[VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

[VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 16:52

Hallo allemaal!
Het is al weer een poosje geleden dat ik wat heb gepost hier op bokt, maar ik lees nog wel regelmatig mee.. Maar mis het af en toe wel, dus hier maar weer eens een topic over onze paardjes :) Als jullie het leuk vinden post ik wel eens updates over het leven hier.

Ik heb nu 10 paarden staan, 9 hengsten en een ruin (hij kon zich als hengst niet gedragen ;) ). Op een arabier na allemaal berbers en berber-arabieren, wat ook echt mijn lievelingsras is, en ook perfect is voor wat we hier doen: ze zijn cool in hun koppie maar hebben wel temperament en uithoudingsvermogen. Ik zit ook alweer dik 10 jaar hier in Tunesië op het eiland Djerba, en beetje bij beetje hebben we ons eigen paardenparadijsje opgebouwd :)

De paarden staan allemaal op paddocks buiten, ze staan samen en dat gaat al jaren goed, nog nooit echte problemen gehad. Ze staan allemaal zonders ijzers en heb ze nu voor een groot deel ook over op bitloos, wat echt super gaat! Zo, hier dan een paar foto's :)

Hier een stuk van ons plekje:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Onderweg bij het rijden
Afbeelding

Nieuwkomer Pacha, hij heeft zich heel snel ingeleefd en is een erg lief, sensibel paardje! Hij trok voor hij naar ons kwam een kar met bakstenen, cement, dadels etc...
Afbeelding

Mijn dochtertje met haar lieveling Nassim <3
Afbeelding

Nassim, Raqas en Flavio :)
Afbeelding

Met Zarrouk, Pacha en Pancho op het strand
Afbeelding

De nieuwe berberhengst Soltane met Shiva en Nassim bij het spelen :D
Afbeelding

Nassim en Zaafrane
Afbeelding

Met ex-renpaarden Zarrouk en Ouardi op het strand
Afbeelding

Berberhengst Pancho
Afbeelding

Pacha en Farhan, beste vrienden :)
Afbeelding

Voor veeeeel meer foto's, kijk op https://www.facebook.com/djerbazitouna.stables
En op http://www.djerbazitouna.com voor meer informatie over ruitervakanties bij ons met Berber- en Arabische hengsten in Tunesië :)


pien_2010

Berichten: 43123
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:54

Mooi plekje en mooie foto's!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:56

Ik moest toevallig laatst nog aan je denken maar kreeg het topic zo snel niet gevonden !

Leuk zo’n update :))

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:59

Wat een prachtige paardjes en wat een heerlijk plekje. <3

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

evelien_89
Berichten: 206
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:59

Wat fijn om te zien dat jou hengsten ook gewoon paard mogen zijn. Prachtige fotos

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:13

Ziet er echt geweldig uit, je paarden zien er ook uit alsof ze een heerlijk leventje hebben!

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:17

:wow: Prachtig !!
Lukt het daar op Djerba goed om voer en hooi voor de paarden in te kopen ? Kan mij voorstellen dat er daar niet echt graslanden in de buurt zijn :P

Meer foto's zijn uiteraard heel welkom ! Alsook updates en info over het leven daar :j
* nieuwsgierig aagje * :+

Elisa2

Berichten: 37045
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:23

Wat een knappe paarden! worden ze alleen voor jullie zelf gebruikt?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:26

Ziet er goed uit zeg.

Ik volg weer, vond jouw andere topic over jouw paarden altijd heel leuk om te volgen.

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 19:20

Bedankt allemaal! Had echt te lang niets gepost, maar soms is er echt tijdgebrek, met zoveel paarden, dan nog twee kinderen en twee honden blijft er niet zooo veel tijd over, en anders post ik vaak even snel wat op facebook. Maar bokt is toch wel een stuk gezelliger, facebook blijft zo oppervlakkig meestal..

A_nouk ik kan zelf ook niet altijd alles terugvinden, of wil niet steeds oude topics hooghalen.. Dus dacht misschien is zo'n volgtopic wel handig :) want je hebt ook niet altijd zin om voor een foto of een paar zinnen een heel topic te openen.. :)

Pandora2 nee hier op Djerba groeit er niet zoveel behalve olijfbomen, palmen en cactussen :D maar in het noorden en westen van Tunesië is het een stuk groener en wordt er van alles verbouwd. Het voer wordt dan met grote trucks naar het zuiden vervoerd :) wat ze hier hooi noemen, noemen ze in Europa eerder stro, maar voor de paarden is het wel ok niet al te rijk voer omdat het een sober ras is.
Wat voor foto's wil je zien, zeg maar :D

Elisa2 dank je! Nee we organiseren ruitervakanties dus ze worden ook voor gasten ingezet, wel enkel gevorderde ruiters dus er komen geen beginners op. Ze zijn wel braaf hoor, maar beginners horen niet op een hengst op buitenrit vind ik :)

Dank je Ragdollcat, herrinner me je nog wel, heb alleen te lang niet meer meegekletst!

Zo vandaag eindeijk de nieuwe paddock geverfd, we hebben heel lang 8 paarden gehad maar sinds begin dit jaar 2 nieuwe erbij dus moest er ook een paddock bij gebouwd worden.. Hier op de foto was hij nog niet geverfd haha, ik maak morgen wel een nieuwe :)

Afbeelding

Hier vorige week op dagrit naar de blauwe lagune
Afbeelding

Voor veeeeel meer foto's, kijk op https://www.facebook.com/djerbazitouna.stables
En op http://www.djerbazitouna.com voor meer informatie over ruitervakanties bij ons met Berber- en Arabische hengsten in Tunesië :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:21

Wauw wat gaaf!
krijg vakantie kriebels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:22

Ik dacht er ook nog aan laatst , het blijft een paradijs waar je woont pff :P . Ik volg!


Getup

Berichten: 8259
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:22

Ja, erg leuk, weer wat van je te zien/ lezen !

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:31

Wat een mooi topic is het weer geworden, met mooie fotos en prachtige paarden. <3 het ziet er supergoed uit allemaal!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:36

Wat een knapperds en wat staan ze er mooi op. Zo te zien hebben jullie het daar goed voor elkaar.

Ik heb een vraag wat betreft de ruiters die bij jullie ritten komen doen. Op een van de foto's staat, aan de houding van de ruiter te zien, een westernruiter. Dat is geen probleem voor jullie? Ook als westernruiter kan je bij jullie terecht?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 20:53

Ja het blijft wel echt een mooi plekje :) gelukkig gaat het hier in het land nu ook weer een stuk beter, het is wel een tijd lang lastig geweest met eerst de revolutie, en toen 3 jaar geleden aanslagen.. Maar het is nu al lang rustig en stabiel hier hamdullah en het toeristische seizoen ziet er weer veelbelovend uit in het hele land, dus de mensen zijn weer een stuk optimistischer!

Hoi Astrid!

Maflinger nee natuurlijk is dat geen probleem! Ik heb vroeger in Nederland ook een paar jaar western gereden, verder wat endurance gedaan, ook wat dressuur (maar dan dus absoluut niet in wedstrijd-richting). We hebben regelmatig western ruiters, qua gasten zijn eigenlijk alle verschillende disciplines hier wel voorbij gekomen :) ik probeer de paarden zoveel mogelijk op zit en been te rijden en niet te veel met de teugels te doen, we zijn nu voor een deel op bitloos overgestapt. Zadels hebben we ook van alles wat, western, boomloos, endurance, dressuur, spaans :)

Voor veeeeel meer foto's, kijk op https://www.facebook.com/djerbazitouna.stables
En op http://www.djerbazitouna.com voor meer informatie over ruitervakanties bij ons met Berber- en Arabische hengsten in Tunesië :)

Elisa2

Berichten: 37045
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:20

Dat lijkt me echt een droom om in zo'n mooi land op die manier je geld te kunnen verdienen. Al zal het wel romantischer klinken dan dat het is.

Inderdaad wel verstandig om geen beginners op hengsten te zetten. Zijn de berbers vergelijkbaar met andalusiers qua karakter?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:27

De blauwe lagune...spreekt tot de verbeelding ! <3

Ziet er mij best een stevige paddock uit. Niet zomaar betonnen paaltjes ook :D

Welke foto's ik wil zien ? Maakt niet uit. Wat je wil posten. Is gewoon genieten, dit soort topics. :j

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 10:11

Elisa ja het is wel een droom, maar inderdaad niet altijd makkelijk.. met paarden werken is geweldig maar af en toe moet je wel moeilijke beslissingen nemen, wanneer een paard bvb toch te moeilijk is voor het werk maar je zelf wel gek op het dier bent etc. Het blijft natuurlijk ook een land met een andere cultuur en manier van omgaan met elkaar, ben er goed aan gewend hoor maar sommige dingen zijn toch lastiger. De jaren na de revolutie en die aanslagen ware zwaar, maar het gaat nu veel beter gelukkig. Wel nog problemen in het land met extreme inflatie wat vooral voor de Tunesiers het natuurlijk erg moeilijk maakt. Voor ons is de balans nog wel positief :)
Berbers zijn inderdaad wel te vergelijken met andalusiers, misschien iets cooler in hun koppie nog, hoewel er natuurlijk veel rondlopen met arabisch bloed en die weer iets nerveuzer kunnen zijn. Ze zijn sensibel, snel en wendbaar maar hebben meestal vlakkere, economischere gangen dan andalusiers, en een enorm uithoudingsvermogen, wat ze ook erg geschickt maakt voor endurance en lange trektochten. Ze zijn meestal tussen de 1.45-1.60 stokmaat en staan hebben een korte, zeer rechte rug. Ze zijn erg mensgericht en nieuwsgierig maar zijn soms wel wat eenkennig en eigenwijs ;)

Pandora ja de blauwe lagune is echt een mooie plek! Is wel een lange rit, minstens 5 uur en met een pauze dus nog een stuk langer.
Haha ja die paddocks zijn bewust zo stevig gebouwd, ze kunnen in hun spelen of duwen naar dat ene grassprietje net buiten de paddock, of hun enthousiasme wanneer je met een ander paard voorbij gelopen komt best lomp worden :p
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar van de nu geverfde paddock :)

Afbeelding

Afbeelding

Voor veeeeel meer foto's, kijk op https://www.facebook.com/djerbazitouna.stables
En op http://www.djerbazitouna.com voor meer informatie over ruitervakanties bij ons met Berber- en Arabische hengsten in Tunesië :)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:49

Ziet er goed uit !
Echt wel fijn die paddocks. En altijd droge voeten ! {:} :D
Prachtige paarden heb je ook en een speelse woef ! <3

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:51

Ik vind dit echt geweldig om te zien, ga het zeker volgen <3 Ik geniet altijd van jouw paarden als ik ze zie langskomen op bokt, wat een pracht. En droom dat ik op een dag daar op vakantie heen kan met de camera. :D

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 15:08

Pandora haha meestal wel, maar als het een keer regent hier, valt het soms ook echt met bakken uit de hemel! Als dat een keer zo is, wordt het allemaal snel geabsorbeerd door de aarde.. Maar als het dan nog een keer regent blijft alles wel een poos liggen, alles is dan overstroomd haha, ook in de stad etc. De huizen zijn er hier ook niet echt goed op gebouwd, dus vaak lekt het dan ook :') gelukkig komt dat niet al te vaak voor!
Hihi Shiva is erg ondeugeld, soms ook wel te wild..

Nikki ooh dat zou leuk zijn, je maakt ook zulke mooie foto's!

Hier nog twee foto's, ik met Pacha en met met z'n allen op een kluitje onderweg :)
Afbeelding
Afbeelding

Voor veeeeel meer foto's, kijk op https://www.facebook.com/djerbazitouna.stables
En op http://www.djerbazitouna.com voor meer informatie over ruitervakanties bij ons met Berber- en Arabische hengsten in Tunesië :)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:42

Oeh, een westernzadel op dat blondje voorop... tempting.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:49

Wauw,wat een prachtige omgeving, en wat ziet jullie terrein er mooi uit!

De paarden zal ik maar niet over beginnen. Eerst stoppen met kwijlen ;p

Elisa2

Berichten: 37045
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:53

Ik vind het erg leuke paarden om te zien, je ziet vaak wel dat paarden met berber/ andalusier bloed in de basis allemaal wel wat op elkaar lijken. Maar deze zijn meer gefokt voor de afstanden denk ik zoals je het karakter beschrijft.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Eefje_Sammy, Evelinee_, Hobbyhorse, La_Lune, Lente, Oza04, Sabrinatomic, sasja0705, Sjafrane, stella92, StonedRomy, Willempie_T en 171 bezoekers