Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:16

Hier wel dagelijks een controle. Toevallig vanochtend niet. Maar normaal gesproken zie ik ze altijd wel. maar ik reis braaf met mijn OV chip en moet ook aantonen dat ik heen en weer ben gereisd (bewijslast werk, reis toch gratis) dus zwart rijden is nergens goed voor in mijn geval :+

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:43

Banjer schreef:
bij Arriva zie ik juist de meeste stewards... :D NS heel sporadisch een conducteur... en bij de Valleilijn vraag ik me af of er wel conducteurs zijn... heb daar werkelijk waar nog nooit controle gehad en ook nog nooit een poppetje in uniform voorbij zien lopen...


Dat verhaal ging idd ook over de Valleilijn. Maar ik ben al wel 2x gecontroleerd haha, was echt verbaasd erover.

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:48

Vanmorgen op Den Haag Centraal werd omgeroepen dat reizigers gratis koffie of theee konden halen bij de Kiosk... hoefde zelf niet met de trein, maar dat is meestal geen heel goed teken :')

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:37

Ik heb het over het regiovervoer in Groningen. Vorig jaar in de weekenden werd ik daar bijna nooit gecontroleerd, maar weet niet hoe het nu is, want ik ben godzijdank inmiddels gezegend met een eigen auto. Bijna nooit meer in het OV te vinden dus *\o/*

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:53

Ik heb tussen Emmen-Zweeloo de laatste tijd erg veel controle. Was eerder nooit zo. Heb het idee dat het overal wat meer word.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:03

Ik reis dagelijks tussen Haarlem-Amsterdam-Zaandam. Ik word echt nooit gecontroleerd, de laatste keer kan ik me al niet meer herinneren.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:53

Dat er zojuist op een druk traject ( amsterdam-uitgeest) een sprinter van 4(!) treindelen wordt ingezet. Ik heb niet eens geprobeerd om erin te komen

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:36

Zo'n sprinter had ik dus laatst op een intercity lijn (sprintercity? :') )

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:27

ierusju schreef:
Dat er zojuist op een druk traject ( amsterdam-uitgeest) een sprinter van 4(!) treindelen wordt ingezet. Ik heb niet eens geprobeerd om erin te komen


Jup... was in de middag ook al, ik was om half 3 geplet, laat staan hoe het was in de spits :(:)

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:55

Ik en mijn vriend stonden net op de bus te wachten. Bus had wat vertraging, maar opeens komt er een bus aan met grote "L"-en er op en niet van een vervoerder die hier rijd. Raar >;)
Naja, zal wel.
Bus stopt netjes bij de halte en wij mogen achterin instappen. Voor ik me kan bedenken wat er precies gebeurd stappen we in een vrijgezellenfeest-bus _O-
Een hele koeler vol bier en wijn, een stuk of vijftien aangeschoten maar super gezellige heren! Heerlijk gelachen, polonaise gelopen én netjes en gratis afgezet op het station :D

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:51

Steeph! _O- Dat is weer eens wat anders *\o/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48391
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:54

Morgen weer naar Knelis... Arriva, NS en Valleilijn... ben benieuwd of ik controle krijg :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:45

Steeph schreef:
Ik en mijn vriend stonden net op de bus te wachten. Bus had wat vertraging, maar opeens komt er een bus aan met grote "L"-en er op en niet van een vervoerder die hier rijd. Raar >;)
Naja, zal wel.
Bus stopt netjes bij de halte en wij mogen achterin instappen. Voor ik me kan bedenken wat er precies gebeurd stappen we in een vrijgezellenfeest-bus _O-
Een hele koeler vol bier en wijn, een stuk of vijftien aangeschoten maar super gezellige heren! Heerlijk gelachen, polonaise gelopen én netjes en gratis afgezet op het station :D


Geweldig!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 00:13

Hahaha geniaal Steeph

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 00:20

<3 ik had echt superschattige kinderen in de bus vandaag.
Ze waren voor het eerst met de bus en gingen voor me zingen.

In de bus wordt ook meer gecontroleerd heb ik het idee. In de laatste paar weken al meerdere keren controle in de bus gehad. Ook op plaatsen waar ik nog nooit een controleur gezien had.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:52

Ik ben tot nu toe 1x gecontroleerd dit weekend. Zit in trein 6 vd 8 :Y) alleen vanmiddag nog terug vanuit Utrecht naar Hoorn, via schiphol. Gisteren heen en terug via Amsterdam CS

Edit: okeoke dat was de 2e controle.
Gisteren 0 controles en nu in de 1e en 2e trein van vandaag al wel?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48391
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:59

Eerste controle hehad :D

Misschien een ergernis voor eerste klasse reizigers... maar ik vond het wel grappig... als we last hebben van de airco, die staat redelijk koud, mogen we eerste klasse gaan zitten.. en de conducteur zei er nog heel droog bij “dat is de enige macht die ik heb, dus daar maak ik dankbaar gebruik van” :))

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:54

Banjer schreef:
Eerste controle hehad :D

Misschien een ergernis voor eerste klasse reizigers... maar ik vond het wel grappig... als we last hebben van de airco, die staat redelijk koud, mogen we eerste klasse gaan zitten.. en de conducteur zei er nog heel droog bij “dat is de enige macht die ik heb, dus daar maak ik dankbaar gebruik van” :))

In het weekend zal het mij een worst zijn. Door de weeks echter reis ik eerste klas om mijn werk te doen. Scheelt drie uur op een dag aan aanwezig moeten zijn op kantoor en zorgt ervoor dat ik voor half 8 eindelijk weer thuis ben. Er wordt goed geld neergelegd om dat te doen en dan zit ik niet te wachten op ketende harde muziek luisterende mensen die er niet voor betaald hebben. Vaak ook niet eens voor de tweede omdat ze student zijn en gratis reizen.
Werd er maar eens op mijn traject gecontroleerd!
Nooit in de spits meegemaakt .

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:55

Will65, heb je wel eens contact opgenomen met de NS daarover?

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:01

Ik reis ook Will65’s traject als ik het goed heb (Leiden-Rotterdam) en er wordt idd bar weinig gecontroleerd. Overigens reis ik netjes 2e klasse hoor :D
Vorig jaar liep ik stage in Arnhem en Eindhoven. Ik reisde dan van Alphen ad Rijn naar Utrecht, en dan op Utrecht stapte ik over naar Arnhem of Eindhoven. Ik werd tussen Alphen en Utrecht echt nooit gecontroleerd, en op het andere traject echt bijna dagelijks, vaak zelfs op de heen- en de terugweg :=
En dan tussen Leiden en Rotterdam eigenlijk nooit. Ik reis het nu 9 jaar, in het begin was er wel vaak controle maar de laatste tijd echt helemaal niet meer.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:11

Shadow0 schreef:
Will65, heb je wel eens contact opgenomen met de NS daarover?

Wel via social media maar nooit anders.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:16

Warboel schreef:
Ik reis ook Will65’s traject als ik het goed heb (Leiden-Rotterdam) en er wordt idd bar weinig gecontroleerd. Overigens reis ik netjes 2e klasse hoor :D
Vorig jaar liep ik stage in Arnhem en Eindhoven. Ik reisde dan van Alphen ad Rijn naar Utrecht, en dan op Utrecht stapte ik over naar Arnhem of Eindhoven. Ik werd tussen Alphen en Utrecht echt nooit gecontroleerd, en op het andere traject echt bijna dagelijks, vaak zelfs op de heen- en de terugweg :=
En dan tussen Leiden en Rotterdam eigenlijk nooit. Ik reis het nu 9 jaar, in het begin was er wel vaak controle maar de laatste tijd echt helemaal niet meer.

Klopt warboel ik stap in Leiden over op Rotterdam. En ik heb echt geen probleem met mensen in de eerste die daar niet voor betaald hebben. Ik heb een probleem met mensen die het fatsoen niet hebben in te zien dat de reizigers van de eerste niet voor niets massaal met laptop werken. Dat doen ze om reis werktijd te compenseren.
Het valt mij echt steeds zwaarder op dat traject.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:27

Ik zou dan toch wat meer actie ondernemen zelf al wat betreft klachten richting de NS Will65.
Rechtstreeks mailen bijvb en ook naar Rover die op komt voor de reizigers

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48391
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:34

Zit nu in de een na laatste trein van vandaag... en nog maar 1x controle gehad....
Wel eindelijk de paaltjes gevonden voor omchecken van Valleilijn naar NS... op de terugweg vind ik ze vrijwel nooit :o

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48391
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:46

En nu mn 2e x controle :D