[VOLG] Åska mijn Noriker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

[VOLG] Åska mijn Noriker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 17:53

Hoi! Ik ben Priscilla. Ik en mijn vriend hebben recent een Noriker geïmporteerd uit Oostenrijk genaamd Åska Fortuna. Ik heb hier al eerder wat topics over aangemaakt en kreeg de vraag of ik een volgtopic wilde maken -- dus bij deze! (Ook is ze te volgen op instagram via mij of mijn vriend.)

--

Åska is een 8 jarige Noriker merrie uit Oostenrijk. Ze is van de Elmar lijn met veel Vulkan en een klein beetje Schaunitz. Ze is ingereden, maar verder niet doorgereden. Ze moet dus nog veel leren maar is verder ontzettend braaf en werkwillig. Ze is respectvol, attent, en van vrij weinig onder de indruk. Ondanks ze een koudbloed is, is ze snel! Ze heeft een flinke pas en we moeten goed doorlopen om haar bij te houden.

--

Ik zal ter introductie wat foto's plaatsen die we met haar gemaakt hebben en zal proberen zoveel mogelijk updates te geven over hoe het met haar gaat en hoe ze zich ontwikkeld hier in Nederland.

Vragen en/of tips zijn altijd van harte welkom!

De foto die onze aandacht tot haar trok:

Afbeelding

De foto die me verliefd maakte (haar blik!!):

Afbeelding

Haar aankomst in Nederland:

Afbeelding

Haar eerste dag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 2 zijn we met haar naar het bos gewandeld:

Afbeelding

Afbeelding

En hebben we er even op gezeten om aan te voelen hoe haar gangen zijn (kei fijn dus! :+ ):

Afbeelding

Dag 3 heeft ze kennis gemaakt met mijn moeder en mijn nichtje:

Afbeelding

Afbeelding

Dag 4 leerde ze al haar eerste trucje en kreeg ik een heerlijke knuffel van d'r:

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag is dag 5, over een half uurtje zullen we haar weer zien. :o

Wat ons vooral opvalt is haar zachte en relaxte karakter. Ze is werkelijk nergens van onder de indruk en ontzettend braaf 'onder het zadel', ondanks we nog geen zadel hebben. We willen kijken of we haar verder bitloos kunnen beleren en haar zoveel mogelijk hulpen/commando's vanaf de grond aan kunnen leren. Binnenkort krijg ik grondwerk les met haar, maar eerst moet ze natuurlijk wennen aan haar nieuwe omgeving en aan ons. Daarom staat ze nu vooral op de wei en borstelen we haar veel met af en toe een ontspannende wandeling. Ze is een schat van een paard en ik raad het ras echt aan!


0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Re: [VOLG] Åska mijn Noriker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:56

Die appeltjes op de eerste foto!!! Wat een knuffel om te zien <3 Zal vast genoeg foto's voorbij zien komen op Insta :D

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 18:00

0Lunerancea0 schreef:
Die appeltjes op de eerste foto!!! Wat een knuffel om te zien <3 Zal vast genoeg foto's voorbij zien komen op Insta :D


Lief he! Ik ben benieuwd of die van de zomer weer terug zullen komen, we zullen het zien. En inderdaad er zullen heel veel foto's voorbij komen op instagram! haha. :o

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: [VOLG] Åska mijn Noriker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:27

Ze is zo mooi!!!!!! <3 <3

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Åska mijn Noriker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:40

Prachtig paard! Heel veel plezier. Wat gaan jullie met haar doen?


Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:52

Wat een mooi paard ! En fijn dat jullie er zo blij mee zijn! Ik volg!

Heel veel plezier met haar!

Groetjes Quinty, van de stal waar Utopia stond! :)

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Re: [VOLG] Åska mijn Noriker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:10

Ik zag het al! Wauw, ik houd van Norikers.
Ik ga jullie volgen! <3

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [VOLG] Åska mijn Noriker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:23

Aangezien er recent een topic van gelijke strekking is geopend, hier een slotje.
Het andere topic krijgt een [VOLG] tag, daar kunnen alle updates geplaatst worden.

Toos Onderschriftloos :D


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 184 bezoekers