Raadseltje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Raadseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 11:47

Ik heb een vraatlustig fjordenmonster die niks te kort komt. Ze staat aan huis.

Ze staat op een schraal stukje wei en krijgt goed kwalitatief hooi bijgevoerd. Staat ook nooit met een lege maag.

Vanmorgen werd ik wakker en stond zij niet meer in haar wei. Maar aan de andere kant. In een hele grote weide.

Ik heb haar weer terug gezet uiteraard.

Maarrrr er was geen draad stuk. Geen paal omver en geen prikpaal uit de grond. Stroom stond ook gewoon op de draad. Ondergetekende heeft dat onbedoeld uitgetest. Alles stond en hing gewoon zoals het dat altijd doet.

Fjordlief heeft ook geen vleugels en springen is ze geen talent in. lees doet ze niet.

Heeft ze dan onvermoede magische eenhoornkrachten waardoor ze kan verdwijnselen en verschijnselen.

Het is mij een raadsel. Iemand een idee?

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Raadseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:55

Ik ken een paard dat perfect onder de draad door kon kruipen zonder de draad aan te raken. Heb je enkel of dubbel draad?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Raadseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 11:56

Ik heb enkel draad.
Jouw advies zou dus zijn dubbel?

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Raadseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:57

Als hij er daadwerkelijk onderdoor gaat, dan wel.

kinel
Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:58

ze is plotseling opgetild en daar neergezet.
Ooit eens zo’n shet gehad. Dat is tot op heden nog altijd een raadsel voor me gebleven. Die wist in een kleine kippenren te komen zonder dat er ook maar gaas kapot was. Ook geen draad kapot. Wel eerst alles af moeten breken om hem eruit te krijgen. Is inmiddels 18 jaar geleden en ben er dus nog wel eens over aan het denken.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 12:00

Gracezellaa schreef:
Als hij er daadwerkelijk onderdoor gaat, dan wel.


En dat heb ik dus niet kunnen zien.
Ik ga het proberen. En als het dan niet weer gebeurd weet ik het zeker.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:02

Gewoon er onderdoor :Y)
Ik heb hier een merrie die dit ook doet. Gewoon 3 electriciteitsdraden boven elkaar. De onderste op 60cm.
Aanloopje nemen, kop naar beneden, even door de beentjes zakken en hupsakee ! ~~}>
Ze weet dus duidelijk dat er 1. rek op die koord zit. 2. als je snel genoeg bent, je weinig voelt. :D
Merrie zelf is trouwens 1.65m :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:03

Hoe hoog hangt de draad? Paard gaat liggen, gaat rollen en rolt zo onder de draad door. Zou ook niet de eerste zijn.


Pauww

Berichten: 395
Geregistreerd: 25-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:06

Ik kende ook een paard dat als veulen geleerd had hoe hij tussen de draden moest kruipen. Hij had dat geleerd door naar de mensen te kijken die dat daar deden... Dus echt eerst hoofd, dan benen erover één voor één, wat draaien en hij was aan de andere kant. Hij maakte echt dezelfde bewegingen als wij :=

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 12:39

DeMolenhoek schreef:
Hoe hoog hangt de draad? Paard gaat liggen, gaat rollen en rolt zo onder de draad door. Zou ook niet de eerste zijn.


Fjord is 1.43 en draad hangt op borsthoogte

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

MallyBelly

Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:42

leestmee schreef:
DeMolenhoek schreef:
Hoe hoog hangt de draad? Paard gaat liggen, gaat rollen en rolt zo onder de draad door. Zou ook niet de eerste zijn.


Fjord is 1.43 en draad hangt op borsthoogte


Dan idd er onder door :D blijft een fjord he, gras is altijd groener aan de andere kant (letterlijk en figuurlijk :+ )
Hier blijven ze gelukkig er achter mits er een goed klap op staat :D

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Raadseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:46

Lange manen? Shet hier doet het ook als ze de kans heeft. Stroom gaat minder makkelijk Door die dikke bos manen heen.. en enkel draad dat is idd even een aanloopje en hup ze duiken er zo onderdoor

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:47

Gewoon zo :D


Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:48

Hier hebben wij er ook zo eentje. Het gras aan de andere kant was altijd groener...
We hebben de draad echt zó laag moeten hangen dat ze hem met haar neus zou moeten omhoogduwen om er onderdoor te raken. Nu doet ze het niet meer.
Nadeel is wel dat we vaak het gras onder de draad moeten wegmaaien om geen verlies van elektriciteit te hebben, want dàt weet ze dan ook weer meteen }>

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:49

Heeft hij een deken op? Dan doen ze het ook sneller omdat ze de stroom niet of veel minder voelen

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:49

leestmee schreef:
Ik heb een vraatlustig fjordenmonster die niks te kort komt. Ze staat aan huis.

Ze staat op een schraal stukje wei en krijgt goed kwalitatief hooi bijgevoerd. Staat ook nooit met een lege maag.

Vanmorgen werd ik wakker en stond zij niet meer in haar wei. Maar aan de andere kant. In een hele grote weide.

Ik heb haar weer terug gezet uiteraard.

Maarrrr er was geen draad stuk. Geen paal omver en geen prikpaal uit de grond. Stroom stond ook gewoon op de draad. Ondergetekende heeft dat onbedoeld uitgetest. Alles stond en hing gewoon zoals het dat altijd doet.

Fjordlief heeft ook geen vleugels en springen is ze geen talent in. lees doet ze niet.

Heeft ze dan onvermoede magische eenhoornkrachten waardoor ze kan verdwijnselen en verschijnselen.

Het is mij een raadsel. Iemand een idee?

UFO's. Ze is omhooggestraald, en nadat ze ontdekten dat het geen koe was, een stukje verderop weer gedumpt.
Enige logische verklaring.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 12:54

karev schreef:
Lange manen? Shet hier doet het ook als ze de kans heeft. Stroom gaat minder makkelijk Door die dikke bos manen heen.. en enkel draad dat is idd even een aanloopje en hup ze duiken er zo onderdoor


Nee fjordenboog. Maar de manenkam is wel dik als in veel haar.

Edit ook geen deken.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 12:56

Kuggur schreef:
leestmee schreef:
Ik heb een vraatlustig fjordenmonster die niks te kort komt. Ze staat aan huis.

Ze staat op een schraal stukje wei en krijgt goed kwalitatief hooi bijgevoerd. Staat ook nooit met een lege maag.

Vanmorgen werd ik wakker en stond zij niet meer in haar wei. Maar aan de andere kant. In een hele grote weide.

Ik heb haar weer terug gezet uiteraard.

Maarrrr er was geen draad stuk. Geen paal omver en geen prikpaal uit de grond. Stroom stond ook gewoon op de draad. Ondergetekende heeft dat onbedoeld uitgetest. Alles stond en hing gewoon zoals het dat altijd doet.

Fjordlief heeft ook geen vleugels en springen is ze geen talent in. lees doet ze niet.

Heeft ze dan onvermoede magische eenhoornkrachten waardoor ze kan verdwijnselen en verschijnselen.

Het is mij een raadsel. Iemand een idee?

UFO's. Ze is omhooggestraald, en nadat ze ontdekten dat het geen koe was, een stukje verderop weer gedumpt.
Enige logische verklaring.


Zo zweverig had ik het dan nog niet bekeken.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:08

Mijn inmiddels overleden verzorgpony kroop altijd onder het draad door toen we nog 1 draad om de wei hadden.
Ze had altijd, na een ontsnapping, hele verdachte groene grasvlekken op het onderste deel van haar voorbenen.

Toen heeft de eigenaar dubbele draden om de wei gezet... Het werkte even, maar een paar weken later galloppeerde ze al bukkend onder het draad door. Met haar hoofd tilde ze het stroomdraad op zodat deze over de hals en rug gleed. De tik stroom die ze daarmee kreeg nam ze voor lief := :')
Ik heb bij de laatste ontsnappingsmanier gepost in het huis van de eigenaren om te zien hoe ze het deed.


Ik zou een tweede draad onder de bestaande spannen als ze blijft ontsnappen :)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Raadseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:44

Draad op borsthoogte...? Daar springt hij toch zo overheen? Daar hoef je geen springtalent voor te zijn toch? :D :D

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

senna21

Berichten: 11809
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:55

Je hebt een Barbapapa paard... Barbafjord }>
:+ , dat filmpje.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 08:51

Dabo schreef:
Draad op borsthoogte...? Daar springt hij toch zo overheen? Daar hoef je geen springtalent voor te zijn toch? :D :D


Geloof me deze fjord springt echt niet. Zelfs als ze bokt of steigert zijn het hupsjes van 20 cm. Hoger komt ze niet.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Raadseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:30

Er onderdoor inderdaad :j Draad op borsthoogte, daar kunnen veel paarden heel prima onderdoor limbo-dansen :j

Bareback
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-02-17

Re: Raadseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:41

hahaha zo herkenbaar :D
Mijn fjord (met lange manen) is professioneel limbodanser. Wij hebben ook maar 1 enkele draad.
Meneer is er achter gekomen dat als hij zijn manen tegen de draad drukt, hij geen stroom krijgt, dus hij is geregeld bij de buren te vinden. Iets met het gras bij de buren is altijd groener? :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Celebi, Cjuan, Myrthe_bz, Poekkie, Vagabondo, vordur en 77 bezoekers