Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 11:58

Hay bokkers, ik heb een plekje gezien waar je paarden kunt stallen. Hier zijn twee kleine schuurtjes die je dus als opslag kunt gebruiken (oud en vervallen). Een ruime paddock Tergrote van een rijbaan, maar erg zwaar. Daarbij 2 grote weilandjes van ongeveer een voetbalveld samen.
In de paddock is een kleine overkapping toevallig, waar ik zelf van plan ben 2 boxen in te plaatsen. (Te gebruiken als inloopstal) Wat is een normale huur prijs voor deze plek?
Dit is echt het enige wat er is!


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:59

Is er water en stroom? Moet je alle onderhoud zelf doen?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:00

Locatie? En staat van weide? Stroom? Water? Staat van omheining?

Zonder dat te weten tussen de 200 en 250 euro

Mama van mijn lieve meisjes

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:09

Alle onderhoud zelf! Als het goed is wél water en stroom aanwezig.
Er is omheining om de paddock, maar daar is nog wel wat aan te sleutelen denk ik... De weides zijn slordig omheind met hier en daar een banketstaaf hekje, ook daar moet dus wat aan gedaan worden.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:11

Wil je per maand of per jaar betalen?

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:20

Welke regio is het? En is de locatie een beetje fatsoenlijk bereikbaar, of ligt het in the middle of nowhere?
Is het land erg nat of droog?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:21

Oh geen idee, zitten daar voordelen/nadelen aan?

Knert: ik vind 200-250 Pm wel aan de hoge kant hoor.. Dat is nog duurder dan een Pensionstal mét bak, longeerkraal, hooi en stro, binnen buiten zetten.
dit is zonder Bak, alles zelf aanvoeren en doen..
Regio Noord Holland.
Het is natte grond hier in de omgeving!

Redelijk afgelegen, maar niet in de middel of nowhere

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:22

Eerlijk.. het klinkt niet heel goed. Ook hoe je het zelf beschrijft heb ik het gevoel dat je je keuze al hebt gemaakt of je hier je paarden neer gaat zetten of niet.

Ik snap dat je om een prijs vraagt, maar ik zou hier mijn paarden niet neer zetten.
Laatst bijgewerkt door MaTuMi op 17-04-18 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Kabayo

Berichten: 13900
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:22

Ik zeg 150 euro
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 17-04-18 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:22

Voor dat zou ik max 100 euro per maand betalen. Echt als max.
Voor 200 euro sta je in pension met alle luxe.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:24

Oh sorry, ik denk dat dat komt doordat ik het erg oppervlakkig wil houden (ik wil niet dat mensen het herkennen, dat vind ik privacy schending!)
Want eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt dat ik hier wél wil staan :D

100 lijkt mij ook meer in richting, lager vind ik niet eerlijk voor alle overlast voor de eigenaren die er naast wonen. Maar veel meer ook niet. Suggesties zijn nogsteeds welkom, ook met onderbouwing!

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:26

SBravour schreef:
Oh sorry, ik denk dat dat komt doordat ik het erg oppervlakkig wil houden (ik wil niet dat mensen het herkennen, dat vind ik privacy schending!)
Want eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt dat ik hier wél wil staan :D

100 lijkt mij ook meer in richting, lager vind ik niet eerlijk voor alle overlast voor de eigenaren die er naast wonen. Maar veel meer ook niet. Suggesties zijn nogsteeds welkom, ook met onderbouwing!


Okee, ik baseerde het op het deel, oud en vervallen en weilandjes die slordig omheind zijn.
100 lijkt mij ook wel het maximum. Weet ook niet in wat voor omgeving het is mbt buitenrijden.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:27

MaTuMi schreef:
Eerlijk.. het klinkt niet heel goed. Ook hoe je het zelf beschrijft heb ik het gevoel dat je je keuze al hebt gemaakt of je hier je paarden neer gaat zetten of niet.

Ik snap dat je om een prijs vraagt, maar ik zou hier mijn paarden niet neer zetten.


Waarom niet als ik vragen mag? Hier in de regio zijn er bar weinig stallen waar de paarden een paardwaardig bestaan hebben, (+ 5 u per dag buiten)
Enkel stallen waar ze òf maar zo een 3/4 u buiten staan, òf heel de dag in een skybox, (paddock ter grote van stal), of heel de dag in de blubber letterlijk met een erg slechte bak...
mij lijkt het heerlijk zelf alles in te kunnen kopen en een lekkere uitloop voor mijn jonge merrie met blessure te creeeren, waardoor ze in alle rust kan herstellen.


Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:27

Deze buurt zou je daar ook 200 euro /m voor betalen. Zeker met zoveel opslagplaats, stroom en water! Ik heb begrepen dat er meerdere paarden op kunnen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:29

MaTuMi schreef:
SBravour schreef:
Oh sorry, ik denk dat dat komt doordat ik het erg oppervlakkig wil houden (ik wil niet dat mensen het herkennen, dat vind ik privacy schending!)
Want eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt dat ik hier wél wil staan :D

100 lijkt mij ook meer in richting, lager vind ik niet eerlijk voor alle overlast voor de eigenaren die er naast wonen. Maar veel meer ook niet. Suggesties zijn nogsteeds welkom, ook met onderbouwing!


Okee, ik baseerde het op het deel, oud en vervallen en weilandjes die slordig omheind zijn.
100 lijkt mij ook wel het maximum. Weet ook niet in wat voor omgeving het is mbt buitenrijden.


Begrijpelijk, sorry! Ik had het misschien wat positiever moeten verwoorden :)
Op 15/20 min is er een bos met ruiterpad waar je een 1,5 u kan rond rijden. De rest is een kwestie van de trailer pakken en een halfuurtje reizen.
Maar momenteel kampt mijn 4 jarige helaas met een blussere, lijkt mij dus heerlijk haar alle vrijheid te bieden voor het herstel.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:30

SBravour schreef:
MaTuMi schreef:
Eerlijk.. het klinkt niet heel goed. Ook hoe je het zelf beschrijft heb ik het gevoel dat je je keuze al hebt gemaakt of je hier je paarden neer gaat zetten of niet.

Ik snap dat je om een prijs vraagt, maar ik zou hier mijn paarden niet neer zetten.


Waarom niet als ik vragen mag? Hier in de regio zijn er bar weinig stallen waar de paarden een paardwaardig bestaan hebben, (+ 5 u per dag buiten)
Enkel stallen waar ze òf maar zo een 3/4 u buiten staan, òf heel de dag in een skybox, (paddock ter grote van stal), of heel de dag in de blubber letterlijk met een erg slechte bak...
mij lijkt het heerlijk zelf alles in te kunnen kopen en een lekkere uitloop voor mijn jonge merrie met blessure te creeeren, waardoor ze in alle rust kan herstellen.


Nou ik woon in het hoge noorden dus daar is alles wat ruimer en goedkoper. Je hebt hier ook veel meer keuze natuurlijk. Dus als het hier zou zijn zou ik verder zoeken. Maar als dit een van je weinige opties is, dan zou ik er het beste van maken.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:31

Vicky_Belle schreef:
Deze buurt zou je daar ook 200 euro /m voor betalen. Zeker met zoveel opslagplaats, stroom en water! Ik heb begrepen dat er meerdere paarden op kunnen.

De opslagplaats is wel heel vervallen en ik denk dat je er net aan rechtop in kan staan hoor, maar opslag is opslag natuurlijk.
Mijn plan is een kwpn merrie en een gezelschap a/B pony, anders worden de onderhoudskosten (onbeperkt hooi aanbieden) mij te duur.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:33

Buiten de 3 stallen die ik opnoemde die voor mij bereikbaar zijn, is dit inderdaad de enige optie waar ik het zelf kan idealiseren kwa buiten leven! Verder zijn er inderdaad geen plekjes waar als een paddock en gebouwtje staat.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:35

Ik lees hierboven ergens dat het om Noord-Holland gaat.
Ik ben vooral erg benieuwd naar welke regio in Noord-Holland.
Zelf vind ik €150 een reëele prijs.

Vooral gezien je opmerkingen over pensionstallen in de omgeving ben ik erg benieuwd welke regio dit is. Ik beheer zelf een pensionstal in Noord-Holland. De paarden komen minimaal 8 uur per dag buiten op ruime paddocks, hebben een all weather buitenbaan die werkelijk altijd te rijden is. Boksen worden gemest, wij zetten ze buiten en binnen. En dan betaal je €195 per maand.
Vandaar vooral mijn vraag naar de regio, ben erg benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Dressage_Haf op 17-04-18 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:36

Hou er wel rekening mee dat je in Noord-Holland vooral veel kleigrond hebt, dus met regen en andere nattigheid is het al snel een zompige gladde modderbende en het droogt erg langzaam. Niet ideaal voor een paard met blessures.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:36

ik betaal voor mijn stalling 35 euro per pony. Heb er 2 dus dat is 70 euro. schuilstal, kleine ruimte voor opbergen rijbak die goed droog is en stuk verhard. Ook land maar daar staan ze nu helaas nog niet in. Vind 100 euro ook een nette prijs. Kun je het dan wel voor een lange tijd huren? want als jij nu prachtige omheining plaatst en stallen etc is het zonde als je er over een jaar alweer uit moet

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:37

Cayenne schreef:
Hou er wel rekening mee dat je in Noord-Holland vooral veel kleigrond hebt, dus met regen en andere nattigheid is het al snel een zompige gladde modderbende en het droogt erg langzaam. Niet ideaal voor een paard met blessures.


Mee eens, goede drainage is van belang in Noord-Holland

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:39

Als dat zo is maakt het niet uit wat hier normaal gevonden wordt.
Dan gaat het er om wat je er zelf voor wil en kan betalen toch?
Ik betaal in verhouding ook best wat voor mijn huurperceel maar ook hier is fatsoenlijke stalling / weidegang ontzettend schaars.
Ik heb uitgerekend wat ik in totaal kwijt ben en dat heb ik er voor over om ze heerlijk buiten te laten lopen. Dan maakt het toch niet uit wat bokt daar van vindt?

Citaat:
Buiten de 3 stallen die ik opnoemde die voor mij bereikbaar zijn, is dit inderdaad de enige optie waar ik het zelf kan idealiseren kwa buiten leven! Verder zijn er inderdaad geen plekjes waar als een paddock en gebouwtje staat.
Laatst bijgewerkt door ClauH op 17-04-18 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

~Turbohoof Solutions ~

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:40

Dressage_Haf schreef:
Cayenne schreef:
Hou er wel rekening mee dat je in Noord-Holland vooral veel kleigrond hebt, dus met regen en andere nattigheid is het al snel een zompige gladde modderbende en het droogt erg langzaam. Niet ideaal voor een paard met blessures.


Mee eens, goede drainage is van belang in Noord-Holland


Ja, ik heb zelf in NH gewoond (vlak bij jou zie ik nu, Obdam en Heerhugowaard :P ) en het land was met nat weer helaas wel snel drama.
Mijn paard was heel erg blessuregevoelig en dat was geen fijne match.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:41

Dressage_Haf schreef:
Ik lees hierboven ergens dat het om Noord-Holland gaat.
Ik ben vooral
Dressage_Haf schreef:
Ik lees hierboven ergens dat het om Noord-Holland gaat.
Ik ben vooral erg benieuwd naar welke regio in Noord-Holland.
Zelf vindt ik €150 een reëele prijs.

Vooral gezien je opmerkingen over pensionstallen in de omgeving ben ik erg benieuwd welke regio dit is. Ik beheer zelf een pensionstal in Noord-Holland. De paarden komen minimaal 8 uur per dag buiten op ruime paddocks, hebben een all weather buitenbaan die werkelijk altijd te rijden is. Boksen worden gemest, wij zetten ze buiten en binnen. En dan betaal je €195 per maand.
Vandaar vooral mijn vraag naar de regio, ben erg benieuwd.


Dit is in de regio rond Amsterdam!
Een verschil van €45 vindt ik wel klein voor een gebrek aan bak, diensten , en zonder hooi stro voer etc. Ik denk dat ik daar toch nog onder wil gaan zitten!
Idd kleigrond, er zijn wel slootjes in gemaakt maar drainage is niet bekend.
Er hebben eerder paarden op gestaan, die gingen iedere dag een uur of 4 naar buiten, daar hield de wei zich goed onder


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, fro en 125 bezoekers