[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:45

Hahaha, de mijne heeft ook zo'n zebradeken. Geweldig he :')


Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:19

_O-

(Sorry Duck)

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 15:17

Zo tref ik Duck bijna elke ochtend aan:

Afbeelding

Zaterdag mag ik weer buiten rijden en de 29e mag ik mee doen aan de Ride and Run :)

Ons schema voor de rest van april:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet of ik me er helemaal aan ga houden, maar het is wel handig zo’n schema.

Vandaag zijn Duck zijn oren geknipt en geschoren. Ik heb hem vast gehouden met de praam haha. Hij was echt heel boos, maar we kregen het anders niet voor elkaar.
Daarna heb ik hem gewassen want hij was grijs ipv zwart. Hij zit nu ook alweer helemaal onder de muggenbulten, maar ik vind het maar niks om een vliegendeken om te doen terwijl hij op stal staat en nog niet in het land. Dus ik spray hem elke dag in met vliegenspray en hij staat al een tijdje zonder deken op stal.


Afbeelding
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:43

Hij blinkt nogal!

Oh en je kan meedoen, wat fijn! +:)+

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 05:48

Trailer is geregeld voor zondag de 29e :)

Ennnnn
Vandaag mogen we weer naar buiten :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:00

Have fun! Je hebt lekker weer dus dat komt wel goed. :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 15:49

Dankje!! :)

Het was een heerlijke rit (naja tot de laatste 2,5 km). We werden weer aangereden door een wielrenner. Die man achtervolgde me al een tijdje en toen ik de hoek om reed, toen fietste hij expres volop tegen Ducky zijn rechter achterbeen aan. Het was echt expres want ik reed op het ruiterpad en daarnaast is gras en dan pas het fietspad. We gingen er met 52,7 km per uur in rengalop vandoor en ik kreeg Ducky niet meer terug. Uiteindelijk ben ik gaan staan in mijn beugels en heb ik het maar uitgezeten. Aan het einde van het ruiterpad verloor ik mijn linkerbeugel, maar ik ben wel blijven zitten. Toen we de bocht door gingen kreeg ik hem weer terug. Hij zette een paar passen heel erg verkeerd met zijn rechter achterbeen maar daarna liep hij weer normaal. Ik ben naar stal terug gestapt en daar heb ik hem gelijk helemaal afgespoten en zijn benen gekoeld. Er is niks te zien aan zijn achterbeen en hij loopt ook weer gewoon normaal. Ik denk wel dat hij erg pijn heeft gehad. Ik ben zo boos.

Afbeelding
Afbeelding

Na het koelen heb ik hem lekker in de paddock gezet waar hij zich heeft gepaneerd:

Afbeelding

En daarna nog 40 minuten staan grazen.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:53

Jeetje wat een idioot zeg! Waarom zouden ze dat toch doen? Hij mag van geluk spreken dat Duck niet trapte.. zelf een beetje bekomen van de schrik?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 16:37

Ik snap het ook echt niet...

Ik moest spontaan huilen van de schrik. Ik voelde me zo stom, huilend op mijn paard. Maarja, we moesten beide even bijkomen. Ik ben gewoon blij dat het goed is afgelopen en dat we niks hebben. Ik dacht wel: Als ik nu val dan breek ik sowieso iets en dan lig ik knock-out op de grond. Maar dat is niet gebeurd, gelukkig!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:47

Je zou toch bijna met een camera op gaan rijden :oo wat een idiote mensen rijden er toch rond :n ze brengen anderen bijna moedwillig (onwetend?) in gevaar. :n

Gelukkig hebben jullie niets!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:19

Ik zou een melding doen bij de politie. Waarschijnlijk/mogelijk ben je niet de enige die dit overkomt. Wat een mafkees.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 00:16

Wablief -:(- ! Is dat de vorige van vorige keer?
Misschien moet je inderdaad maar overwegen -zoals hierboven gezegd- om dit bij de politie aan te geven.

Help zeg, wat moet jij geschrokken zijn! Gelukkig liep het goed af _/-\o_ . Maar te hopen dat Duck morgen niets aan zijn been heeft.

Had je nou die adreslabel aan Ducks zadel?

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 05:48

De volgende keer ga ik gelijk de politie bellen als er iemand me achtervolgt en niet doorfietst, zodat ik dit kan voorkomen. Mijn moeder zegt dat ik dat gewoon kan doen.

Ik weet niet of ik aangifte kan doen want ik weet niet meer goed hoe die man eruit ziet. Ik denk dat hij rond de 40/50 is. Hij heeft grijs haar en een oranje wielrennerspak, maar dat hebben zoveel wielrenners.

Het is niet die man van de vorige keer gelukkig, want dan word ik gewoon echt bang...

Ja, ik ben gelijk naar de Hema gegaan toen je die tip gaf! Op het kaartje heb ik mijn nummer gezet, adres van stal en de nummers van stal, zodat ze in ieder geval weten waar zijn huis is :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:28

Indien je merkt dat hij je volgt, zou je bv ook meteen kunnen halt houden en je naar hem toe draaien. Dat moet toch al afschrikken. Wanneer je dan nog je mobieltje neemt en belt, wie ook, denk ik dat die man sowieso wel zal schrikken.

Maar ik hoop gewoon dat het niet meer voorvalt! Zo naar!!

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 18:07

Dankje voor je tips!! :)

Ik dacht de dag erna toen ik naar buiten ging dat Duck wel zou reageren op wielrenners, maar er was niks aan de hand. Hij had ook helemaal niks aan zijn been en hij liep gewoon goed.

Zondag zijn we iemand tegen gekomen die dicht bij ons in de buurt woont met haar paard. Maandag ochtend zijn we samen naar buiten geweest. Het was heel gezellig en Duck vindt haar merrie echt heel leuk! Hij heeft geen een keer lelijk gedaan :).

Afbeelding

Dinsdag zijn we alleen naar buiten gegaan. We hebben even snel een rondje van een uur gedaan waarin we lekker getraind hebben.

Vandaag zijn we met een stalgenoot naar buiten geweest. Duck bleef steeds netjes op stalgenoot en haar paard wachten, want die liepen een stuk langzamer dan Ducky. Het was gezellig :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Duck heeft trouwens een nieuw halster en ik rijd tegenwoordig met een fleshouder aan mijn zadel:

Afbeelding
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:51

Wat een vrolijke oortjes foto's :D

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:59

Klinkt lekker ontspannen !

Don't take anything for granted

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:46

Wat heeft die duck het toch getroffen met jou!

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:36

Heerlijk! En handig he zon flessenhouder! Heb er ook 1 :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 08:24

Dankjulliewel!! <3

Wij zijn onderweg! Duck wilde de trailer niet op maar met veel overtuiging is hij er toch op gelopen. Hij staat alleen wel heel erg te bewegen of te trappen of iets. Ik vind het echt dood eng -O-.

Afbeelding
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:56

Duck zal het grootste deel van zijn leven met een vrachtwagen vervoerd zijn denk ik.

Wat voor trailer is het? Kan zijn dat hij gewoon niet genoeg steun voelt en daar naar opzoek is.

Komt vast goed :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:12

Veel plezier vandaag! Hij zal vast wel snel wennen aan de trailer!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 16:25

Het was een anderhalf paards trailer. Merk weet ik niet. Hij was dus blijkbaar druk aan het eten waardoor zijn hooinet elke keer tegen de trailer aan klapte en daardoor voelde we elke keer wat bewegen. Heel de trailerrit boeide hem volgens mij niet. Op de terugweg stond hij druk te eten en voelde we ook niks meer bewegen.

Ik plaats vanavond of morgen als de foto’s er zijn een verslag, maar we moeten nu even bijkomen. Het komt er op neer dat voetgangers het leuk vonden om de lintjes te verhangen. Daardoor zijn we 22 kilometer omgereden over de snelweg en hebben we uiteindelijk 32 kilometer gereden. Ik heb echt medelijden met mijn vriend. Duck was wel heel erg braaf.

Uitgebreid verslag over wat we allemaal meegemaakt hebben komt vanavond of morgen.

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:53

22 kilometer om , OMG !

Je hebt altijd van die flauwe plezanten die pijltjes of lintjes verhangen. Hebben wij met een koetsentocht en menwedstrijd ook al aan de hand gehad -:(-

Ik ben wel benieuwd naar je verslag !

Don't take anything for granted

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:49

Oh pfoe, 22km omrijden. Wij waren ook verkeerd gereden, maar dat was maar 2km haha.

Was het verder wel leuk? Ben benieuwd naar je verslag!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GabberGill, MaanNaam, MairiMacBran, Titsia, Vagabondo, vilheide en 130 bezoekers