Wat houdt jullie bezig met je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wat houdt jullie bezig met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:41

Hoi! :D

Ik vroeg mij af wat jullie allemaal met je paard doen?

Is het enkel recreatief en rijdt je nooit in een bak of wedstrijdgericht en in welke tak? Of een combinatie ervan? En waar hou je dan het meeste van? Of helemaal niet en poets en knuffel je alleen? Of enkel voor de kar?

Wat zijn jullie redenen hiervoor? Rijdt je bijvoorbeeld enkel in de natuurlijk omdat je paard daar meer geschikt voor is? Of omdat je dat zelf leuk vind?

Rijdt je enkel sportgericht omdat je paard te heet wordt op buitenrit en je daar geen voldoening uithaalt?

Ik vind dit leuk onderwerp! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-18 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt



rien10
Berichten: 14568
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wat houdt jullie bezig met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:42

Wij hebben een allrouder:
Dressuur, springen, buitenrijden, carrousel, dubbele lijnen/lange teugel werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:08

rien10 schreef:
Wij hebben een allrouder:
Dressuur, springen, buitenrijden, carrousel, dubbele lijnen/lange teugel werk.


Wat doe je het allerliefste dan? Ook wedstrijden?

rien10
Berichten: 14568
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:11

Mijn dochter wel. Ik niet.
Dressuur vinden we alle twee het leukste.
Op ponykamp is hij altijd mee als pony voor de kampleiding. Hij is groot, wordt door volwassenen gereden. Dat vind hij machtig mooi: zo’n sliert kinderen achter hem aan.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:25

Die van mij is net 3 geworden. We wandelen vooral, maar gaan ook af en toe fietsen. We zijn bezig met een stuur erop te zetten en dat ik er achter ga lopen. We doen nog wel veel meer dingen, maar dit zijn de 3 dingen die ik dit jaar vooral mee bezig zal zijn. Wedstrijden zit niet in onze planning. Vooral van elkaar genieten en plezier maken. :D

Later zullen we ook buitenritjes maken als het meezit. Heb 'zomaar' het gevoel dat ik hem (en mijzelf) niet blij ga maken met bakwerk. Bij rondje 2 staat hij mij al aan te kijken 'we hebben hier al gelopen?'. :')

Xxmichellex1
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-12-17

Re: Wat houdt jullie bezig met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:29

Ik doe vanalles met m'n pony, grondwerk, vrijheidsdressuur, springen, dressuur , wandelen enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:40

Haha heel erg herkenbaar zeg! :+

Ik rijd ook heel vaak in het bos, onze stal staat aan de rand van het bos. D's wel een echte luxe, kom geen verkeer tegen en soms zelfs geen mens, terwijl ik uren lekker kan rijden.

Ik wil ook wel een beetje bakwerk doen voor de afwisseling, maar ik heb maanden niet echt fanatiek in de bak gereden (op 1x na) dan heb ik het gevoel dat ik alles op nieuw moet leren. -O- M'n paard heeft dan echt zoiets bekijk het even. Dan stop ik er maar mee en ga ik het bos in. Dat wil ik nog wel graag anders zien. Maar soms denk ik: 'waarom kunnen we gewoon niet alleen maar naar buiten en niet meer in de bak'? Of als het niet lukt in de bak denk ik 'je weet toch dat we beter gewoon alleen in het bos kunnen rijden? :')' Maar als het dan slechter weer is en je zit vast aan de bak wil ik ook lekker kunnen rijden.

@puppy, heerlijk zeg dat je je paard dan zo kan opleiden! Het lijkt mij super leuk om van niks naar een lekker ontspannen recreatie/bos paard te gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-18 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Wat houdt jullie bezig met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:43

Ik ben nog bezig met beleren, dus tot nu toe veel wandelen, grondwerk, lange teugelen en voor de rest gewoon een beetje aankakken en lekker knuffelen.
In de toekomst zal ik dit uitbreiden met lekker buitenritjes maken, af en toe een beetje bakwerk om haar wel sterk en goed in haar lijf te krijgen/houden.
Wedstrijden boeien me helemaal niks en doe ik dus ook niet.
Hopelijk in de toekomst wel een keer meedoen aan een ride&run met mijn vriend :)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:48

Wandelen, longeren, lange teugelen, werken aan de hand, rijden in de bak en het bos, vrijspringen, los werken in de roundpen. Ook hebben we een tijd Parelli gedaan, gefietst en gemend en op mijn vorige stal zwom ik wel eens met ze (meertje in de buurt).

Mijn doel is mijn paardjes geestelijk en lichamelijk gezond houden. :)

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:51

Ik rijd mijn paard ook zo allround mogelijk! Dus springen, cross, dressuur, buitenrijden, poetsen, knuffelen, grondwerk. Het enige wat we niet doen is mennen en western. (Al was vrijheidsdressuur ook niet zo'n geslaagd plan).

Ik ben bewust allround bezig met haar omdat A) ik dat zelf het leukste vind, en B) omdat mijn paard zich gauw gaat vervelen als ze steeds hetzelfde moet doen, het is duidelijk te merken aan haar dat het het leukst vind om de disciplines af te wisselen!

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, dollyspikkel, Flip, K_nolan, Larissajulia, lissssan, marit34, massiemas, midori, nimbletje, pillow, Relserk, Samo, xamberr en 144 bezoekers