Ruiters Longines FEI Nations Cup La Baule bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Ruiters Longines FEI Nations Cup La Baule bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 09:34

knhs
Springen

Afbeelding
Marc Houtzager met Sterrehof's Calimero. Foto door aniek1985

Voor de Longines FEI Jumping Nations Cup™ op zondag 20 mei in La Baule heeft bondscoach Rob Ehrens vijf ruiters geselecteerd die Oranje zullen vertegenwoordigen. La Baule is voor Nederland de eerste van vijf landenwedstrijden in de eerste divisie dit seizoen. Het team bestaat uit Marc Houtzager, Frank Schuttert, Jur Vrieling en Harrie Smolders. Michael Greeve reist mee als reserve.

Rob Ehrens kiest met Marc Houtzager en Sterrehof’s Calimero, Frank Schuttert op Chianti’s Champion, Harrie Smolders met Don VHP Z N.O.P. en Jur Vrieling en VDL Glasgow vh Merelsnest N.O.P. voor een sterk team.
“Deze wedstrijd telt gelijk voor punten en ik wil zo sterk mogelijk uit de startblokken schieten”, verraadt de bondscoach zijn strategie. “Ik probeer elke wedstrijd steeds een goede groep bij elkaar te zetten. Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik denk dat we met dit team zeker vooraan meedoen.”

Michael Greeve is met zijn merrie Whitney BB door Ehrens geselecteerd als vijfde combinatie.

Met uitzondering van Dublin (op vrijdag) worden de Nations Cup wedstrijden in de eerste divisie op zondag verreden. De eerste divisie bestaat dit jaar uit de volgende tien landen: Nederland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Spanje, Zwitserland, Zweden, België en Groot-Brittannië.

Programma
De landen in de Europese 1e divisie hebben elk vijf wedstrijden toegewezen gekregen waar zij voor kwalificatiepunten voor de finale rijden. Alle vijf de wedstrijden tellen daarbij mee. Voor Nederland zijn dat de wedstrijden tijdens de volgende topconcoursen:
- 17 – 20 mei La Baule
- 21 – 24 juni Rotterdam
- 12 – 15 juli Falsterbo
- 26 – 29 juli Hickstead
- 8 - 12 augustus Dublin
FINALE 4 – 7 oktober Barcelona