Hond in onze tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 12:09

Even mijn verbazing delen hoor. :+

Wij hebben een hond, die uiteraard ook los in onze tuin loopt. Onze achtertuin grenst aan 'n soort modderpaadje met daarachter sloot. Geen wandelpad, het is echt modder en onkruid, maar soms lopen er wel mensen achterlangs. Al een tijdje loopt er dagelijks een kerel met een hond, die hij altijd los heeft lopen. Vrij irritant want die hond gaat dan uitgebreid snuffelen bij onze poort en blaffen naar onze hond als die buiten loopt (die dan ook terugblaft). Maar goed, prima joh. Hij ergert zich er meer aan dan ik. :D

Nu zijn we vandaag bezig in de tuin, dus de poort stond open. Onze hond was gelukkig binnen met de hordeur dicht. Komt die andere hond, een jonge mechelaar(kruising) denk ik, zo de tuin in rennen! Onze hond ging achter de deur door 't lint, en wij probeerden die hond weg te houden bij de deur. De eigenaar? Deed niks, zei niks, stond bij de poort toe te kijken hoe wij zijn hond probeerden weg te sturen. _-:( M'n vriend zei iets tegen hem, begon 'ie: "Ja nou, jullie hebben toch zelf ook een hond?" Toen heb ik hem toegesnauwd dat hij verdomme zijn hond moest pakken in plaats van stom toekijken. Hij mompelde nog iets dat 'ie niet wist of hij de tuin wel in mocht. :roll: Maar toen kwam hij in elk geval in actie.

Ik snap dat niet hoor. :n Ik zou me doodschamen als mijn hond zoiets zou doen en 'm direct die tuin uit sleuren terwijl ik met een rood hoofd 20 keer 'sorry' zeg. Natuurlijk doen honden soms stomme dingen, maar dan doe je toch iets? Verderop hoorden we hem onwijs schelden tegen die hond. Best sneu, die hond begrijpt dat ook niet meer natuurlijk. Het was ook best een leuke hond verder, alleen schort er duidelijk iets aan de opvoeding.

Hebben jullie ook wel eens dat soort incidenten gehad? Waarbij de eigenaar suf toekijkt en niks doet? Of ben je zelf wel eens die eigenaar geweest en kan je 't uitleggen? :D

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:13

De hond van de buren aan het eind van de straat.Loopt los en eet regelmatig de etensbak van de katten leeg.Eigenaar kijkt toe.Nu voer ik de katten binnnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:16

Ja, maar dan met een eigenaar die zijn hond altijd standaard in onze tuin laat plassen en poepen.
En dan als je hem confronteert 'Oh, is dat niet openbaar dan? :o? '
Ja joh, we hebben er niet voor de lol plantenbakken in gezet :')

En de katten van de buren die standaard in het gaas van de voliere hangen. Volgens de buren willen ze alleen vogeltjes kijken. Uhu, tot er een vogel in het gaas hangt en de kat hem zo door het gaas heen trekt %)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:20

Cayenne schreef:
Ja, maar dan met een eigenaar die zijn hond altijd standaard in onze tuin laat plassen en poepen.
En dan als je hem confronteert 'Oh, is dat niet openbaar dan? :o? '
Ja joh, we hebben er niet voor de lol plantenbakken in gezet :')

En de katten van de buren die standaard in het gaas van de voliere hangen. Volgens de buren willen ze alleen vogeltjes kijken. Uhu, tot er een vogel in het gaas hangt en de kat hem zo door het gaas heen trekt %)


Ik zou een stoel pakken, pontificaal recht voor de woonkamerraam van de buren gaan zitten, maar dan ook echt er in de tuin voor. Als ze dan komen vragen wat je aan het doen bent zeg je gewoon, oh ik kom even mensen kijken.

Wat een lef zeg sommige lui. Zo hadden wij ooit een moeder die haar kind in onze voortuin liet rennen. Een boze blik was gelukkig genoeg.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:21

Sommige mensen met honden zijn onuitstaanbaar.
Als mijn hond in je tuin was gerend had ik sorry gezegd en zo snel mogelijk de hond gepakt.

Weleens gehad dat een hond mijn geholpen teef wilde dekken.
Toen ik er wat van zei, riep de eigenaar van de reu dat ik de honden een pleziertje moest gunnen.
Gezegd dat hij er dan zelf maar op zijn knietjes voor moest gaan zitten.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:28

Mijn ouders hebben dat ook regelmatig. Hun tuin is grotendeels afgeschermd door een heg, maar die is niet ondoordringbaar. Dus er loopt regelmatig n grote poedel los in hun tuin. Mijn moeder heeft hem al eens gevangen en in het tuinhuis gestopt. Komt de eigenaar kwaad aangestampt. Ja zegt ze, had je hem maar uit m'n tuin moeten houden...

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:29

Al deze problemen ontstaan doordat eigenaren hun honden overal los laten lopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:33

In het geval van de plassende/poepende hond in onze voortuin loopt de hond gewoon aan de riem.
Maar hij doet het 9 van de 10 keer als wij niet kijken. Om vervolgens een grote drol in de voortuin te vinden :r

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:45

Wij hebben naast een camping gewoond. Sommige vakantiegangers beschouwden ons weiland als honden uitlaatplaats. Naast het aanspreken, maar een goede klap stroom op het draad gezet.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:46

Er lopen hier wel eens kippen van een paar huizen verder op in mijn tuin. :') Ik heb zelf 2 grote kippen die braaf achter hun hekje blijven. Zie je ineens een andere kip lopen. Honden en katten over de zeik. De eigenaar is van mening dat ze haar tuin goed afgezet heeft met gaas. Ja, 60 cm. hoog. Ze had nog nooit gehoord dat kippen kunnen vliegen. Die van haar doen het dat nooit. 8)7
Buurt katten schijten hier in de tuin en proberen mijn vissen te vangen. Nee, mijn kat is bang van water. Die doet dat niet. :n Zelf met foto geloven ze het nog niet. Staat nu een stroomdraadje om de vijver.
Moestuin kuipen staan prikkers in om katten te beletten die leeg te graven.
Voortuin heb ik een hekje geplaatst, regelmatig honden eigenaren die het lichtgevende schermpje in hun handen belangrijker vinden dan waar hun honden hun behoefte doen. Was het gezeik tegen mijn nieuwe struikjes zat. En de drollen die blijven liggen.

Vorige huis gooide honden eigenaren wel zakjes met kak in ondermijn struiken. Heb er eentje op aan gesproken, antwoord: ik vind het smerig om mee te nemen, jij hebt er toch geen last van dat het daar ligt? jij kan het ook weggooien. -:(-

Sommige mensen kan het echt geen hol schelen wat hun dieren doen en willen er niks aan den om last tegen te gaan. Het lijkt wel steeds erger te worden. Neem dan geen dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:48

Hier een paar weken terug een grote boxer in onze tuin gehad. De omheining is oud en versleten. We hebben hem momenteel nog niet vervangen omdat we toch gaan verbouwen en die er dan toch weer uitmoet voor levering. Loopt er een vrouw voorbij met die boxer dus. Ik stond in de tuin met de hond bij mij. Ik had haar al vast want het is een oversociaal geval. Vliegt die boxer in al zijn enthousiasme door het gat in de omheining met zijn eigenares die achter hem werd aangesleurd. Het was dat het een hele lieve en sociale hond was, maar je verschiet wel als opeens een 40 kilo wegende hond naast jou en jou 12 kilo wegend hondje staat. Daarna ons uiteraard een breuk gelachen want het was echt een gevalletje: Hond wandelt met baasje. Vrouw werd van hot naar her gesleurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:05

Cayenne schreef:
In het geval van de plassende/poepende hond in onze voortuin loopt de hond gewoon aan de riem.
Maar hij doet het 9 van de 10 keer als wij niet kijken. Om vervolgens een grote drol in de voortuin te vinden :r


Dan zou ik het toch eens vriendelijk terugbezorgen..

Hier wel eens een hond met eigenaar in de tuin gehad. Had net 2 konijnen opgehaald en was dus onderweg naar binnen toen hij mij zag en gewoon meeliep zo de tuin in.. Hond vond ze zo interessant. :\
Hij is niet lang gebleven want ik wilde mijn eigen honden naar buiten laten dus heb vriendelijk gevraagd of ie de schuttingdeur achter zich dicht wilde doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:07

Ik weet niet waar hij woont. Misschien toch maar eens rondvragen idd!

In de tuin van ons vorige huis hadden we geregeld een pauw (ja'een man met hele lange staart <3 ) in de tuin lopen. Die sprong bij de eigenaar over het hek heen en ging dan op avontuur. Zo'n beest maakt vooral herrie waar je van schrikt :')

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:31

Een mannetjes pauw is wel een mooie tuinversiering. :j En ja, ze kunnen hartverzakkende herrie maken :')

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:37

Ik voel me al rot als mijn hond op een onoplettend moment van mijn kant tegen een heg aan plast, laat staan als hij bij een ander de tuin in zou rennen. Nu wil het sporadisch wel eens gebeuren als mensen zijn aandacht trekken, ook dan vind ik het vervelend en roep ik hem direct bij me als ik het niet voor ben om hem bij me te houden.

De kippen van mijn ouders lopen overigens ook overal ook bij de buren in het weiland

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:34

1 ding weet ik zeker...het zou hier einde hordeur zijn EN vrees ook beetje einde hond hoewel normaal gezien 5 vd 6 sociaal zijn.
Daarom is het absoluut onmogelijk dat bij ons de poort niet op slot zit en hebben we niet eens een hor deur haha. Daarnaast als poort niet dicht kan dan of roedel in huis met deur op slot of in afgesloten kennel.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: Hond in onze tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:59

Wel eens een hond de wei ingesprongen die het op een schaapje gemunt had. Eigenaar stond rustig toe te kijken hoe ze aan het "spelen" waren. Gelukkig zag de buurvrouw het gebeuren dus die heeft de eigenaar even duidelijk gemaakt dat als hij zijn hond er niet heel snel uit haalt ze die van haar ook even over het hek zet.
En daarbij dat haar hond prima met schaapjes is alleen niet met vreemde honden.
Toen kon de hond wel direct teruggeroepen worden.

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:13

Wij hebben hier veel katten in de buurt en er is eigenlijk altijd wel wat aan de hand mee.
Het nare is dat je bij katten er eigenlijk vrij weinig aan kunt corrigeren.
Ik zal even een paar voorbeelden noemen.
Wij hebben 2 katten, 1 vanaf kitten al hier (oude) en 1 oudere die nu ruim een jaar bij ons is. (nieuwe)
De nieuwe is 's nachts altijd buiten en heeft een mandje en brokken in de schuur, oude kat is 's nachts binnen.
1. Als die buiten is worden we geterroriseerd door onze eigen kat die om half 5 voor ons raam luid zit te mauwen _O-
2. Wij hadden een luikje met een magneet zodat alleen onze katten in de schuur kunnen. Bleek dat er een andere kat uit de buurt ook zo'n magneet had en elke nacht onze nieuwe kat stress opjaagt door voor haar mandje te gaan zitten en alle brokken opeet. Inmiddels een nieuw luikje die werkt op een chip. Probleem opgelost :D
3. De kat van onze buren is geholpen maar sproeit in onze tuin. Onze oude kat jaagt hem alleen op zijn tempo weg als die er zin in heeft. Onze nieuwe kat heeft hem een paar keer beste tikken verkocht zodra die maar in het zicht was en komt nu eigenlijk nooit meer in onze tuin. Nu sproeit die in eigen huis.... Oepss.. :D
4. Ook toen onze nieuwe kat net bij was klom ze het dak op en ging staan poepen op het platte dak van onze andere buren (geen dieren). En kroop vervolgens door het raam en ging op hun bed liggen inclusief natuurlijk wat kapot te gooien wat op de vensterbank stond :+
Gelukkig zijn ze niet de beroerdste en waren ze niet ''boos'' aangezien wij het er ook niet om deden.
Nu hebben ze een kattenpieper die haar van hun plat dak af houdt.

Het is momenteel rustig in de buurt. Maar er komt ongetwijfeld nog meer :')

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:25

Dat is behoorlijk asociaal! Dat soort mensen zou ik het liefst... nouja, een paar drollen van hun eigen hond door de brievenbus heen willen doen, is het minste. Hondeneigenaren zijn gewoon vaak asociaal, dat is een feit. Nu ben ik zelf ook een hondeneigenaar, en ken ik er velen, die WEL gewoon goed hun hond kunnen opvoeden, en daar zijn er waarschijnelijk velen van (ook hier op bokt), maar de meeste kunnen echt niet met hun hond omgaan. dat merk ik maar vaak genoeg als ik met mn honden door het bos wandel, soms springen andermans honden zomaar tegen me op, zonder dat ik daar om heb gevraagd, laat staan toestemming gegeven. Het is toch vrij aanemelijk dat niet iedereen het lekker vindt om een paar van die gore modder/poep-poten van een hond die ik geeneens ken, tegen zich aan te krijgen? Is het nou zo moeilijk om je hond bij je te houden. Omdat ik zelf honden heb irriteer ik me er alleen maar meer aan, ik kan me wel beleefd houden, en me honden bij me houden, anderen hebben daar schijt aan. jammer, want zo verslechterd wel de reputatie v hondeneigenaren, waarvan de meeste al niet goed hun hond in toom kunnen houden.
Geen haat naar TS of mensen die WEL met dieren om kunnen gaan, maar gewoon even een situtatie in mn dagelijks leven, waar ik me behoorlijk aan stoor.