Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 23:07

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een konijn genaamd Tukker en bijna 2 jaar. Hij is van mij en mijn zusjes maar mijn zusjes zijn de deur uit. Nu heb ik altijd wel gehad dat 2 beter is dan 1 maar hier thuis kwam er knallende ruzie van dus heb ik het daarbij gelaten.

Nu mijn ene zusje uit huis is gegaan en 1 konijn heeft aangeschaft en onlangs een maatje gezocht heeft staan ze er hier eindelijk iets meer voor open en kan de zoektocht bijna beginnen. Echter is die nog niet gecastreerd. Ik vond afgelopen lente ook al dat de hormonen van mijn konijn hemzelf in de weg stonden. Buiten bleef hij maar rondjes rennen etc. Nu wordt hij vrijdag geholpen alleen ben ik heel erg bang dat zn gedrag compleet gaat veranderen en dat het een lusteloos konijn wordt. Ergens is het ook gewoon onrust of het goed gaat, want het is echt een bijzonder dier en heel erg gesteld op mensen.

Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met gecastreerde rammetjes. Veranderde ze bij jullie heel erg of bleven ze ook wel speels?

Alvast bedankt,
HorseTimeXL


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:16

Aangezien het HK-gedeelte meer voor kletstopic's is en je waarschijnlijk eerder antwoord zult krijgen op het gewone BeestenBoel-gedeelte, verplaats ik je topic :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:22

Mijn ervaring is dat ze juist alleen maar leuker worden!

Mizora

Berichten: 18086
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:57

Lusteloos was onze castraat verre van. Geweldig leuk was hij wel met zijn vriendinnetje. Ze waren eigenlijk heel de dag met elkaar bezig, en dan is zelfs het slapen schattig om te zien.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:24

Mijn gecastreerde mannetje is ontzettend lief en zeker niet lusteloos oid. Net zo actief als zn niet-gecastreerde voorganger, alleen bakent deze zijn terratorium niet af. Gelukkig :Y).

Leuk dat je mannetje een vriendinnetje krijgt. Heeft de mijne ook op latere leeftijd gekregen en ze zijn de beste vriendjes.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:39

Je konijn wordt eerder lusteloos van z’n hele leven alleen moeten zitten dan van een castratie. ;) Daarnaast zijn de rammen die ik heb laten castreren weinig in gedrag verandert, enkel niet meer bezig met hun terratorium afbakenen en voortplantingsdrang.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 09:23

Ja dat is waar.. dat is ook de reden dat ik het wil doen. ook al staat mijn konijn binnen waar altijd iemand is, het is anders dan een vriendje.. gelukkig maar. Mijn konijn kan zo knettergek zijn en lekker rennen door de tuin en je uitdagen, ik hoop dat die het blijft doen.

Heb hem nu net naar de dierenarts gebracht en ondertussen ook een lokale konijnenopvang die 'koppelvakanties' aanbied een berichtje gedaan of ze mij een bericht willen doen een leuk dwergvrouwtje te hebben.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:27

Ik heb meerdere konijnen gezien en die bloeiden juist op na de castratie en het hebben van een vriendin! Juist ze samen zien spelen is heerlijk! <3


Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:44

Die van ons ging van seksbom naar een lief, knuffel konijn.
Hij werd zoveel rustiger, liever, knuffeliger (en schooide ineens veel meer :+).
Toen hij nog zijn zaakje had was hij helemaal verliefd op de benen van mijn vriend, hij kon echt niet in korte broek in huis lopen, dan zat ie er al op.
Toen hij gecastreerd was, was dat ook weg :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Gecastreerde ram heel ander gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 22:41

Ben benieuwd. Vanmiddag kon ik hem weer ophalen. Het kon (ben nog steeds verbaast :’)) met plaatselijke verdoving dus dat scheelt. Vind het zo spannend met ontstekingen oid. Lijkt nu nog soms heel mini beetje bloed te komen. Af en toe zie ik een paar rode stipjes op het plateau. Hoop dat dat morgen weg is anders even bellen.. en houd al heel goed verschillende koppel organisaties in de gaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Damon26 en 151 bezoekers