mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nayla

Berichten: 311
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 18:01

Hoi,
We willen dit jaar met ons paard en onze mini (met sulky) een paar dagen op vakantie in Nederland. We zijn zelf van Belgie dus liefst niet te ver ;). Omgeving noord-brabant, limburg, evt onderaan zuid-holland of gelderland.
Weet iemand iets waar mooie ruiterpaden zijn die goed staan aangegeven en geschikt voor paard en pony met sulky?
Evt met logies voor de paarden in de buurt waar ze snachts op stal kunnen en overdag ook op wei?
:D


We zijn een paar jaar terug in Vaassen geweest (bedenstal), vonden we geweldig maar nu zoeken we iets dichterbij.


EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:12


W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Quarter1994Jarig

Berichten: 147
Geregistreerd: 11-06-16
Woonplaats: someren

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:20

Gat van roels / de pan / de boks berg
Someren en maarheeze
Hier zijn stallen zat in buurt waar je kunt overnachten

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:21

Drunense duinen?

JHRox

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-07-15

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:03

Ik kan enorm genieten van de omgeving van Gasselte / Buinen in het gebied van Nationaal Park Drentsche AA. Een erg gevarieerd gebied. Zijn ook veel accommodaties in de buurt waar je kunt verblijven.

nayla

Berichten: 311
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 12:47

alvast bedankt!
De drunense duinen ga ik verder uitzoeken, is ivm afstand goed te doen, Someren ook :)
Het gebied Nationaal park Drentsche Aa is wat ver ;p

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:52


❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:02

Herperduin een idee? Het vakantiepark naast mijn stal heeft een plaats voor jou, en volgens mij is mijn stalbaas bezig met een paddock/wei met schuilstal voor de verhuur aan mensen die met paarden willen komen. :)

Bellaroy

Berichten: 37
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: In het mooie Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:14

De drunense duinen is een prachtig gebied om buitenrit te maken! Ze hebben daar ook ruimte om je paard vast te zetten en ruimte voor trailer etc. je kan daar alle kanten op van heide tot stukken met water. En hele mooie ruiterpaden eromheen. echt een aanrader

Leuke fotoshoot boeken? pb me voor meer info

shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:17

Idd de Drunense duinen en dan verblijven bij Farmcamps de Smulhoeve. Paarden kunnen op stal en in de wei.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:18

Drunense Duinen. Overnachten bij Herberg de Brand, Udenhout. Super plek voor paard en mens. Komen zeer veel gasten uit Belgie.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:37

Stal de verloren beek in Emst is dan mss wat voor jullie! Dat hebben wij ook met een mini gedaan!

Erg lieve mensen, leuk huisje en super stalling voor het paard. Je moet een stukje over rustige paden/straten voor je op de menpaden bent. Grote voordeel vonden we dat naast het menpad een fietspad lag. Was er een zwaarder stukje, dan reden we met de sulky even op het fietspad terwijl het andere span op het menpad bleef.

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:54

crow schreef:
Drunense Duinen. Overnachten bij Herberg de Brand, Udenhout. Super plek voor paard en mens. Komen zeer veel gasten uit Belgie.


Vraagje: is de omgeving hier inmiddels te doen voor menners? Jaren geleden zijn wij hier een keertje geweest en ik vond de accommodatie schitterend maar de routes absoluut ongeschikt voor een span, véél te zwaar door het mulle zand.

Don't take anything for granted


Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:59

maasduinen nationaal park

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:16

Waar ik nog aan denk: VdB Stables in Someren. Je kan zo het bos in!
Mooie accommodatie voor de paarden en super lieve mensen met erg veel menervaring.

Don't take anything for granted

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:19

Belfeld en de meinweg in Roermond. Beide meer dan prima te doen met mini en sulky.

Dit is in Belfeld.
Afbeelding

Afbeelding

nayla

Berichten: 311
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 21:14

tnx allemaal, ik ga vooral de minder zware routes voor de mini even verder uitzoeken :D

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:18

Lukasje schreef:
Stal de verloren beek in Emst is dan mss wat voor jullie! Dat hebben wij ook met een mini gedaan!

Erg lieve mensen, leuk huisje en super stalling voor het paard. Je moet een stukje over rustige paden/straten voor je op de menpaden bent. Grote voordeel vonden we dat naast het menpad een fietspad lag. Was er een zwaarder stukje, dan reden we met de sulky even op het fietspad terwijl het andere span op het menpad bleef.

Als TS Vaassen te ver vindt zal dat dénk ik ook wel voor Emst gelden :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:26

Soerendonk / Leende, op de grens met Belgie. Veel mooie, stevige zandpaden. Weerter Bergen is ook prachtig maar minder geschikt voor mennen denk ik. Bij de Boschhoeve in Soerendonk kun je overnachten.

Life begins at the end of your comfortzone.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:55

Koper schreef:
Lukasje schreef:
Stal de verloren beek in Emst is dan mss wat voor jullie! Dat hebben wij ook met een mini gedaan!

Erg lieve mensen, leuk huisje en super stalling voor het paard. Je moet een stukje over rustige paden/straten voor je op de menpaden bent. Grote voordeel vonden we dat naast het menpad een fietspad lag. Was er een zwaarder stukje, dan reden we met de sulky even op het fietspad terwijl het andere span op het menpad bleef.

Als TS Vaassen te ver vindt zal dat dénk ik ook wel voor Emst gelden :+


Goh, dàt had ik nou net niet met de routeplanner uitgerekend :+

Don't take anything for granted

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:05

Emst is gemeente Vaassen :+ :+ :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

nayla

Berichten: 311
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: mooie plaatsen om buitenritten te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 14:41

weten jullie mss ook waar ik eventueel kaarten kan bestellen met de routes? vooral die van omgeving soerendonk/leende/belfeld/roermond/someren
loonse en drunense duinen lijkt ons ook nog net te doen ivm afstand maar is mss wat zwaar voor de sulky?
alvast bedankt voor het meedenken! :)

Natascha1970

Berichten: 87
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:11

Loonse en Drunense duinen kunnen inderdaad zwaar zijn. Zeker in het open gedeelte is het erg mul, maar dan kan je evt vermijden door er omheen te rijden. Het is er prachtig en er zijn diverse plekken om iets te gaan drinken. Herberg de Brand is erg leuk, maar in het verleden kan je je paard daar wel op stal zetten maar niet buiten.

De omgeving van Luyksgestel, Weebosch, Cartierheide is ook erg mooi en zeker een aanrader. Ook daar heb je diverse overnachtingsmogelijkheden in de buurt en de paden zijn prima te doen. Zeker de paden langs de akkers enz zijn erg mooi met diverse vergezichten.

De Meinweg vond ik leuk voor een paar dagen, maar kan niet op tegen de andere gebieden die hier genoemd zijn. Daarbij vond ik de meinweg aan de Duitse kant erg kiezelig wat de paden betreft.

De omgeving van Someren, heeze, leende is ook prachtig. Afhankelijk van wat je wilt kiezen zijn er ook hier diverse overnachtings mogelijkheden. In deze omgeving kan je eindeloos rijden.

Ieder gebied heeft wel paden die zwaarder zijn. Zeker in de omgeving van open heide zijn ze soms wat mul. Op de website http://www.ruiterenenmennen.nl kan je al een heel eind kijken welke routes er mogelijk zijn.

De herpenduin vind ik persoonlijk wat beperkt, zeker nu een gedeelte afgezet is ivm de Wiesenten die uitgezet zijn. Maar dat hangt er ook vanaf hoeveel dagen je wilt gaan en hoeveel km je wilt maken.

Andere gebieden gaan inderdaad wat mee naar midden Nederland of nog verder naar boven. Drenthe is prachtig maar een rot end met de auto en trailer.

Rens: 2016 Nationaal Kampioen Trec T2 solo , aangespannen, dressuur L/M nivo, bitloos en soms hopeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers