het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Love_Rosie

Berichten: 1481
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:33

Afbeelding

Ze zijn er <3 .
Vind het alleen zonde om ze naar stal aan te doen :+ . Maargoed, eens moet ik er aan geloven..
Ot loopt weer goed. Heb er zelfs met het mooie weer van maandag alweer even op gezeten *\o/*


sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:18

Nice! Zijn ze van cavalaris? Ik wil precies dat model maar dan met croco en bruinrood leer. Helaas nog effe sparen... :o

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:22

wauw Rosie, geweldig zo mooi!

Love_Rosie

Berichten: 1481
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:07

sasika schreef:
Nice! Zijn ze van cavalaris? Ik wil precies dat model maar dan met croco en bruinrood leer. Helaas nog effe sparen... :o


Celeris :).
Ik heb al meerdere gezien die ik ook erg mooi vind. Helaas heb ik maar 1 paar benen

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:34

Love_Rosie schreef:
Celeris :).
Ik heb al meerdere gezien die ik ook erg mooi vind. Helaas heb ik maar 1 paar benen


Celeris die bedoelde ik (cavalaris voor iemand die nog een merknaam zoekt :-P )

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:04

Afbeelding
Heerlijk hè al dat haar van die Fuchsen... dat van manolito groeit gelukkig weer goed, nadat ik het vorig helemaal kort heb moeten “knippen”

Anoniem

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:39

Ik zie net dat er 28 april een open dag is van de schwarzwalder fuchs stoeterij in Azewijn. Zou er graag heen willen, maar is met OV nauwelijks te bereiken en ik heb geen auto / rijbewijs. Iemand die vanaf richting Utrecht komt en waar ik misschien mee mee mag rijden? :)

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:05

xxx schreef:
Ik zie net dat er 28 april een open dag is van de schwarzwalder fuchs stoeterij in Azewijn. Zou er graag heen willen, maar is met OV nauwelijks te bereiken en ik heb geen auto / rijbewijs. Iemand die vanaf richting Utrecht komt en waar ik misschien mee mee mag rijden? :)


Wij slaan over, hebben dan zelf wedstrijden...
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-04-19 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast ivm anonimisatie

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:49

xxx schreef:
Ik zie net dat er 28 april een open dag is van de schwarzwalder fuchs stoeterij in Azewijn. Zou er graag heen willen, maar is met OV nauwelijks te bereiken en ik heb geen auto / rijbewijs. Iemand die vanaf richting Utrecht komt en waar ik misschien mee mee mag rijden? :)


Wellicht dat ik ga maar durf het nog niet 100% zeker te zeggen, als ik ga mag je van mij mee rijden ;)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-04-19 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast ivm anonimisatie

<3 Megan ♡

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:23

Vandaag gaat het gebeuren! Moses mag voor de wagen :-D
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:54

Afbeelding


En hoppa Moses voor de wagen! De wagen en het lamoen maken hem niet zo veel uit, maar het is nog wel meneer zwabber.
Uiteraard ondersteuning van een super team! Nu kilometers maken en rustig opbouwen.
Wat zijn ze toch veelzijdig die schwarzwalders <3

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:25

Sasika dat ziet er goed uit!! Op naar vele veilige kilometers :D

<3 Megan ♡

boyca
Berichten: 1072
Geregistreerd: 14-12-11

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 06:32

Heerlijk paard heb je toch Sas. Filmpje zag er ook top uit

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:13

Iemand toevallig tips voor passende vliegendekens met hals voor de SF? We hebben nu een HKM vliegendeken met zebra print. Er zit hier een vaste hals aan. Gold heeft dekenmaat 185, deken zit ook prima. Alleen door haar enorm brede, maar korte nek is de hals van het vliegendeken een probleem. Van de drie klittenbanden onder de hals kan er eigenlijk maar één dicht en dan ook nog overdwars (dus niet met de goede zachte kant op de ruwe zeg maar).

Als ik dit zo typ zou je haast een apart halsstuk kopen van een maat groter, maar mogelijk hebben jullie andere tips qua bijvoorbeeld merken? Ik wil in ieder geval morgen even langs de winkel om te kijken of ze klittenband verkopen zodat ik het überhaupt fatsoenlijk dicht kan. Het huidige deken was in de aanbieding en eigenlijk ook om te 'proberen'. Hij blijft gelukkig verder goed zitten en ze lijkt er geen last van te hebben. En niet geheel onbelangrijk, de eerste drie dagen heeft ie overleefd :').

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:51

LvA1993 ik heb geen tips voor merken dekens want die gebruik ik niet. Maar ik weet wel dat ze bij action klittenband verkopen. Daar heb ik ook verschillende banden van liggen :)
Succes met het vinden van een goed merk deken

<3 Megan ♡

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:22

BianCatjee schreef:
LvA1993 ik heb geen tips voor merken dekens want die gebruik ik niet. Maar ik weet wel dat ze bij action klittenband verkopen. Daar heb ik ook verschillende banden van liggen :)
Succes met het vinden van een goed merk deken


Dankje voor de tip! Haha als het gewoon met klittenband opgelost kan worden is het in principe ook prima hoor! Maar er zijn wellicht meer mensen met een SF die tegen dit probleem aanlopen :p

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:16

Waarschijnlijk wel ja, ik heb ooit wel een vliegendeken met hals gehad voor maquavinci maar toen was ze nog niet zo breed.. had voor mijn fjord wel ook altijd problemen met een goed passend deken te vinden

<3 Megan ♡


Love_Rosie

Berichten: 1481
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:41

Ik denk dat je het mooiste resultaat met losse hals gaat krijgen..

Edit, alleen al vanwege de moeite en kosten die het gaat besparen van dekens bestellen en reour moeten sturen

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:00

De Regendekens van equitheme hebben een vrij ruime hals... Dus ik gok dat dat bij hun Vliegendekens ook zo is.

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:26

@ Sasika, wauw gaaf hoor! Mooi he dat ze het zo snel oppakken, Manolito vond het voor de kar ook zo leuk, ik vond het zelf alleen doodeng haha

@LvA1993 ik heb altijd dekens van Nika HorseProducts. Die passen Manolito altijd goed, was inderdaad ook een zoekplaatje, maar heb eigenlijk nog nooit een slecht passende gehad van Nika en ze zijn tenminste een beetje betaalbaar...

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:54

Ja gisteren voor de tweede keer met Moos voor de wagen gereden. Voorlopig alleen nog gestapt omdat hij de geluiden wel wat spannend vind.
Volgende keer gaan we kijken als hij zich ontspant de heenweg of hij dan ook een stukje draf aandurft.

Wat leuk dat Manolito ook voor de wagen kan!! Jammer dat je het eng vind :-P het is zo genieten!

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:59

Toch bij het vliegendeken een extra stuk klittenband bevestigd (althans.. oma). Voor nu een prima oplossing. Als het deken het loodje legt, dan nemen we de andere tips zeker mee. Bedankt in ieder geval!

Vandaag staart, voetjes en manen gewassen... helemaal blij! En weer mooi blond *\o/*

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:28

Wat leuk dat Manolito ook voor de wagen kan!! Jammer dat je het eng vind :-P het is zo genieten![/quote]

5 mei heb ik een clinic lange teugelen van Piet Bakker, aangezien mijn rug niet heel erg mee wil werken ben ik ook op zoek naar andere dingen om met hem te doen als rijden. Dus wie weet kom ik er toch op uit dat hij voor de kar gaat haha, gelukkig hebben we hier bij stal een drafbaan dus ik zou rustig kunnen oefenen met hem.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:58

De clinics van Piet Bakker zijn altijd erg leuk! Veel plezier alvast! Enne gewoon gaan proberen hoor ;) wel balen van je rug trouwens :(:)


Vandaag weer een stukje rijden op film. Hij wordt zoveel krachtiger.



Hoe gaan jullie fuchsen?

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:07

sasika schreef:
Vandaag weer een stukje rijden op film. Hij wordt zoveel krachtiger.

WAUWWWWWWW!!!! wat loopt ie super!

[ Video ]

Hoe gaan jullie fuchsen?

Manolito heeft zondag zijn tweede wedstrijd. Dit keer een onderlinge bij ons op stal. Dus geen stress, gewoon lekker ervaring opdoen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers