Medical taping bij Hooikoorts

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 20:19

Hoi Bokkers!

Het hooikoorts seizoen is weer begonnen en ik kreeg onlangs de tip van een vriendin om eens naar medical taping te kijken (kineseotape).

Zijn er mensen die al ervaring hebben met deze therapie?

Ik heb al verschillende therapieën en diëten gevolgd maar het is alleen nog maar erger geworden.
Pillen werken ook minimaal (heb alle versies al gehad). Enige wat soms helpt zijn oogdruppels van de huisarts.

Nu wil ik dit misschien proberen, maar zijn er bokkers die dit gedaan hebben?

Het ziet er ongeveer zo uit volgens Google

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


secricible

Berichten: 25683
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:31

Mijn buurman heeft een training medical taping gedaan vanuit zijn beroep. Hij heeft hierbij ook hooikoorts meegekregen, maar dit nooit toegepast zover ik weet. In zijn trainingsgroep zat een man die ernstige hooikoorts had en op wie gedemonstreert werd, hij had er ontzettend veel baat bij.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:35


- People only accept the love they think they deserve -

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 20:36

secricible schreef:
Mijn buurman heeft een training medical taping gedaan vanuit zijn beroep. Hij heeft hierbij ook hooikoorts meegekregen, maar dit nooit toegepast zover ik weet. In zijn trainingsgroep zat een man die ernstige hooikoorts had en op wie gedemonstreert werd, hij had er ontzettend veel baat bij.


Dat klinkt al lovend!!! Ik hoop echt dat het wat is, zou echt een verlichting zijn in de ellendige tijd van voorjaar/zomer

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 20:42

YellowCorn schreef:


Ziet er ook al goed uit! Soms begin ik bijna te denken dat jet tussen mijn oren zit. Dat als je iets neemt dat je denkt van : oh het valt nu idd mee! Maar misschien dat dit wel gewoon echt werkt 8-)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Goof

Berichten: 28613
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:43

Ik vraag me af wat het tape dan doet dat het kennelijk effectief zou zijn?
Overigens ben ik er in de loop van de jaren overheen gegroeid. Waar ik 10 jaar geleden nog huilend thuis zat omdat ik letterlijk doodziek van de hooikoorts thuis zat heb ik nu niet eens medicatie meer. Ik heb alleen nog gevoelige ogen dus oogdruppels gebruik ik soms om te verzachten, maar dat is het. Ik weet niet hoe oud je bent maar geef de hoop niet op! :D

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 20:47

Ik ben nu 20, toen ik 14 was had ik voor het eerst last ervan. Het is met de jaren wel erger geworden maar hoop idd dat ik er nog overheen groei :) grootste irritatie is gewoon dat neus continue vol zit en ik adem alsof ik een halve marathon gelopen heb. Gewoon weinig lucht en volgens anderen dat vreselijke gesnurk omdat mijn neus dicht zit :))

Dit staat op de website :

CureTape bevat geen medicinale toevoegingen en toch blijkt uit twee inventarisaties (pilots in 2016 en 2017) dat 84% flinke verlichting heeft door Medical Taping bij hooikoortsklachten. Het antwoord op de vraag hoe dat kan, lijkt vooral te zitten in de kalmerende werking die CureTape heeft op het allergisch reactiemechanisme en het bindweefsel. Bovendien prikkelt de tape via de huid het neurogene stelsel.


https://www.fysiotape.nl/medical-taping/hooikoorts/

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:11

Bij mij werkt het zeker klacht verlichtend! Ik heb echter ook een gevoelige huid voor allergien en dat gaat weer minder goed samen met langdurige tape :+

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:18

Bij mij heeft het zeker voor een vermindering van klachten gezorgd vorig jaar. Daarnaast heb ik ook nog pillen van kruiden geslikt. Door deze combinatie heb ik weinig tot geen last gehad vorig jaar!

Sorrel Macer

He's not just a horse. He's my therapist. Pride. Happiness. My best friend.
[EJL-ITP] Welsh Cob Sorrel mijn trots en mijn grote vriend!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:21

Bij mijn vriendin werkte het helaas niet. Meerdere technieken geprobeerd maar helaas..

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:30

Oh toevallig, collega van me heeft het laten doen.
Die is klachtenvrij!!!

Willeke_

Berichten: 2995
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:33

Bij mij heeft het helemaal niet geholpen. Hopelijk doet het voor jou wel wat!

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:35

Ik had enorme last van hooikoorts, met 24/7 rode ogen door de enorme jeuk enzo. Enige wat een klein beetje hielp (maar alleen tegen het niesen) waren de hooikoortspillen van de Lidl, heb ook getapet toen en had nergens meer last van. 3x gedaan en nu nog steeds geen last, heb vorig jaar na het tapen hele jaar geen Levo oid meer gebruikt. Ondertussen heeft iedereen er weer last van en ik, op een klein beetje jeuk af en toe bij mijn ogen en 1x niesen bij het opstaan, fiets er zo tussendoor.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:52

Ik ken 2 mensen die dit geprobeerd hebben en bij geen van de 3 heeft het geholpen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 21:56

Interessant dat het bij de ene wel werkt en bij de ander niet! Zou het ook kunnen liggen aan de manier van tapen? Dat de ene misschien kundiger is dan de andere?

Ook heel veel reacties al! Waardeer het echt enorm!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:57

NatasjavE schreef:
Ik ken 2 mensen die dit geprobeerd hebben en bij geen van de 3 heeft het geholpen.

Huh? %)

instagram: @dorien_66

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:59

Bij mij werkt t behoorlijk klacht verminderend. Heb t nu 2 jaar gedaan, eerste jaar 2 keer (1e keer bij echt mooi weer,rond april ofzo, 2e keer rond augustus) en vorig jaar een keer. Ik,snotter een stuk minder tot amper en mijn ogen tranen zoveel minder!

Een kennis van mij doet het en ze zegt ook dat het heel verschillend is, ze heeft mensen die elk jaar komen, maar ook die bij een keer er helemaal van af waren!

Willeke_

Berichten: 2995
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:00

Nynkster schreef:
Interessant dat het bij de ene wel werkt en bij de ander niet! Zou het ook kunnen liggen aan de manier van tapen? Dat de ene misschien kundiger is dan de andere?

Ook heel veel reacties al! Waardeer het echt enorm!


Wellicht!
Ik ben benieuwd waar de mensen zijn geweest die wel baat er bij hebben gehad. Dan zou ik het daar ook nog eens willen proberen.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:16

Dorien66 schreef:
NatasjavE schreef:
Ik ken 2 mensen die dit geprobeerd hebben en bij geen van de 3 heeft het geholpen.

Huh? %)


Vertieping...sorry. Bij beide heeft het niet geholpen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:53

Ik dacht even dat ze dan je neus en ogen dicht gaan tapen :')

Hier, gelukkig, inmiddels weinig last van. In het begin v.h. seizoen een beetje en dan tegen september weer, maar de laatste jaren gelukkig steeds minder.

Ben inderdaad wel benieuwd hoe dit dan zou werken.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:55

Mijn oma heeft ook zeer zware hooikoorts en oa astma en copd en zij heeft het ook eens geprobeerd, na een dag moest het er met spoed af omdat ze er serieuze hartklachten van kreeg, dat lazen we na wat gegoogle ook op internet dat er meer mensen waren die die klachten kregen!

Een dag na dat de tape eraf was waren de
Klachten weg, en zijn nooit meer terug gekeerd!

Het is dus niet zo "onschuldig" als dat het lijkt ;(

Lord Gossa's Charm B+11 L1+12 L2+12 M1+10 M2+11 Z1+10 Z2+7 <3
Lady Hillie's Melody B+10 L1+12 M1+2 <3
Jade <3
Jildou <3

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:14

Ik zet even een stipje. Ben ook wel benieuwd of het werkt.

Lijkt me wel vrij duur. Ziet er niet dat je het zelf kan doen. Dan zou je het moeten laten doen. Alleen is mijn ervaring met dat tape dat het maar 3/4 dagen blijft zitten. Dan wordt het wel erg duur.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:23

Veulen84 schreef:
Ik zet even een stipje. Ben ook wel benieuwd of het werkt.

Lijkt me wel vrij duur. Ziet er niet dat je het zelf kan doen. Dan zou je het moeten laten doen. Alleen is mijn ervaring met dat tape dat het maar 3/4 dagen blijft zitten. Dan wordt het wel erg duur.


Deze tape blijft rustig 2 weken zitten.. Zelfs met zwemmen en douchen..


Helaas reageer ik allergisch op de tape...

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:37

Bij mij geen effect bij een vriendin werkt het weer heel goed (en die had het echt heel erg). Dus die laat nu elk pollenseizoen opnieuw tapen en meerdere keren.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 05:42

Vorig jaar mn collega getaped en die wil dit jaar weer. Hielp goed. Van elke dag medicatie naar alleen een tabletje als ze echt het bos in ging.

Overigens heb ik sowieso goede ervaringen met de tape, de tape is hypoallergeen en krijg er zelf dus geen last van (wel merk ik verschil tussen bv de cure tape en de goedkopere van lidl of action). Ik heb het hier bv regelmatig gebruikt toen ik bekkenklachten had. Een tape over mn si gaf bv een stuk minder pijn. Ik heb bv sinds mn bevalling flinke pijn bij ongesteldheid en ook hier zijnn de klachten sneller weg en pijn een stuk minder als ik tape. Ik heb het ook toegepast na een trap van een paard op mn kuitspier. Resultaat geen minuut pijn gehad en na 7 dagen niks meer te zien.

De hooikoorts tape werkt in het longdermatoom, dus vandaar het effect.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, GoogleAdsense, Kanto, Kirsha, Mutti, redbutton, RenskeFrea, Skye93, tiwi1969 en 45 bezoekers