Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:36

Qbuzz/u-ov wil ook over gaan op alleen pin. Momenteel is het óf alleen contant of beiden. In Groningen althans. Maar volgens mij is er in Groningen niet veel haast bij. Ook geziene dat er bijna geen incidenten bij zijn.

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:06

Hier in regio Bollenstreek/Leiden kan je ook alleen pinnen in de bus!

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:28

Nayomie schreef:
Qbuzz/u-ov wil ook over gaan op alleen pin. Momenteel is het óf alleen contant of beiden. In Groningen althans. Maar volgens mij is er in Groningen niet veel haast bij. Ook geziene dat er bijna geen incidenten bij zijn.


In Drenthe kan je alleen nog maar contant betalen bij qbuzz.

I am because you were

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:55

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! We zijn er nog niet over uit of we met auto en bus gaan of met de trein. Maar mochten we met de bus gaan nemen we zowel contant als pin mee! :j

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:35

Houd er rekening mee dat parkeren binnen de stad in Utrecht echt om te janken is. Alles ligt open en de parkeergelegenheden zijn zo schaars dat het bijna niet grappig meer is. Als jullie met de auto gaan kan je hem op P+R Westraven neerzetten, of misschien nog wel beter P+R De Uithof. Je koopt daar een kaartje waar je P+R opzet en dan kan je voor 4 euro de hele dag door Utrecht toeven inclusief busreisje naar de stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:23

Emmaa_ schreef:
Houd er rekening mee dat parkeren binnen de stad in Utrecht echt om te janken is. Alles ligt open en de parkeergelegenheden zijn zo schaars dat het bijna niet grappig meer is. Als jullie met de auto gaan kan je hem op P+R Westraven neerzetten, of misschien nog wel beter P+R De Uithof. Je koopt daar een kaartje waar je P+R opzet en dan kan je voor 4 euro de hele dag door Utrecht toeven inclusief busreisje naar de stad.

Collega van mijn moeder had een straatnaam doorgegeven waar je gratis kon parkeren, en vanaf daar kon je met de bus naar het station. Maar ik denk toch dat we maar met de trein gaan, mijn vader rijdt niet graag in een stad dus is met trein wat relaxter. :j

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:26

Er zijn inderdaad straten waar je gratis kan parkeren maar dat weet eigenlijk bijna iedereen die met de auto naar Utrecht komt en die straten zijn meestal dus ook erg vol. En dan moet je alsnog door de stad rijden. P+R de Uithof zit vlak aan de A28 en dat is zo'n groot knooppunt dat je niet door de stad hoeft te rijden, je rijdt er zo vanaf de snelweg in. Met de trein is ook relaxt hoor, maar als het veel tijd scheelt om de auto te pakken dan zou ik daar wel voor gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:45

Emmaa_ schreef:
Er zijn inderdaad straten waar je gratis kan parkeren maar dat weet eigenlijk bijna iedereen die met de auto naar Utrecht komt en die straten zijn meestal dus ook erg vol. En dan moet je alsnog door de stad rijden. P+R de Uithof zit vlak aan de A28 en dat is zo'n groot knooppunt dat je niet door de stad hoeft te rijden, je rijdt er zo vanaf de snelweg in. Met de trein is ook relaxt hoor, maar als het veel tijd scheelt om de auto te pakken dan zou ik daar wel voor gaan.

Het is met de auto twee uur, met de trein 1,5 uur maar moeten wel een half uur rijden naar het station. Dus qua tijd maakt het niet uit!
Alleen nog even 1 vraag en dan ben ik hier weg :+, we stappen om half 11 op in Assen en gaan dan zonder overstap naar Utrecht. Heb je dan een grote kans op een zitplek? M’n vader kan niet lang staan namelijk.
Als de kans groot is dat we moeten staan gaan we toch met de auto en dan kijken we even of we hem daar bij die P+R bij de A28 kunnen parkeren. :j

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:48

Rond half 11 op een werkdag denk ik dst je wel een goede kans op een zit plek hebt.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:48

Hier is het rond die tijd wel rustig en kun je zitten. Terug vanaf Utrecht is wel altijd een ander verhaal _O- ik gok er dus op dat het dan vanuit Assen ook niet zo heel druk is, maar dat durf ik niet zeker te zeggen

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:52

Oke Dankjulliewel! :)
Ga naar een concert dus neem waarschijnlijk de trein van 23:50 weer terug dus dan ga ik er wel van uit dat er nog zitplekken zijn. :+

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:56

Believe schreef:
Oke Dankjulliewel! :)
Ga naar een concert dus neem waarschijnlijk de trein van 23:50 weer terug dus dan ga ik er wel van uit dat er nog zitplekken zijn. :+


Reken daar maar niet op :=
Ik ben nog nooit van een concert naar huis gegaan dat ik kon zitten in de trein. Eerder staan als een blikje sardientjes.

I am because you were

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:02

prugelpiet schreef:
Believe schreef:
Oke Dankjulliewel! :)
Ga naar een concert dus neem waarschijnlijk de trein van 23:50 weer terug dus dan ga ik er wel van uit dat er nog zitplekken zijn. :+


Reken daar maar niet op :=
Ik ben nog nooit van een concert naar huis gegaan dat ik kon zitten in de trein. Eerder staan als een blikje sardientjes.

Oh echt? Dat willen mijn ouders echt niet dus dan gaan we denk ik maar met de auto.
Drama dit wel hahaha :')

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:02

prugelpiet schreef:
Nayomie schreef:
Qbuzz/u-ov wil ook over gaan op alleen pin. Momenteel is het óf alleen contant of beiden. In Groningen althans. Maar volgens mij is er in Groningen niet veel haast bij. Ook geziene dat er bijna geen incidenten bij zijn.


In Drenthe kan je alleen nog maar contant betalen bij qbuzz.

Klopt omdat die qlinks daar niet rijden. Maar daarom zie ik het ook niet snel gebeuren. Kijk maar naar de waterstofbussen. Die hebben ruim een jaar lopen verstoffen op bedrijventerrein. En veel haast vinden ze er ook niet bij. Volgens nik rond 2020 wilde ze alle bussen voorzien van pinapparaten en dat alle contantbakjes weg zijn.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:30

Believe schreef:
prugelpiet schreef:


Reken daar maar niet op :=
Ik ben nog nooit van een concert naar huis gegaan dat ik kon zitten in de trein. Eerder staan als een blikje sardientjes.

Oh echt? Dat willen mijn ouders echt niet dus dan gaan we denk ik maar met de auto.
Drama dit wel hahaha :')


Ik zie dat je naar Bastille gaat. Ik gok dat daar nog veel meer mensen heen gaan en een heel groot deel daarvan gaat met de trein. Als het kan, ga met de auto. Neem desnoods een P+R, want de trein missen, er niet in passen of niet kunnen zitten terwijl je niet lang kan staan is niet tof.

I am because you were

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:51

Maandag: 30 minuten stil gestaan ivm een kapotte trein voor ons.
Dinsdag: 15 minuten stil gestaan ivm een kapotte trein voor ons.
Vandaag: trein rijdt niet ivm kapotte trein voor ons.

En ik moet morgen ook nog met de trein.. het is kapotte trein week zeker XD.

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:10

soloro schreef:
Maandag: 30 minuten stil gestaan ivm een kapotte trein voor ons.
Dinsdag: 15 minuten stil gestaan ivm een kapotte trein voor ons.
Vandaag: trein rijdt niet ivm kapotte trein voor ons.

En ik moet morgen ook nog met de trein.. het is kapotte trein week zeker XD.

Nope het is ineens heel warm. Metaal en electronica houden daar niet zo van.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:29

Vorige week heeft Alphen-Gouda 4 of 5 dagen niet gereden/ niet storingsvrij gereden.
En gister delen ze enquêtes uit op het station over hoe de trein je bevalt. Timing :+

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:32

En vandaag ligt weer 2x Utrecht - Leiden eruit :+

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:56

soloro schreef:
Maandag: 30 minuten stil gestaan ivm een kapotte trein voor ons.
Dinsdag: 15 minuten stil gestaan ivm een kapotte trein voor ons.
Vandaag: trein rijdt niet ivm kapotte trein voor ons.

En ik moet morgen ook nog met de trein.. het is kapotte trein week zeker XD.

Pff dat had ik ook! Was vandaag te laat voor mijn tentamen doordat de trein niet reed.. dat wordt dus een herkansing :(

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:06

isabel_94 schreef:
soloro schreef:
Maandag: 30 minuten stil gestaan ivm een kapotte trein voor ons.
Dinsdag: 15 minuten stil gestaan ivm een kapotte trein voor ons.
Vandaag: trein rijdt niet ivm kapotte trein voor ons.

En ik moet morgen ook nog met de trein.. het is kapotte trein week zeker XD.

Pff dat had ik ook! Was vandaag te laat voor mijn tentamen doordat de trein niet reed.. dat wordt dus een herkansing :(


Oh ik had dat vorig jaar ook, toen had ik school gebeld dat ik er echt niks aan kon doen zeiden ze ja dan moet je maar een trein eerder pakken, leuke was dat dit ook een trein eerder was dan die ik normaal zou pakken :+

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:49

Manman wat een ongelooflijk stomme plek om je kippen te lossen vandaag.... middenop de A50.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:55

Anne_GTI schreef:
Manman wat een ongelooflijk stomme plek om je kippen te lossen vandaag.... middenop de A50.


Euh wat :')

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:05

Lag een vrachtwagen op de kant dwars over de weg tussen heerde en epe.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 01:03

Tja, het eerste wat ze me vertelde op HBO was dat vervoer geen overmacht situatie is. Dan moet je maar dichtbij een slaapplek regelen. Gelukkig woon ik op kamers :D

Wel balen, meteen een herkansing :=

@gloa, van sneeuw, wind, onweer en herfstbladeren houden de treinen ook niet van.. Het is nooit goed in NL :’)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 bezoekers