Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 17:37

Ha bokkers,

Bij mijn merrie is vandaag atrose in de kogel vastgesteld.
Advies: duivelsklauw voeren en op erge dagen ondersteunen met metacam.
Maar nu de vraag... Op welke manier gaan we de duivelsklauw geven?

Ik lees veel goede ervaringen met devil's relief.. Wat is het voordeel van vloeibaar, vast of poeder?
Wat wordt het makkelijkste gegeten? In principe vreet ze alles maar we mochten het ook aan de ruin gaan geven en die is wat kieskeuriger.

Waar kan ik het beste bestellen, wat is in verhouding goedkoper en verschilt de werking nog? :)

Bedankt alvast! :D +:)+


Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:40

Ik ben zeer tevreden van duivelsklauw. Mijn paard leip af en toe On regelmatig. Maar nuet echt je vinder erop te leggen. Conclusie. Lichte artrose in kogel rechts voor. Ik gaf poeder duivelsklauw 1 maal daags over het eten. Na enkele weken volledig klachtenvrij. Nu 4 jaar later (ik heb hem vorig jaar wel verkocht maar hij krijgt dit nog) geen dag meer onregelmatig geweest. In de zomer krijgt hij het niet meer (meer op de weide) en in de winter heeft hij de ondersteuning wel nodig.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:56

Ik gaf het in poedervorm aan een makkelijke eter. Die luste het niet. Dus zelf zou ik vloeibaar geven dat kan je evt in zijn mond spuiten.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:58

Ik geef duivelsklauw met gember van makana.
Deze

https://www.makana.de/pferd/futtermitte ... utel?c=288
Makkelijk te geven omdat het brokjes zijn en zie duidelijk dat mijn merrie er veel vrolijker door is en makkelijker loopt.
Momenteel geef ik het ook niet omdat ze het nu heel goed doet met dit warmere weer

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:00

Ik heb een tijd Ekyflex Mobility van Audevard gegeven. Erg tevreden over!

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:12


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 06:20

Dank jullie wel! Ik ga vanmiddag eens langs bij de paardenshop om een kleine verpakking te halen om te kijken of ze het eten!

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 06:25

Ondersteunen met metacam? In welk stadia is de artrose vastgesteld?

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:15

Als je paard een lastige eter is kunnen de SoepelGewricht brokjes misschien wat zijn. :-)
Hier zit duivelsklauw en boswellia in.

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:22

Ik geef mijn oude merrie met artrose de vloeibare Duivelsklauw van NAF, en die werkt super. Zelfs in hartje winter heeft ze dan heel weinig last van haar slijtage.
‘S zomers stap ik over naar de huismerk Duivelsklauw van Paardendrogist, ook vloeibaar. Dat werkt ook prima, maar op echt koude dagen doet die van NAF toch even beter z’n werk.
Heb ook nog een kruidenmengsel geprobeerd, maar daar was ik minder tevreden over. (Weet het merk niet meer, maar had het van Agradi.)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:02

Mijn tinker heeft artrose in twee voorbenen. Goede ervaring met equimins flexijoint met duivelsklauw (vloeistof). en ook hele goede ervaring met grand meadows ha synergy. Op www.pardoes-aurora kun je veel supplementen van diverse fabrikanten goed vergelijken, de exacte samenstelling staat vermeld.

Vecar
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-05-11

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:20

Ik geef al enkele jaren flexijoint met duivelklauw van equimins en ik ben er zeer tevreden over! Makkelijk te geven en het werkt goed. Ik bestel het rechsstreeks daar en de service vind ik zeer goed :)

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:33

Ik geef NAF Devils Relief vloeibaar, werkt super voor mijn paard.
Voorheen kreeg hij ter ondersteuning een zakje Bute in slechte periodes.
Metacam vind ik alleen goed in de onstekingsfase, daar zit een ontstekingsremmer in.
Dus wanneer de artrose actief is.
Als onderhoudsdosering vind ik persoonlijk bute beter, alleen pijnstiller.
En ondankds de verhalen over maagzweren etc etc heeft mijn paard nooit last gehad van de bute die hij in sommige winters best lang achter elkaar kreeg.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:41

Captain schreef:
Ha bokkers,

Bij mijn merrie is vandaag atrose in de kogel vastgesteld.
Advies: duivelsklauw voeren en op erge dagen ondersteunen met metacam.
Maar nu de vraag... Op welke manier gaan we de duivelsklauw geven?

Ik lees veel goede ervaringen met devil's relief.. Wat is het voordeel van vloeibaar, vast of poeder?
Wat wordt het makkelijkste gegeten? In principe vreet ze alles maar we mochten het ook aan de ruin gaan geven en die is wat kieskeuriger.

Waar kan ik het beste bestellen, wat is in verhouding goedkoper en verschilt de werking nog? :)

Bedankt alvast! :D +:)+


Geen ervaring bij paarden, wel bij honden. Onze oude hond kreeg met 9 jaar artrose in beide achterpoten. Wij hebben hem alleen duivelsklauw gegeven als hij wat stijf begon te lopen. Het was een kruising friesche stabij x wetherhound en hij heeft 15 jaar mogen worden.

Wij gave hem altijd capsules van de drogist en dat werkte prima.

Maar ik zou niet je paard iedere dag duivelsklauw geven aangezien je dan steeds meer moet gaan geven om het effect te behouden.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:27

Valt mee, mijn paard krijgt het al heel erg lang en het werkt nog steeds prima op een onderhoudsdosering!

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:05

Hier werkt de onderhoudsdosering ook gewoon prima. Merk dat het juist slechter gaat als ik haar niet geef en daarna weer wel. De mijne moet echt een spiegel opbouwen denk ik.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:16

Mijn oude merrie krijgt ook al een paar jaar iedere dag duivelsklauw, deze https://kifrahorse.nl/Lexa-Duivelsklauw
Daar doet ze het erg goed op!
Volgens mij is dat ze er steeds meer van nodig zouden hebben echt een broodje aap verhaal...

esmee_stip

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-11-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:42

Ik voer nu sinds een paar weken Harpagil van de dierenarts. Hij vond dit absoluut de beste, maar dat kan ook een verkooppraatje zijn geweest;) Mijn paard heeft blijvende peesblessures in alle benen en heeft altijd goede en slechte dagen die elkaar afwisselen. Ik heb tot nu toe geen slechte dagen meer gezien, maar dat kan ook een combi zijn van speciaal beslag, rust etc.

Stip, Youri :)

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:06

Mijn merrie heb ik een tijdje Devil's Relief gegeven. Ik gaf het door een kwart bakje slobber en dat at ze prima. In eerste instantie leek het wel iets verbetering te geven, maar toen het kouder werd ging ze ondanks een steeds hogere dosering toch alleen maar slechter lopen. In overleg met de dierenarts heb ik de keuze gemaakt om haar in te laten slapen. Ik hoop dat jouw paard er meer baat bij heeft.


SjonnieZ

Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:12

ik heb altijd NAF gebruikt voor mijn vorige paard. heb zowel vloeibaar als poeder gebruikt, qua werking geen verschil, maar vond de poedervorm wel praktischer, minder geknoei...

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:14

Spiegel opbouwen geldt voor bijna alles, zo ook voor bv glucosamine, eerst hoog inzetten en dan naar een onderhoudsdosering.
Mijn paard heeft al ruim 15 jaar artrose, dikke 4 op de kogels.
Is destijds 1x ingespoten in de kogel LV en daarna op glucosamine gegaan.
Later kwam daar in moeilijke koude, natte periodes Bute bij, dat is nu vervangen door de Devils Relief.
En de glucosamine krijgt hij nog steeds iedere dag.
Paard wordt nu 30 en loopt nog elke dag

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:23

Ik gaf duivelsklauw thee toen mn merrie weer met een dik been stond (peesprobleem). Ik gebruikte de kruiden van De Pil, hier maakte ik thee van. Is alweer een tijdje geleden dat ze het kreeg. Merkte wel goed verschil, maar geef het nu dus niet meer.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 06:40

Bedankt voor de reacties! Ik heb gisteren een kleine verpakking devils relief gekocht om te testen, samen met glucosamine als extra aanvulling. Hoe zit het met de verdeling van de devils relief? Startdosering is 100ml per dag en obderhoudsdosering is 20/30ml per dag. Kan ik dan het beste dat verdelen over 2x of 1x per dag geven? Glucosamine is 2x per dag, dan kan ik even een schema maken voor de staljongen. :)

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:04

Ik geef het hier één keer per dag, omdat we alleen ‘s avonds voer geven. Heb het ook een tijdje verdeeld over twee keer, maar had niet het idee dat het uitmaakte voor het effect.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

crow
Berichten: 2425
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Duivelsklauw, poeder, brok, vloeibaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:16

Ik geef de wortel klein gehakt gedroogd. Dan is het ook betaalbaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ilayla, unofficial79 en 8 bezoekers