NCOI HBO Fysiotherapie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
henkenbinkie

Berichten: 153
Geregistreerd: 26-12-11
Woonplaats: Drachten

NCOI HBO Fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 17:20

Hallo bokkers!

Ik ben helaas niet toegelaten voor de studie fysiotherapie in Groningen, dus nu ben ik andere opties aan het bekijken.
Eén van die opties is de opleiding gaan volgen bij NCOI, maar hier lees ik erg wisselende dingen over. Ik kan natuurlijk ook een compleet andere studie gaan doen, maar wat? Uiteindelijk wil ik graag met dieren gaan werken, hoe onrealistisch dat misschien ook is. Ik zie mezelf gewoon niets anders doen.

De reden dat ik graag fysiotherapie wil gaan doen is omdat ik uiteindelijk heel graag dierfysio wil gaan doen. Nou lijkt fysiotherapie me wel erg leuk, qua interesse zit het wel goed. Maar de opleiding in Groningen leek me niet echt geweldig.. ik kreeg gewoon geen goed gevoel bij de school en de opleiding, ondanks de interesse voor het vak.

Nu vraag ik me dus af, wat is jullie ervaring met NCOI? Weten jullie misschien nog andere opleidingen/cursussen waar ik wat aan zou hebben om uiteindelijk in de dierenwereld terecht te komen?

Ik zie door bomen het bos even niet meer, dus ik hoop dat een verse blik van buitenaf me kan helpen :o



antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: NCOI HBO Fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:40

Thuisstudies zijn gewoon bagger. Waarom ben je niet toegelaten? Vanwege loting of eisen? Want je zou wel alvast kunnen verdiepen in bijv. anatomie komend jaar :)

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: NCOI HBO Fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:44

Fysiotherapie is geen opleiding wat je via thuisstudie succesvol kan doen :n
Je studeert af met zeer weinig praktijkervaring en ik denk ook niet dat je ergens aangenomen gaat worden.

[o]

Angie91
Berichten: 126
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:02

ik zit nu in mijn laatste jaar fysiotherapie en ben bezig met mijn afstudeerstage en ik raad je echt af om deze opleiding via een thuis studie te volgen.
Wat boven mij gemeld word vanwege de praktijkervaring maar ook omdat je dan het samen oefenen, sparren en discussiëren mist met je studiegenoten. :n

een stage vinden bij een goede praktijk valt al niet mee vanwege contracten met scholen en ben bang dat je met deze opleiding er niet tussen gaat komen.

ook voor dierfysio is een gedegen vooropleiding met daarna voldoende ervaring toch wel echt een must voordat je daar aan begint als ik de paardenfysiotherapeuten en een docent van die opleiding mag geloven.

mijn tip is; investeer nu in een goede basis en profiteer daar je gehele opleiding en vervolg opleiding en de rest van je loopbaan van :o

astriidj

Berichten: 2465
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:35

Ik zou een thuisstudie ook zeker niet adviseren. Ik doe 'm zelf in deeltijd en merk dat ik nu al tijd mis om te oefenen, laat staan dat je 'm in je uppie thuis moet doen. Waar je wel naar zou kunnen kijken is om 'm bij Thim van der Laan te doen, daar is geen loting. Kun je evt na je propedeuse overstappen naar een reguliere hogeschool.

henkenbinkie

Berichten: 153
Geregistreerd: 26-12-11
Woonplaats: Drachten

Re: NCOI HBO Fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 18:58

Bedankt voor jullie reacties! :)

Thim van der Laan is helaas een beetje ver weg voor mij, dus dat is ben ik bang geen optie.

Ik ben ook aan het kijken naar bijvoorbeeld dier- en veehouderij, maar weet niet zo goed wat ik daar aan heb na de studie.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:08

Dier en veehouderij is zonde van je tijd en geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:17

Ik heb zelf bij NCOI in een heel andere richting een opleiding van een jaar voor mijn werk gedaan. Bij NCOI kun je wel kiezen voor wekelijks(avond) of tweewekelijks(hele dag) les, dus het hoeft geen volledige thuisstudie te zijn.

Ik vond het heel irritant dat er soms opeens een vak niet meer werd aangeboden in Amsterdam, omdat er niet genoeg aanmeldingen waren, en dan kon ik óf naar Utrecht, óf de e-learning doen.

Verder was het op zich prima. Maar dat was een heel ander vakgebied, fysiotherapie zou ik daar zelf niet snel gaan doen.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:59

Hoe denk je over ergotherapie? Dat is een beetje gerelateerd aan fysio, en dan kan je het over een jaar nog eens proberen om in fysiotherapie te geraken.

09/10/2023 <3

DuckyMjöll
Berichten: 573
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:04

Ik ga mee in bovenstaande reacties.
Ik zit nu in het laatste jaar van fysiotherapie in Groningen, maar was in eerste instantie ook niet toegelaten. Ik heb toen mijn eerste jaar bij Thim van der Laan gedaan, en dit was voor mij ook bijna 2 uur reizen met de trein.. Maar daar mijn propodeuse gehaald, en dan kun je in Groningen gewoon in het 2e jaar instromen. Dus als je het echt graag wil, zou ik het toch overwegen :)

henkenbinkie

Berichten: 153
Geregistreerd: 26-12-11
Woonplaats: Drachten

Re: NCOI HBO Fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 20:41

Ergotherapie lijkt me ook wel interessant, maar ik wil eigenlijk niet met een opleiding beginnen om er na een jaar weer mee te stoppen.

Thim van de Laan lijkt me wel een goede keuze, maar dan ben ik elke dag in totaal meer dan 6 uren aan het reizen. :O

Ik ga nog even heel goed nadenken over wat ik uiteindelijk wil. Anders misschien toch een jaar gaan werken en dan weer Groningen proberen.

Vind het wel heel erg fijn dat jullie zo mee denken! Bedankt daarvoor +:)+

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: NCOI HBO Fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:16

Ik zit in het eerste jaar fysio in Groningen en ik denk persoonlijk dat je het beste volgend jaar weer kan proberen. Welk nummer had je? Ik ben gewoon nog toegelaten met nummer 300 nogwat!

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, Maaraatje, xKatinkii en 39 bezoekers