Help! Welke gratis video-editor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Help! Welke gratis video-editor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 19:23

Hooi,

ik ben dringend op zoek naar een gratis video-editor. Ik moet van filmpjes van 10+ uur een time-lapse maken van enkele minuten waar ik een muziekje achter kan zetten, een intro en een outro, eventueel een overlay van tekst of een afbeelding is ook mooi meegenomen. Verder heb ik niks nodig.

Nu heb ik het volgende geprobeerd:

VSDC, dit werkt opzich prima maar de previeuw lagt als een achterlijke, dit schijnt te maken te hebben met het feit dat de video waar ik de previeuw wil zien niet gebufferd wordt. Ik kan dus niet zien waar foutjes zitten die eruit geknipt moeten worden of waar ik even een pauze heb gehouden en dus niet met mijn project (photoshop tekening) bezig was.

Ditzelfde probleem heb ik met OpenShot video editor, ook hier is het niet mogelijk om fatsoenlijk de previeuw te bekijken, daarnaast gooit het ook de volgorde van de video's door elkaar tijdens het renderen (het zijn meerdere video's die aan elkaar zijn geplakt).

Dan hebben we nog lightworks x64, dit programma herkent zelfs het video-format van OSB niet (het screen-capture programma). Dus daar heb ik al helemaal niks aan.

Ik ben hier nu al 2 dagen mee bezig en ik raak aardig gefrustreerd. Wie kan me aan een programma helpen die aan mijn eisen voldoet waar ik gewoon de previeuw kan kijken zonder dat deze hapert?

Thanks!

Anoniem

Re: Help! Welke gratis video-editor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:41

Ik lees even mee, want ik zoek ook zoiets!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Help! Welke gratis video-editor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:50

Als je met een mac werkt dan is imovie echt ideaal.

Voor windows computers kun je het videografie topic eens doorlezen, daar komen er meerdere voorbij.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:04

Thanks, heb even gekeken maar kom langs veel van hetzelfde, voor ik weer iets nieuws probeer (ik heb het helaas heel druk) wil ik zeker weten dat ik ook daadwerkelijk een programma heb die OSB-files accepteert en waarvan de previeuw niet lagt, dus heb daar ook even een oproepje geplaatst.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:13

Hitfilm express! Je moet je @adres invullen en krijgt een gratis download. Geen limitatie's in het programma, onbeperkt gebruik qua bestandsgrootte en tijd, en ook niet betalen na x aantal maanden oid.
Op youtube hebben ze een kanaal met how to's, echt handig.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Help! Welke gratis video-editor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 15:54

Thanks Rebel, ziet er erg goed uit, het support alleen geen .flv video's van OSB. Misschien kan jij (of iemand anders) mij hier mee verder helpen:

-Eigenlijk wil ik de huidige video's (in dit geval 16 in totaal met totaal +/- 16 uur footage) verkleinen naar een paar minuten, ik wil dat al doen VOORDAT ik de hele file ga bewerken (intro, outro, muziek, her en der stukjes eruit knippen) want omdat de files zo gigantisch groot zijn (16 gig in totaal) gaan tot op heden alle programma's (ik heb dat dus nog niet geprobeerd met Hitfilm) haperen en de previeuws zijn niet te kijken NADAT ik de video's van bijvoorbeeld een uur heb versneld naar een paar seconden (time-lapse).

Als ik dan toch moet converteren naar een leesbare file voor hitfilm, kan ik dat zo doen dat de file de juiste tijdslengte heeft in timelapse (dus enkele seconden) zonder beeldkwaliteitsverlies?

Anoniem

Re: Help! Welke gratis video-editor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:14

Programma's die gratis kunnen converteren zou ik sowieso niet op vertrouwen, die geven of gigantisch kwaliteitsverlies of je kan maar een beperkte lengte converteren en dat lijkt me in jouw geval echt veel te veel werk. Misschien een open deur maar heb je Windows Movie Maker al geprobeerd? Dat zou je in ieder geval kunnen gebruiken voor het converteren.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Help! Welke gratis video-editor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:29

Die geeft alleen maar "kapotte" files weer, daar zou ik dus ook eerst voor moeten converteren helaas...

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Help! Welke gratis video-editor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:42

Ik probeer het nu op deze manier, ik verklein elke file (alle 16) in OpenShot Video naar de lengte die ik het wil hebben, ik sla deze op als 720p mp4 voor youtube, deze file is WEL herkenbaar voor Hitfilm, hier laad ik de files weer in en ga bewerken om ze vervolgens weer als 720 mp4 op te slaan, zou dit zorgen voor kwaliteitsverlies?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:49

Ik convertte altijd via Handbrake (screencapture via OBS), bleef goede kwaliteit houden, HD-waardig :)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Help! Welke gratis video-editor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:34

Shortcut is een goede editor. Nog een paar die gratis zijn: Hitfilm Express, iMovie, MovieMaker,