[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:52

Goed, vriendlief heeft morgen wel spierpijn denk ik. Zorro was super braaf, eerste keer dat hij mee ging naar vreemd terrein sinds hij van mij is. Zijn manen waren langer maar heel ongelijk. Had ze korter geknipt en nu groeien ze alweer aardig aan.


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:41

Nawwhh <3
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 06:59

Zag ik Winnie op de foto bij de Equiplay stand? (Op Equiday)?

En 10 km pff. Das een end. :') En hoe gaat grondwerken met Jules? Ik heb inmiddels al sinds januari geen les gehad, dus ik baal.

IG: @arabierjoep

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:12

Haha jullie gaan soms veel te snel :D en leuk dat er steeds meer mensen bij komen met fjordies :)

Vullingen bij een paard had ik ook nog niet gehoord, maar fijn dat Jules en Vlekje weer helemaal mooie tandjes hebben :)

Aah en leuk je shetje naast Pamba! Dit wil ik ook zo graag doen met Winnie en Oeps ernaast, maar lijkt me nu nog niet zo’n strak plan :’)

Maandag komt de dierenarts en heb gevraagd of ie dan even naar Oeps haar ogen wil kijken. Laatst weer geoefend met smalle doorgangen en war de vorige keer super ging is nu weer dood eng met los trekken en weg rennen etc. En ik geloof echt niet dat ze dat doet om me te fiets. Wilde van de week ook haar staart wassen, maar water vond ze ook dood eng. Ik vind het zo sneu. Binnenkort weer een lesje, misschien ga ik te snel..

Ja wat leuk dat je haar herkende! Vorig jaar was ze in levende lijve mee en nu stond ze inderdaad op de foto daar en in het magazine :D
Afbeelding

Heb op Equiday weer een nieuw zadel opgehaald (oeps) en en suuuuuuper mooie veeeeel te dure halsring, maar ik kon hem echt niet laten liggen :’) gister direct beide even getest tijdens een kort buitenritje :)

En Winnie heeft sinds vrijdag weer ijzers dus we gaan vandaag lekker op pad met de menwagen!
Afbeelding
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:20

Wat leuk die foto! Ze is ook mega knap :))

Heerlijk veelzijdig zijn ze, een ‘lesje’ gegeven aan mijn zusje. Loopt braaf zijn rondjes dan terwijl hij op buitenrit best fel kan zijn :)) echt hele brave paarden, zou nooit meer anders willen.
Afbeelding

Daarna nog even voorbereid op dat zomerse weer komende week, ze zitten nog best dik in hun vacht vooral Viking dus heb de halzen geschoren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet het mooiste maar wel erg functioneel


heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:26

Nog gefeliciteerd met Hepsie! :)

Steffi, Elza als handpaardje ging erg goed! Pamba liep af en toe ook wat snel voor haar, maar Elza is zelf erg snel en draaft zelf af en toe bij dus dat is niet zo'n probleem! Ze vonden het beiden helemaal niet vreemd! :) Elza moet voor echt grote rondjes wel een beetje conditie opbouwen, maar Pamba mag dat toch nog niet dus ze kunnen lekker samen opbouwen!
Leuke foto's van jullie samen! En heerlijk weer om zo bezig te zijn! Haha Pamba steekt altijd haar neus in die camera als ik een selfie wil maken :+ of ze duwt mij aan de kant..

Leuk Liek dat je daar aan mee hebt gedaan en je vriend ook mee ging! 10km is ook best een stukje te voet.

Lieve foto Sanso! En braaf paard! Het gaat ook om de functie toch, niet of het er mooi uit ziet :) het wordt inderdaad wel warm dus dan is het alleen maar prettig voor ze.

Jets, leuk dat Winnie daar heeft gehangen. Mooi zadel en superchique die halsring! Geloof meteen dat die wel wat gekost hebben :+
En Oeps mee als handpaard kan vast vanzelf haha! Lijkt me ook een leuk gezicht. Ben benieuwd of er wat uit komt bij de DA! Goed dat je er iig naar kijkt. :)

Ik heb vandaag ook maar de stoute schoenen aangetrokken en ben zonder mijn vader op pad gegaan met Elza als handpaardje. Klein rondje door het dorp gestapt. Pamba vond uiteraard weer van alles spannend, maar Elza kijkt echt nergens van op. Ideaal! Alleen met halthouden draait Elza zich om en dat vind Pamba niet leuk die kont in haar buik haha, dus dan kijkt ze even boos, maar ach dat leert ze vanzelf. Wel erg trots op de dames dat het zo goed gaat! :D

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:38

Heidilover heb je foto’s van je ritje? Lijkt me heel leuk om zo te kunnen rijden met handpaard maar dat durf ik echt niet :+

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:28

Super leuk, brave fjordjes! Winnie is ook altijd wel voorzichtig met het zusje van mijn vriendin :D Haha charmante hals! Hebben die van jou zoveel last van het warme weer? Winnie zweet echt niet snel, Oeps wel, maar dat telt niet want die is conditieloos.

Wat leuk dat je zo met allebei op pad kan en zonder iemand erbij! Echt ideaal haha.

Wij hebben lekker 18 km gemend! Het eerst menritje van het jaar. Even heerlijk kunnen galoperen over het enige zandpad wat hier te vinden is : :P
Afbeelding


En nog even met Oeps in de regen getraind :')
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:34

Oh, dat zijn goed gelukte selfies, hier zijn die altijd miserabel.
En ride en run, de ride vind ik prachtig, maar een slachtoffer vinden voor de run.. dat is lastig. Leuk dat jij wel een mederenner hebt.

Vullingen zijn niet echt vullingen als bij ons, maar ze stoppen wel eens wat kieren en gaten dicht om voedselophoping daar te voorkomen. Weet ook niet of vullingen het juiste woord eigenlijk is, want dan ga je het met mensen vergelijken.

Handpaard in bos lijkt me dat wel gaaf, maar hier in de buurt reed nog wel eens geen gek tussen het verkeer met 2 handpaarden! Dat vind ik echt onverantwoord, al zijn je paarden nog zo braaf, je weet nooit of iemand een kinderwagen midden in hun mik drukt of zo en 1 paard is al handen vol laat staan 3...

Winnie is wel in voor alles he!?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:48

Sanso heb alleen een minifilmpje op instagram: https://www.instagram.com/pamba_/
Beetje onhandig mijn telefoon pakken en ook nog 2 paarden in de hand hebben haha!

Leuk Jets! Ziet er heerlijk uit! Heb je daar ook echt menpaden of is dit het 'enige'? Lekker nat weertje daar!

Dus je bedoelt met 2 handpaarden terwijl diegene bovenop een ander paard zat Sjolvir? Ja, dat zou ik ook wel echt teveel vinden, dan maak je jezelf ook wel heel erg breed, zeker als je midden door een dorp oid gaat.:oo

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:14

Ja Winnie is lekker veelzijdig, echt heerlijk, ik hou van afwisselen :j Haha met twee handpaarden lijkt mij ook wel lastig.

Ah dat ziet er relaxed uit! Ik volg je nu op insta haha. We hebben hier helemaal niks, ruiterpaden doen ze in Zwolle ook niet aan. Dit is het enige zandpad, 6 km vanaf waar Winnie staat haha. Hij is denk ik een kilometer lang en dan is alles weer asfalt. Verder kunnen we echt alleen door de polder en over de dijk, maar dat is ook asfalt. Daarom moet ze ook wel op ijzers als ik wil mennen.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:24

Ik zag het! Heb je even teruggevolgd. :D
Ah net als hier dus! Hier ook geen ruiterpaden in de buurt die ik zonder trailer kan bereiken. Ook polder, gelukkig wel veel brede bermen en niet al te drukke wegen. Scheelt toch! Pamba heeft ook op menles gezeten met mijn vader, maar ze bleek voor het buiten mennen toch te zenuwachtig :=

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:03

Kasper is net ingeënt. Mijn dierenarts is ook osteopaat en ik heb hem Kasper ook gelijk maar na laten kijken of hij wel lekker in zijn lijf zit. Hij is nogal moeilijk in draf te motiveren en aangezien hij volgende maand 4 wordt en ik dan iets meer met hem wil gaan doen qua beleren, heb ik hem eerst maar eens na laten kijken. Conclusie: niks mis met hem, hij is gewoon behoorlijk lui
Hij bevestigt het vooroordeel haha.

Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:07

_O-

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:40

Hoi,
Mag ik mij ook melden in dit topic? Heb sinds 3 weken een bijna 4 jarige fjordenruin :D Eerder een haflinger gehad maar die is een paar maand geleden helaas overleden aan een koliekaanval ;( .

Afbeelding
Dit is Odin (officieel Popeye) Hij is van DingoxFleur v. Ansgar Skellerod

Ik ben nu rustig aan bezig om hem te laten wennen aan alledaagse dingen zoals verkeer, voetjes geven, stilstaan, rondje longeren etc.

Ik heb meteen een misschien hele domme vraag... maar hoe knippen jullie de manen? hoe knip je apart het wit van het zwarte zegmaar :')

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:53

Ah die is leuk! Veel plezier met m! Leuke leeftijd vind ik. Die van mij wordt ook volgende maand 4. Qua manen knippen... geen idee (zoals je kunt zien hierboven).

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:02

Welkom :) ik knip het witte altijd ongeveer een cm lager dan het zwarte. Begin gewoon te knippen tot ik geen wit meer zie :') heb er eigenlijk nooit bewust over nagedacht.
Meestal begin ik bij de schoft en ga ik zo verder

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:59

Ingrid fijn dat er niks mis met hem was! Beter een beetje lui dan ergens last van hebben, kun je hem rustig gaan beleren :D

Bente, leuke fjord! Veel plezier met Odin! Als ik de manen knip dan duw ik het zwarte een beetje aan de kant zodat alleen het witte tussen de scharen zit. Ik kan het zo superlastig uitleggen :+ volgens mij staan er ook best wel wat filmpjes op YouTube.. Misschien kun je daar eens op zoeken?

Pamba is afgelopen maandag alweer 23 jaar geworden! Ze heeft het lekker gevierd met een lickit bar haha! Buikje is al rond genoeg. Morgen naar de dierenarts, kijken hoe het er voor staat. Ben heel benieuwd :D

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:41

Gefeliciteerd met Pamba!

Ik ben eergisteren van Zorro afgevallen in de bossen. We hadden een miscommunicatie en ik ging rechtdoor en Zorro links. Gelukkig valt het allemaal wel mee op een beetje rugpijn na. Vanmiddag weer een bosritje gemaakt en dat ging gelukkig prima.

Vond hem zo : :+


Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:04

Kleine ego post, vanavond lees ik bij enzo maar ik ben zo blij *\o/*

Als je instructrice vraagt 'zie je het zitten om terug te rijden' gebeuren er soms gekke dingen :j

Knappe stoere beer was zo flink, ik zo blij en trots, tijd om die minder fijne periode af te sluiten en er samen weer voor te gaan <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:14

Wauw! Super s_v!!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:10

Tof!! Het was er ook heerlijk weer voor :D wat voor hoofdstel is dat?

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:45

Het is blij nieuws delen vandaag hier :D

Wij mogen ook na een prognose van nooit meer draven nu na een dik jaar eindelijk zeggen dat we mogen opbouwen in draf! Ze heeft iedereen versteld laten staan! Zo blij dat we haar de kans hebben gegeven om te kijken of het haar lijf zou lukken *\o/*

Steffi superfijn voor jou!! Snap je blijdschap en trots echt helemaal! :D

Gelukkig viel het mee Liek! Soms heb je dat haha! Fijn dat het ritje vandaag weer wel goed ging!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:10

Hehe, even binnen de 'koelte' opzoeken en tijd maken om hier bij te lezen, heb het de afgelopen dagen (gezellig) druk gehad, dus niet zo veel tijd gehad om naar dit schermpje te zitten staren, eigenlijk alleen maar goed natuurlijk ;)

Hoe is het met de spierpijn van je vriend L_iek? Of is het allemaal nog goed meegevallen achteraf? Zo 10km lopen zou echt niet voor mij weggelegd zijn, val al om na 2km momenteel denk ik, hihi :=
Hoe gaat het met jou na de val? Niet te hard geschrokken? Zag je topic ook voorbij komen, leuke vraag was dat :) Wel fijn dat het vandaag al weer vlotter ging, dat geeft terug vertrouwen he :)

Wat schattig sanso, ze hebben elkaar echt wel gevonden zo te zien he? Prinses ziet er sexy uit zeg, zo geschoren <<)
Lesje met je zusje ziet er gezellig uit! Stoer he, dat ze zich zo aanpassen, ze zijn meer dan hun gewicht in geld waard, die brave paardjes <3
Het scheren zal wel verlichting geven met die hitte van deze week, Jules is gelukkig al goed aan het verharen, die staat al bijna in zijn zomervacht :)

Die Winnie van jou is zo'n stoere dame he Jets, ik vind haar eceem deken kapsel geweldig, net als je nieuwe zadel en halsring :j Gaaf dat ze model was op equiday zeg, weer met dat knappe hoofdstel :~
Ze is echt zo veelzijdig, ziet er uit als een lekker ontspannen ritje voor de wagen, fijn dat het weer kan. Gaan jullie weer op trektocht dit jaar?

Ik vond vullingen ook niet het echte gepaste woord indredaad Sjolvir, maar dat is hoe mijn TA/DA het omschreef hehe :)

2 handpaarden is wel een beetje van de zotte inderdaad, als er dan iets gebeurd, heb je toch echt geen controle meer lijkt me 8)7

Ik ga je ook volgen op Insta heidiLOVER, altijd leuk, fjordjes op insta :) ! Gefeliciteerd met Pamba, wat een fijn nieuws ook dat ze weer lichtjes aan de slag kan, inderdaad goed nieuws show hier vandaag :D !

Kas is zo'n knapperd Ingrid, ben benieuwd hoe het beleren gaat verlopen, fijn dat je hem de tijd geeft en alles rustig opbouwt met 'm! :j Dat luie is trouwens een heel herkenbaar ding, is 't ook een introvertje? :D

Welkom Bentee, wat een knapperd, over manen kan ik je niets zeggen, wel dat je paardje een hele lieve uitstraling heeft <3

Oh en @sanso, mijn hoofdstelletje is van barefoot, het is een gewone sidepull, maar je kan 'm ook als kaak gekruist systeem gebruiken. Al werkte dat hier niet zo goed, met al die haren :x
Edit; op deze foto zie je het wat beter :j
Afbeelding

Paardjes hebben sinds gisteren trouwens ook een nieuw vriendje hier... Een ini mini melkgeitje, het is een lammetje van een paar daagjes oud, gered door mijn vriend (beestje was 'op het verkeerde moment geboren' wat zo veel betekend als, zou snel gaan hemelen :( ). Pieter heeft ze mee naar huis genomen en nu hebben wij ze geadopteerd. We hebben dr Minnie gedoopt en zoeken zo snel mogelijk een vriendje voor haar (Pieter gaat morgen al eens aan de geitenboer vragen of we nog een hummeltje mogen adopteren)...
Als ze groot en sterk is, mag ze bij de paardjes op de weide lopen, gisteren hebben ze alvast kennis gemaakt met elkaar. Vlekje vond het helemaal geweldig, Jules vond het stiekem kei spannend (en maar knorren hihi) maar wilde toch eens van dichter bij kijken...
Afbeelding

Zo dat was het denk ik, half uurtje verder ondertussen, hahaha :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:55

Weer klaar voor een fotoshoot!
Afbeelding
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers