Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:32

Ik heb ook weer wat raars mee gemaakt. Ik had iets gezien op marktplaats van 1500 euro. dit verhaal gaat dus niet over 1 of ander goedkoop prut dingetje van een euro. Een afspraak gemaakt dat ik er tussen twee en drie zou zijn. Meneer vroeg me ook nog eens 10 minuten van te voren te bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik bel, met 10 minuten ben ik bij u. Althans bij een opslag stond het item. Daar aangekomen belt meneer, het duurt nog een kwartier, hij was nog boodschappen aan het doen. Vreemd, je wist dat we zouden komen, ik zou het boodschappen doen afbreken en naar de opslag gaan. Na 50 minuten was hij er nog niet, weer gebeld, neemt de telefoon niet op. Nog eens 10 minuten gewacht en nog steeds geen man en weer geprobeerd te bellen, zonder succes. Ben toen weg gereden naar huis. 50 minuten rijden voor Jan met de korte achternaam.

Onderweg naar huis belt meneer, waar ik was? Ik ben me toch boos geworden, ik trok hem bijna door de telefoon. Nou het artikel hoef ik niet meer, hij had toch even kunnen bellen dat een kwartier toch niet haalbaar was. Verteld hij mij doodleuk, dat hij de telefoon in de auto had laten liggen met de boodschappen. Pardon? Dan moest je of nog boodschappen halen toen ik vertelde dat ik er bijna was of je bent naar huis gereden om eerst even de boodschappen uit te laden. Totaal ongeloofwaardig verhaal. Mijn hele middag naar de fielesteinen en benzine vernagelt voor Piet Snot.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:34

Zo dat is een naai streek zeg, bridgetF!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:45

Oef ik zou ook echt giftig zijn zeg wat een onbeschofte kerel! -:(- -:(- -:(-

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:13

Wat een eikel bridget :n

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:47

Wat een kloothommel zeg!

Ik heb mijn lading hooibalen gauw weer van de Nederlandse sites gehaald :') Ik kreeg zóveel reacties op de Duitse, dat ik de moeite niet ga nemen naar NL te rijden. Ik had nog een klus te doen vanavond, dus ik kon vandaag niet naar stal. Maar ik heb met iemand afgesproken voor morgenavond, dan breng ik het daarheen. Dat wordt natuurlijk een kleine gok, omdat ze daar pas zien hoe het hooi er uitziet, hoop dat ze tevreden zijn en het willen overnemen (er stonden wel foto's bij). Maar deze mensen wonen in hetzelfde dorp als de stal, dus is om de hoek. Daar neem ik het risico wel voor. Als ze het overnemen heb ik een heleboel mensen af te zeggen die interesse hebben :D

Ze stelde voor om vanmiddag zelf naar stal te rijden en mijn trailer op te halen, om het thuis uit te laden en de trailer daarna weer terug te brengen. Ze was lichtelijk verbaasd toen ik schreef dat ik mijn trailer niet zomaar aan een wildvreemde meegeef :roll:

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:16

Flauw van jou hoor gc, had je best kunnen doen..

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:33

Ja vind het ook maar raar dat je dat niet doet :')

Bridget jeetje wat een eikel!
Mensen worden steeds erger. Sta echt vaak met open mond mn berichten te lezen.

Na een hele hoop gezeik met een aantal mensen had ik vandaag een super ervaring!
Had een blousje verkocht. Zelf niet goed opgelet met de verzendkosten. Dus de koper had te weinig verzendkosten betaald.
Aangeven dat het zo goed is omdat het mijn fout was.

Maar ze hield stug vol en heeft het resterende bedrag over gemaakt.
Wat een topper +:)+

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:43

Had ooit een reactie op een zoekertje van een lot stripboeken (het waren er meer dan 2000 die ik verkocht voor iemand anders).
Meneer wou 1 strip kopen en mij die laten opsturen. Het betrof een parodie van Jommeke die absoluut niet voor kindjes is bedoeld. Toen ik hem meldde dat ik heus geen 2000 strips per 1 ging opsturen smeekte hij nog en zei hij dat hij in een rolstoel zat en hem echt heel heel heel erg graag wou.
Rolstoel of niet, opsturen doe ik niet voor 1 strip. Hoe graag hij hem ook wou :wave:

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:46

Eigenlijk vind ik dat best wel vreemd. Hoeveel moeite is het nou om zo'n ding in een envelop te stoppen, postzegels erop te plakken en in de brievenbus te mikken? Als iemand er blij van wordt, doe ik dat wel hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:44

Mwah. Als jij ze in het geheel verkoopt, dan wil je ze ook bij elkaar houden gok ik ivm waarde (complete collectie). Daarnaast; als het al wat oudere strips zijn kunnen ze met brievenbuspost nogal vlot beschadigen.

Ik had het vorige keer met babykleding. Hele doos voor 5€, en dan toch een die het dan hier terplekke uit wil zoeken en dan ‘een prijsje’ af wil spreken. Jongens, we hadden het over 20-30 kledingstukken voor 5€. Verkoop het thuis lekker door, ik ben geen winkel.

Nu een die op m’n jasje heeft gereageerd, ik was akkoord gegaan met d’r bod. Radiostilte. Daarna ineens ‘ja ik twijfel hoe het jasje valt’. Ik vertelt hoe en wat (jasje zit overigens op zo’n paspop) en hop weer radiostilte..

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:46

Als er duidelijk in de advertentie staat dat het in 1 koop weg gaat vind ik het niet vreemd.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:43

upendo schreef:
Eigenlijk vind ik dat best wel vreemd. Hoeveel moeite is het nou om zo'n ding in een envelop te stoppen, postzegels erop te plakken en in de brievenbus te mikken? Als iemand er blij van wordt, doe ik dat wel hoor..


Hier ook iemand die absoluut niet wilde verzenden. Ja ga niet naar andere kant van het lang rijden. :+

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:53

Niet via mp maar via fb..
Met iemand eens geworden over de prijs, geeft aan het later op de middag over te maken en geeft mij zijn adres waar het heen mag.
Vervolgens hoor ik niks meer, en op mijn vraag van vanochtend of er nog interesse is krijg ik geen antwoord.
Gaat hij het geld nou overmaken, of niet... Heb ook nog andere geïnteresseerde die ik nu moet laten wachten. Ik het nu eigenlijk niet aan iemand anders verkopen want stel dat het geld dadelijk toch wordt overgemaakt....

Ook leuk... Mensen die op maandag veel interesse tonen, je komt de prijs overeen.. en dan opeens aankomen met of het dan goed is als ze het vrijdag betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:56

Banyu schreef:
upendo schreef:
Eigenlijk vind ik dat best wel vreemd. Hoeveel moeite is het nou om zo'n ding in een envelop te stoppen, postzegels erop te plakken en in de brievenbus te mikken? Als iemand er blij van wordt, doe ik dat wel hoor..


Hier ook iemand die absoluut niet wilde verzenden. Ja ga niet naar andere kant van het lang rijden. :+


Maar, stond het in de advertentie of niet? Want dat is vaak nog wel een dingetje. Op MP kan je ook selecteren op 'ophalen' 'verzenden' 'ophalen en verzenden'.

Bijvoorbeeld met die strips; als ze verkocht worden als "lot" dan begrijp ik daaruit dat ze dus in zijn geheel verkocht worden, geen losse stuks..

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:02

silvericathy schreef:
Niet via mp maar via fb..
Met iemand eens geworden over de prijs, geeft aan het later op de middag over te maken en geeft mij zijn adres waar het heen mag.
Vervolgens hoor ik niks meer, en op mijn vraag van vanochtend of er nog interesse is krijg ik geen antwoord.
Gaat hij het geld nou overmaken, of niet... Heb ook nog andere geïnteresseerde die ik nu moet laten wachten. Ik het nu eigenlijk niet aan iemand anders verkopen want stel dat het geld dadelijk toch wordt overgemaakt....

Ook leuk... Mensen die op maandag veel interesse tonen, je komt de prijs overeen.. en dan opeens aankomen met of het dan goed is als ze het vrijdag betalen...

Ik zou verder verkopen. Belofte (geld die dag overmaken) is niet gebeurd want het geld is nog niet binnen, je hebt geen adres.. Als iemand anders het meteen van je overneemt ben je het wel kwijt. Als het geld alsnog wordt overgemaakt kun je het altijd nog terugstorten. :)

Had ik ook ja. Iemand die nota bene iets zocht, ik gereageerd, vraagt ze of ik tot de 19e kon wachten omdat ze nu nog geen geld had. Maar akkoord gegaan omdat het niet in de weg ligt, maar wacht dan tot je wel geld hebt en maak dan een zoekadvertentie aan.. :=

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:09

upendo schreef:
silvericathy schreef:
Niet via mp maar via fb..
Met iemand eens geworden over de prijs, geeft aan het later op de middag over te maken en geeft mij zijn adres waar het heen mag.
Vervolgens hoor ik niks meer, en op mijn vraag van vanochtend of er nog interesse is krijg ik geen antwoord.
Gaat hij het geld nou overmaken, of niet... Heb ook nog andere geïnteresseerde die ik nu moet laten wachten. Ik het nu eigenlijk niet aan iemand anders verkopen want stel dat het geld dadelijk toch wordt overgemaakt....

Ook leuk... Mensen die op maandag veel interesse tonen, je komt de prijs overeen.. en dan opeens aankomen met of het dan goed is als ze het vrijdag betalen...

Ik zou verder verkopen. Belofte (geld die dag overmaken) is niet gebeurd want het geld is nog niet binnen, je hebt geen adres.. Als iemand anders het meteen van je overneemt ben je het wel kwijt. Als het geld alsnog wordt overgemaakt kun je het altijd nog terugstorten. :)

Had ik ook ja. Iemand die nota bene iets zocht, ik gereageerd, vraagt ze of ik tot de 19e kon wachten omdat ze nu nog geen geld had. Maar akkoord gegaan omdat het niet in de weg ligt, maar wacht dan tot je wel geld hebt en maak dan een zoekadvertentie aan.. :=


Ik heb wel een adres, en als hij een andere bank heeft dan ik kan het best zijn dat het een dag duurt.

Ja, heb er meerdere gehad die pas veel later willen betalen.. blijkbaar is dat tegenwoordig normaal ofzo...

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:28

Ahh, ik las het verkeerd! Ik dacht dat het over twee dagen was, dat hij je gistermiddag had laten weten om het over te maken en dat je vanochtend gevraagd had of er nog interesse was en toen kreeg je geen reactie. Ik kijk het altijd een dag aan. Als er dan geen geld binnen is stuur ik de volgende geïnteresseerde een bericht.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:17

Als hij niet even kan reageren gaat het bij mij gewoon naar de volgende. Nog nooit meegemaakt dat het dan echt nog betaald werd en zowel kun je het gewoon terug storten.

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:03

Idem. Ik wacht al een week op een betaling, geen reactie meer dus ding staat terug te koop.

Ik heb een lastige situatie. Heb een zadel te koop staan die ontieglijk in de weg ligt. Werd ik een week geleden gecontacteerd door iemand in mijn stad die wilde passen en testrijden. Prima, morgen ga ik ermee langs. Nu toevallig deze week ook 3 reacties gehad van mensen die hem graag verstuurd hebben maar dan sowieso nemen (verstuurd is verkocht). Heb ze allemaal laten weten dat iemand morgen gaat passen, 1 iemand is daarbij meteen afgehaakt.
Nu kwam die persoon gisteren af met dat paardje bij de osteo geweest is en er dus 1-2 weken niet gereden kan worden. Snap ik, paard zijn gezondheid gaat áltijd voor! Maar als hij morgen past wil ze over een week testrijden. Ik ben bang dat ik mijn 2 andere geïnteresseerden dan kwijt ben en als ze hem dan niet lekker vind zitten, zit ik nog steeds met dat zadel in mijn maag. Maar vind het erg banketstaaf voor haar, begrijp haar situatie ook wel.
Wat zouden jullie hiermee doen?

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:10

Aangeven dat het ding ontiegelijk in de weg ligt en dat je de mogelijkheid hebt om hem ook definitief te verkopen. Even kijken hoe ze reageert.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:18

Ik zou mezelf niet in de vingers willen snijden en het zadel direct verkopen. Zij houdt zich niet aan de afspraak (al is de reden nog zo logisch, reden maakt niet uit) dus in dit geval kan jouw fatsoen (het banketstaaf vinden) betekenen dat je jezelf ermee hebt. Zij zal de situatie ook wel begrijpen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:19

Mijn hooi is verkocht, trailer is mooi leeg, kan ik m'n paard zaterdag verhuizen!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:32

Inderdaad zadel in een doos en weg ermee.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:34

ik zou zadel ook niet blijven vasthouden weg is pech.

ik heb alweer veel verkocht via mp
nu iemand die mn 30 boeken wil kopen zou morgen overmaken ik ben benieuwd

zelf super schattig dekentje gekocht nieuw en maar 10 euro excl verzendkosten.

Afbeelding

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:00

Hey, wat zouden jullie doen? Ik heb via marktplaats een boek gekocht, ik heb het bedrag al aan de verkoper overgemaakt. Ik vroeg of diegene het me wilde laten weten zodra het op de post is. Het is nu 3 dagen geleden dat ik het heb overgemaakt en ik heb nog steeds niets gehoord. Nog even afwachten? Ik heb er al wel een berichtje achteraan gestuurd maar nog geen reactie..