Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:16

Super schattig dat roze setje <3

Thanks voor je uitleg Sonja _/-\o_


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:21

Ja de kleuren van de club waren roze voor die dag. Maar de kids vonden dat niet erg. Die maken graag van hem een barbie pop. Het oornetje heb ik zelf gemaakt van een oude roze t shirt

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:23

Donja schreef:
Geweldig die schriktraining!!

FNRS maneges werken met een proevensysteem. Zo kunnen de kinderen elke keer een stapje verder komen met proefjes.
De eerste proefjes zijn nog zonder galop en mogen de (jonge) kinderen nog begeleid worden. Ze moeten promotiepunten halen om door te mogen naar de volgende proeven. per keer kunnen ze 1 promotiepunt halen. Om van F1 naar F2 te mogen heb je 1 punt nodig (uit mijn hoofd is 210 punten een promotiepunt), van F2 naar F3 moet je 2 promotiepunten halen en moet je ook theorie halen (F2, F4 en F6 hebben theorie geloof ik). Myko is met 6 1 van de jongsten en kan nog niet lezen, dus hebben ze de theorie mondeling gedaan.

het is niet dezelfde puntentelling als bij KNHS proeven


Om naar de volgende "F" te mogen, is ook iets wat de manege zelf mag bepalen en ook hoeveel wedstrijden er worden gehouden.
Bij de 1 zal je dus sneller door gaan dan bij de andere manege.
En ook mag de manege je laten beginnen in een hogere F klasse en hoef je niet bij de F1 te beginnen wanneer je meer gevorderd bent.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:00

OK, instromen in een hogere F mag idd bij ons ook.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

De_Mazeppas

Berichten: 7
Geregistreerd: 02-04-17

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:39

Op 5 mei organiseert De Mazeppa's Neerbosch (Nijmegen) een bixiedag. Er wordt een extra rubriek georganiseerd voor de allerkleinste (onder de 6 jaar).

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:03

Hier nog te klein voor Bixie, verder is ze nu al gek op de paardjes, foto van de shoot zondag <3 <3 <3 Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:37

De_Mazeppas schreef:
Op 5 mei organiseert De Mazeppa's Neerbosch (Nijmegen) een bixiedag. Er wordt een extra rubriek georganiseerd voor de allerkleinste (onder de 6 jaar).

[ [url=m/RlNtw7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jammer, ben dan werken.

Wauw Cemlys mooie foto!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:11

@Crmlys: waaaaauw wat een mooie foto!!!! :wow: <3

@Mazeppas laat: veel plezier met de bixie! Voor ons is Nijmegen (veeeeeel) te ver maar ik hoop voor je dat het een leuke en geslaagde dag is met veel kinderen die mee doen *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:18

Wauw wat gaaf! Die gaat vast een mooi plekje krijgen in huis.

Wij zouden morgen ouder kind les hebben Maar er heeft een pony met droes op de manege gestaan. Eigen paarden van de manege zijn klachtenvrij maar ivm ons eigen paard en de stal waar hij staat willen we geen risico nemen en blijven we weg. Maandag zou alles weer vrij gegeven moeten worden als de paarden en pony's van de manege koorts en klachtenvrij blijven.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:14

Wauw cemlys wat een prachtige foto.

En wat is iedereen weer fanatiek met rijden zeg en er komen weer prachtige foto's voorbij.

Chantal heeft vandaag weer les gehad en ze heeft vandaag voor het eerst volledig los gereden, dus ook de draf.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:59

Wat een zaterdag, eerst wedstrijd met de E pony, toen een fotoschoot.
Daarna met beide B ponies naar een strandje hier in de buurt aan de oude maas gegaan. Dat was wel ff genieten.
Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:52

Leuke foto's weer!

Hier vanmorgen ook even gereden op de shet. Gaat echt steeds beter <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:26

Leuke plaatjes!

Wij gaan morgen eindelijk bij de 4 jarige pony kijken. Ben benieuwd!

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:24

Succes morgen SusanH

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:57

Afbeelding

Ik denk dat deze foto wel genoeg zegt. Cato is echt een leuke pony. Wel een duidelijke eigen wil met rijden maar geen nare streken. Met consequent rijden prima op te lossen. Na de meivakantie mag ze haar lenen voor een lesje op de manege. Kijken of ze dat net zo braaf doet. Wat ik al heel mooi vond onze dochter durfde al goed door te pakken en is geen moment bang geweest ze heeft er zelfs even zonder zadel op gezeten en kon zo via de komt eraf glijden. Maakte Cato niks uit.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:33

Wat een leuke pony Susan!
Fijn dat jullie echt de tijd krijgen voor je hem koopt. +:)+

Mijn dochter heeft gisteren weer gereden op de manege, voor het eerst weer op ponu waar ze paar weken geleden van af gevallen was :+!ze vond het helemaal niet eng om weer op de pony te stappen, mijn man (die bij de val was) vond het veel enger hahahha _O-
Ze deed het heel goed. Stoer kind 8-)

Bij mij staat op mijn (nieuwe) stal een b-pony sinds deze week te koop waar eigenaar te groot voor is geworden. Heel brave pony. Dochter rijdt er soms al op. Nu smeekt ze om te kopen de pony.....ik vind het lastig. Eigenlijk ik vind zij moet langer rijden voor eigen pony. Maar zo een als deze zijn er niet veel, zo braaf... beestje is al zeventien dus als we haar kopen doen we het nooit meer weg, dan mag ze voor altijd blijven :+ mocht pony nog paar jaar meegaan en Maeley is te groot, dan de tweeling is oud genoeg (als die willen rijden....ga ze niet verplicht doen O:)). Tegen de tijd dat zij er uit gegroeid zijn kan pony met pensioen haha. Dus als we haar kopen is dat wel voor de rest van haar leven....

Manlief ziet het wel zitten, ik twijfel nog erg. Ik zal de komende jaren het meeste de pony verzorgen en heb het eigenlijk al druk genoeg met Feykn :+ maar veel mensen zeggen twee is niet veel meer dan één, je bent toch al op de stal. Hoe hebben jullie besluit dat kind pony kreeg /mocht? Of waarom juist niet?
Hoe oud was je kind bij eerste pony?
Dochter weet niet dat we er over denken 8)7 wil geen valse hoop geven haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:34

Ik zou het doen. Brave pony's liggen niet voor het oprapen.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:37

IJsco_Love schreef:
Wat een leuke pony Susan!
Fijn dat jullie echt de tijd krijgen voor je hem koopt. +:)+

Mijn dochter heeft gisteren weer gereden op de manege, voor het eerst weer op ponu waar ze paar weken geleden van af gevallen was :+!ze vond het helemaal niet eng om weer op de pony te stappen, mijn man (die bij de val was) vond het veel enger hahahha _O-
Ze deed het heel goed. Stoer kind 8-)

Bij mij staat op mijn (nieuwe) stal een b-pony sinds deze week te koop waar eigenaar te groot voor is geworden. Heel brave pony. Dochter rijdt er soms al op. Nu smeekt ze om te kopen de pony.....ik vind het lastig. Eigenlijk ik vind zij moet langer rijden voor eigen pony. Maar zo een als deze zijn er niet veel, zo braaf... beestje is al zeventien dus als we haar kopen doen we het nooit meer weg, dan mag ze voor altijd blijven :+ mocht pony nog paar jaar meegaan en Maeley is te groot, dan de tweeling is oud genoeg (als die willen rijden....ga ze niet verplicht doen O:)). Tegen de tijd dat zij er uit gegroeid zijn kan pony met pensioen haha. Dus als we haar kopen is dat wel voor de rest van haar leven....

Manlief ziet het wel zitten, ik twijfel nog erg. Ik zal de komende jaren het meeste de pony verzorgen en heb het eigenlijk al druk genoeg met Feykn :+ maar veel mensen zeggen twee is niet veel meer dan één, je bent toch al op de stal. Hoe hebben jullie besluit dat kind pony kreeg /mocht? Of waarom juist niet?
Hoe oud was je kind bij eerste pony?
Dochter weet niet dat we er over denken 8)7 wil geen valse hoop geven haha



Een tweede heeft idd niet veel extra tijd kwijt.

Tja mijn dochter heeft gewoonweg sstrontgeluk dat mama een lesgeefstal heeft hahaha. Dus er zijn altijd paarden en pony's tot haar beschikking.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:02

Ik zou het ook doen. Bekende pony, waar ze al af en toe op rijdt en idd een of 2...

Susan leuke pony, jullie zijn geloof ik al een beetje verkocht ;)
Fijn dat ze al zo n vertrouwen heeft in de pony.

Gisteren hebben de verzorgmeisjes de tinker gewassen, was nooit eerder gedaan en hij moet nog 2 worden. Hij heeft geen pas verkeerd gezet al die tijd en ze zijn wel een paar uir bezig geweest. Goud waard dat dier.

Mijn dochter is nu 15 maand en nu al een en al paard wat de klok slaat. Gaat 100x per dag door het raam turen naar de paarden, speelt met haar speelgoedpaarden en boerderij, als ze een paard ziet moet ze erop. Zo leuk, nu fingers crossed dat het zo blijft :')

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:08

SusanH schreef:
Ik zou het doen. Brave pony's liggen niet voor het oprapen.


Dat is ook mijn grootste positieve punt om deze te kopen :+ ik vind haar stiekem zelf ook erg leuk :P en ik moet toch al naar stal voor Feykn, dan kan zo'n kleintje er ook wel bij haha :')

Manlief is met de hond naar strand, als hij terug is toch maar eens serieus met hem over hebben :+
Net toch de eigenaar (nou ja, de moeder van kind van wie hij nu is haha) maar alvast even geappt alvast voor meer info :Y) ik ben toch wel erg enthousiast zelf haha O:) zij zou het super leuk vinden als pony naar Maeley gaat want dan zij ziet hem nog bij ons op stal (Ze hebben nog drie paarden) en ze vind Maeley gewoon leuk haha :

Het is een pony van 17 dus :Y) ze is 1.25 stokmaat. meisje waar hij is van nu heeft hem zes jaar. Daarvoor is hij bij twee andere eigenaren geweest. Maeley heeft gereden al paar keer op deze pony. Omdat kind waarvan de pony is, te groot is. Ze staat nog niet op internet te koop, ze wilden eerst proberen om via via te verkopen want ze weten dan naar wie pony gaat. Dus dat is voor ons een voordeel hihi :') pony is bomproof buiten en braaf met rijden maar kan met springen soms te enthousiast zijn en zelf even een parcours springen zonder op hulpen ruiter te wachten :D staat nu 24/7 buiten (en omdat hij als wij kopen op zelfde stal blijft kan dat blijven dan natuurlijk).

Dat is alles wat ik nu weet....nu eerst maar even met man praten als hij thuis is 8)7

Cemlys : leuk dat je dochter al zo paarden gek is <3

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:36

Klinkt als een superleuke leer pony!
Als je de tijd en de middelen hebt zou ik het zeker doen.
Zo geweldig om als kind een eigen pony te hebben en een beetje mee op te groeien. Beetje verantwoording is voor een kjnd heel goed. En natuurlijk help je daar als ouders ook bij.
Ben benieuwd wat het wordt!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 06:20

Rivjenn schreef:
Klinkt als een superleuke leer pony!
Als je de tijd en de middelen hebt zou ik het zeker doen.
Zo geweldig om als kind een eigen pony te hebben en een beetje mee op te groeien. Beetje verantwoording is voor een kjnd heel goed. En natuurlijk help je daar als ouders ook bij.
Ben benieuwd wat het wordt!


Bedankt :-)
De middelen zijn geen probleem, de tijd wel haha. Heb voor mijn eigen paard al twee dagen in de week bijrijder omdat ik anders niet red met gezin en werk :+ nog een paard is nog meer tijd weg, ook al is de tweede minder werk dan de eerste.

Gisteravond nog met man gepraat, hij vindt het op zich goed idee... Afgesproken dat we vanavond verder praten. Dan volgend weekend uitgebreide met eigenaar om tafel en dan als we nog willen dierenarts de pony laten nakijken. De eigenaar wil nog wachten met pony online te koop zetten omdat ze wil liefste voor de pony dat pony kan blijven waar ze nu is en dat pony gaat naar mensen die ze kent.
Ik vind het erg spannend :=

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:37

Afbeelding
("Stil" uit een filmpje)
Jaaaaaa, gister ook gereden.
Pony is een stuk rustiger nu hij op de wei gaat. Nu dus lekker zonder dat ik hem vast moet houden. Kan ik ook nog een beetje lesgeven, echt fijn!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:41

Cemlys, mooie sprookjesachtige foto! :D Heb je er meer van?

myk_en_shant, Wat stoer, helemaal los gereden. Gaaf!

EllyC, Heerlijk water dichtbij! Onze waterplas in de buurt is aangepast, daar is nu geen strandje meer :(
Mis het wel!

SusanH, Wat een vrolijke foto. En ben benieuwd hoe de manegeles gaat :D

Ijsco_love, knap dat je dochter weer op de pony is gaan rijden waar ze vanaf gevallen is.
Als ouder snap ik dat je het spannend vindt. Het is toch je kind die op zo'n paard zit. En meestal sta je er bij en kijk je er naar.
Ik zou de pony gewoon kopen, blijkt het toch niet wat te zijn dan kan je altijd nog een nieuw huisje zoeken. Anders krijg je er misschien spijt van.

Sneeuwpop, Dat ziet er netjes uit! Knap hoor!

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:24

IJsco_love als je twijfelt betreft tijd, is het niet mogelijk om voor een maandje de pony te leasen, zodat je kan kijken of het gaat lukken betreft tijd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miez, Rachral en 47 bezoekers