later weer voor niets blijkt te zijn

" life isn't about waiting for the storm to pass .... it is about learning to dance in the rain"

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:11

Vertrouw altijd op je eigen zintuigen, je kan het beter 1x fout hebben in dit soort gevallen dan 3x aan het rechte eind, maar wel de energie verspild hebben, en energie is iets waar jij heel zuinig mee moet zijn.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:31

Nog een update? Of staat er nog geen kadootje naast?

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 10:17

nope ...nog steeds niets -O-

" life isn't about waiting for the storm to pass .... it is about learning to dance in the rain"

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:37

Volgens mij heeft ze het naar haar zin waar ze logeert, en wil ze het verblijf zo lang mogelijk uitmelken :))

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 10:38

ja , dat idee begin ik ook te krijgen hahaha

" life isn't about waiting for the storm to pass .... it is about learning to dance in the rain"

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:03

Kan nog wel even duren. opvoelen is moeilijk inschatten hoelang het nog duurt

hier ook een merrie op laten voelen zou jan/febr geboren worden. Uiteindelijk 21 maart geboren.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:29

spannend! hopelijk kun je binnenkort genieten van een leuk, lief, mooi en gezond veulen!

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:10

Oooh wat is het spannend :D ik check het topic steeds en nog steeds geen veulen, ben benieuwd! Ik heb ook wel eens gelezen dat hengsten langer blijven zitten in de buik dan merries. Dan wordt het veulen in dit geval echt ontzettend mannelijk :+

*pum*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cookie2222 en 13 bezoekers